Patyčios…

Prienų „Revuonos“ vidurinėje mokykloje, kurios dešimtokas Rimvydas Purvinis pasikorė neištvėręs bendraamžių patyčių, – naujos nelaimės šmėkla. Savižudžio klasės draugė sulaukė grasinimų mirtimi.“ (iš lrytas.lt).

***

Vakar kai kurie iš jūsų matė TV laidą „Valanda su Rūta“ – apie šią nelaimę.

Direktoriauju, todėl privalau komentuoti. Norėčiau parašyti: KTU gimnazijoje patyčių nėra, bet… Labai jau neryški riba tarp pašaipos, pajuokos, sarkazmo, ironijos, patyčių, smurto. Jautresniam žmogui (nebūtinai vaikui) ir kažkieno kreiva šypsenėlė gali sukelti stresą visai dienai. Ar tau patiktų, jei tau niekas nieko nedarytų, nieko su tavimi nekalbėtų, net nežiūrėtų į tave? Ar iškęstum visišką izoliaciją (žr. temą “Nekalbadienis”)? Bet ką galima apkaltinti už tokį elgesį su kitais?

***

Pasidairykime po suaugusiųjų pasaulį. Kiek žmonių šiandien atėjo į darbovietę, kurioje jaučiasi nejaukiai dėl to, kad bendradarbiai, gal ir vadovai, elgiasi su jais kitaip (gal net ne agresyviai, gal net be jokių pašaipų, pykčio, patyčių…) nei su kitais? O kas kaltas? Gal auka ir yra kalta, kaip buvo kai kurių pasakyta TV laidoje? O ką daryti bendradarbiams, vadovams, jei kas nors ignoruoja visus, nedirba kaip turėtų, kasdien provokuoja barnius, konfliktus? Kiek galima kęsti apsigimusį tinginį, nemokšą, sukčių, intrigantą?

***

Ką daryti? Keisti darbą (šiais laikais…)!? Keršyti? Prisidengti storesne oda (o jei jos neturi?)?

***

Bet vis tik – pirmiausia pamatykime vaikus! Pamatykite! Pamokykite… Paguoskite.

Atsakymai

neringa, 2010-02-05 11:28:36

mane labai papiktino “Revuonos” mokyklos pedagogu ir direktores abejingumas.Kai kurie mokiniai apie tai yra kalbeja ir net iteike pareiskima,kurioje uzrasytos Rimvydo patycos,uzrasytos ir smurtautoju pavardes.Galu gale net ir be to pareiskimo mokytojai puikiai mate,kas darosi,bet nenorejo kistis,tiesiog aklas negailestingumas!O dar vadinami pedagogais,kuriems mes patikime savo vaikus,tam,kad juos isaukletu,tam,kad iskiepytu doros principus,tam,kad ismokytu.Na,ko tokie degradavusios morales zmone gali ismokyti?

Mano pozicija butu-netyleti!Jeigu matai smurta,tai apie tai kalbek,nebijok,nes yra dar geru zmoniu,kurie tave palaikys!

Darth Vader, 2010-02-05 13:12:28

Kalta dabartinė sistema:mokinys turi milijonus teisių ir nė vienos pareigos. Primink pareigą – pacituos kelioliką ES potvarkių, Konstituciją ir pagrąsins teismais. Viskuo – nuo seksualinio priekabiavimo iki smurto.

Turi būti aiški sistema, leidžianti bausti mokinį, o tai ir išmesti amžiams, kad nė vienoje mokykloje nebūtų priimamas. Turi būti mokytojo teisę gintis nuo smurto pačiam ir ginti kitus – tomis priemonėmis, kokias palaikys tinkamomis. Su dabartine tvarka -patyčios bus amžinos.

altajus, 2010-02-05 14:13:23

Tinklaraščio autoriaus norėčiau paklausti – kokia jūsų nuomonė apie minėtos mokyklos direktorės elgseną, diskusiją šioje laidoje?

