Psichologinis vagies portretas

Šiandien nuo 15 iki 16 val. savo kabinete su aštuntoku Artūru kalbėjau apie stojimą į gimnaziją, apie įvairius mokslus. Tiesiai prieš kabineto langus, maždaug už trijų metrų, prirakintas prie dviračių stovo buvo Artūro “Kelly’s” firmos dviratis. Pasibaigus pokalbiui vaikas rado tik nukirpto storo prirakinimo lyno galus…

Iš savo posto pro stiklines duris dviračius mato gimnazijos budėtojai. Buvo toks metas, kai pro stovą iš gimnazijos ir į ją vaikščiojo gimnazistai…

Dabar jau būtų laikas pasakyti: “Būk tu prakeiktas, išgama!” Bet juk jis čia niekada neužsuks, neperskaitys… Iškviečiau policiją, bet atspėkite, kokia tikimybė, kad dviratį suras. Tai bent jums pasakysiu, ką galvoju apie tokias žmogystas.

Jis gudrus. Jis gimnazisto ar studento amžiaus, todėl suprato, kad net iš arti žiūrint sunku įtarti, kad kažkas ima ne savo dviratį. Jis tą stovą, o gal net Artūro dviratį (Artūras ne pirmą kartą atvažiuoja į gimnaziją, gyvena netoliese…) nužiūrėjo ne šiandien. Bet kokioje landynėje, kokiose džiunglėse reikia būti gimus ir užaugus, kad vogtum vaiko dviratį?! Būtų pavogęs (gal dar pavogs…) mano automobilio grotuvą – suprasčiau: nei man reikia to grotuvo, nei teisybė, kai vienas turi ir automobilį, ir grotuvą, o kitas neturi nieko.

Sakiau, kad vagis gudrus, bet jis neturi nei proto, nei širdies – toks zombis… Po velnių, leiskite man dresiruoti tuos zombius, kad išmoktų, ką vogti, kur vogti. Jau nekalbu apie tai, kad jei zombis mokėtų užeiti pas direktorių ir pasakyti: “Duokite 100 litų, neturiu pinigų “dozei”, reikės eiti vogti…”, jis išspręstų ir savo, ir mano problemas.

Pabaigai – toks sutapimas: abiturientai interpretavo J. Biliūno “Vagį”, bet yra ir J.Savickio “Vagis”. Vienu atveju vagis užmušamas, kitu – paleidžiamas. Įdomu, kurią versiją pasirinktų moksleiviai, kurių dviračius pavogė bendraamžiai?

Atsakymai

Gytis, 2009-05-25 21:13:21

Kaip gaila, kad atsiranda žmonių (gal gyvulių?), kurie drįsta taip daryti… O dar prie mokyklos, vaiko dviratį… Orumo ir pagarbos dugną pasiekęs vagis taip elgiasi.

Jonas, 2009-05-25 21:31:14

“Baltaragio malūne” arkliavagiui galas toks:

http://anthology.lms.lt/texts/52/tekstas/34.html

O aš ir turiu Kelly’s dviratį ir rakindavau prie gimnazijos stovų stora grandine… Anais laikais vagys bent žinojo, kad LABAI rizikuoja.

GL, 2009-05-25 21:54:32

Slykstu… norisi bent tiketis, kad vagis – ne is gimnazistu tarpo…

Visgi praktiskiausias sprendimas apsisaugoti nuo dviraciu (ir kitu transporto priemoniu) vagiu – naudotis pakankamai senais, ar bent jau senai, labai paprastai, ar net apsiurusiai atrodanciais dviraciais – tokiu niekas nenores vogti…

Kita ideja buvo pasiulyta KTUG diskusiju lentoje – siek tiek panasi 🙂

Rokas, 2009-05-25 22:49:26

Tikėkimės greitu metu dar nebus kaip Olandijoje, kur 16mln gyventojų turi apie 25mln dviračių, ir bent penktadalis jų nuolat “sukasi” juodojoje rinkoje..

Reikėtu is Olandų pasimokyti dviračių kultūros, pomėgio važinėtis, bei įpročio turėti paprastus, patikimus ir nebrangius dviračius, bet ne vogti ar mesti juos i kanalus kiekvienai progai pasitaikius.. 😉

O apie Gedimino mintį (dėl vagies iš gimnazistų gretų) net nesinorėtų pagalvoti..

