Šiaip taip perskaičiau “pirmąjį lietuvės autorės romaną apie asmeninių lėšų valdymą”. Taip pristatoma Julitos Varanauskienės knyga.
Jums nerekomenduoju skaityti… Ir aš perskaičiau tik dėl to, kad mačiau J.V. per TV ir domiuosi, ką moterys, ypač bankininkės, mano apie pinigus. Deja, blogiausios mano nuojautos pasitvirtino. Tai nei romanas, nei banko reklama, tai nei penki, nei devyni, kaip sako žmonės. Bet tai proga man paaiškinti moterims šį tą apie pinigus…
-
Niekada nieko neplanuok, neužsirašinėk, nedėliok į vokelius! Gyvenimas niekada tau už tai neužmokės. “Taupydamas nepralobsi”, – pasakė mano buvęs šefas. Aukso žodžiai, milijonieriaus pasakyti!
-
Galvojimas apie pinigus, sąskaitos, ataskaitos, pirkinių planai pakerpa paukštei sparnus, gulbė virsta višta. Ar tu to nori?
* Turi turėti tik jausmą, kuriai finansinei klasei šiuo gyvenimo tarpsniu priklausai. Taip ir gyvenk, kaip tai klasei tinka: 1) valgyk restoranuose “Daugirdas”, “Perkūno namai”, “Portofino”, “Domm”, “Stikliuose”, važinėk taksi, pirk tik žinomų autorių paveikslus, dizinerių sukneles, važinėk ne senesniu kaip trejų metų automobiliu, kvepalus pirk tik “KristiAnoje” arba užsienyje, poilsiauk tik 5***** viešbučiuose ir t.t.; 2) valgyk iš namų atsineštą maistą, laiku paremontuok batus, tinkamai rinkis kino seansus, spektaklius, svečius stebink savo gamintais valgiais, o ne rinktiniais alkoholiniais gėrimais, vaikus ragink informacijos imti iš interneto, o ne iš knygų, pasirink ekonomišką automobilį, virk uogienes ir pan.
- Investicijos, akcijos, obligacijos, birža, lošimas nekilnojamuoju turtu turi dominti tik tuos, kurie turi atliekamą milijoną (kito šefo žodžiai). Ir tai tik juos, o ne jas. Ji turi rūpintis, kad jis neužsižaistų, nesugobšėtų ir visada žinotų, kad ji, o ne pinigai yra jo didžiausias turtas!
Atsakymai
Rasa, 2009-12-07 15:50:50
“Galvojimas apie pinigus, sąskaitos, ataskaitos, pirkinių planai pakerpa paukštei sparnus, gulbė virsta višta. Ar tu to nori?” “Turi turėti tik jausmą, kuriai finansinei klasei šiuo gyvenimo tarpsniu priklausai. Taip ir gyvenk, kaip tai klasei tinka…”
Ponas Burgi, ponas Burgi, kadangi mes gyvename skirtingose pasaulio pusėse, aš jums paaiškinsiu tik truputį. Vakar klausiau statistiką: kas penktas lietuvos vyras- bedarbis. Jau kuris laikas nagrinėjamas toks dalykas, kaip skurdo kultūra… Ar reikia norėti taip gyventi, tam skurde ir išlikti? Pas mus moterys ima rašyti va tokias, jūsų nuomone, kvailas knygas. O kas joms belieka? Ištrauka iš straipsnio:
“…Viena svarbiausių skurdo kultūros išraiškų yra šeima su moterimi centre, kai socialiai frustruotas tėvas nebesirūpina šeimos gyvenimu, vaikais ir tampa asocialus.
Tokioje šeimoje didžioji dalis atsakomybės tenka moteriai – ji dirba visus darbus, o vyras, apgailėdamas savo dominuojančios padėties praradimą, neretai savo frustraciją išlieja smurtaudamas prieš šeimą. Taigi Lietuvoje dažnai minimas moterų atsparumas, daug ilgesnė nei vyrų gyvenimo trukmė (tai nebūdinga Vakarų Europai), jų didelė reikšmė šeimos gyvenime – ne koks nors fenomenas, o greičiausiai pas mus vyraujančios skurdo kultūros požymis…”
Žinot, kad ir kokia skurdi mano buitis šiuo metu, aš kvepalus perku net ne “KristiAnoje”, ten jie prastoki pasitaiko, prašau parvežti iš užsienio, ten jie gaminti ne trečioms šalims 🙂 Ir vaikus mokau atskirti gerą daiktą nuo š… , nes kada nors jie gyvens daug geriau. Geriau turėti mažai, bet gerų daiktų. Noras gyventi geriau yra stimulas. Deja, gaila, kad pesimizmas, ypač vyrų, traukia daugelį moterų atgal…
Aišku, yra moterų, kurios nesirūpina taupymu ir tokiais kvailais dalykais, kaip investavimas, ataskaitos, sąskaitos ir t.t. Jos perleidžia tuos rūpestėlius VYRAMS, o pačios lieka nuostabiomis gulbėmis… Tik va kodėl po kurio laiko vyras apsižiūri,kad ne visai gulbė ten buvo ir ima rėkti: “JOS BARAKUDOS!” :)))
Daiva, 2009-12-07 16:34:35
Didžiai nesutinku su tuo, kas čia parašyta. Šįkart nesigilinsiu į tai, kad ne chromosomų kombinacija lemia, kas ką moka, – jau atsibodo. Kaip žinia, mokydamasi KTUG tvirtai tikėjau, kad protas, išmintis ir talentai nusako, kas esu, o ne genitalijos, tuo iki šiol tikiu. Bet šįkart apie kitką.
