Į darbą, broliai, vyrs į vyrą.
Šarvuoti mokslu atkakliu!
Paimsme arklą, knygą, lyrą
Ir eisim Lietuvos keliu!
(Maironis)
*
Necituočiau šio nevykusio posmelio („mokslu atkakliu“…), jei ne tinkama mintis, komentuojant savo ankstesnę temą („Kaip mes pakeisime valdžią“) ir komentatorių reakciją į ją.
*
Pirmiausia atskleisiu „paslaptį“ – tai buvo ironija, sarkazmas! Juk parašiau, kad tai fantastika! Kodėl mokslinė? Todėl (tai pabraukiau gi!), kad tekste yra viena mokslinė tezė: ataka turi būti staigi ir dideliu būriu. Taip, ataka pavyktų! Bet pavyktų, jei būtų staigi ir dideliu būriu. Bet nepavyks, nes visa kita – fantastika….
*** Nebus „vyrs į vyrą“!**
„… taip kartais atstumiantis yra Jūsų „spirgėjimas“ …“ (Sauliau, Sauliau, turėtų būti gėda taip rašyti kitam žmogui…); „… kažkodėl man nepatinka ši mintis…“ Net tokio paprasto įrašo komentarai parodo, kad apie vienybę, apie pozityvią diskusiją, apie palankumą lyderiams pamirškime bent šimtui metų. O partija, „vyrs į vyrą“, Lietuvoje jau tikrai yra pašaipų, pykčio, paniekos objektas. Pelnytai.
*** Nebus „Paimsme arklą, knygą, lyrą…“!**
Tik pabandyk pasakyti, kuri lyderystė – arklo, knygos, lyros – yra svarbesnė, tik pabandyk įvertinti verslininką, mokslininką, menininką tinkamumo vadovauti prasme ir suprasi, kad geriau būtum nepradėjęs…
*** Nebus „… eisim Lietuvos keliu!“**
Tie, kurie pamatė pasaulio ir rado savo vietą jame, dabar sunkiai randa vietos Lietuvoje. Net ir neieško! Kas nori būti viešai apspjaudytas? Kas nori būti įtartas visomis nuodėmėmis (godumu, pasipūtimu, nesąžiningumu…), net jei iš visos širdies nori dirbti Lietuvai? Kas nori brautis pro tuos, kurie dirba ne protu, o alkūnėmis? Kas nori dirbti tiems, kurie per porą dešimtmečių įprato nedirbti, o tik rėkauti, keikti valdžią ir visus, kurie bando gyventi geriau?
***
Matai, Maironi, niekas iš Tamstos prognozių nepasitvirtino… Gal todėl Tamstą šiemet taip gražiai paminėjo. Ilgesys graužia…
***
Pasišaipiau rašydamas „… kad į tą partiją priims ir mūsų šeimos jaunąją kartą… “ Nenoriu! Jokių šansų dabar sukurti partiją, kurioje nebūtų netikusių žmonių. Jokių šansų! Net Sąjūdyje buvo išdavikų…
***
Tai nejaugi dabar „juodasis pesimizmo šimtmetis“? Jokiu būdu! Mes laisvi. Matote, net aš esu laisvas pasišaipyti! Bet ne tik. Dabar mes turime akcentuoti du dalykus: 1) nesureikšminti valdžios; 2) šviesti ir šviestis.
-
Pastebėjote, kad čia retokai rašau valdžios tema? Rašysiu dar rečiau. Ankstesne tema pasitikrinau komentatorių reakciją – nieko naujo…
-
Šviesti ir šviestis – mano kasdieninis darbas. Tam ir ši svetainė. Džiaugiuosi, kad čia komentatoriai – ne iš „delfininkų“. Ačiū jums už tai! Kai visuomenė bus šviesi, tada jos lyderiai norės jai vadovauti, dar greičiau vesti šviesos keliu – tada mano fantastika gali virsti realybe.
Atsakymai
Burgis, 2013-01-05 09:43:09
Minusams… :-)))
Regina D., 2013-01-05 10:18:40
Ačiū!