Jadze, 2009-05-26 00:56:46

Nesupratau, kas cia parase?! Suauges ar vaikas?! Jei vaikas – atleidziama, jei suauges – nesupratau, pro kokio kabineto langa buvo matomas vaizdas?! Pro psichiatrines ligonines palatos?! Juk, normalus suauges, issilavines zmogus tokiu nesamoniu (ir taip primityviai) nerasys?! Ar ne?

Jadze, 2009-05-26 01:01:43

Atsiprasau! Pirma perskaiciau straipsni (per nuoroda is Lietuvos Ryto) ir parasiau komentara, o tik po to nusprendziau pasidometi rasanciuoju. VARGAS LIETUVAI, jei jos vaikus TOKIO LYGIO ZMONES AUKLEJA! Pasibaisetina! Intelekto lygis – 0. Labanakt.

Vainius, 2009-05-26 06:08:18

GL, dėl senų dviračių tai nevisada veikia. Mano buvo už dešimt svarų pirktas, vos važiuojantis, ir vis tiek pavogė prieš savaitę. Bet įtariu ten tiesiog dėl pasilinksminimo užsimanė dviračiu pavažinėt.. niekam jo neparduos.

O vaiko gaila. Ir portretas neblogai nupieštas. Žinojo, kad iš vaiko vogia. Nors iš tikrųjų tai vos ne kiekvienas dviračio vagis vogdamas žino (tačiau greičiausiai nesusimąsto), kad vogia arba iš vaiko (geriausiu atveju studento) arba iš žmogaus, kuris neturi pinigų mašinai.

Atsimenu dar kokioj šeštoj klasėj su draugu važinėjom ir prieš mano akis prie draugo nuo suoliuko prišoko “bachūrėlis”, papurškė dujų ir nuvažiavo su jo nauju dviračiu. Greitai iškvietėm tėtį, kuris moment puolė bėgti į vagies pusę ir klausinėti žmonių ar nematė nuvažiuojant su dviračiu. Rado. Pasirodo jaunuolis buvo iš turtingos šeimos, ir grynai iš kažkokio išpuikimo nutarė sau dviratį pasivogt. Šitas turbūt kitoks.. vis dėlto kad nupjaut dviračio spynelę reikia planuot..

Mantas Šidlauskas, 2009-05-26 06:17:15

Keistuolių teatras – Dviračių dainelė

Užsidėk kuprinę ant pečių.

Iškeliauki vieškeliu plačiu.

Atvažiuok į svietą, raski savo vietą

Ir laikyki vairą už ragų.

Atvažiuok į svietą, raski savo vietą

Ir laikyki vairą už ragų.

Jeigu moki minti pedalus,

Dviratis – geriausias draugas bus.

Taršku baršku riedam – dviračiais po svietą.

Kviečiam pakeliauti jus visus.

Taršku baršku riedam – dviračiais po svietą.

Kviečiam pakeliauti jus visus.

Daugiau nei prieš dešimtmetį prie KTU studentų miestelio stadiono įžūliai pavogė keleto mėnesių senumo mano ir draugo dviračius. Pamenu nusipirkau svajonių dviratį už sutaupytus pinigus (daugiausiai dovanotos sergančios močiutės). Prieš rugsėjo pirmąją sumanėme “numinti” pažiūrėti, kada prasidės mokslai. Sustojome prie stadiono, nes draugas sumanė užrūkyti. Aš – KTUG Gimnazistas, davę žodį nerūkyti, nuobodžiavau. Stadione pamačiau vaikus ganančius kamuolį ir nuskuodžiau prisijungti. Draugas, palikęs abu dviračius prie tvorelės taip pat prisidėjo prie mūsų. Tai truko gal vieną minutę … Nusisukę nugara į dviračius nusivarėme kamuolį ir įmušę įvartį ir tada atsigręžėm atgal… Tuo metu du tipai užšoko ant mūsų naujutėlių dviračių ir nudūmė … Vijomės. Dviračiai buvo vos už kelių metrų… Akimirką atrodė galime ranka pasiekti juos … Tačiau galvijai išsprūdo mums iš rankų …