Apie save pastebėjau įdomų dalyką. Kuo daugiau uždirbu, tuo mažiau man rūpi visos tos smulkiaburžuazinės smulkmenos kaip “KristiAna”. Prisimenu, kai prie mano 300 litų stipendijos per mėnesį prieš daugiau kaip ketverius metus prisidėjo už ją trečdaliu didesnis atlyginimas, nusipirkau drabužių ir buržujinį laką, esą stiprinantį nagus, kurie tikrai nesidžiaugė keptuvių gramdymu bendrabutyje, dažniau lankiau kino teatrą. Prieš metus, uždirbdama jau praktiškai tiek, kiek vertas mano išsilavinimas Lietuvoje, užsiėmiau DYI savišvieta, drabužius pirkau mažų miestelių turguose arba padėvėtų drabužių parduotuvėse, filmus žiūrėjau su draugais iš kompiuterio, mokiausi kuo išradingiau gaminti maistą, knygas imdavau nemokamai iš bibliotekos, lankiau nemokamus renginius. Esu iš principo prieš “žinok savo soc. klasę” filosofiją. Pakankamai uždirbančios antikonsumeristės priešingybė būtų naujalietuvis, nešiojantis aukso grandines, kad vaidintų turtingą.
Yra daug prasmingesnių būdų išleisti pinigus nei klasinei “pakazuchai”.
Aurelija, 2009-12-07 16:42:33
Oi ne …aš tai turiu “vokelį” pasislėpus juodai dienai 😀
O dėl žinok savo soc. klasę labai sutinku, nes krizė kilo daugiausiai iš to, kad statybininkas buvo turtingesnis už mokslininką ir labai jau norėjo jam tai parodyti 🙂
J.V., 2009-12-07 16:50:37
Ačiū, kad perskaitėte.
Gaila, kad nepatiko.
Man sakė, kad knyga ko gero nesubalansuota vyrams.
Beje, ji ne apie tai, kaip praturtėti ir net ne tik apie tai, kaip taupyti, o ką vertėtų žinoti apie asmeninių pinigų tvarkymą ir valdymą žmogui (moteriai), kuri nesimokė finansų, apie tai kaip tvarkytis su pinigais, kad būtų ramiau. Ir kad nereikėtų spėlioti, kiek uždirba sutuoktinis arba burti, kam tau (moterie) reikia pinigų.
Rasa, 2009-12-07 17:26:19
Daivai: pajuokausiu: na va, dabar kas nors tave turėtų apkaltinti, kad tu vagi, nes žiūrėjai filmus iš kompiuterio. Man jau čia išaiškino, kad aš vagiu, kai žiūriu kompe, o neinu į kiną ir neperku diskų… 🙂
Aurelijai: na ir šaunuolė 🙂 Toks jau laikas, kad gerai turėti “vokelį”, gaila, kad man nelieka, ką į jį dėti, nors nesu išlaidi 🙂 Mano aplinkoje: draugę atleido, ji viena su dukra lieka be pajamų, sesei liepia rašyti prašymą išeiti iš darbo, ji lieka viena su dviem vaikais be pajamų, dukrai gresia atleidimas, vyro sesę atleido, ji lieka viena be pajamų nuomojamam bute su sūnum ir t.t. Kas už tas moteris sumokės tas nelemtas sąskaitas? Galima mestelti, kad nemokėjo pasirinkti vyrų, jei dabar vienos. Bet tai būtų kvaila ir neteisinga. Beje, daugumos išsituokusių moterų vyrai net alimentų nemoka… Taigi ojojoj kaip tenka joms planuoti kiekvieną pirkinuką ir skaičiuoti tai, ko neįmanoma suskaičiuoti, (atsiprašau, pasakysiu liaudiškai) kaip iš 0, t.y. š… išspausti guziką… 🙂 Kas nežino: guzikas tai saga, na toks posakis yra mūsų kraštuose :))))
O., 2009-12-07 20:17:33
Gal kas nors galėtų paaiškinti, kodėl dauguma išsiskyrusių vyrų pamiršta, kad santuokoje turėjo ir vaikų? Turiu dvi “pamestas” puseseres. Vienos sūnui jo tėvas nėra davęs nė 10 litų (per 10 metų), o alimentų meistriškai vengia oficialiai neįsidarbindamas. Kitos ex-vyras uždirba apie 10.000 kas mėnesį. Dviems vaikams (12 ir 17 metų) “numeta” 1000, manydamas, jog tai be galo daug. Abiem. Tų vaikų mama, jo buvusi žmona, turi invalidumą, daug uždirbti negali.
Dar yra kolegių, draugių panašioj padėty. Atvirkščio atvejo nežinau nė vieno. Tai gal tikrai vyrai – “silpnoji lytis”?
sonata, 2009-12-07 20:35:58
oi, nors pinigų klausimuose neskirstykit Žmonių į vyrus ir moteris. Aš nežinau, kiek uždirba vyras ir jam neįdomu, kiek aš gaunu. Sumetam bendriems reikalams sutartą sumą, o visa kita -asmeninis reikalas. Noriu -suknelę perku, o jei man nepatinka mano virtuvė – pasikeičiu. Lygiai taip ir antra pusė. Buvo laikas, kai skolindavomės vienas iš kito – procentai- bučkiai:))) Nelabai skubėdavom skolas gražint:)
Paulius, 2009-12-07 21:01:24
retai cia parašau nors skaitau ir dažnai 🙂
bet šita tema nėra pirma (ir manau ne paskutinė) ir juokas per ašaras, bet kai pažystami žmonės prisiskaitę tokių knygų pradeda GYVENTI… graudu tikrąją ta žodžio prasme… dar 10 metų PAARSIU o tada tik poilsis ir ramybė (suprask finansinė laisvė ir kitos nesamonės)…
Nesu “senas” bet i juos žiuriu keistai… gyveno…VARGANAI…kojinės suplyšę buvo… nieko neveikė (suprask negalėjo)…numirė netikėtai, šeima nežino kur pinigus dėt (pykčiai ir t.t) ir kam to reikėjo?!? o Jūs dar čia prdedate į vyrus ir moteris skirtyt…briedas
Burgis, 2009-12-07 21:10:07
Neįtikėtina, mus aplankė knygos autorė J.V.! Dar kartą sau patvirtinau taisyklę: neliesk moters svetimos be reikalo. Kita vertus, džiaugiuosi, kad autorė pasielgė kilniai, humaniškai, nes kiti, grubesni, iškart mala mane į miltus…
Moterys, jūs perskaitykite tą knygą!