P.s. Beje, puikiai pavaduotumėte savo lituanistę – puikiai analizavote, interpretavote, susiejote, samprotavote. Toks turėtų būti tikrasis VBE samprotavimo rašinys. Nejuokauju – 100 balų!
Burgis, 2013-01-05 10:32:04
Reginai D.: ačiū, tai man labai reikšmingas pagyrimas! Tebus Jums šiemetinis VBE sėkmingas!
Arvydas, 2013-01-05 12:20:11
Pačios juokingiausios idėjos kaip tik ir turi šansų-rimtais veidais paprastai tik niekalas ir kuriamas (rimtas veidas turi tą niekalą pridengti).Biurokratijos “asfaltas” atrodo kietas ir nenugalimas,į jį žiūrima pagarbiai.Tačiau juk visi žinom ką gali mažas gležnas kūrybinis daigelis-jis sutrupina asfaltą.Taigi – kiekviename juoke ar ironijoje yra pakankamai daug tiesos.mano nuojauta sako,kad ta “lyderių partija”-visai puikus sumanymas .Aišku pats žodis “partija’ šiais laikais jau skamba pakankamai pikantiškai,bet ką padarysi -jeigu “moteris prašo” (liaudis-tai moteris)-reikia išpildyt.Beje,partija nebūtinai turi būti “polytinė”-leistina turėti truputį potencijos.
Elle, 2013-01-05 12:22:14
Liudna tiesa, kad protingi ir ismintingi ir like (ar grize) LT valdzios nesureiksmina, o gerove kuria sau ir savo aplinkai. Bet antras punktas – sviesti ir sviestis – genialus. Tik kazkaip (su mazomis isimtimis) liudesys ima ziurint i tuos, kurie sviecia, ir i istaigas, kuriose svieciama. Kazkaip noretusi, kad butu daugiau darzeliu, pradiniu mokyklu, gimnaziju, visokiu kitokiu svietimo/ugdymo istaigu su tokiais vadovais, kaip B.B. Vis paskaitau jusu irasus, vis atsigauna sirdis. Jei ne del to, kad pritariu visoms Jusu mintims (bet juk nieko blogo tureti savo nuomone:), tai del to literaturinio talento 🙂
Arvydas, 2013-01-05 12:50:40
Elle-tikra tiesa ,kad esame viena liūdniausių tautų pasaulyje (8-ta nuo galo).Tačiau patys ir kalti.Štai ,kad ir šis tipiškas požiūris,kad valdžia-tai kažinkas labai rimto ,kas tvarko mūsų gyvenimą ( carinė ,baudžiavinė Rusija, komunistinė -nomenklatūrinė Lietuva).Toks bejėgiškas infantilumas tai “valdžiukiai” kaip medumi patepa-reikalingi mes dar -oj reikalingi galvoja įvairūs “gavrilos”.Reikia tiesiog teisingai vartoti sąvokas ,jų netrumpinant.Sąvoka turi pilnai atspindėti esmę.Taigi ir nesakykim ‘valdžia’ ten kur tėra tik “valdžiukė”.Išties tai juk ir nėra Seimo, Prezidento, o tik” liaudies seimas” ir “liaudies prezidentas”-liaudis-tai nekompetetingų žmogeliukų minia,kuri tikisi ,kad ja rūpinsis ir kokį apgraužtą kaulelį numes išrinktieji.O ką galim pasakyti apie tą nelemtąjį “švietimą” Čia ,panašii toks pat “keiksmažodis”-kodėl -ogi-vėl -“liaudies švietimas”…Žiūrin į viską su gera ironijos doze -gyvent iškart pasidaro linksmiau-net Maironis su savo vyrais ir lyrom gerokai pralinksmina…
Saulius, 2013-01-05 14:37:39
Gerai, kad patikslinote apie Jūsų ironiją. Bandysiu paaiškinti, kaip aš matau tikrą nelaimę valstybei, kurios dabar kaip tik ačiū Dievui ir nėra. Nemokyti ir pikti rinkėjai, nekompetentingi sprendimų priėmėjai, valdžios vyrai kuriems bendras iždas lygu jų nuosavas, prezidentai-lėlės, visos asmeninės “neteisybės” ir negavimas to “ko nori mergaitė”. Visa tai yra NIEKAI ir gydosi geriausiu vaistu – LAIKU.