Burgis, 2010-02-05 14:28:15

Altajui: man gėda ir baisu, kad yra tokių direktorių! Nedaug geresnė ir privačios mokyklos direktorė… Bet surengti mokykloje “apkaltą” tėvams iškart po vaiko mirties – košmaras! Neryžtingas ir viceministras, nusivyliau…

Matilda, 2010-02-05 18:07:40

O kuo Jums nepatiko Saulės mokyklos direktorė? Kad išmetė iš mokyklos banditėlį? Apskritai, ši moteris kaip tik objektyviausia buvo. V.Bacys , matyt, dar neapsiprato savo poste, nelabai susigaudo, ką gali, o ko ne. Ir ta situacija mokykloje yra seniai. Kalbu apibendrindama. Mokiniams galima viskas, mokytojams – nieko. Neteisinu Revuonos mokyklos administracijos- nematyti TO tikrai nebuvo neįmanoma. Bėda, kad direktoriai BIJO turtingų tėvelių, rėksnių mamelių, jie NEGINS mokytojo nuo tėvų išsišokimų, o baus( nežinia už ką) mokytoja, nes šis, matot, ne taip į vaikelį pažiūrėjo, ,,ignoruoja” mokinį. O ką daryti mokytojui, kurį mokinys pasiutė toli toli? Mokytojas turi jam nusilenkti ir …atsiprašyti. Ir nematau čia jokio ignoravimo.Tiesiog gal tam mokiniui reikia duoti laiko pailsėti, pamąstyti. Deja, šiuolaikinis jaunimėlis moka tik garsiai rėkti ir reikalauti to, ko neužsitarnavo iš kitų. Patys nei pagarbos, nei kultūringo elgesio namuose neįgijo. Ir iš ko igis- iš tokių pačių rėksnių ir nepraustaburnių tėvelių? Ar iš debiliško lygio LNK laidų? Jums yra paprasčiau- mokosi kitokio ,,rango” vaikai. O kas darosi pagrindinėse mokyklose? Kas vyksta jų 9-10 klasėse, kai visi normaliai besimokę išeina į gimnazijas? Gal , jei padirbėtumėte tokio lygio mokyklje, kitaip žiūrėtumėte į tai, kad mokinio negalima ignoruoti. Dabar iš aukštos varpinės Jums viskas atrodo gražiau. Deja, mes susiduriame su tokia ,,medžiaga”, kad parėjus namo norisi šuniu kaukti ir lėkti ne tik iš mokyklos , bet ir iš Lietuvos kuo toliau.

Daiva, 2010-02-05 19:14:05

Patyčios nuo ironijos ir pan. skiriasi savo sistemingumu. Paironizuoti galima kartais, o paskui susitaikyti. Patyčios paprastai yra nuolatinis teroras kiekvienai progai pasitaikius. Manau, nereikia išsisukinėti, kad žmogus per jautrus ir pan. Yra tam tikri kriterijai (dabar kai kuriose mokyklose pagal skandinavų metodiką rengia mokymus pedagogams, kaip atpažinti patyčias ir padėti jų aukoms), ir pasipriešinti smurtui yra kiekvieno jį pastebinčio etinė atsakomybė. Būtent pasipriešinti, o ne tikėtis, kad vaikas “pats apsigins”, nurašyti patyčias, jei yra lyčių skirtumas, “paaugliškam kabinimui” ar pan.

Iki įstojimo į KTUG mokiausi “Rasos” gimnazijoje. Kartą pavaduotojai papasakojau apie nuolat patiriamas patyčias, tai atbėgus klasės auklėtoja puolė rėkti, ko pirmiausia nepapasakojau jai. Bet puikiai žinojau, kad jos klasės valandėlės apsiribodavo klasės gramdymu, o panašūs incidentai ne kartą buvo nuleisti negirdomis. Na, pavaduotoja sukėlė triukšmą ir visiems liepė parašyti pasiaiškinimus. Kokį mėnesį buvo ramiau, bet sisteminė problema liko neišspręsta. Vėliau aš pakeičiau mokyklą, o budeliai liko terorizuoti kitų. Neseniai vienas iš jų draugų pakvietė mane apsidraugauti Facebook’e. Jis man paklaustas papasakojo, kad buvę budeliai užaugo normaliais žmonėmis. Na, kaip B.Burgis žino, aš irgi užaugau, nepradėjau vartoti narkotikų, nenusižudžiau – su mokyklos pakeitimu viskas išsisprendė. Kada nors apie visa tai parašysiu knygą.

