Džiaugiuosi Jumis, mano svečiai! Solidūs, taktiški, protingi komentarai, įdomios mintys. Tik, va, pagalvojau, kad negaliu iškart atverti visų Jums aktualių temų – būtų per daug laukelių. Gal rašykite tiesiog čia be jokios tvarkos apie tai, kas Jums svarbiausia. Beje, o kas yra svarbiausia?
Atsakymai
local user, 2008-01-20 19:31:17
Dėstytojau va dabar truputi sprendziu integralus ir noriu paklausti ar ar galima apibreztini integrala isskaidyti i du integralus? po integralu yra keliu nariu suma. ir jei galima tai reziai tie patys lieka ar kinta?
Burgis, 2008-01-20 19:40:16
local user: žinoma, galima! Kiekvieną dėmenį galima integruoti atskirai, rėžiai lieka tie patys. Integralą galima suskaidyti į kelis integralus ir kitaip: tarpiniais taškais suskaidant integravimo intervalą. Tada pointegralinė funkcija lieka ta pati visiems integralams.
Irid, 2008-01-20 19:40:48
Galima, taip net patogiau (dažniausiai), integruoti kiekvieną narį atskirai. Rėžiai lieka tie patys.
local user, 2008-01-20 19:58:36
dėstytojau dar noriu Jusu paklausti.. Integralas kurio reziai nuo 2 iki 4 o po integralu yra trupmena: skaitiklyje 15x o vardiklyje x kvadratu minus 1 ir vardiklis pakeltas kubu…. Kaip reikia toki integrala sprest?
Aciu.
Aira, 2008-01-20 20:12:35
Aš tai norėčiau pasiteiraut ar dar turite ”niekam tikusiių matematikos mokymosi knygų” ir ar galėtumėt man vieną iki trečiojo mlt pasaugot:) Ir beje Jūsų dovanotos knygos man labai pravertė:) Ačiū už jas
mokytoja, 2008-01-20 20:42:33
local user:pradžiai 15 iškelk prieš integralo ženklą, o x įkelk po diferencialu ir ten pat atimk 1
local user, 2008-01-20 21:02:01
mokytojai: aciu
Martynas, 2008-01-20 22:37:57
Temoje apie matematiką penktokams ir septintokams skundėtės jų mažu rašymo tempu. Skaitydamas tai prisiminiau apie greitąjį skaitymą ( http://lt.wikipedia.org/wiki/Greitasis_skaitymas ). Nedaug žmonių tai moka (gaila, bet pats nepažįstu nė vieno), tačiau to galima išmokyti kiekvieną, o nauda tikrai didelė.
Kartą kažkokiame laikraštyje skaičiau apie vieną savamokslį, dirbantį , rodos, istorijos mokytoju, kuris nedideliame miestelyje, kuriame gyvena, bando po pamokų treniruoti norinčius to mokytis. Kai kuriems visai neblogai pavyko.
Taip pat sykį žvalgydamasis bilietai.lt svetainėje, buvau radęs greitojo skaitymo kursus, tačiau kaina siekia 390Lt.
Vasaros pabaigoje pats mėginau perprasti Fotoskaitymą ( http://en.wikipedia.org/wiki/Photoreading ), tačiau prasidėjo mokslo metai ir, perskaitęs iki tol ~60psl (iš 200), pasidaviau, bet buvau pasiekęs šiokių tokių rezultatų.
Gal, jei žinote tai mokančių žmonių, būtų galima surengti gimnazijoje kursus?
satnamod, 2008-01-21 02:56:55
Dėstytojau, noriu paklausti kokiuose renginiuose planuojate pabūvoti (vistiek rezervuojate kažką bilietai.lt i priekį). Domina teatro sritis… gal galite ką pasiūlyti..?