Cituoju “A.Gelūnas: duokime laiko mūsų valstybei ir mūsų žmonėms – jie tikrai sukurs kultūringesnę Lietuvą”.
Bet kai ateis žmogus, kuris pasakys – “Aš atnešiau jums GĖRĮ”. Va, tada tai bus tikrai atėjusi nelaimė. Tai jau yra įrodyta šimtus kartų istorijos. Ryžtingi, entuziastingi, išprusę, pasišventę savo idėjai nešti Gėrį kitiems – tai ta tikroji nelaimė, kurios aš labiausiai bijau. Kas tas Gėris ir kad tai būtent ir yra tau Gėris bus žinomas tik tam pasišventėliui. Galas bet kuriam išdrįstančiam suabejoti tuo GĖRIU.
p.s. “Mieliausi žmonės būna latentiniai diktatoriai”
Arvydas, 2013-01-05 17:59:24
Sauliau-netgi mielas
Arvydas, 2013-01-05 18:06:45
kūdikėlis yra latentinis diktatorius-ypač ,jei jam pataikausim.Visas reikalas-pusiausvyroje-netgi “Gėris”jei jo nors truputį per daug-darosi koktus-virsta blogiu.
Saulius, 2013-01-05 18:16:18
Europos Sąjunga turi puikų instrumentą neutralizuojantį tokius “gėrio nešėjus” – Europos Parlamentą. Į jį suplaukia visų šalių latentiniai lyderiukai, kur jie yra apipilami jų požiūriu pakankamu atlyginimu (EU masteliu tai nedidelis mokestis už pasėdėjimą ramiai). Ten jie gali sublimuoti savo aistras ką nors “pataisyti” ginčydamiesi apie teisingą agurkų ilgį. Šioje “sanatorijoje” pabuvojo ir mūsų patriarchas V.L. (ironiška, bet ne Vladimiras) ir “tvarkos ir teisingumo” monopolistas R.Paksas. Kažin kaip būtų pakrypęs istorijos svertas, jei ir Serbų Slobodanas Miloševičius būtų “pasigydęs” kurį laiką šioje Sanatorijoje ? Na, o mūsų padangėje, kad ir kaip skundžiamės tikrų lyderių trūkumu, bet reikia pasidžiaugti, kad turime tik light variantus. Tiek jau to “anglų kalbos testuotojus” pragyvensime. Ir reikia tikėtis, kad ir kiti aistringieji testų kūrėjai sublimuos savo gilias svajones testuoti valstybės, o gal net sąjungų masteliu, į savo gamyklos, mokyklos ar autoserviso lygio testus.
Jūratė, 2013-01-06 01:42:49
Arvydai, maldauju… Po skyrybos ženklų padėkit tarpelį… O ir “-” nebūtina piktnaudžiauti :-). Ačiū!
Arvydas, 2013-01-06 09:48:02
Jūrate, ačiū,bet Jūs gal būt nesupratote,kad klaidos yra mano stichija-aš mėgstu jas daryt,o dar labiau man patinka-kai kas nors “užkimba” ir mane gerai pamoko (nežinot ,kaip smagu būti mokiniu,mano metų sulaukus).” …tik savo klaidų-niekad netenka gailėtis…”
Regina D., 2013-01-06 13:13:12
Svaidymasis žodžiais – taip pat lyderio ženklas? “Įkvepantis” straipsnis DELFI, ypač jo pavadinimas… Gerbiamas direktoriau, pasitikrinkite žodyne, ką reiškia žodžiai “degradas”, “degradavęs”…
P.s. DELFI neskaitau, bet šis straipsnis intensyviai aptarinėjamas įvairiose, tarp jų ir uždarose, FB grupėse…
Burgis, 2013-01-06 13:36:47
Reginai D.: „… Jūsų komentaras patvirtina, kad šid direktorius teisus: taip negalima sakyti, taip įžeidžiamas mokytojas. Taigi, atsargiai rinkime žodžius, pateisinkime nemokšiškumą, kad tik ko neįžeistume nors ir teisingais, į ateitį taikomais reikalavimais.“ (iš „Delfio“)
Martynas Pilkis, 2013-01-06 14:47:22
Čia, aišku, smulkmena, bet galima pastebėti, jog godumas ir pasipūtimas nėra nuodėmės, o yra ydos – palankūs nusiteikimai daryti nuodėmę (t.y. konkretų darbą, pavyzdžiui, imti kyšį). Ydą turintis žmogus nebūtinai padaro nuodėmę, tiesiog patiria daugiau gundymų ir jam prireikia daugiau valios su jais susidoroti (t.y. nepadaryti nuodėmės). Nusprendus apleisti ydas, su laiku šios nunyksta, ir žmogus įgyja dorybę – sielos nusiteikimą daryti gerą.