Rasa, 2009-12-07 21:29:19
Burgiui: na nemala Jūsų, moterys tiesiog sako ir savo nuomonę.
Sonatai: Puikiai gyvenate ir tai nuostabu! Nors aš esu senamadiška, ir man atrodo, kad šeimoje abiejų uždirbti pinigai turėtų būti “mūsų”, o ne jo ir mano. Nes… O jei jūs nesugebėtumėte taip puikiai užsidirbti arba, pav. apsirgtumet labai stipriai, negi gyvendama iš jo pinigų jaustumėtės, kad gyvenate skolindamasi?
sonata, 2009-12-07 21:42:02
Rasai: ui, argi aš sakau, kad uždirbu puikiai? Puikiai uždirba tie, kas nedirba iš viso, kam pridedamąją vertę kuria tokie kaip Jūs ir aš. Tiesiog planuoju nuo bendro katilo man likusių pinigų leidimą (ar neleidimą), taip kaip man atrodo geriausia. O sirgti man yra natūrali būsena – neatsimenu savęs sveikos, na bent jau dvi širdies operacijos nepraeina be pėdsakų. Moku sveikatos draudimą dėl visa ko:)Nepaisant lankau šokių pamokas – na maždaug “kuo aš blogesnė už Valinskienę”:))) Rasa, turbūt atsimenat freken Bok iš multiko: “Televizija rodo sukčius – kuo aš blogesnė:)) Vėlgi – tai kainuoja, bet tenka rinktis, ko norisi labiau – daikto, ar jausmo, kad dar gyveni.
O., 2009-12-07 21:45:13
Sonatai
Na, juk kalbame apie pinigus ir vyrų/moterų požiūrį į juos. Ir pats svetainės šeimininkas sako, kad moterims tą knygą reikia perskaityti (o vyrams-ne).
Tai man ir įdomu, ką vyrai galvoja apie pinigus jų vaikams užauginti.
Jūsų šeima labai jau moderni, jei nė vienam neįdomu, kiek kuris uždirba. O vaikų judu turite? Kaip pavyksta/pavyko užsidirbti esant nėščiai ir gimdant? O kai lėliukas vos mėnesio ar kelių? Kaip tada suskaičiuosite “sumetamą sumą bendriems reikalams”?
sonata, 2009-12-07 21:52:13
Rasa, aha, turim vieną:) Nėščia aš mokiausi ir dirbau naktim iki šešešių mėnesių, kol neismatė:)) Kai beibiui buvo penki mėnesiai, nuėjau į pirmąją savo darbovietę, algos kurį laiką užtekdavo tik auklei, bet po metų buvo trys darbai (aš tikrai ne buhalterė), atsirado įdirbis, autoritetas ir viskas gerai:) O ir “kūdikis”, kuriam beveik šešiolika, žino, kad kepti karveliai nekrenta iš dangaus:)
sonata, 2009-12-07 21:54:11
oi, atsiprašau, atsakymas ne Rasai, bet O 🙂
D., 2009-12-07 22:53:01
Sonata: taip galima ir persistengti, gerai Jums pasiseke, kitiems nelabai pasiseka. Nezinau koki darba dirbate, bet reikia buti atsakingam ir uz beibius.
Rasa, 2009-12-07 23:14:05
Sonatai: na va, kas tik paprieštarauja, tai jau ta ir Rasa :)))
Ramune, 2009-12-08 08:27:33
p. Burgiui: Jūs talentingas provokatorius. Žiūrėkit, kokį širšalą sukėlėt.
O kokiai “klasei” save priskiria Jūsų gimnazijos mokytojos? Atsakymas aiškus. Be racionalumo tikram inteligentui šiandien gyventi neįmanoma. Nebent labai smarkiai pavyko įsisukti į ES fondų veiklą.
Rasa, 2009-12-08 08:54:24
Tiesiog viskas visuomenėje keičiasi. Požiūris į tai, kokios “turi būti” moterys, į tai, kas ir kaip turėtų tvarkyti pinigus. Puiku, kad pav. Sonata taip puikiai tvarkosi (nors aš nė už ką nepalikčiau savo mažo lėliuko auklei :), bet esmė ta, kad apskritai šiais laikais moterys priverstos rūpintis pinigais, todėl ar iš gerų knygų ar savo galva, jos turi kažkaip to išmokti, nes daugelio vyrų (nekalbu apie visus, jų daug puikių) pozicijos savanaudiškėja ir silpnėja 🙂
Man pav. patiktų būti tik mama ir žmona, gyventi kaime, turėti daug nuostabių vaikučių, turėti virtuvę, kvepiančią mėtomis ir čiobreliais… Man užtektų minimalių pinigų ir gero vyro. Deja, gyvenimas verčia skaičiuoti, planuoti ir mokėti sąskaitas :)))) Taigi belieka būti “višta”, kaip ponas Burgis sakė, bet palesusia ir palesinusia savo vištukus… O ką toms gulbėms daryt, kai išteka, jei jų vyrai vietoj gulbinų pasirodo besantys gaidžiai? Tai savaime tampa vištom… 😛 (Ne apie saviškį kalbu, apskritai 🙂
O Burgis tai jau taip, paprovokuoja, o paskui dar matot, tipo jį “ūdijam” 🙂 Mylim mes jį, mylim (kaip žmogų), bet jei jam negrybtelsi, tai dar išpuiks 🙂
Gerai jau, geros visiems dienelės, bėgu į darbą 🙂
F. Ch., 2009-12-08 09:36:58
Pinigai geras tarnas, bet blogas seimininkas 🙂 nereikia del ju pakvaisti tai tik mainu priemone… pamacius kamputyje “SEB bankas rekomenduoja” kaip ir aisku pasidare kad tai Reklaminis Spamas, ir net nebutinai moters parasytas, moterys sunkiau pasiduoda lengvabudiskai rizikai, kuria daznai paveikia vyrus (pvz akciju rinka). Cia kazkada bandziau klausineti Burgio kokie jo santykiai su pinigais, ju valdymu? Ir galima sakyti nusivyliau 😐
Burgis, 2009-12-08 09:57:39
Ramunei: man atrodo, kad dauguma KTUG mokytojų yra elito klasės, nors aš visai nesidomiu, kas kiek turto turi, ir pagal turtą negalėčiau nėmaž jų surikiuoti…
F.Ch.: tik šiaip smalsu, kodėl nusivylėte mano “santykiais su pinigais”? Visai nepamenu, ką esu rašęs, bet tikrai žinau, kad nemelavau…
robero, 2009-12-08 10:10:39
Čia viena lankytoja, parašė, kad alimentų vyrai nemoka, dėl to atsakingai pareiškiu kaltos moterys suteikusios jiems ramybę. Ar begali būt geriau? Nepatiko, nuėjai pas kitą, ten radai ramybę. Vaikai patys užaugs, o jei ją senatvėj paverkšlenus, gal priims ant pečiaus.