Manau, patyčios įsivešėja arba ne priklausomai nuo to, kiek joms yra tolerancijos ir kokios nuotaikos mokykloje. Čia kaip ir naciai – prazonduoja, kiek visuomenė pakęs jų išsišokimus, ir eina vis toliau. Reikia iš anksto parodyti, kad jokios tolerancijos nebus. KTUG buvo tiek įvairovės, kad kiekvienas susirastų panašių į save, kad ir koks būtų. O smurtautojams neleidžiama diktuoti sąlygų.

Povilas, 2010-02-05 20:03:37

Po tų baisių tragedijų mokyklose, o pirmiausia – šeimose, bandžiau prisiminti savo mokyklinius laikus ir bent kokį tyčiojimosi iš ko nors atvejį. Tiesa, vidurinę baigiau XX a. antroje pusėje, tad, idant nekaltinčiau savęs užmaršumu, pasiėmiau krūvelę tų laikų nuotraukų (apie 500). Po ranka ir tų laikų mūsų pačių ranka rašytų istorijų iš kasdienio gyvenimo (gi leidom sienlaikraščius, buvo visokie konkursai ir t.t.) (žiūrint iš šių laikų sumaigytos mokyklos aukštumų – tai labai įdomu: humanizmo ten daug kartų daugiau nei šiandien regiu). Pasišaipymų, traukimo per dantį buvo, netgi “užfiksuota dokumentiškai”. Bet patyčių? Kai kada susipešdavom (tiesiogiai), bet kitą dieną – jau stadione kamuolį gainiojam. Kodėl šiandien taip?

Aurelija, 2010-02-05 22:32:12

Aš atsimenu mums tai baisiausia bausmė būdavo jei reikdavo eiti “pas direktorių”, arba “pas pavaduotoją” ir tiesą sakant visi labai aiškiai žinojom už ką galim ten nukeliauti! Kaip dabar atsimenu: Už rūkymą, už nedrausmingą elgesį pamokų metu, už praleistas pamokas, už keiksmažodžius. Dar mus svarstydavo ar leisti mokytis mokykloje, jei kas nors iš mokytojų pamatydavo mus elgiantis nederamai, kur nors mieste, o jei dar ką nors negero darydavom su uniforma, tai man atrodo net nesvarstydavo mūsų 🙂 Turiu pripažinti, kad buvom pasiutpankiai, bet mokytojus, o ypač draugus mylėjom…ach o pradinėse klasėse teko stovėti kampe. Labai gera vieta apmąstymams 🙂 Po šiai dienai mėgstu pastovėt kampe kai supykstu 🙂 Tik nesijuokit 🙂 Na rimtai! padeda 🙂

Povilai, sutinku su Jumis!

Rasa, 2010-02-05 23:31:59

Žiūrėjom anksčiau su vaikais filmą “Klasė”, skaičiau J.Picoult romaną “Devyniolika minučių”, manau, kad net tie sukrečiantys kūriniai neatspindi pilnai to, kas vyksta dabartinėse mokyklose. Nors tai gana teisingi kūriniai.

Rasa, 2010-02-06 00:14:49

Dar Burgis rašė apie suaugusiųjų pasaulį…

Kalbant apie paauglystę, lūžis manyje įvyko apie 15-16m., kai griežtai sau pasakiau: “Daugiau niekas iš manęs niekada nesityčios. Taškas.” Aš pasikeičiau. Nors nebuvau iš stipriai skriaudžiamų. Bet suprantu puikiai tuos, kuriems sunku. Bet apie vaikus per daug kalbėti nenoriu.

Darbuose verkiau pusantro karto (kartą rimtai, kartą nuoskauda buvo pusėtina), žinau, kad daugiau niekada nebeverksiu dėl tokių dalykų, kaip tada. Niekas neturi teisės tyčiotis iš žmogaus ar jį žeminti. Žinot, kalbėjom apie tai, kaip negražu keiktis… Sąžiningai pasakau, vieną kartą galiausiai pasakiau vienai buhalterei ir jos draugei direktorei, kad jos tiesiog mane užp…(maždaug užpypino 🙂 ir kad dingtų iš akių, kalbėsiu tik su savininku… Nemandagu? Taip! Bet buvo veiksminga, tuo momentu buvo būtina, nes už direktorės nešvarius darbelius atsakomybės prisiimti nenorėjau ir bendradarbei neleidau. Labai puikiai išsiaiškinom, iki dabar su buhaltere likom draugėm. Žinot, o jos vis dar gerbia mane, net tokią nekultūringą, nors mes senokai nebedirbam kartu.