Regina A., 2013-01-06 18:25:57
Na, esate tikras karalius! Prie K+M+B reikėtų prirašyti + BB 🙂
Ačiū už dovanėlę Delfyje (aš irgi to niekalo neskaitau, bet mokytojų diskusijų grupėse diskutuojama).
Nemokšiškumo niekada nepateisinau, bet apibendrinti ir mesti tokį įvardijimą… Nesuprantu, kodėl Jūs tam ryžotės? Ir dar kur – Delfyje… Mokytojo prestižą „padėjote pakelti“ – dabar dvejetukininkų leksikone išgirsime citatas. Manote, po tokio interviu daugiau atsiras norinčių būti mokytojais?…
Išvardijote tikrai daug realių problemų. Bet ar Delfis padės jas išspręsti? Gal yra kitos institucijos? Kas iš tų kalbų? Mes, mokytojai, jas nuolat vardijame per asociacijas ir kt. Jūs tikitės, Delfis padės? :-))
Burgis, 2013-01-06 18:43:33
Reginai A.: na, Jūs be reikalo viską taip sureikšminote! Nerūpi man tas delfis, visai nerūpi! Nepažįstu aš to vyruko, kuris man paskambino ir klausinėjo… Tai aš turėjau neatsakinėti? Nesulauksite!
Aš neatsiimu nė vieno savo žodžio! Jūs kalbate asociacijose, aš – visur… Kiek naudos iš Jūsų kalbėjimo? Tiek pat, kiek ir iš manojo…
Užsisakiau vizitą pas naująjį ministrą, nenoriu pažeisti tradicijos. Vėl kalbėsiu! Kiek bus naudos? Nežinau, bet tikrai žinau, kad kalbėti reikia visur, plačiai, garsiai, nes mes ne kurmiai! Mes gyvename savo šalyje, esame savo šalies šeimininkai, tai ir turime kalbėti apie jos bėdas. Privalome kalbėti!
Saulius, 2013-01-06 20:05:43
paieskojau istraukos is I.E.Babelio apsakymo “Vaikyste. Pas mociute”. Jame mociute taip motyvuoja anuka mokytis. Manau tai daug stipresnis efektas butu, jei panaudotimete sia istrauka, nei Jusu pateiktas pavyzdys apie susitiktus atsitiktinius italus. Skystoka, sakyciau 🙂
– Учись,- вдруг говорит она с силой,- учись, ты добьешься всего – богатства и славы. Ты должен знать все. Все будут падать и унижаться перед тобой. Тебе должны завидовать все. Не верь людям. Не имей друзей. Не отдавай им денег. Не отдавай им сердца.
visas tekstas:
http://boris.vladimirsky.org/books/babel/detstvo.html
Saula, 2013-01-06 23:07:53
Nuvylėte:
radote kur rašyti – į Delfi! Rytoj dvejetukininkų leksikone atsiras naujos citatos – „degradavusi mokytoja“. Ir tuo žodžiu nevadins išgerti ar pan. mėgstančio mokytojo, o kaip tik tą, kuris reiklus, kuris stengiasi sudominti, kuris neleidžia kortomis lošti per jo pamokas ir t.t. Nekenčiu nemokšiškumo, bet ne taip ir ne TEN reikia su juo kovoti!