taigi yra toks LR BK str.(vengimas išlaikyt vaikus). Šiuo atveju, nedelsiant reikia kreiptis į teismą, anstolius dėl piktybinio alimentų nemokėjimo ir neduot atokvėpio nė mėnesiui. Jei vyras nemokus, sės, po kurio laiko. Gal ir žiauru, bet nematau prasmės verkšlent.
O dėl pinigų- daugelis gyvena vardan jų, nieko kito aplink nematydami, tik juos kaupdami, panaudodami daugiausia savo kėslams ir užmačioms, sėdami nuobudulį ir po to nebežinodami ko dar prisigalvoja visokiausių sodomijų (paskutiniai šūviai Kaune). Kodėl žmonėms atrodo, (visokiems verslininkams, bankininkams, politikams)aišku pasamonės lygmenyje, kad jis gyvens 1000 metų ir daugiau. Koks gimei toks ir mirsi. Kaip toje dainoje,- tavo lova tarnaus kitiems! O turtus pasidalins vaikai, pasės pykčio sėklas ir užaugs neapykantos medis. Reziumė- kam viso to reikėjo?
nv, 2009-12-08 10:49:15
robero-,,dėl to atsakingai pareiškiu kaltos moterys suteikusios jiems ramybę”.Esi visiškai neteisus – po skyrybų valstybė turėtų automatiškai įjungti ,,skaitiklį” – vienišoms moterims ir taip aibės problemų, o tamsta siūlai būti ir ,,maršalu pagal JAV teisinę sistemą”.Valstybė turi vienareikšmei ginti nukentėjusią pusę.
sonata, 2009-12-08 11:25:45
Rasa, dar kartelį atsiprašau:) šeip Jūsų vizija apie būti tik mama ir žmona labai graži, aš kai kada irgi panašiai pagalvodavau – bet iškęsčiau gal kokias dvi savaites taip:) . Man neramu, kai man ramu – prisigalvočiau tada kokių nors visuomeninių užsiėmimių – ratelių, būrelių, labdarų ar dar ko nors panašaus. Kiekvienam savo. Kita vertus – kai įpratau daug dirbti, tai ir namuose neliūdna – tai koks italų maisto vakaras su lazanija, tai koks nors garsinis skaitymas (o kaip priversti technokratą vyrą sužinoti pvz. kas yra Brodskis:)
petras, 2009-12-08 14:56:26
aš tai manau, kad vyrai dėl visko yra kalti ir jie nemyli savo vaikų. O pinigai valdo pasaulį 😛 todėl jie tokie visiem svarbūs.
Rasa, 2009-12-08 19:39:02
Sonatai: na, jau seniau sakiau, kad Jūs tobula moteris 🙂 (čia draugiškai, be sarkazmo). Bet kalbant apie moteris apskritai- eilines, galbūt kvailesnes, galbūt nebaigusias mokslų, galbūt mažiau drąsias pokyčiams, galbūt tiesiog tokias, kurioms nepasisekė, nors jos nuostabūs žmonės ir t.t., padėtis gana nelinksma kartais būna… Ir man dėl to kartais liūdna, o kartais labai pikta dėl to, kad tiesiog yra, kaip yra, ypač, kai tai liečia gana artimas drauges.
sonata, 2009-12-08 21:41:23
Rasai: man visada buvo įdomu žmonių tarpusavio santykiai. Per ilgus metus pastebėjau, kad daugumai mūsų moterų trūksta pasitikėjimo savim – ne įžūlumo, akiplėšiškumo, bet būtent pasitikėjimo savo jėgom. O kai to nėr, ieškom “tvirto peties”. Ir jau tragedija, kai jo nėr… “Tvirtas petys” man geriau prisiglaudimui, nei nuolatiniam “atsirėminėjimui”. Tai liečia ir finansinius klausimus – dar Paukštelis “Kaimynuose” rašė, atpasakoju, ne cituoju: “moteriškės visad mokėjo padaryti pinigėlį iš nieko – tai kiaušinėlį parduoda, tai sviesto gumulėlį”. Mes gi mokam – ir pinigėlį “padaryti” ir juodai dienai padėti ir neišleisti jo, jei toks tikslas. Ir šeimą pamaitint keliom keptom orkaitėj su lupynom bulvėm ir aliejaus šlakeliu, jei bėda. Tik reikia pasitikėjimo savim daugiau , mielosios.