Pamenu skausmą, neviltį, kurią dar ir šiandien nešioju širdyje. Artimieji vadino mus žiopliais ir traukė per dantį kvailus vaikus, kurie dviračiams išleido tiek daug pinigų ; policija tąsė po kabinetus; o mes taip norėjome važinėtis. Išmokau keletą pamokų: akylai saugoto savo daiktus juk gyvenu Lietuvoje (sugadino tai mane, jaučiau tokią įtampą viešėdamas šiaurės Suomijoje, kur žmonės ir mūsų dienomis nerakina mašinų ir namų durų): visada sustojus rakinti dviratį ir niekada nepirkti dėvėtų daiktų iš įtartinų tipų.

Dabar turiu kitą svajonių dviratį ir žinau, kad jokie vagys negali iš manęs atimti to malonumo minti pedalus … o, kad kokie nors žodžiai būtų mane paguodę tą nelemtą dieną …

Siūlau visiems geros valios žmonėms padovanoti tam šauniam vyrukui naują dviratį :

Aš dovanoju 100 Lt.

Tegul gėris triumfuoja !

P.S.

Gerb. B.B. įtaisykite sistemą, kurios jokie vagys neįveiktų; JUS TAI GALITE ! 

Ar žodžiai virs kūnu?

Rimas, 2009-05-26 09:16:43

Vakai geri. Tik gyvenimas juos moko kitaip. Mano sūnui prieš savaitę prie prekybos centro pavogė dviratį. Jis jo net neprirakindavo, nors spyną jam seniai nupirkau. Tikėjo, kad dieną niekas nebandys vogti.

Sistem, 2009-05-26 10:36:35

Prašau nekaltinti narkomanų jai nesate su jais normaliai susidūrę, čia lengviausia taip daryti. Daug daugiau žalos nei visi narkomanai (kad ir kart du kartus) Lietuvai pridaro alkoholikai!

Narkomanai tikrai neis vogti prie mokyklos, jų nelabai dauk ir likę.

petras, 2009-05-26 11:48:07

pasikartosiu n-tąjį kartą, toks yra gyvenimas ir nieko nepadarysi. Belieka tik džiaugtis, kad dviratį pavogė, o ne panaudojus smurtą atėmė :)) dviratis tėra daiktas, nupirks kitą, pigesnį, tai mažu nebevogs 😀

(o iš komentarų matosi, kad praktiškai pas kiekvieną buvo pavogtas dviratis, pas mane beje irgi :DDD) pažįstu vieną žmogų, kuris ir vaikystėj yra pavogęs kelis dviračius, nors šeima gyveno gan pasiturinčiai. turbūt iš kvailumo. daba turi vaiką, ramiai gyvena dirba, normalus žmogus, būtų nesmagu, jei būtų jį kas užmušęs :DD

petras, 2009-05-26 13:19:56

sistem:

na jei tu narkomanais vadini žmones parūkančius žolės tai čia jau tavo bėda. bet, kurie sėdę ant adatos, tai ne tik iš mokyklos vagia, bet ir iš savo namų viską neša.

GL, 2009-05-26 15:15:03

“Mano buvo už dešimt svarų pirktas, vos važiuojantis, ir vis tiek pavogė prieš savaitę.”

Speju, buvo neprirakintas, ar ne? 🙂

“iš žmogaus, kuris neturi pinigų mašinai.”

Na cia manau per stipriai pasakyta. As, kad kiek pinigu tureciau, masina man bus vienoje paskutiniuju prioriteto vietu. Nors priklauso nuo to, kur gyveni. Lietuvoje viesasis transportas dar nera tiek isvystytas, kiek vakaruose, bet vis tiek daugeliu atveju pakankamai…

“Rado. Pasirodo jaunuolis buvo iš turtingos šeimos, ir grynai iš kažkokio išpuikimo nutarė sau dviratį pasivogt.”

