„ŠMM siūlo 30 proc. siaurinti mokymo programas ir išgyvendinti „kalimą““ (delfi.lt)
***
Mokytojai, būtinai perskaitykite! Pagaliau radau protingo viceministro V. Bacio teisingas mintis! Bet žinau, kad jūs, mokytojai, ginsite savo „teritoriją“, sakysite, kad ir taip dirbate kūrybingai… Ar pavyks sistemai pakeisti pačiai save?
Atsakymai
AŠ, 2010-08-03 10:09:34
Ponas direktoriau,
štai ištraukėlė iš 2000 m. konferencijos “Chemija mokykloje-2000” rezoliucijos, siųstos Šventajai (švietimo) ministerijai:
20 proc. sumažinti chemijos mokymo programą
Pasirodo, ši rezoliucija iki ministerijos Vilniuje ėjo net 10 metų.
Pastabėlė.
Nevarykit “ant” mokytojų. Jie visuomet išmoks ir moka prisitaikyti prie kintančių sąlygų. Tai vienas iš neigiamų bruožų, kurio seniai Jūmyse negalėjau ir negaliu pakęsti. Jūs ko gero esate matęs tik KTUG mokytojus, o aš šimtus.
Evaldas, 2010-08-03 10:26:28
ŠMM siūlymas 30 proc. siaurinti mokymo programas – nuostabus siūlymas:))) Kad viceministras Vaidas Bacys yra protingas, man aišku jau senokai, dar tais laikais, kai jis net direktoriumi nebuvo:))). Tačiau kad artimiausią penkmetį krūvis trečdaliu nesumažės – abejonių nekyla. Priežastys? Lozunginė švietimo politika – bendrai, programų ir vadovėlių rengėjų nenoras ryžtingai ką nors pakeisti šia kryptimi – atskirai. Mokytojas čia – bene paskutinėje vietoje…
Burgis, 2010-08-03 10:55:47
Gerb. prof. AŠ! „Nevarykit ant manęs“, gerai? :-))) Jūs taip daug ko negalite pakęsti, kad net nuostabu… Niekaip nesuprantu, kodėl Jūs matėte daugiau mokytojų nei aš? Niekaip nesuprantu, kaip aš „varau ant mokytojų“? Na, pagalvokite – jei 21 metus būčiau „varęs“, tai kas toje mokykloje dirbtų? Juk pamenate, buvo laikai, kai mokytojų reikėdavo su žiburiu ieškoti…
A, tiek daug prirašiau tik todėl, kad rašau „Autotojos“ kompiuteriu, turiu laukti keturias valandas…
Prašau – nepykite. Aš nesu Jūsų priešas.
Justas, 2010-08-03 11:54:29
Mokyklų programos ir taip gerokai per lengvos, kas bus, kai jų turinys dar labiau susiaurės? Mokinukai tiesiog neturės apie ką mąstyti.. 🙁
AŠ, 2010-08-03 12:08:03
Ponas direktoriau,
Vien per 2009/2010 metus neskaitant kasmetinės konferencijos mokytojams vedžiau 15 seminarų (būdavo po 15-25 mokytojų).
Rašote, kad nesate man priešas, bet ir ne draugas.
Jei būtumėte draugas, tai ar taip dažnai pastaruoju metu mano komentarus JŪSŲ bloge ar KTUG tinklapyje ištrintumėte? Kodėl ištrynėte komentarą temoje “Aukščiau tik dangus”? Kas nepatiko?
Čia ne vieta kitiems aiškinti apie keistą mokytojų kaitą KTUG. Todėl šitai galite praleisti.
Buvęs (nemėgstamas) bendradarbis AŠ
Burgis, 2010-08-03 12:27:19
Na, profesoriau, tikrai nenoriu čia visam pasauliui aiškinti, kiek ir kur aš bendrauju su mokytojais, ką Jūs tokio parašėte, kad reikėjo ištrinti, nes tai susiję net su Jūsų šeima ir kai kurių vadovaujančių KTU darbuotojų šeimomis, tai susiję su Jūsų darbu KTU…
Apie kokią mokytojų kaitą Jūs kalbate? Kaita buvo prieš 15-18 metų, o dabar jos nėra…
Taip, aš nesu Jūsų draugas, nes vos vieną kitą bendradarbį galėčiau pavadinti draugu. Bet juk bendradarbiai nebūtinai turi būti tik draugai arba priešai, tiesa?
