Pasaulis vis labiau spalvotas…

– Mes turime juos mokyti tokie, kad jie matytų mus, girdėtų mus, gėrėtųsi mumis ir norėtų būti panašūs į mus. Mes turime gyventi taip, kad jie suprastų – mes nedirbame, mes mėgaujamės galimybe bendrauti su moksleiviais, studentais. Ir bendrauti mes turime taip, kad kiekviena pamoka, kiekviena paskaita būtų vis kitokia, netikėta, staigi, karšta, aistringa – tokia, kuri mus žavėtų, jaudintų. Va, tada mes žinosime, kad tikrai mokome juos gyventi!

*

Taip aš kalbėjau šiandien seminare Ukmergėje. Didelis būrys gražių, mielų, protingų žmonių gražiai klausėsi (blogai, kad neklausinėjo… :-)).

*

Grįžau ir pasimėgavau pavasario spalvomis. Tik pažiūrėkite, tokia galėtų būti Žemės vėliava!

Žinoma, mums reikia ne tik emocijų, mums reikia valgyti. Valgyti bus!

Žiedai visur matomi todėl, kad jie žiedai…

Tas dvi forzitijas „ištrėmėme“ toli už tvoros, bet nesunaikinome. Žiūrėkite, kaip jos dėkoja!

Mums patinka namai, kuriuos supa mūsų draugai…

Rytoj važiuosiu tėviškės link…

Atsakymai

Burgis, 2014-04-15 18:15:50

Gaila, didesnių nuotraukų kažkodėl neleido įkelti…

Gintautas, 2014-04-15 23:04:31

“… kad mes tikrai mokome juos gyventi”…

Kai jau pusė amžiaus man už nugaros, vis labiau imu abejoti – ar pats mokėjau gyventi? Ar mano “mokėjimo”, “mokymo”, “mokslo gyventi” tikrai reikės dar po pusės amžiaus… Stabtelėjau…

Ice, 2014-04-16 12:58:56

O KTUG vis dar viršūnėje tarp geriausių šalies gimnazijų. Gera pasidžiaugti:)

ainana, 2014-04-16 17:06:16

Kaip ji gali but ne virsuneje, jeigu atsirenka is Kauno baznytines provincijos regiono 50 ar 70 geriausiu mokiniu ?

Klausimas dir. Burgiui? Kodel negali KTU G aplenkt Vilniaus licejaus ?

Burgis, 2014-04-16 17:40:04

ainanai: galime! Perkelkite sostinę į Kauną, ir mes bematant aplenksime Licėjų!

Random, 2014-04-16 18:10:47

O kartais nebūdavo ankščiau reitingai skaičiuojami pagal patį šimtukų kiekį, o ne procentą nuo laikiusiųjų? Jei taip, tai kai licėjus tris kart didesnis – nieko nuostabaus…

ainana, 2014-04-16 18:13:33

Dir. Burbiui,

Ar norejot pasakyt, kad i Vilniu bega labai labai geri del “Sostines” sindromo , o i Kauna tik labai geri ?

Burgis, 2014-04-16 19:06:29

ainanai: ar Jūs tyčia mano pavardę iškraipote?… Jei netyčia, tai nieko tokio, o jei tyčia, tai priimkite mano užuojautą.

Simonas, 2014-04-16 19:58:03

Tarkim tampi direktorium atsitiktiniam mieste kokioj nors atsitiktinėj, niekuo neypatingoj mokykloj. Kaip sunku būtų surinkt paprastų, normalių mokytojų kolektyvą? Na.. tokių kiek įmanoma kompetentingų, psichologiškai pusiausvirų, ir šiaip.. na pats esat išvardinęs paprastus kriterijus.

Burgis, 2014-04-16 20:53:14

Simonui: taip, tai pats sunkiausias darbas! Apskritai, yra trys sėkmės faktoriai: 1) direktorius; 2) mokytojai; 3) moksleiviai. Bet nė vienas iš jų nėra atskiras! Geras direktorius gali surasti („pritraukti“) geresnių mokytojų, o pas gerus mokytojus tėvai siunčia geresnius moksleivius. Bet pasukime atvirkščiai: palankioje vietoje, palankiomis aplinkybėmis gali susikurti (materialiai) patraukli geriems moksleiviams mokykla; tokioje mokykloje nori dirbti geresni mokytojai; tokiems mokytojams nori vadovauti geresni direktoriai…

ainana, 2014-04-16 22:23:09

Moksleiviai KTUG geri,

vadinasi reikia keist mokytojus ir direktoriu, tada gal pavys Vilniaus liceju?

skaitovas, 2014-04-17 08:33:17

Burgiui: nesuprantu motyvų, kodėl KTUG galėtų aplenkti licėjų, jei Kaunas būtų sostine. Nenorėčiau tikėti, kad sostinės dvasia automatiškai kažką gerina.

petras, 2014-04-17 10:25:02

na ir užpuolė žmogų komentatoriai su klausimais :))

Skaitovai, tai Vilniuje žmonių daugiau, be to manyčiau daugiau geresnių vidurinių mokyklų nei Kaune. Bei ne drąsiai, bet galėčiau teigti, jog ir daugiau žmonių su kitokiu požiūriu į gyvenimą (mažiau provincialiu gal) aišku galiu dėl to smarkiai klysti.

skaitovas, 2014-04-17 12:12:33

petrui: jei Kauną pavadinsim (padarysim) sostine, tai automatiškai geresnių vidurinių mokyklų atsiras? Kauno žmonių skaičius susikeis su Vilniaus žmonių skaičiumi?