Labai geras pastebejimas… Tokiems ereliams, kuriu Lietuvoje deja yra per daug, reiketu keisti baudziamaji kodeksa, galbut sukuriant bausmes galimybe – “procentinis” turto konfiskavimas. Tada bukaprociai turciai ir ju atzalos pagalvos labiau pries elgdamiesi… Siaip si problema (turciu nepagarba ir pasityciojimas is normaliu zmoniu) yra daugelyje treciojo pasaulio saliu, taigi deja siuo atzvilgiu mes dar toli nuo civilizuoto pasaulio… 🙁

Vainius, 2009-05-26 15:32:39

Buvo prirakintas. Tik spynelė buvo irgi ne pati brangiausia.. 🙂

O dėl “žmogaus, kuris…”, tai taip, per stipriai pasakyta, labiau tiktų “iš vaiko, studento arba idealisto”.

GL, 2009-05-26 15:38:32

hmm, niekada nemaniau, kad as idealistas 🙂

Tik gal kiek toliau i ateiti nei kiti zmones ziurintis realistas ir labai nemegstantis madu vaikymosi… 😉

Aurelija, 2009-05-26 16:16:24

Iš manęs vaikystėje buvo ištraukę piniginę autobuse iš kuprinės. Piniginėje buvo gal 1 litas. Bet fobiją gavau visam gyvenimui. Draugai dažnai atkreipia dėmesį, kad vaikštau savo rankinę apsikabinusi “:)

Užjaučiu vaiką. Žinau koks nemalonus tas apvogtojo jausmas. Kažkoks nenumaldomas pyktis apima.:(

dz0, 2009-05-26 17:29:53

manau, galima nesunkiai įtaisyti kokį web-cam’ą, kad dviračių stovą stebėtų 😉

Rimantas, 2009-05-26 17:31:54

Kad jau cia visi pasisako apie pavogtus daiktus tai ir as prisidesiu. Tokie daikatai, kaip dviratis ar juolab pinigine pavogiami gana daznai tai iprasta. Taciau paaiskinkit, kad vagia batus?.. I ketvirtoko?.. Man taip buvo, deja ….

Burgis, 2009-05-26 19:48:11

Įdomūs Jadzes laiškai, tiesa? Gal pilnatis?

Jadze, 2009-05-27 00:12:22

Padariau eksperimenta su siuo rasineliu: pasiuliau perskaityti trims, skirtingo amziaus ir paziuru zmonems. Po skaitymo uzdaviau viena klausima – kas, ju manymu, parase si rasineli? Kaip manot, koks buvo atsakymas? Teisingai, tai parase moksleivis. Deja, visi buvo labai nustebe, kai parodziau sio zmogaus blog’o pagrindini puslapi su jo uzimamomis pareigomis. Vieno zmogaus reakcija buvo ypac idomi (beje, baigusio KTU “su pagyrimu”)… Buvo idomu suzinoti, kad per matematikos paskaitas Burgis sugalvoja skaityti eilerascius, pradeda pirsti savo asmenine nuomone apie ivairius dalykus, kaip pavyzdziui, baznycia ir t.t., nesugeba risliai isdestyti destomo dalyko, o, po to, jei kas ko ir nesupranta, pasiulo parasyti teigiama bala uz… eilerasti. Taip, taip – KTU matematikos destytojas ir t.t. raso pazymi uz eilerasti. Butu juokinga, jei nebutu graudu! Lietuva niekada nepakils is juodos duobes su tokio lygio intelektualais, tiesa? O, gal pilnatis? p.s. Burgio nepazistu, niekada lig siol nesu apie ji girdejus ir nieko asmenisko pries ji neturiu.

GL, 2009-05-27 01:20:56

Jadzei: jeigu trys kvailiai mano, kad protingas zmogus yra kvailys, tai dar nieko apie ta zmogu nesako…

O jeigu i kvailius nepretenduojant, galetumet pateikti bent viena konkretu argumenta savo tustiems ir juokingai atrodantiems kaltinimams pagristi…

Jadze to: GL, 2009-05-27 03:33:59

Jeigu trys kvailiai mano, kad protingas zmogus yra kvailys, tai sako, kad jis yra kvailys. Visuomenes nuomone – paprasta, ar ne? O, del kaltinimu, tai ju nebuvo. Cia, tiesiog (apie eilerascius uz matemetika) – tiesa. As suprantu Jusu nora apginti jusu sielai artima zmogu. Bet negalima ginti kazko, kas tau atrodo teisnga tik del to, kad tau tai patinka. Ar ne? O, gal tai – pilnatis?