O., 2009-12-08 23:10:10
O, Sonata, jūs net neįsivaizduojat, ką reiškia turėti vyrą-“vaiką”, be atsakomybės, ir du tikrus vaikus, kai ant tų pačių moteriškų pečių visos buto ir automobilio išlaidos, 4 namų kampai, vaikai. Dažnai atrodo, kad be to vyro būtų lengviau, net ir su begaliniu pasitikėjimu savo jėgom.
Sakysite, leiskite vyrui pasireikšti, atiduokite “bent vieną kampą”. O jei neima?
O., 2009-12-08 23:13:26
Robero:
“alimentų vyrai nemoka, dėl to atsakingai pareiškiu kaltos moterys suteikusios jiems ramybę”.
O, vaikiškas naivume! Ar tai moters funkcija dar ir pražuvėlį vyrą vaikytis? Apie moters savigarbą jūs nepagalvojate?
Gerai rašo “nv” – tai turėtų būt automatiška valstybės funkcija. Bet aš kalbėjau ne apie tai – kur dingsta vyrų ATSAKOMYBĖ? Pagaliau, padorumas.
Saulius, 2009-12-08 23:28:01
Šiaip jei giliau pažiūrėtume, tai pamatytume, kad stiprioji lytis yra visgi ne vyrai, o moterys. Na realiai vyrai turi daugiau fizinės jėgos, bet visa kita – dažniausiai moterų pusėje. Kad ir dalyvavimas įvairioje veikloje, rūpinimasis vaikais, įvairios šventės, atsakomybė šeimoje ir pan. – argi ne moterys tai dažniausiai inicijuoja ir daro? Pagarba joms.
O., 2009-12-08 23:46:42
O aš žiūriu į savo geriausios draugės šeimą ir širdis krauju apsipila- puiki, gabi, išradinga moteris, vienintelė mūsų klasės medalininkė… Vyras, nors inžinierius, leidžia sau drugeliu skrajoti… Norėčiau patarti: “skirkis”, bet nedrįstu.
Rasa, 2009-12-09 08:24:44
Sonatai ir O: 🙂 nugrybavom, ar ne, moteriškai vėl į santykius… 🙂
Sonata: daugumos moterų problema, kaip O sakė, ne ta, kad joms verkiant reikia į ką atsiremti. Problema ta, kad jos tą “ramstį” velka, kaip rastą, parištą po kaklu, kol siaubingai pavargsta ir labai sunku vėl atsitiesti. Bet jei nebūtų tų moterų, visą save atiduodančių šeimai, besistengiančių kaip nors išlaikyti šeimą kartu, viską investuojančių į santykius, namų šilumą, vaikus, kiek realiai liktų susituokusių šeimų Lietuvoje? Gal kokie 5 procentai? Ir nežinau, geriau taip būtų ar ne. Žinau tik, kad jei kada išsiskirčiau, aš pati ko gero niekada nesituokčiau antrą kartą. Tai nereiškia, kad mano šeimoj katastrofiška padėtis. Tai nereiškia, kad aš negerbiu vyrų. Turiu daug puikių draugų, bet kažkodėl taip manau ir tiek 🙂 Gal gyvenimas išmokė, kad laviruoti kaip akrobatei ant lyno, ištiesus į šonus rankas ir eiti po mažą žingsnelį vis pirmyn vis vien yra lengviau, negu ramiai stovėti vietoj atsirėmus į ramstį… 🙂
F. Ch., 2009-12-09 08:32:25
Burgiui: Na as irgi visko zodis zodin neatsimenu, bet isvados tokios Kad JUS turite nemazai paskolu ir kaip suprantu pats nelabai kontroliuojate juju (lyg ir minejote kad sunus tai tvarko).
Burgis, 2009-12-09 08:53:57
F.Ch.: taip, tai tiesa, bet kuo Jūs nusivylėte? Kad aš “netvarkau” savo pinigų? Jei tvarkysiu, kas už mane gyvens? Kad gyvenu skolose paskendęs? Jei neiskolinčiau, neduok Dieve, numirčiau gero gyvenimo nematęs… Pagalvokite, gal aš vis tik gyvenu teisingai ir protingai?
Burgis, 2009-12-09 08:56:33
Visoms moterims: tikra tiesa, sakau jums, negyvenkite su lepšiais! Tai neteisinga net tuo požiūriu, kad nesuteikiate jiems šansų išaugti iš lepšių. Kaži kas iš manęs būtų buvę, jei ne švelnios, bet tvirtos rankos, į kurias patekau?
Rasa, 2009-12-09 09:12:16
Burgiui: Jūs gyvenate nuostabiai, turit nuostabią žmoną. Ir pats esate puikus žmogus. Gal todėl ir vertinate viską būtent taip. Tai puiku. Tik išvada iš Jūsų gražaus pasakymo irgi tokia, kad jei vyrai lepšiai, kaltos irgi moterys… Tebūnie… 🙂 Tipiškas daugelio vyrų požiūris. Vis tik ar daugelis vyrų, kuriuos paliko neapsikentę žmonos, tapo ne lepšiais, o VYRAIS? Mano matytų dauguma prasigėrė arba prasi(pypt pypt pypt) 😛 Vietoj pypt galit įrašyt įvairių jums patikusių žodžių…
Paukštukai į langą stuksi, čirškauja, medžiai šakomis šnarina, sako, kad artėja kažkieno gimtadienis… 🙂
petras, 2009-12-09 10:22:41
dėl to žmonės ir yra nuostabūs. nes tik jie sugeba daužyt galvą į sieną (be tikslo arba su tikslu pramušt skylę), tada verkia ir kaltina sieną 🙂 bet kai kuriem pasiseka 🙂 man taip atrodo, kai plačiau pažiūriu.