Žmogui nepakeliama nuolat gyventi laukiant smūgio. Psichologinio ar fizinio- net nežinau kuris skaudesnis… Tiesiog matykim tuos, kuriems skauda- darbe, gatvėj, namuose. Jei esi tikrai stiprus, niekuomet neužgausi silpnesnio, neįžeisi kolegos, nepaspirsi šunio. Aš nemanau, kad esu stipri, ir tai pajėgiu, vadinasi labai daugelis tai sugebėtų. Jei norėtų… Jei rūpėtų…

Burgis, 2010-02-06 11:49:57

Matildai: tokių moterų, kaip „Saulės“ direktorė, apskritai geriau gyvenime nesutikti, o mokyklose jos – tikra nelaimė. Tai gelžbetoninės moterys. Tai darbuotojai be žmogiškojo faktoriaus. Tai tobuli robotai. Tai buldozeriniai teisuoliai. Bet svarbiausia – joje, toje direktorėje, nėra nė gramo moters! Į lovą su tokia eičiau tik už milijoną eurų…

Povilas, 2010-02-06 12:43:23

Burgiui: “Į lovą su tokia eičiau tik už milijoną eurų…”. O man pakaktų ir 5 tūkst. litų – reikia širdį operuoti. O gal jau nebereikėtų po to…

Rasa, 2010-02-06 12:48:10

Ponas Burgi! Gėda pelėda! Šitaip apie moterį!

Nekalbu apie tai, teisus Jūs ar ne, bet juokiuos ir sakau: “GERAS!” :))) Na tikrai kūrybingas žmogus esat! O jau palyginimai! Sužavėta! Tikrai įtikinamai skamba.

Matilda, 2010-02-06 13:41:55

Burgiui- na, Jūs ir mestelėjote. Žinote, iš Jūsų to nesitikėjau. Pradedu įtarinėti… Taip, kaip moteris ji taip pat ne mano skonio, žinau apie ją iš jos darbuotojų, kad yra super griežta, bet gal geriau griežtas vadovas, negu visiškas bestuburis, kurio nei mokytojai gerbia , nei vaikai. Pagrasinus, kad eisi pas direktorių, tik kreivai nusiviepia. Direktorius turi turėti autoritetą, kitaip jis- nulis.Bet kai esi TIk moteris, tada taip pat visi tuo naudosis. Ir ne tavo naudai. Kartais gal verta ir buldozeriu pabūti. Aišku, ne visur, ir ne visada.O gal aš klystu?

Matilda, 2010-02-06 14:08:13

Papildymas: prašyčiau atsidaryti You Tube, susirasti Riešės mokyklos vaizdelį, pažiūrėti ir lauksiu komentaro. Ką JŪs apie tai? Tiesiog įdomu išgirsti protingų žmonių nuomonę- tai REALŪS Lietuvos ,,išgrynintų” mokyklų vaizdeliai.Gero žiūrėjimo.

Regina, 2010-02-06 16:52:37

Matildai: turiu visą “rinktinę” devintokų, sumestų iš kitų klasių, tiksliau – jie jau perėję ne tik per kelias klases, bet ir kelias mokyklas – iš visur juos išspjauna kaip juoduosius pipirus. Asocialūs, hiperaktyvūs,nemokyti, o dauguma ir nemokytini, jie vis tiek yra vaikai, kurie nori dėmesio, nori būti suprasti ir išklausyti. Ir tai ne žodžiai, tai tikra. Jie smurtauja. Tai faktas. Bet jei jūs žinotumėte, kokią šie vaikai patirtį atsineša iš savo namų, nesistebėtumėte tokiu jų elgesiu. Džiaugiuosi, kad viskas pamažu keičiasi. Tam tereikėjo matyti per pamoką ne programą, ne standartus ar būsimus egzaminus, o vaikus, jų poreikius, galimybes, jausti tai, ką jie jaučia. Didžiausia dovana, kai viena mergaitė, iš kurios anksčiau šioje klasėje būdavo tyčiojamasi ir dėl to buvo pažadėta nuo naujo semestro perkelti ją į kitą mokyklą, dabar pasakė: “Aš jau nenoriu išeiti, man čia gerai…”

Povilas, 2010-02-06 17:55:51

Matildai: kaip ten Jou Tube konkrečiai susirasti tą “vaizdelį”?