Raimundas Zabarauskas, 2009-05-27 09:02:44

„Egzamino turinys – klasika, o ne “džiazas”, variacijos.“

Burgis, 2009-05-27 09:23:32

Jadzei: pastebėkite, kad aš lengvai galėčiau ištrinti visus Jūsų komentaraus vien dėl to, kad pažeidėte principą: “Romoje elkis kaip romėnas…” Čia mano svetainė. Tai reikėtų padaryti dar ir dėl to, kad dabar ne vienas turi teisę pagalvoti: Burgis laukia užtarėjų, nori pasimėgauti, kaip geri žmonės puls jį ginti ir teisinti (ačiū, Gediminai…).

Tačiau man patinka eilinis pedagoginis eksperimentas. Jau ne pirmą kartą esu užpuolamas dėl paskaitų. Tai daro net oficialūs asmenys, bet daugiausia – buvę “studentai”. Taip, taip, Gerb. Jadze, rašau kabutėse – Jums reikėtų pagalvoti, kas tie vertintojai. Šiandien ryt portale delfi.lt turėtų pasirodyti interviu su manim. Įsivaizduoju, kaip vėl būsiu užpultas! Nes ir vėl pakartojau tą mintį – kas tie vertintojai? Žmonės, kurie nė nesiruošia studijuoti arba visiškai nepasirengę studijuoti! Vakar vienai “studentei” pasiūliau išlaikyti ketvirto semestro egzaminą išsprendžiant lygtį sin(x)=1/2. Atsisakė… Paskaitykite šioje svetainėje, kokį uždavinį sprendžia egzaminą laikantis antro kurso studentas, paskaitykite temą “Kliedesiai” – gal tada Jums aiškiau bus, kas mane vertina…

Apie paskaitų turinį. Kritikams galėčiau atsakyti kazachų patarle: “Neišsilaikei ant arklio – nėra ko griebtis už uodegos.” Supratęs, kad nieko išmokti negali (nenori), kiekvienas ieško, kas dėl to kaltas. Žinoma, dėstytojas! Bet juk žinoma, kad universitetas – ne vidurinė mokykla, gali studijuoti net nebendraudamas su dėstytoju! Kita vertus, stebiuosi ir neatsistebiu, kaip kiekvienas vos prakutęs ima mokyti 35 metų stažą turintį dėstytoją, išklausiusį psichologijos, metodikos ir pedagogikos kursus. Taigi prisimenu, kaip puikūs dėstytojai (prof. A.Novodvorskis ir kt.) mane mokė: paskaitos metu būtinai turi būti “pedagoginės pertraukėlės” dėmesiui perjungti, įtampai sumažinti. Štai kodėl kartais deklamuoju P.Širvį ir S. Jeseniną (rečiau, vis rečiau, nes auditorija keičiasi…). kartais mokau poeziją “sujungti” su matematika asociatyviniu ryšiu (žr. D. Browno romanus, D. Guedj “Papūgos teoremą” ir kt.) – kaip nors stengiuosi įteigti ką nors savo studentams.

Jums pasakė, kad aš pasirengęs parašyti pažymį už eilėraštį, bet pamiršo pasakyti, už ką tuos matematikos pažymius tiems “studentams” parašė jų mokytojai, mano kolegos dėstytojai… Pagaliau, Jums nepasakė svarbiausio – kad ir aš rašau “nerealius” pažymius, nes sistema tokia (“išsukiojanti rankas”), bet didžiausia tragedija, kad “studentai” nebepajėgūs suprasti, kad tai ne tik ne aukštasis mokslas, ne tik ne mokslas, bet ir ne aukštoji matematika…

Taigi, Gerb. Jadze, Jūs renkatės, bet ir aš renkuosi. Mes laisvi žmonės laisvoje šalyje. Jūsų laiškai pasiekė tik vieną tikslą: dar stropiau savo spintoje saugosiu “įkalčius”, kad ne aš kaltas dėl “studentų” rezultatų.

Aurelija, 2009-05-27 09:39:37

Gal pasikartosiu, bet mano literatūros mokytoja Bodlerą skaitė užsilipus ant bačkos ir leidavo mums valgyti prancūziškas bandeles…PASAKA!!!!

Ro, 2009-05-27 16:19:38

Jadze, kaip galite apskritai kažką kalbėti apie žmogų, jei jo visai nepažįstate?