Kiek suprantu, Burgis kažką kitą galvoje turėjo. Tiek to, palauksim jo paties atsakymo (jei norės atsakyti).

Neringa, 2014-04-17 13:50:04

Mano nuomone, Vilniaus licėjus yra ne veltui pirmoje vietoje. Juk gabiausieji pirmiausia traukia į sostinę (logiška), be to licėjus turi daugiau mokinių (jei neklystu, 1.5 karto). Tuo labiau, kad Vilnius turi žymiai daugiau gyventojų, tai ir mokinių skaičius didesnis – daugiau protingų ir imlių mokinių, štai kas dar mesteli licėjų priekin. 2010m. KTUG buvo pirmoje vietoje, nuo 2011 antroje (jei nesumaišiau) ir tai yra blogai? Pagalvokite patys: jei į kiekvieną vietą pirmame MLT pretendavo po 5 mokinius tai jau rodo mokyklos lygį! Kaip galite smerkti Direktorių už tai, kad jo vadovaujama gimnazija yra antra?!

skaitovas, 2014-04-17 14:23:30

O man ir toliau noretusi suzinoti, kas pasikeistu, jei Kaunas taptu sostine? Kuo Vilnius ir Kaunas skiriasi siuo metu – ir taip aisku.

Neringai: bent as tikrai nepuolu Direktoriaus. Man idomus tik jo netiketas minties vingis.

ainana, 2014-04-17 14:29:43

Neringa,

Ar tau taip liepe parasyt, ar tu giminaite ?

petras, 2014-04-17 16:00:30

Mano asmenine nuomone tai šitie reitingai near labai objektyvūs. manau tiksliausiai gimnazijos “gerumą” galėtų įvertinti tik tos mokyklos gimnazistai. pvz. man mano gimnazija buvo tikrai gera, pilnai atitiko mano lygį ir siekius ir tikrai nemanau, kad pvz. licėjuje būčiau pasiekęs ko nors daugiau ar juo labiau būčiau ten laimingesnis moksleivis 🙂

aišku jei turėčiau vaikų, tai tikriausiai norėtųsi, kad bent pirmam veido gimnazijų 50tuke mokytųsi (vieta nesvarbi), juk realiai daugiausiai gimnazisto rezultatus lemia jis pats, tikrai ne vien mokymo įstaiga 🙂

petras, 2014-04-17 16:09:36

dėl gimnazijų reitingų nesureikšminimo pagrindinė mintis būtų ta, jog aukštą socialinę padėtį visuomenėje gali užimti tiek abitūros egzus baigę 100 tukais, tiek 80tukais. jau žemiau einant, gal būt tik išimtys. ta prasme nemanau, kad ta ateities elito riba būtų tokia maža. todėl ir žemiau reitinguotas gimnazijas baigę žmonės, gali užimti aukštą padėtį visuomenėje, turėję prastesniu (bet ne prastus) rezultatus tiek mokykloje tiek universitete.

todėl vien egzaminų ir stojimų rezultatais negalima lyginti gimnazijų ir teigti kad viena ar kita yra geresnė, nes ten geresnius rezultatus gauna. reiktų išsamesnės analizės gimnazijų. bet manau veidas neturi tam laiko 😀

Burgis, 2014-04-17 19:44:08

Oho, kiek jūs čia prirašėte! Įdomu. Ačiū!

Bandau trumpai atsakyti:

  1. Sostinės faktorius yra trejopas: a) sostinėje iškart susikaupia daugiau žmonių; b) nors korupcija ir švogerizmas ta procesą iškraipo, bet vis tik jis dar yra: į sostinės tarnybas atvyksta ir pasilieka daugiau šviesesnių žmonių, kurie turi ir šviesesnių vaikų, nes vaikai nuo mažens yra labiau motyvuoti; c) sostinėje veikia įvairių šalių institucijos, dirba įvairių šalių tarnautojų, o tai padidina ir moksleivių motyvaciją mokytis, ir atveria jiems didesnes galimybes rinktis studijas, gyvenimo kelius…

  2. Reitingai yra gerai, bet tikrai jų nesureikšminu! Pirmiausia, reikia žiūrėti, kas vertina, pagal ką vertina. Antra, reitingas yra integruotas rodiklis, jis, pavyzdžiui, niekaip neįrodo, kad aš esu blogesnis direktorius už Licėjaus direktorių… Trečia, reitingai turėtų rodyti mokyklos „pridėtąją vertę“, o ne rezultato vertę. Aš pats labai įdėmiai stebiu būtent tai, ką mes duodame tiems, kurie jau ateina pranašesni už kitose mokyklose pasilikusius moksleivius. Ketvirta, prieš dešimtmetį reitingas galėjo lemti mano karjerą, bet dabar jau ne…

A., 2014-04-17 23:59:15

Na, bet juk Vilniaus licėjus yra tik Vilniaus moksleiviams, o KTUG suteikia galimybę mokytis vaikams iš visos Lietuvos, tad šiuo atveju neteisinga sakyti, jog taip yra dėl to, kad miestas mažesnis.

skaitovas, 2014-04-18 10:52:30

Burgiui: ok, mano smalsumas patenkintas.

Gražių švenčių!