mama, 2010-02-06 18:20:04

http://www.youtube.com/watch?v=XPT2Yg-SYcM

Saulius, 2010-02-06 18:33:35

Visa šiuolaikinė mokykla orientuota į žinias, bet ne į asmenybę. Visi mokytojai, pavadotojai, direktoriai bando į tą vargšą vaiką sudėti viso pasaulio informaciją, nepaliekant nei lašelio savasties. Pirma reikia auginti Žmogų, asmenybę, padėti spręsti jo vidines problemas. O tik tada duoti jam žinių. Galiausiai pats vaikas prašys tų žinių, nereiks jam jų ‘įkalinėti’. Kaip gali iš vaiko reikalauti būti dėmesingam, paklusniam, draugiškam, kai viduje pas jį didžiausias uraganas. O čia dar bando kažką jį išmokyti. Einama paprasčiausiu keliu – nubausti, išmesti iš mokyklos, apkaltinti. Bet tai problemos nesprendžia. Visi vaikai yra geri. Tiesiog tie ‘problematiniai’ yra stipriai sužaloti. Ir jiems reikia supratimo, o ne bausmių. Deja, tokių mokyklų ir mokytojų Lietuvoje yra vienetai.

Saula, 2010-02-06 19:00:49

Sauliui: Kaip tik dabar mokykloje orientacija ne į žinias, o į kompetencijų ugdymą 🙂

„Problematiniai“ yra stipriai sužaloti. Ir jiems reikia supratimo, o ne bausmių“

Jei nedirbčiau mokykloj arba dirbčiau „elitinėj“ mokykloj, pritarčiau 100% Bet dirbu normalioj mokykloj. Kiekvienoje klasėje 2-3 mokiniai, kurie mokomi pagal modifikuotą ar adaptuotą programą. Jie žino savo teises: „Na, ir ką padarysit? Nesimokysiu, nes jūs privalot man išvesti teigiamą pažymį“. Čia dar nieko – geras pedagogas sugeba valdyti situaciją. Bet yra atvejų, kai reikia priimti kažkokį sprendimą, nes pedagogas bejėgis (gal bejėgis prieš ligą? Ne pedagogo, o gydytojo reikia). Nuo to 1-o „problematinio“ kenčia kiti 29 klasės vaikai (jiems trukdoma mokytis, jiems galvos įsiskausta nuo šio rėkavimų, jie grįžta namo ištepliotais, apspjaudytais ar suplėšytais darbužiais). Tėvai iš tos klasės išsiveda vaikus. O to „vienintelio“ tėvai, raginami kreiptis į specialistus, tik pasijuokia. Psichologas neturi teisės kištis be tėvų leidimo. Ir t.t. Pasaka be galo.

Matilda, 2010-02-06 19:56:18

Sveiki. Matau, susipažinote su ,,medžiaga”. Taip, suprantu, vaikai yra probleminiai. Kitokių auklėtinių ir neturėjau, nors mokykloje dirbu vos ne 30 metų.Bet tokio balagano nebuvo.Galėjai su vaikais susitarti, dabar- vaikai ateina su dudelėmis ambicijomis- jie pasaulio viešpačiai. Dažniausiai tai vienturčiai, be jokių moralės n ormų, kuriems įkaalta, kad pasaulis- tai jie ir tik jie. Jiems viskas leidžiama, o visi- tik aptarnaujantis jų personalas. Kita dalis- gyvenimo nuskriaustieji, kuriems į viską- nusi… Nes jų tėvams taip pat į viską nusi… Jie neranda šilumos namuose ir to stygiaus įžūliai reikaluja pamokose, mokykloje, autobuse ir visur, kur tik jie pasirodo. Bet kokią pastabą Į SAVO AR SAVO VAIKUS jų tėvai sutinka kaip pasikėsinimą į jų gyvybę. Deja, tokia kasdienybė. Ir tai todėl, kad nėra jokios atsakomybės tėvams, jokio sudrausminimo. Visi gali daryti ką nori, išskyrus mokytoją.