GL, 2009-05-27 16:51:24

Jadzei:

na, laimei, visuomene susideda ne vien is kvailiu, taigi ju nuomone dar nera visuomenes nuomone…

Mano tikslas nebuvo ginti – paprasciausiai kai pateikiami bet kokie kaltinimai (bet kam), turi buti tam argumentai – kitu atveju tai panasu i Zalgirio ir Ryto fanu (ir kai kuriu zaideju) necenzuriniu skanduociu lygi per rungtynes…

O argumentu as JOKIU nemaciau, kodel sita tema parasyta kaip nors netinkamai…

nesvarbu, 2009-05-27 17:06:01

Jadze:

Jeigu trys kvailiai mano, kad protingas zmogus yra kvailys, tai sako, kad jis yra kvailys

Tai, ka vienas zmogus kalba apie kita, daug daugiau pasako apie kalbantiji, nei ta apie kuri kalbama.

A., 2009-05-27 18:47:51

Bausti, negalima pasigailėti.

Burgis, 2009-05-27 18:49:37

Mielieji, užmirškite Jadzę, kaip ir ji mus, atrodo, jau užmiršo… Būsiu atviras: aš tikrai žinau šią kategoriją žmonių, ir mano žmona dažnai su tokiais savo biure susiduria, todėl šiek tiek pasimaiviau – pasinaudojau proga kažką pasakyti kitiems, ypač jauniesiems savo draugams, o ne Jadzei. Atsiprašau už savanaudiškumą. Jadzei nieko sakyti nereikia…

IS, 2009-05-27 18:50:54

Prajuokinote su ginču, kas protingas, o kas kvailas :)))

Komentarai Jadzei su įrodymais.

Jūs parašėte: “Tai, ka vienas zmogus kalba apie kita, daug daugiau pasako apie kalbantiji, nei ta apie kuri kalbama.” Turėjo būti: “Tai, ką vienas žmogus kalba apie kitą, daug daugiau pasako apie kalbantįjį nei tą, apie kurį kalbama.” Esmė yra ne ištaisymas į lietuviškus simbolius, nes, kaip suprantu, Jūs jų tiesiog nusprendėte nenaudoti. Esmė yra kableliai – pažiūrėkite atidžiau.

O kas dėl ankstesnio Jūsų rašinėlio, tai vertėtų atsiminti, kad kablelis po “juk” nerašomas, “pasiuliau perskaityti trims, skirtingo amziaus ir paziuru zmonems” taip pat turėtų būti be kablelio.

P. Burgio rašinėliai yra žymiai labiau raštingi negu Jūsų, p. Jadze. Jo sakiniai sklandesni, žodynas turtingesnis, mintis gilesnė. Taigi net neabejoju, kad p. Burgis protingesnis. Netgi drįsčiau daryti prielaidą, kad žymiai išmintingesnis.

Matilda, 2009-05-27 18:51:12

Gal jau užteks tų Jadzių? Matyt, kad kai kurias žmogystas pilnaties sindromas veikia pastoviai. Ačiū ,Dievui, kad tokių mažuma. Gaila, kad psichiškai nestabilūs ir nesveiki negali būti priverstinai gydomi- tai ir rašinėja tokias nesąmones. Nereikia kreipti dėmesio . O vaikinuko gaila- taip ir nyksta pasitikėjimas žmonėmis. Taip ir atsiranda tokios jadzės.

Matilda, 2009-05-27 18:52:18

Ir dar tiesiog diagnozė- JADZĖ. Kas gali ką pozityvaus pasiūlyti gydymui?

Burgis, 2009-05-27 18:57:13

Matildai: ačiū, mieloji, bet pastebėkite – aš trimis sekundėmis Jus aplenkiau :-)))

IS: ačiū ir Jums, bet pralošėte man vieną sekundę….

Beje, 2009-05-27 19:23:21

ne vienas dviratis ta diena buvo pavogtas.