Nesupykite, bet turiu šį argumentą parašyti, kad pasvarstytumėte, prieš rašydamas į Delfi. Iš anksto atsiprašau.
Rašote: „Nerūpi man tas delfis“, o yra „veikėjai“ laiką praleidžiantys jame. Jūs jiems rašote. O jie komentarų paklodes rašo (už tai dabar švarios visuomeninių tualetų sienos:-)))
Burgis, 2013-01-07 08:52:23
Saulai: na, nerašiau aš į delfi, nerašiau! Aš jau seniai niekur, „į nieką“ nerašau! Bet aš visada atsakinėju į visų klausimus. Visada ir visiems! Manau, kad tai mano pareiga. Manau, kad turiu turėti nuomonę visais klausimais. Manau, kad neturiu bijoti viešumos, net delfiškos. Suprantu, kad delfiški komentatoriai apipils purvu, pasityčios, bet ar mes turime gyventi kaip kurmiai (kad tik manęs neatkastų…) vien dėl to, kad šalyje įsiveisė chamų, prasčiokų, bukagalvių? Ne, aš laisvas žmogus laisvoje šalyje ir nebijau nei patyčių, nei niekšų, nei bukagalvių. Niekada prieš juos neatsitrauksiu!
Saulius, 2013-01-07 09:46:56
ar čia su manim kažkas negerai, ar yra dar panašių žmonių, kad kiek beskaityčiau tamstos pasisakymus, vis tarp eilučių išlenda vienas ir tas pats sakinys: “Visi būkite tokie pat faini kaip aš” ? Jei ne tas nematomas sakinys, didelė dalis chamų, prasčiokų, bukagalvių paprasčiausiai atkristų. Rašote tokiomis rimtomis temomis, o žmonės mato tik tai kaip viename komentare:
“Foto tai kaip is filmo “my first sex teacher” :)”
Burgis, 2013-01-07 10:12:51
Sauliui: čia jau nieko nepadarysi – kiekvienas mato tai, ką nori matyti, perskaito taip, kaip nori perskaityti. Išeitis yra – galima nematyti, neskaityti, nebendrauti…
*
Kita vertus, man smalsu, o kokį mane Jūs norėtumėte matyti? Prisitaikantį prie minios? Verta užuojautos? Nusižeminusį? Klausiantį, bet nekalbantį?
Gaila, kad aš nemačiau Jūsų minimo filmo, bet vis tiek – aš jau tikrai nepasikeisiu! Nė nežadu! Pasirinkti teks Jums ir visiems, manęs nemėgstantiems, nekenčiantiems…
Violeta, 2013-01-09 02:49:01
Žaviuosi Jumis B.Burgi,dažnai skaitau Jūsų blog’ą. Būtinai paskaitykite naujausią K.Sabaliauskaitės knygą ,,Danielius Dalba ir kitos istorijos”, paskutinįsis skyrius Jums neabejotinai patiks.
mintCAT, 2013-01-09 11:10:24
Visgi – tauta taps laisva kai numirs paskutinis vergas.
D., 2013-01-10 14:07:41
na, ta mano pasakyta mintis nebūtinai reiškia, jog aš nepritariu tokiai partijai. Tai labiau mano atsakymas jei gaučiau tokį pasiūlymą iš partijos (nors jau ir esu gavęs). 🙂 Aš tikrai norėčiau matyti p. Burgį ministro kėdėje, manau tai tikrai būtų naudinga. O kas geriau specialistui, ar jam 4 metus trinti kėdę Seime, ar tobulėti savo srityje, tai jau klausimas.
Ir apskritai, gal tų specialistų per daug Seime? Jei palygintume mūsų Seimą su Vokietijos Bundestagu, tai jame rasite įvairių sričių darbuotojų (stalių, soc. pedagogų, mokytojų ir t.t.), kurių profesijos Bundestag’o narių aprašymuose ir pabrėžiamos. Lietuvoje gi Seimo narys kaip ir profesija jau :).