Saulius, 2010-02-06 20:38:36

Kaip kažkada ir rašiau, nei vieni mokytojai, nei vieni tėvai sveiko ir gero vaiko neužaugins. O dabar mėtomas kamuolys – tėvai tipo neturi laiko, visą vaiko auginimą atiduoda mokyklai, mokytojai vaikų normaliai auginti irgi neturi galimybės, tipo, jie tik žinias perduoda, o auginimas turi kristi ant tėvų. Dar daugiau chaoso įneša įvairios vaikų teisės, kur mokytojai tampa dar didesni įkaitai. Kol nebus normalaus bendradarbiavimo tarp vaikų, tėvų ir mokytojų, tol nieko gero nepasieksime. Sakyčiau, 90% vaikų jau ateina sužaloti – tiek ‘pasaulio bambos’, tiek ‘nepakaltinamieji’, tiek ir kiti ‘užspausti žiniomis, pervargę’. Nes jiems neleidžiama būti vaikais, neturi žaidimų, pasakų. Iš jų tiesiog pavogiama vaikystė su tuo žinių kalimu į galvą, begaline užklasine veikla. Turime mažus nepakaltinamus robotukus. Sąžiningai pagalvokime, kiek gi iš mūsų visų labiau rūpi vaiko asmenybė nei žinios? Ar ne nuo seno visiems įkaltą į galva, kad tik turėdamas begalę žinių būsi šio to vertas. Ir tas kuo toliau, tuo labiau pabrėžiama. Deja, nuo to vaikai vis labiau ne gerėja ir protingėja, o tiesiog bunka ir kvailėja.

Saula, 2010-02-06 22:29:46

Sauliui: Pritariu Jums. Kol nebus normalaus bendradarbiavimo, panašios situacijos gali kartotis. Juk yra mokykloj dar 2 spec. pedagogės, 1 psichologė – bet kiek ir joms reikia tų popierėlių pildyti. Visą tą laiką galėtume skirti TIK vaikui. Ir patikinu: tikrai rūpi vaiko asmenybė, rūpi daugeliui mokytojų.

Taip, yra ir tokių auklėtojų–administratorių (informuoja, pažymių knygeles sutvarko, tėvų susirinkimuose neilgai užtrunka, klasės valandėlės tematinės, o ne pokalbiai „pa dušam“). Prie jų juridiškai neprikibsi – dirba, „atitinka“, o ir valstybė tik už tiek moka, deja.

Megė, 2010-02-07 14:34:42

Labai neblogas ir Gus Van Sant filmas “Elephant”. Atrodo žiaurus, sukrečiantis, šokiruojantis, o tada ir pagalvoji – kiek mokyklų yra geriau? Ar tie besityčiojantieji, o taip pat ir ignoruojantieji nebijo, kad jų aukos ne žudysis, o ateis vieną dieną su automatais ir apsigins kaip jiems atrodys dar įmanoma? Siūlau susimąstyti…

Matilda, 2010-02-07 18:14:56

Saulai- apie klasės valandėles. Jos ir tegali būti teminės. ,,Po dušam” galima kalbėtis tik tet a tet. Kaip gali vaikas išsakyti tai, kas jį slegia? Tokioje minioje, kokios yra dabartinės klasės- tai NEĮMANOMA. Be to, ir draudžiama sprendžiant opis problemas, kad ir apie patyčias kalbant, minėti konkrečius vardus. Tie laikai, kai pastatydavo prieš klasę ir vanodavo, baigėsi kartu su tarybų valdžia. Dabar visas problemas reikia spręsti individualiai. O pabandykit išspręsti tokią problema, kai klasėje- 30 ,,asmenybių” ir kažkas atsitinka. Kiek laiko užims visų apklausa? Retai būna, kad viskas paaiškėja iškart. Tenka ne vieną valandą sugaišti ar net kelias dienas, kol išsiaiškini. Keičiasi laikai, keičiasi ir papročiai.

Saulius, 2010-02-07 19:34:15

Užėjus į mokyklą per pertrauką baisu darosi nuo triukšmo – toks užesys, kad išprotėti galima. Tai ten ne tik vaikai, bet ir mokytojai gali išprotėti. Švedai jau pradėjo smulkinti mokyklas, steigti mažas naujoviškas mokyklas. O pas mus viskas į priešingą pusę – mokyklos tik stambinamos, gaminami dar didesni žinių tvartai. Tai ko norėti tada iš vaikų.