Netiesa, Jūs nebuvote ir nesate mano nemėgstamas žmogus! Paradoksalu, kad mes abu turime keletą tų pačių nemėgstamų žmonių, bet taisyklė „mano priešo priešas yra mano draugas“ kažkodėl neveikia… :-).
Gyvenkime draugiškai!
AŠ, 2010-08-03 15:25:28
Direktoriau.
šiaip tai turiu tik vieną priešą: tai laikas, kuris kažkodėl vis greičiau eina.
Kadangi esu nepageidaujamas svečias Jūsų elektroninėje erdvėje, tai daugiau čion ir neužeisiu. Bet tai ką ištrynėt, nereiškia kad nekyla klausimai. Atsakykite bent sau.
NERAŠYKITE ATSAKYMO, nes blogo adresą jau užmiršau.
Gal susitiksime kada netoli universiteto. Tuomet gal ir ištrintus klausimus paklausiu, o Jūs turėsite drąsos atsakyti.
Linkiu sveikatos.
Ne draugas, bet ir ne priešas – AŠ
Egidijus J., 2010-08-03 18:18:19
Kažkaip diskusija tarp direktoriaus ir profesoriaus nepasirodė intelektuali. 🙂 Labai keista skaityti profesoriaus mintis viešojoje erdvėje, kai tai panašu į kažkokius paverkšlenimus. Prašau neįsižeisti, toks vaizdas iš šalies. 🙂
Mindaugas, 2010-08-03 19:21:07
Kai išgirdau šią naujieną, tai širdis net suspurdėjo iš džiaugsmo. Ir pagalvojau apie Jus, B. Burgi, kad Jus taip pat turėtų džiuginti tokia žinia. Gal pagaliau mokykloje bus mokoma mokytis, o ne kalti.
Domas, 2010-08-03 20:19:30
pats mokausi mokykloj dabar ir nelabai suprantu ką jūs vadinate kalimu – vienintelis dalykas, kuris netenkina manęs, kaip moksleivio, tai Lietuvių kalbos valstybinio egzamino vertinimas, kuris, mano nuomone, yra daugiau ar mažiau subjektyvus mokytojo reikalas, nors taip neturėtų būti. na, o kalame mokykloje tada, kai neišvengiama, o ne visada (o gal per vasarą pamiršau?) fizikos, matematikos, chemijos – nieko… biologijos – norėdamas nieko nepakeisi, turi “kalti”, nebent jūs turite ką pasiūlyti, norėčiau išgirsti. Istorija – mokytis taip pat reikia, panašus atvejis į Bio, tačiau čia galima pereiti prie šaltinių nagrinėjimo, kurių egzamine būna, na o mokyklose nepasakyčiau, kad labai daug išnagrinėjame… Daugiau niekas nešauna į galvą, tai niekaip nesuprantu iš kur tie 30%??? Negi atbukins programas dar labiau?
Burgis, 2010-08-03 21:55:04
Domui: ar jums reikėjo išmokti visų pasaulio šalių sostines? Reikėjo? Kam? Kiek trigonometrijos formulių reikia išmokti? Atsakau: ne 20-30, o tik 4-5. Ar jūs nagrinėjote Čechovo, Hemingvėjaus, Remarko, Tolstojaus, Puškino kūrybą? Ne? Bet nagrinėjote Škėmos, Savickio, Juknaitės… O, yra ką mažinti, yra!