O., 2009-12-09 10:46:05
Rasa, kodėl nugrybavom? Šeimoje piniginiai santykiai vieni svarbiausių. Tik kol labai mylim, neskaičiuojam. o paskui – vyro alga eina santaupoms, iš žmonos – gyvenama. Paskui vyras sako; tu ubagė, nieko neturi.
Čia mano tetai taip buvo, jei ką.
Aš čia “pavariau” ant vyrų… bet tokia realybė. Su draugėmis (kurios irgi augina sūnus) pakalbam, na, kaip juos išaugint NORMALIAIS vyrais!
O p. Burgis va irgi ako: jei vyras lepšis, kalta moteris. Na, nekaltučiai jie ir nors tu ką.
D., 2009-12-09 11:50:28
Burgiui: “Jei nesiskolinčiau, neduok Dieve, numirčiau gero gyvenimo nematęs…”
Gerai Jūs jau pagyvenęs tad galima ir sutikti su Jumis. Kaip yra pasakęs vienas tėvas: “Netaupyk vien tam, kad paliktum pinigus vaikams.” O ar taip pasakytumėte jauniems žmonėms prisėmusiems paskolų 30 metų, tuo labiau kol nėra asmens bankroto įstatymo?
Burgis, 2009-12-09 11:50:36
O.: patikslinsiu, esu apie tai rašęs ir sakęs daugybę kartų: už viską, kas mumyse, vyruose yra gero, už viską, ką mes nuveikiame šiame pasaulyje naudingo, kilnaus, doro, išmintingo, mes turime dėkoti ir dėkoti moterims; bet už viską, ką mes, vyrai, padarome blogo, bjauraus, neišmanėliško, lepšiško – atsakingos, kaltos moterys!
Burgis, 2009-12-09 12:01:31
D.: pasakyčiau jauniems žmonėms – nebijokite gyventi! Blogiausiu atveju viską prarasite, teks grįžti į bendrabučio kambarėlį, misti kruopomis, bet jūs jau būsite buvę GYVENIME!
Pamenate Alos Pugačiovos šlagerį: “no v jevo žizni byla skazka bezumnaja roz…”.
D., 2009-12-09 12:11:01
Aš norėjau pasakyti dar kad reiks grįžt į bendrabutį, mist kruopomis ir dar atidavinėt bankui skolą, kuri nebus niekur dingusi. Arba nieko oficialiai neuždirbti, kad nebūtų ko atimti. Taip jau daugelis daro, bet ar tai gyvenimas?
O., 2009-12-09 22:04:43
Burgiui: o ar dar norėsis nuo “tikro gyvenimo” grįžus prie kruopų išvis gyventi?
Lina, 2009-12-09 23:32:45
Pala pala. O geras gyvenimas – tai reiškia su daug pinigų? Gal kam ir su nedaug gera gyventi?
man pavyzdžiui lengviau priderinti poreikius prie pajamų, o ne atvirkščiai
Rasa, 2009-12-10 08:21:29
Iš asmeninės patirties galiu pasakyti, kad vyrams tikrai daug sunkiau pakelti didelį pajamų sumažėjimą. Jiems dažnai tai tarsi “išmuša pagrindą iš po kojų”. Moterims gali būti ir “raj v šalaše” 🙂 Ar sunku grįžti prie kruopų? Bet kodėl prie kruopų? 🙂 Bulvės pigu, galima grįžti prie cepelinų, vėdarų, kugeliukų, žemaičių blynų ir t.t. :)))) O apskritai iš pradžių būna tikrai sunku. Tik paskui supranti, kad daug dalykų galima pakeisti kitais maloniais ir pigesniais 🙂 Ir vėl priderini poreikius prie pajamų. Vėl gi svarbu, koks apskritai žmogaus požiūris į pinigus- ar jis jaučiasi stiprus ir “kažkuo” tik jų daug turėdamas, ar tiesiog turi pinigų arba jų neturi tiek daug ir džiaugiasi tuo, kiek turi (čia daugiau mano dabartinis požiūris :))
robero, 2009-12-10 09:04:38
O.,,O, vaikiškas naivume! Ar tai moters funkcija dar ir pražuvėlį vyrą vaikytis? Apie moters savigarbą jūs nepagalvojate?” Moters funkcija tikriausia susirast tokį, kuiris derra tam kartui, o kai akys atsiveria pagalvoja, kokia aš durna buvau. Pasirodo niežulys yra ir buvo viskas? Kodėl Jūs savo asmeninius santykius verčiat ant Valstybės pečių. Tai dar išgurkliuokit, kad valstybė turėt surast gyvenimui tinkamą partnerį, pagal kraujo grupę ir charakterio įpatumus(ką veikia psichologų armija)Čia jau ironija.
Kažkodėl paplitęs toks įsitikinimas, kad visad kalti vyrai. Kodėl Jūs mielosios iki vestuvių atrodot šventos, o paskui dauguma parodot savo tikrajį veidą. Juk kaip sakoma ir skausme ir varge, bet ne, jai duok tokį gyvenimą kaip Santabarbaroj. Rinkitės kol laikas ir svarbiausia žinokit, ko norit iš gyvenimo, o tai per daug blaškymosi. Dėl to baisi makalynė iš gyvenimo gaunasi. O kas kaltas, gero gyvenimo mėgėjai?
Rasai. Ir kam kišt visokius kugeliukus kai yra gyvas maistas, ir pigu ir skanu, ir maistinga.
Rasa, 2009-12-10 09:10:07
Roberui: kvailas tavo požiūris, bet vėluoju į darbą, o ten internetu nesinaudoju, nėra antivirusinės, tai nesiginčysiu 🙂
Apie maistą žinau, manau, tikrai pakankamai. Bet, jei nori, papasakok apie gyvą maistą, gal atrasim stebuklą?
nv, 2009-12-10 10:42:06
roberui:kažkas nepasisekė gyvenime su moterimis,beje problemų spektro pakraščiuose stovi abu partneriai.