Saula, 2010-02-07 21:05:05

P. Burgi, koks pasitikėjimas savimi! Na, tikra vyriška pozicija: „su tokia eičiau“ (vasario 6 11:49), o gal ji į Jūsų pusę net nežiūrėtų – iš viso su Jumis neitų 🙂

Pritariu Matildai: svarbu direktoriaus(-ės) kompetencija, pagarba jam(-ai). O tai sėdi dešimtmečius toks absoliutus nulis (jeigu ne minusas): buvęs marksizmo dėstytojas, dar ir su „priklausomybe“, žiūrintis tik savo asmeninės naudos, mokiniai paskutinėj vietoj (jų krepšelius su šv.skyrium praplauna). Tada tokio vietoj 100 kartų geriau nors ir tokia „gelžbetoninė, be žmogiškojo faktoriaus, tobulas robotas, buldozerinis teisuolis“!

Dėl valandėlių. Man labai pasiteisina pokalbiai a la „Gimnazistų“ laidoje. Auklėtojos valioje pakreipti, paprovokuoti; pokalbis lyg ir „teoriškas“, bet susikirtus jų nuomonėms, vaikai atsiveria ir geriau supranta vienas kitą, tampa savesni, tolerantiškesni.

V.R., 2010-02-08 08:19:44

KTUG gimnazistai,

tik ką Jūsų direktorius, “buldozerinis teisuolis”(cituoju jį patį), Jums pateikė etiketo ir vyriškos elegancijos pamoką – vertinti žmones pagal tai, su kuo eitumėte arba neitumėte į lovą.

P. Burgi,

Saulės direktorė buvo ir mano direktorė, prieš daug metų. Nemanau, kad jūs daug kuo pranašesnis. Bet po šitokio jūsų “opuso”…

Pagalvokite, gal jau per daug nusenote vadovauti gimnazijai, jei leidžiate sau švaistytis šitokio lygio pareiškimais. Pagalvokite ir apie tai, kodėl su savo dvyliktokais jūs konfliktuojate. Pirmokų galveles dar galima užkišti gražbyliaujant.

Nuvylėte.

Burgis, 2010-02-08 08:50:21

V.R.: gal norėtumėte ateiti į gimnaziją ir savo nuomonę išdėstyti gimnazistams?

Dėl vieno apsirikote: su abiturientais (nei su kitais…) aš nekonfliktuoju – mano reitingas visose abiturientų klasėse yra apie devynis (iš 10). Netrukus oficialiai tuos skaičius patikslinsiu.

red, 2010-02-08 10:36:20

Visi turi savo nuomonę. Ir apie mus pačius. Bet aš, būdamas vyru, jokios moters TAIP nevertinčiau. Neetiška, tik tiek.

neda, 2010-02-08 11:42:32

Gerb. direktoriau, patarkite, ką sakyti vaikui, kuris atsikėlęs ankstų šeštadienio rytą savanoriškai bėga į gimnaziją padėti renginyje, o grįžta nukabinęs nosį, nes pedagogas(-ė) pareiškė “Ko čia atėjai, tavęs niekas nekvietė!”. Ar beeis, kai kviesit?

Burgis, 2010-02-08 13:54:15

Gerb. Mamai (nedai): patarkite visai nedaug – išmokti juokais vadinamą „Vienuoliktąjį dievo įsakymą“ – nebūk žioplas! Kas čia per naujas stilius: atbėgau iš ryto – „priimkite ir mane!“ Ar jis negalėjo pavaduotojos paklausti penktadienį, ketvirtadienį, …? Ar jis nesupranta, kad MLT – rimtas renginys, jam viskas suruošiama iš anksto?

***

Bet man keista: ar jis turi tėvus, kurie galėtų patarti? Paskaitykite aukščiau, mane „pjauna“ dėl netinkamų minčių, bet aš vis tiek neveidmainiausiu – savo laišku mane labai nustebinote… Tik neskubėkite įsižeisti! Aš tikrai neįsižeidžiau.

burgis, 2010-02-08 19:17:55

Dar V.R.: ar tik Jūs nesupainiojote Kauno “Saulės” su Vilniaus “Saule”?

Atsakymas, 2010-02-08 20:28:53

Burgiui: o Jūs labai aiškiai parašėte, apie kurią mokyklą eina kalba? Ar žinote, kiek Lietuvoje mokyklų, turinčių “Saulės” vardą? Panaršykite internete, panaršykite…

burgis, 2010-02-08 21:23:09

Atsakymui: taip, aš labai aiškiai parašiau, nes parašiau apie TV laidą, kurioje buvo tos, o ne kitos mokyklos direktorė. Skaityti reikia…