Domas, 2010-08-03 22:23:24
reikėjo, bet kiek teko bendrauti su kitų mokyklų mokiniais, tai tikrai ne visiems.. reiškia programos skiriasi. Formulių išvis mokytis nereikia, sprendžiant jos po truputį “įauga”, o egzamine netgi duoda užrašytas… Literatūrą man sunku vertinti, kai perskaitysiu tiek, kad galėčiau lyginti, pasakysiu savo nuomonę. Tiesa, truputį per vėlai, bet perskaičiau visą straipsnį. Kaip supratau, didžiausi pokyčiai laukia istorijos, bet vėl nieko tikslaus – reikia daryti tą, aną, o kai galiausiai ryšis pradėti, pamatys, kad ne taip paprasta ir numes šį reikalą dešimčiai metų… Jokiu būdu nelinkiu to, bet kito jau sunku tikėtis.
Žydrūnas, 2010-08-03 22:52:10
Jei čia buvo profesorius…tai sėskit, 2 🙂
Žydrūnas, 2010-08-03 23:04:47
“NERAŠYKITE ATSAKYMO, nes blogo adresą jau užmiršau.
Gal susitiksime kada netoli universiteto…”
Ir pašnekėsim vyriškai tada 🙂
p.s. nepykit, nesusilaikiau 🙂
petras, 2010-08-04 08:41:34
man tai asmeniškai mokykloj nieko nebuvo per daug. o kas per daug buvo, to nelabai ir mokiausi 🙂 bet jei žmonėm nuo to geriau bus, tai valio.
Edgaras, 2010-08-04 13:51:23
Dviejų žmonių diskusija. Vieno pasisakymuose visas pozityvas paverciamas negatyvu, o kito – priešingai. Spėkite, kuris iš jų laimingesnis? 🙂
GL, 2010-08-04 17:58:02
Man sis SMM pasiulymas taipogi labai patiko – jau seniai reikejo. Visgi didziausias issukis yra ne vien sumazinti programa 30%, bet is likusios dalies sukurti tokia, kuri skatintu moksleivius mastyti kritiskai bei stojant i universitetus skatintu rinktis labiau mokslines specialybes, ne vien ekonomika/vadyba, teise, medicina, ir socialinius mokslus. Tam reikia ir nauju vadoveliu ir kitu technologiju, kurios galetu isnaudoti geriausius mokslo populiarinimo metodus ir pagerinti tu dalyku ivaizdi Lietuvoje.
mariux, 2010-08-05 13:11:04
Aš problemą matau kiek kitaip, nes su ja susiduriu kasdien.
Štai Domas mini- kalbos, fizika, matematika, chemija, biologija. Ir t.t. ir pan.
Kaip Burgis sako :”Reikėjo? Kam?”
Iš tiesų sakau jums- kasdien einame į darbą (na, bent tie, kas turi, kur eiti). Einame kaip darbdaviai arba darbuotojai. Klausiu (jau 10 metų): Ar ruošiami darbdaviai? Ar ruošiami darbuotojai? Bet juk šių žinių mums reikia kasdien! O biologijos?
Siuntu, kai valdininkėliai viešai skundžiasi, kad mažai pilietiškumo. Tai tas pats, jei vadovas pradėtų skųstis savo darbuotojais! Iš tiesų sakau jums: valstybė neruošia, neaugina sau piliečių! Kiek moksleivių, baigę mokyklą būna perskaitę LR Konstituciją?
O gal visi perskaitę? Gal ko nors nežinau…
M.
M11, 2010-08-05 17:40:45
mariux: labai įdomus pastebėjimas.
Lina, 2010-08-05 21:37:25
Mariux, pagal programą visi turėtų būti perskaitę LR Konstituciją (bent jau kai mokiausi, tai mes net kontrolinį iš to rašėm), tik ne visi visada išmoksta tai, ką privalo 😉
Simona, 2010-08-05 22:13:15
“Kiek trigonometrijos formulių reikia išmokti? Atsakau: ne 20-30, o tik 4-5. ”
Nereikia formulių mokytis. Jas arba atsimeni is karto, arba pasiziuri kai reikia.