Adomas, 2009-05-27 21:48:05

Mielieji, dabar jaunatis (prieš porą dienų “stojo”); tuoj tuoj vakarop vakarų pusėj pasirodys plonas pjautuvėlis (vakar jau buvo). Jaunatis – naujų darbų sėkminga pradžia. Išnaudokim. Iš tikro – gal ne mėnulis kaltas? Tiesiog sindromas (o gal gyvenimo būdas?) – jadzė…

petras, 2009-05-28 11:13:19

IS: nepažinodamas Jadzės ir remdamasis tik jos rašyba, kito žmogaus kažkokiom “giliom mintim” ir didesniu žodynu tikrai negalit nustatyt katras protingesnis ar išmintingesnis, NES TAI VISIŠKAI NESUSIJĘ DALYKAI.

Jadze, 2009-05-28 11:32:40

Jadze jusu nepamirso, tiesiog gincas – beprasmis. Jeigu butumet istrynes mano komentarus, tai butu tylus pasidavimas. O Jums reiketu rimtai susimastyti del savo paskaitu kokybes, juolab, kad pats pripazinot, jog tai daro net oficialus asmenys. 35 metu stazo “turejimas” ir isklausymas ivairiu kursu nera raktas i neklystamuma. Pagaliau pats esate sios sistemos dalis (juk dirbat joje 35 metus!), todel turetumet prisiimti dali atsakomybes (ka padaret, jog butu kitaip?), o ne kaupti “ikalcius” spintoje. Tiek trumpai ir sekmes kuryboje:)

nesvarbu, 2009-05-28 12:09:55

petrai, nenoriu gint nei IS, nei tuo labiau Jadzes, bet IS remesi ne tik Jadzes, bet ir mano rasyba 😉

IS, kableli pries “nei” padejau is nezinojimo, kablelio pries “apie” nepadejau del tingejimo (t.y. zinojau, kad jo ten reikia, bet nusprendziau netaisyt). Bet kuriuo atveju, tai visiskai nesvarbu, nes nei vieno, nei kito kablelio buvimas ar nebuvimas visiskai nepakeicia sakinio prasmes – taisykle vardan taisykles yra beprasme.

Burgis, 2009-05-28 13:03:27

Jadze, duosiu Jums 100 litų – pasisakykite, kas Jūs, kokio amžiaus, kur gyvenate, koks išsilavinimas, ką dirbate. Tai man reikalinga Jūsų psichologiniam portretui užbaigti. Nebijokite, man nereikia žinoti, kas Jūs konkrečiai, o pinigus sugebėsiu perduoti.

Matote, aš “kolekcionuoju” tokius žmones: išlenda jadzė iš krūmų ir sako man: jums reikėtų rimtai susimąstyti…; turite prisiimti dalį atsakomybės…; jūs turite taip gyventi, kaip jadzė nori!

Niekada! Jeigu visą gyvenimą būčiau klausęs jadzių – iš manęs jau nė dulkių nebūtų likę… O dabar vis dar net jadzėms esu įdomus. Puikumėlis!

VV., 2009-05-28 16:29:26

O man galite duoti 100 litų? Atsakyčiau į visus jūsų klausimus, kuriuos pateikiate Jadzei. 🙂 🙂 🙂

nuojauta, 2009-05-28 16:50:53

kažkodėl apima tokia nuojauta, kad Jadze nei kvaila, nei neišprususi 🙂 Ji stebi iš šalies ir laukia reakcijos į provokaciją…

Burgis, 2009-05-28 17:09:46

VV: žinoma, galiu! Užeikite – iškart duosiu, nes rašytoja man viską apie Jadzę gali papasakoti.

Burgis, 2009-05-28 17:10:29

nuojautai: jei Jadzė atsisakys atsiskleisti, aš pats jums pateiksiu jos psichologinį portretą.

nuojauta, 2009-05-28 17:27:44

galėčiau padėti 🙂 Aš jį jau turiu, tą portretą… Bet bus malonu pirma paskaityti Jūsų.

VV., 2009-05-28 20:14:59

Visko papasakoti negalėčiau, bet kai ką įtariu…

Visų pirma, jei Jadzė apie jus tikrai nieko negirdėjusi, keista, kad atrado tokią svetainę…

Burgis, 2009-05-28 20:19:16

VV: ji pati sako – atrado per lrytas.lt. Tai jau du štrichai jos portretui…

Jadze, 2009-05-28 20:20:13

Maniau, jau senai busit mane pamirse… Bet, kuo toliau – tuo idomiau! Puiku! Laukiu portreto…;)

ABC, 2009-05-28 21:52:47

Jadze:

Jeigu tu esi panasus(i) į “homoapians” (tavo kalba žogus) tai tu pradžioje prieš rašydama pagalvotum. Ar kai tu parašysi kanors apie kitus bloga tai neatsisuks i tave pacia, bet jeigu tu esi ne žmogus , o kas kita tai tada viskas suprantama, kad esi ………………………..