Burgis, 2008-01-21 09:37:22
satnamod: ne, bilietų niekada nerezervuoju – mano gyvenimo tempas ir chaosas neleidžia to daryti. Lankau spektaklius draugams pakvietus, mūsų šeimos lavinimu užsiimantiems žmonėms paliepus. Atrodo, kad lankau ne taip retai, gal net per dažnai.
ne, 2008-01-21 13:15:51
sveiki, noreciau paklaust, kada ir kur Jus galima rasti ktu sesijos metu? dekui
Burgis, 2008-01-21 14:13:12
ne: priminsiu taisyklę: būk ten ir tada, kur ir kada turi būti. Tagi dabar aš dažniausiai būnu KTU gimnazijoje (Studentų g. 65, tel 45 14 69), o štai 26 dieną 9 val. būsiu Statybos rūmų 150 a. – ten vyks egzamino perlaikymas.
bailus anonimas, 2008-01-21 18:43:47
Gerbiamas docente, Jūsų nuomone, koks nuošimtis žmonių perpranta matematikos grožį, kiek iš jų perpranta kame yra matematikos ribos, ir kiek iš jų supranta matematikos ir realybės santykį? Ir iš vis – kas privalo tai suprasti, o kas gali išsiversti ir be tokių niuansų?
Burgis, 2008-01-21 21:12:12
Matematikos nereikia mylėti – ji ne moteris. O įdomių įdomiausių dalykų randu visose gyvenimo srityse!
Rasa, 2008-01-22 12:04:12
Martynui: Kaip suprantu, paprastas skaitytojas turėtų perskaityti apie 250, o greitai skaitantis apie 600 žodžių per minutę. Gal skaičiavai, kiek pats perskaitai? Aš tai pasiskaičiavau,nes įdomu pasidarė 🙂 Bet, manau, kad tas greitas skaitymas labai sąlyginas dalykas. Labai priklauso nuo to, ką skaitai. Be to, man kartais patinka laaaabai lėtai skaityti, nes kai įdomi knyga, tai man gaila, kad greit perskaitysiu ir pasibaigs, tada stengiuosi lėtint skaitymą 🙂
O juokingiausia, kai pati nejaučiau, kad skaičiau. Buvom kine, o ten rodė anonsus. Pažiūrėjau vieną, viską supratau… (angliškai aš, galima sakyt, nesuprantu). Vyras ir sako: gaila, kad titrus rašo, o neverčia, trukdo žiūrėt! Labai nustebau! 😀 Kaip aš viską supratau? Garantuotai mačiau titrus ir perskaičiau net neužfiksuodama smegeninėj 🙂
Martynas, 2008-01-22 20:52:00
Taip, geros knygos lėtas skaitymas tikrai teikia malonumą, tačiau daug dažniau reikia tiesiog perskaityti, ir padaryti tai kuo greičiau.
Vakar sužinojau, kad pora mano buvusių bendraklasių nesenai dalyvavo tuose kursuose. Sakė, jog jas tikrai sužavėjo, buvo itin įdomu, daug sužinojo apie smegenų veikimą ir t.t.
Tačiau blogiausia , jog jos taip ir neišmoko greitai skaityti. Priežastis– reikia daug laiko įdėti pradžioje treniruotėms, o jos to nepadarė. Žada vėl pradėti treniruotis, nes svarbiausia, kad jau žino, kaip tai darysiu. Būtinai reiks ir man iš jų pasimokyti =].
marius, 2008-01-22 21:53:24
Neįsivaizduoju, kaip sunkią knygą, tarkim dabar skaitomą „Ulisą“ būtų galima forsuot 🙂
Kita vertus, nežinau, ką tiksliai reiškia tas greitasis skaitymas, bet tai (skaitymo tempas), žinoma, priklauso nuo aplinkybių.
marius, 2008-01-22 21:56:22
Beje, gal kas nors žinot atlikėją šios dainos (…durnių slėnis durnių slėnis nuostabi šalis poetų, čia bananai ananasai makaronai su dešra)?
Ar gal galėtumėt kaip nors suveikt, jei netyčia turit,
na kažkaip ji man nuo vaikystės ankstyvos likusi atmintyje, būt malonu žiauriai ją paklausyti vėl 😀
Daiva, 2008-01-24 13:04:11
Greito skaitymo mėgėjams:
Mano sūnus (10 metų) dejuoja, kad knyga, jo nuomone, storoka, ir vargšelis nesuspės iki numatyto termino jos perskaityti.