Kazkada vienas trigonometrijos destytojas sumažino mano egzamino rezultatą vienu balu vien dėl to, kad neparasiau dvieju daugiaauksciu formuliu. Bet manau, jis mane suprato, kai paaiškinau, kodėl jų nėra.
Tiesa, vieną jūsų paskelbtą posakį A. Enšteino “Jei formulė teisinga, ji turi būti graži.”, atsiminiau iš karto:)
mariux, 2010-08-06 08:19:39
Lina,
dideliausias Jums ačiū! Nuoširdžiai apsidžiaugiau.
Jau radau programą ir radau programoje.
Ką dar radau:
– kad tikyba dėstoma;
– kad buvo dėstoma SSSR (!) konstitucija;
– kad mokyklose minima Konstitucijos diena.
Kad mokykloje mokoma Konstitucijos- nerandu… Bet aš tikiu Jumis. Pats kaltas, kad nemoku ieškoti.
petras, 2010-08-06 10:14:01
taigi taigi, aš perskaitęs konstituciją esu bent du kartus, nieko neatsimenu, tai ką ? galiu bet kada, kai reikia vėl perskaityt 😛 o biologijos darbe gal ir nereikia, bet bendram išsilavinimui tikrai nekenkia. nebent po darbo sėdi ir žiūri lnk 😀 jau 10 metų.
giedrius m, 2010-08-06 23:07:19
Petrai: įsiminti Konstitucijos nereikia… bet šį tą iš jos žinai, tiesa? Pvz kad turi teisę balsuoti, tikėjimo laisvė nevaržoma…
Tas pats ir su biologija. Aš neprisimenu daug ko, kas yra buvo neįdomu ir turėjau įsiminti kontroliniams. O ką sužinojau, žinau ir dabar. Arba bent žinau kur surasti.
Tuo ir skiriasi žinojimas nuo iškalimo.
Justas, 2010-08-08 22:27:22
Giedriau, būtent tame ir bėda, kad sumažinus programas, gali nelikti net ir to minimumo, kuris būtinas suaugusiam žmogui.. O tada ir reiks gūglint, iš kur atsiranda vaikai… 😉
Burgis, 2010-08-09 09:59:03
Justui: taip, Jūs labai tiksliai pastebėjote – tai didžiausias pavojus!
jamaica, 2010-08-16 23:07:22
Mano kuklia nuomone, irgi aktualus ir labai teisingas straipsnis: http://www.delfi.lt/news/ringas/lit/alasas-aukstasis-pseudomokslas.d?id=35425787
Pora trumpučių citatų:
Esminės Lietuvos aukštojo mokslo problemos glūdi pačios mokslo rinkos uždarume. Liberalizuoti reikia ne vidinius universiteto ir studento santykius, bet mūsų mokslo rinkos santykius su pasauline mokslo rinka.
[…] nemaža dalis akademinės visuomenės tik imituoja mokslinius tyrimus. Pavyzdžiui, pagal straipsnių kiekio augimą, Lietuvos mokslininkai užima pirmą vietą Europos Sąjungoje, o pagal cituojamumo augimą – paskutinę. Ką tai reiškia? O gi tai, kad profesūra eina lengviausiu keliu ir spausdinasi savo leidžiamuose žurnaluose ir geriausiu atveju cituoja patys save arba siaurą kolegų ratą.
Šalyje gerai žinomas universiteto rektorius ir profesorius savo internetinės svetainės puslapyje pateikia gana įspūdingą mokslinių publikacijų sąrašą. Iš pirmo žvilgsnio, žurnalai skambiais angliškais pavadinimais sukelia susižavėjimą profesoriaus pasiekimais. Tačiau atidžiau panagrinėjus paaiškėja, jog beveik visi tie tariamai tarptautiniai žurnalai yra leidžiami rektoriaus vadovaujamame universitete. Bent vieną iš jų redaguoja ir pats rektorius.
Nenoriu apsiriboti vien kritika, todėl pabandysiu pateikti keletą reformos pasiūlymų.
Viskas, toliau nebecituosiu 🙂 Kam įdomu, paskaitykite patys 🙂