Mokyklos direktorius moksleiviui yra priešas. Tai aksioma. Kodėl?
Įvertinkite procentais, kiek kartų direktorius, priėjęs prie moksleivių grupelės, nepasakė kokios nors pastabos, kritikos. Mažiau nei 10 proc., tiesa? Aš noriu pasitaisyti, noriu, štai jau ketvirtis amžiaus noriu, o tie procentai nedaug padidėjo…
*
Vasara. Prie gimnazijos būriuojasi debatų komandų gimnazistai iš įvairių šalies mokyklų. Kaip aš galiu neprieiti? Juk debatininkai, taip įdomu būtų su jais padebatuoti!
*
Deja… Esi senis. Esi direktorius. Ko tu nori? Jie, debatininkai, išmokyti save parodyti, o ne kitus pamatyti. Jie, konkursantai, išmokyti galvoti viena kryptimi – kokia man iš to nauda? O kokia gali būti nauda iš svetimos gimnazijos direktoriaus? Ir dar seno? Ir dar vasarą? Todėl keli iš to būrelio iškart padidino budrumą (dėmesio, priešas!), keli abejingai „atsijungė“, keli vykusiai parodė savo pranašumus simpatiškiems renginio dalyviams…
(Aha, ar mes nesakėme – vėl moralai!)
*
Aš jums, jaunieji mano draugai, pasakysiu, kokia nauda bendrauti su manimi: tu gali būti laimingesnis. Tavo jautri širdelė iškart pajustų, kad pradžiuginai žmogų. Ne direktorių – žmogų… Tavo aštrus protas iškart tau pasakytų, kad padarei šį tą žmogiško be jokios naudos sau, net nepagalvojęs apie tą naudą.
*
Ir kai tu tai padarysi daug kartų, kai tu išmoksi ne tik save parodyti, ne tik į klausimus atsakinėti, bet ir kalbėti, klausinėti, pokalbį pradėti net su keliskart už save vyreniu žmogumi, tikrai suprasi, kad esi laimingesnis. Suprasi, kad bent jau vasarą nėra nei mokytojų, nei direktorių, o yra pakeleiviai, pašnekovai…
*
Ir dar – tu išmoksi nekalbėti su žmogumi pagal jo padėtį, rangą, svarbą, pavojingumą, naudingumą… Ir būsi laimingesnis!
Dažnokai stebiu ir palyginu: štai kaip tas gimnazistas kalba su savo matematikos mokytoju, su kitos klasės matematikos mokytoju, su manimi. Nesmagu, kad beveik visada atspėju, kaip jis moka tą matematiką… Deja.
*
Na, kas ims su manimi debatuoti šia tema?
Atsakymai
Burgis, 2013-08-10 08:30:58
Reitingams…
Gintaras, 2013-08-10 10:42:28
Paskaičiau apie amerikietį profesorių, o atrodo, kad apie Jus parašyta: http://www.delfi.lt/news/daily/education/profesoriu-is-jav-lietuvoje-juokina-aukstuju-skaicius-ir-destytoju-elgesys.d?id=62045765
Adefagija, 2013-08-11 12:58:34
Labai atsiprašau, kad dar sutrukdžiau….Bet pagalvojau, kad vistiek visi matematikai per vasarą dykinėjat…
Darau tokį grietinėlės -jogurto kremą.Gietinėlė 35%, jogurtas 2%. Dedu 2/3 jogurto ir 1/3 grietinėlės. Kokio riebumo bus kremas? Ar galit kas padėt suskaičiuot, nes pati turiu skaičiuot kiekvieną kaloriją.
Prašau !
ST, 2013-08-11 17:20:24
Adefagijai: kremas bus 13% riebumo 🙂
Adefagija, 2013-08-11 19:46:19
ST – labai ačiū, gaila neparašėt formulės 🙂
paprastas, 2013-08-11 20:17:01
100 – 35
100 – 02
100 – 02
———-
300 – 39
39 / 300 * 100 = 13%
ST, 2013-08-11 22:25:59
Tegul K – kremo kiekis, tuomet riebalų dalis jame bus 0,35*K*1/3 + 0,02*K*2/3 = 0,13*K (t.y. 13% viso kiekio)
petras, 2013-08-12 10:56:50
bet kaip įdomu. jogurto riebumas toks pats kaip pieno 🙂 tai kas per jogurtas ?
Daiva, 2013-08-17 21:01:30
“Iš tikrųjų, ar nėra taip, kad mes pajutome, jog viena – intelektualumas, o visai kita – žmogiškumas, etinis santykis. Juk žinių didėjimas, jų kaupimas, jei tai yra komuliatyvinis procesas, nesusijęs su tokiomis žmogaus savybėmis, kaip empatija, kito žmogaus būsenų išgyvenimas arba simpatinė galia, sugebėjimas užjausti, įsijausti į kito žmogaus būseną, savotiškai jį patirti… Man atrodo, kad [taip kaupdami žinias] mes, kaip žmonės, nieko nelaimime.” L. Donskis
Verta susimąstyt… Rekomenduoju:
http://www.lrt.lt/naujienos/kultura/26/23573/l._donskis_bijau_kad_xxi_amziuje_issipilde_mefistofelio_svajone