Mes jo klausiam:”Ar tu negalėtum greičiau skaityti?”.
“Galiu skaityti ir greičiau” – sušunka su ašarom akyse, “bet tada nieko nesuprantu!”
Burgis, 2008-01-24 13:11:24
Gerb. Daivai ir kitiems: nereikia jokių “greitųjų skaitymų”! Žmogus ir žmogutis pats turi pasirinkti tokį tempą, kad viskas patektų ir į galvelę, ir į širdelę! Ką tik su gimnazistais mes skaitėme P.Ž. Beranže “Paukščiai” ir aš prašiau: paskutinę kiekvieno posmelio frazę skaitykite lėtai, su pauzėmis, kaip dainuodami: “jie grįš pavasarį saulėtą”. Kitaip – visai ne tas skonis, jausmas!
Rasa, 2008-01-24 15:56:13
Mano manymu kartais neblogai greitai skaityti. Bet tik kartais 😀 Pav. mokykloj užduoda perskaityti knygą, o tau ji nepatinka arba pamiršai 🙂 laiku perskaityt. Tada “permeti” greitai. Turbūt tai ir vadinama greitu skaitymu, bent aš taip supratau. Dabar daugelis vaikų to nemoka. Nežinau net kaip paaiškint :). Pav., taip kartais skaitau laikraščius- nesigilindama, o permesdama, sustoju įdėmiau paskaityt straipsnius, kurie sudomina. Nemanau, kad skaitau greit, gal šiek tiek greičiau už vidutinį skaitytoją. Taigi, kai skaitai greitai, užkliūna tik svarbiausia informacija, o kai normaliai, įsigilini. Kai lėtai- mėgaujiesi arba mokaisi 🙂
Na dar dėl to greito skaitymo, net prisiminiau save mokykloj. Nemoki pamokos ir staiga girdi “… prie lentos!”. Rangaaaaisi lėtai iš suolo ir stengiesi kuo daugiau akimis aprėpti to, kas parašyta toj prakeiktoj knygoj ( tada taip atrodydavo :). Na, tada greitesnis skaitymas gal šiek tiek į naudą…
Žydrūnas, 2008-01-24 19:09:10
Hmmm…net nebuvau susimąstęs iki šiol ar greit skaitau :)) aplamai koks skirtumas? čia turbūt tas dalykas kur daug svarbiau rezultatas, o ne procesas.
Daiva, 2008-01-25 00:04:49
Tai va, savo vaiko vaikiškai teisingą išmintį ir norėjau pateikti. Visko vis tiek neperskaitysi, geriau skaityti taip, kad suprastum. O vietoj greito skaitymo kurso programų – verčiau ką nors prasmingo perskaityti!
satnamod, 2008-01-26 15:00:41
Nepamirškime klasikos: http://www.youtube.com/watch?v=1jEtqP-KfSw
Žydrūnas, 2008-01-26 21:34:23
Svarbiausia yra suprasti tai kas tau svarbiausia 🙂
jurgis, 2008-01-27 21:02:37
geras puslapis yra http://www.videogaga.lt verta aplankyti
AC, 2008-01-29 00:47:46
Kadangi nesu greitojo skaitymo mėgėjas, tai bandau pats suprasti, kas yra greitasis skaitymas. Taigi spėju, kad tai vienas iš šių dviejų:
a) pasimetimo, desperatiško skubėjimo pasekmė, noras kuo daugiau nuveikti (be ne kokybiškiau); ( http://www.theatlantic.com/doc/200711/multitasking )
b) labai stiprus susikaupimas, entuziazmas, įsitraukimas ( http://en.wikipedia.org/wiki/Flow_(psychology) )
Kiti galimi variantai man atrodo beprasmiški. Be to teisingiausias ir geriausias variantas yra B.
Rytis, 2008-01-29 14:15:14
Sveiki, isivaizduokite Pentium1 su šiuolaikiniu Cd skaitytuvu, kurio greitis skaitant cd iki 52x. Kaip manote ar informacija bus greičiau nuskaityta negu naudojant originalų max 24x ?