,,Kodėl Jūs savo asmeninius santykius verčiat ant Valstybės pečių”. Deja,asmeniniai baigiasi gimus vaikui ir valstybės funkcija – apginti jį, o ne vieną iš pamišusių aistruolių.Gamtos valia vaikas dažniausiai lieka su motina ir logiška ginti valstybės ir visuomenės ateitį. Mes,vyrai,neturim jokios egzistencinės teisės būti vien tik egoistiniais sėklamaišiais.
Ramune, 2009-12-10 10:43:21
robero: Sprendžiant iš įrašo, Jūs labai nelaimingas vyriškis.
O., 2009-12-10 11:04:48
nv: ačiū, išvadavot mane nuo komentaro “roberui”. Buvau besupykstanti.
roberui-
Na, kol abu studentai, ką ten pastebėsi vyro ūkiškumą arba šeimininkiškumą. Juk dauguma renkasi pagal jausmus, ne “niežulį”. Tada kurį laiką, kaip Rasa sako, “rai v šalaše” gali būti.
(Tai “niežtintys” vyrai visur vaikų pritaško. )
Kalbėjom apie pinigus ir kai kurių vyrų materialinį
(ne)atsakingumą. Vaikas – mamos reikalas? Kodėl ne valstybės, juk jis statistinis vienetas, valstybė jį “suskaičiavusi” ir lauks visų įmanomų mokesčių iš jo užaugusio. Valstybės reikalas taip pat ir sugaudyti nesilaikančius įstatymų (t.y. vengiančius išlaikyti savo palikuonį). Mamos, ypač vienišos/paliktos, ir taip jau turi ką veikti.
petras, 2009-12-10 11:09:02
Taip, vyrai yra blogis, moterys yra gėris.
Vyrai sukelia karus, ligas, įvykdo beveik visus nusikaltimus.Negerbia moterų, jas žemina ir išnaudoja. muša savo žmonas, laiko jas prisirakinę ir nepaleidžia. jie jos ir nori išeit, tai negali, nes neturi kur gyvent, gaila vaikų ir nėra pinigų (bo vyras neleido dirbt). taip pat vyrai nepržiūri namų, nesiima jokių darbų namuose ir t.t. ir beja kai skiriasi, niekada nenori imt vaikų savo globon ir nemoka alimentų. o kokia nelygybė mokykloj, univere, valdiškose įstaigose, kiek vyrai turi išskirtinių teisių. kiek mažai moterų seime sėdi, nes vyrai jų specialiai neišrenka valdžion ir t.t aikšu dar galėčiau rašyt ir rašyt, nes vyrų blogybė įsišaknijusi visuose gyvenimo lygiuose, žmonių sluoksniuose ir t.t.
O kokios moterys geros, geriau net nepradėsiu vardint, nes interneto platybės gali neužtekt.
nv, 2009-12-10 11:28:30
Petrui:blogis ar gėris yra belytės sąvokos, kol neįsikūnyja mumyse.
Vilija, 2009-12-10 14:59:30
Nepatenkintoms moterims: visus blogus vyrus pagimdė ir tokiais išaugino gerosios moterys.
Nepatenintiems vyrams: visus gerus vyrus pagimdė ir tokiais išaugino blogosios moterys (iš blogos žaliavos gero daikto nepadarysi…).
Ar tikrai žmogus blogas, jei jis ne toks, kaip tu? O jei jis būtų lygiai toks pats, kaip tu – ar jis būtų tau įdomus?
Rasa, 2009-12-10 21:11:45
Svarbiausia visur geras jumoro jausmas…
Sėdi šiandien mano vyras prie teliko, o aš (puikiausia žmona pasaulyje 🙂 kepu virtuvėlėj blynus. Rodo “Rasos” mineralinio vandens reklamą. Girdžiu, kaip jis sako rimtai sūnui: “Na va, dabar žinau, kad Rasa- gamtos dovana… O aš maniau, kad čia dievo dovanėlė man…” (tokiu tonu, tipo, jau kad davė tas dievas, tai dribtelėjo :))
Robero, 2009-12-11 13:06:24
Rasai, NV, O
Svarbiausia atsakomybės už savo veiksmus supratimas nuo pat pradžių. Nežinau, ar čia reikalingas matematinis apskaičiavimas, ar laimė tokia, kaip mūs gerbiamam Burgiui pasiekė, su antra puse, jokių dūmų, viskas gražiai reguliariai, savaime. Tai didžiulė laimė. O prie ko aš nelaimingas, tik apibendrinau, tai ką Jūs daugelis mėginot pasakyt ir žinau kame visų nelaimių, šeimyninių, šaknys. Valstybė tai mes, jei giliau kabint, visa tauta. Armėnijoj nėr vaikų namų, našlaičius pasiima jiems artimiausi žmones. Sakysit turėt rūpintis valstybė! Tai, kad mes visi susvetimėję, tik ektremaliose situacijose prisiminsim, kad esam broliai lietuviai. Kai balansuosim ant išlikimo ribos.
O. pasakysiu nebūt kur taškyt, tikrai netaškytų, prievarta nieks nesigauna.
Ramune, 2009-12-11 14:43:46
Labai geranoriškai pakoreguosiu tuos, kurie sako ar rašo “jumoras”: pirma raidė “h”. Bet čia nieko tokio.
Rasa, 2009-12-11 19:56:04
Taip, nes jumoras iš rusų paskolintas, ar ne? Vis tik žodyne jie abu paaiškinti 🙂 Gal tai nėra visai atmestina to žodžio forma?
Ar būtinai reikia vartoti tik humoras, nes “HUMORAS yra tarptautinis žodis (kilęs iš lotyniško žodžio humor – drėgmė, skystis; vienas iš keturių organizmo skysčių, kurį sen. medicina laikė lemiančiu žmogaus temperamentą) ir taisyklingas žodis, kurį visuomet ir visur reikėtų naudoti vietoj žodžio JUMORAS.”
O., 2009-12-11 21:27:42
Jumoras geriau.
Rimvydas, 2009-12-11 21:56:26
Man irgi jumoras geriau 🙂
Ramune, 2009-12-14 08:30:24
O, atsakymas tikrai vertas jumoro, ne humoro.
O., 2009-12-15 01:52:24
Lietuviai neturi savų žodžių su raide H. Visi tokie (hiena, himnas, hiacintas, higiena ir t.t.) yra atėję iš svetimų kalbų. Todėl “jumoras” ir “jumoristas” mažiau laužia liežuvį.
Rasa, 2009-12-15 08:45:23
Arba galime pabūti beveik kalbininkais ir imti vartoti liaudyje naudojamą žodį “TRIZNIUS” 🙂 Na juk taip sako apie “skystus” žmones, kurie yra linksmi ir iš visko juokiasi :)))) Ir savaime su Humor- skysčiu surišta… 🙂
Bet rimtai apie tai, kad turi būti humoras, tai tą parašymą radau Valstybinės lietuvių kalbos komisijos konsultacijų banke. Va, koks dar tinklalapis yra! 🙂
Andrius, 2009-12-15 09:44:51
Viskas čia paprasta. Teisingai sakyti tiek “jumoras”, tiek “humoras”, bet pirmasis žodis neteiktinas. Klaidos vartojant nebus, bet jei norisi kalbėti taisyklingai, reikia vartoti “humoras”. Tas pats ir su “aplamai” bei “apskritai”. Derėtų vartoti “apskritai”.
O vartojimo pripratimas ir paplitimas kitas reikalas.
Saula, 2009-12-15 14:30:31
„O vartojimo pripratimas ir paplitimas kitas reikalas“.
Andriau, tai ir kelia prieštaravimą.
Ypač šimtus (!) metų nusistovėjusių vietovardžių sulietuvinimas. Kodėl, kam užkliuvo? Iš neturėjimo, ką veikti? Geriau būtų besiveržiančius „anglicizmus“ laiku lietuvinę, kompiuterines sąvokas (o tai po kelių metų atsibudo ir stebisi, kaip čia taip įsigalėjo, neįmanoma pakeisti)
O grįžtant prie vietovardžių:
Buvo „Alunta“ (nes „lenta“ aukštaitiškai vietos tarme – „lunta“), padarė „AlAnta“ (kokiu pagrindu?!).
Buvo „Pagelažiai“ – tapo „PagelEžiais“ (čia nors dar logikos yra). O žmonės tebevadina kaip šimtus metų vadino.
Pajuokausiu: tai gal ir prezidentą Smetoną į „Grietinę“ „derėtų“ pervardint? 🙂
Andrius, 2009-12-15 15:04:53
Kad jokio čia prieštaravimo nematau. Kas nori, tas išmoksta sakyti “humoras” ir “apskritai”. Kiti nežino arba nemato reikalo keisti savo įpročius.
Mūsų kalbos padėtis tikrai nėra pati blogiausia. Man kvailiau atrodo kai vokiečiai Klaipėdą vadina Memeliu arba Baltijos jūrą Rytų jūra.
Sakot daug mūsų kalboje anglicizmų? Nė velnio. Pasiklausykit rusų kalbos. Va ten tai daug anglicizmų. Bent jau TV kalboje.
Saula, 2009-12-15 15:11:27
Kam žiūrėti į blogiausią pavyzdį? Žiūrėkime, kaip gerbia savo kalbą prancūzai. Bent jau kompiuterinės sąvokos buvo laiku ir be „tampymo“ (kaip mūsuose) lokalizuotos.
Ramune, 2009-12-16 09:11:54
Įdomus dalykas yra diskusijos. Nueinam į globalias problemas dėl vieno žodžio. Labai gražiai apibendrino Andrius: kas nori, tas išmoksta sakyti ir rašyti “humoras” ir “apskritai”.
Andrius, 2009-12-16 13:26:34
Aš nesiūlau žiūrėti į vieną pusę (į blogiausią pavyzdį), aš siūlau pasukioti galvą į abu šonus. Kad susidarytų bendras vaizdas.
Mokykloj man nesisekė rašyba ir aš jos nemėgau. Po mokyklos pajutau, kad trūksta žinių. Dabar aš noriai to mokausi ir stengiuosi įsiminti kas negerai ir kaip reikia. Aš padėkoju už man pasakytas pastabas. Ir todėl šiek tiek pikta kai kiti į tokias pastabas reaguoja iš serijos: “Na ir kas? O man ir taip gerai”.
Saula, 2009-12-16 23:13:25
Tai ir pasukau galvą link prancūzų (siekiamybės) :-)Šaunuolis, Andriau, kad mokotės. Pažįstamas jausmas. Rašau gerai. Bet kaip aukštaitei problemos su kirčiavimu. O darbe turiu kalbėti taisyklingai. Bet kai įsigilini, visai nesunku 🙂
Tik, oi, kaip kartais lituanistų vadai malkų priskaldo: Tinkinti (customize), vaizduoklis (monitorius) ir t.t.
Oi! O gi tema tai „Pinigai ir moterys“ 🙂 Ach, tos moterys…
bet_kas, 2013-09-23 16:57:58
Andriui: Del Memelio – Vokieciai nekalti, kad lietuviai savo tarmiu nemoka… Memelis yra kursiu (vienos is baltu genciu) tarmes zodis reiskiantis Nemuna. Tai senesnis vietovardis nei Klaipeda.
xxx, 2017-02-18 10:39:38
Juodasis išminties perliukas: neplanuok, neskaičiuok, išlaidauk, imk papildomai jei neužtenka, o poto atidirbinėk. 🙂