Manau žmogui ne tik skaitymo greitį reikia gerint. Juk greitis nereiškia, kad informacijos daugiau pateks į mūsų smegenėles. O dar svarbiau ar tą informaciją mes suprasime teisingai..
Burgis, 2008-01-29 14:31:49
Ryčiui ir kitiems: įkišiu savo trigrašį… Prisipažinkime, kad BET KĄ (knygą, laikraštį, skelbimą ant stulpo ir kt.) skaitydami greitį keičiame priklausomai nuo to, ko IEŠKOME tekste. Pavyzdžiui, vaikystėje skaitydamas knygas apie indėnus ieškodavau nuotykių, o gamtos aprašymus beveik “peršokdavau”. Žinau, kad kai kurie žmonės romanuose ieško tik meilės, erotikos ir labai greitai “perskaito” visa kita. Matematikoje visada peršoku nuomones, samprotavimus, o sulėtinu greitį ties įrodymais, rezultatais. Čia kaip važiuojant automobiliu: vienas greitkeliu lekia kaip patrakęs, kitas mėgaujasi gamtos vaizdais. Vaikus reikia mokyti tekstuose matyti esminius dalykus.
Dolly, 2008-01-29 20:26:50
Svarbiausia šiame mūsų gyvenime yra meilė. Be meilės mes būtume niekas…Pagalvokit ar kaškas turėjot daugiau už kito šypsena?? už jo šiluma?? jo artuma?? už jo meile…? manau kad ne! Svarbu yra draugystė… Argi nėra kažkas geriau negu turėti šalia savęs žmogiuką, kuris visada supras (nors jei ir nesupras, iš visų jegu stengsis tai padaryti).. paguos, padės kada bsu sunku, ir džiaugsis su tavim tavo pasiekimais…. ir tai nebūtinai tai turi būti mylimasis, tai gali būti (ir yra) geriausias draugas…
Burgis, 2008-01-29 20:39:59
Dolly: draugas ir mylimasis – skirtingi dalykai! Žinoma, puiku, kai mylimasis yra ir draugas, bet draugas neatstoja mylimojo. Jokiu būdu!
Dolly, 2008-01-31 09:32:55
Draugas yra turtas kurio nelaikome banke, tą turtą laikome savo širdyje, ir tas turtas yra neyvertinamas…
Smalsutis, 2009-02-24 10:20:43
Dolly, ar tu Dalia M. ?
rimasj, 2009-06-04 00:23:15
Jei kas zinotu dainos ‘Durniu slenis, durniu slenis, nuostabi salis poetu’ atlikeja, pasidalinciau visu sios grupes albumu
widmisw, 2009-09-11 21:10:25
Ieškau aš minėto albumo, bet niekur nerandu. Pavadinimo tiksliai nepamenu. Kažkaip šviečiasi, kad grupė “Velykų rytas” vadinosi. Kad du žodžiai buvo pavadinime – tai tikrai.
WIKA, 2009-09-14 16:59:59
ZINAU DURNIU SLENI ATLIEKA GRUPE KAPRIZAS
aida, 2010-03-25 14:11:00
labadiena as noriu paklausti ar patikima pirkti sunis is interneto?
minde, 2010-04-24 00:19:33
“Durniu slenis, durniu slenis
nuostabi salis poetu –
ten bananai, ananasai,
makaronai su desra!
Ten gyvena krokodilas,
supas palmese gorilos,
suzydes vel apelsinas –
vitaminu atmaina!”
minde, 2010-04-24 00:53:18
visos viltys rasti sios grupes albuma zlugo net kasetes neberandu kuria gal 1991 m turejau
buratinas, 2010-06-22 12:19:50
va siuskites ta daina:
http://hotfile.com/dl/47664915/54efe6c/Fantomas_-_Durniu_slenis.mp3.html
Mindaugas, 2015-05-25 23:20:27
Dekui “widmisw, Rugsėjo 11 21:10” kad primine, pirmi sudainavo “velyku rytas” (po to gal ir dar kazkas). Ta padare apie 1990.
Kazkas net ikele i https://www.youtube.com/watch?v=Ovx9JPMf2ik