Burgis, 2009-05-28 22:08:00

Psichologinis Jadzės portretas. Pradiniai duomenys: ji nežino, kas tas Burgis nei kaip dėstytojas, nei kaip direktorius, nei kaip buvęs “Kompiuterijos” redaktorius. Vadinasi, ji nėra nė iš vienos paminėtos srities. Ji rašo be lietuviškų raidžių, su klaidomis (bet nedaug). Jos adresas – one.lt. Ji nesėdi nuolat prie kompiuterio sekdama, kas šioje svetainėje bus parašyta apie ją, ir nepuola tuoj pat komentuoti.

Jadzė – tipiška nelaiminga moteris, tikriausiai išsiskyrusi, tikriausiai turi vieną ar du nepilnamečius vaikus, tikriausiai nedaug uždirba, todėl pyksta ant viso pasaulio, bet stengiasi rasti kaltų ir tuo save paguosti. Tai tipiška moteris, vaikštanti į susitikimus su būsimais Seimo nariais, europarlamentarais ir pan., diskutuojanti su jais ir įrodinėjanti, kad visi dirba ne tą ir ne taip. Jadzė sukaupė standartinių frazių rinkinį, todėl atrodo visai intelektuali. Ji drąsi, aršiai puola visus, nes žino esanti anonimė. Ji gana patyrusi internautė, nemažai rašinėja komentarų.

***

Pokštas, Jadze! Tu esi mokinukė. Bet tau labai patiktų, kad apie tave galvočiau panašiai, kaip parašiau. Keista tai, kad tau tinka bent pusė aukščiau pateiktų apibūdinimų. Tu neblogai mokaisi ar bent galėtum mokytis, bet nesi pirmūnė, todėl tokiais komentarais bandai tai kompensuoti. Turi bendravimo problemų, bet neaštrių. Tau patinka internete apsimesti tuo, kuo tu nesi. Kaip Spintos Guru, kuri net mane šiek tiek “suvedžiojo”.

O aš, senas lapinas, tavimi pasinaudojau taip, kaip sovietų laikais pasinaudodavo papirktu žurnalistu, kad paklaustų to, ko ir reikia paklausti… Geras išradimas tas internetas, tiesa?

Būk sveika! :-)))

Jadze, 2009-05-28 22:22:40

Buvo smagu:D Bus daugiau…;)

Raimundas Zabarauskas, 2009-05-29 06:53:11

Kas leista jaučiui, tai ne Jupiteriui?

Jūratė, 2009-05-29 08:18:18

Taip ir nesupratau, kas papiktino Jadzę. Ar tai, kad ši istorija iškelta į viešumą, ar tai, kad buvo pasipiktinta tokiu nežmogišku poelgiu, ar tai, kaip buvo aprašyta istorija?

Gerb. Burgi, nesitikėkite, tokie grybai niekada neišleinda iš po lapo. Jie dvokia ir pamatai tik užlipęs. Tokie lipa per žmogiškąsias vertybes net nesusimastydami. Tikslas – atkreipti į save dėmesį, užgauti kitą, paniekinti. Tai padarai, kuriems trūksta šilumos ir meilės. Kiekviena reakcija, kylanti iš pasipiktinimo, jai/jam kelia begalinį apgailėtiną džiaugsmą…

Greičiausiai, kad kaltininkas nebus rastas, nekalbu apie moralinę žalą – žinojimą, kad niekur neesi saugus. Bet jei visuomenė vienareikšmiškai pasmerks tokius poelgius, o ne laikys tai gyvenimo norma, vistiek apsivalysime. Pastaruoju metu deje, tenka daug susidurti su nusikalstamumu. Policija retai kada padeda – dėl įkalčių trūkumo, savo abejingumo, nusikaltėlio pamokėto kyšio. Bet aš bent esu rami, kad kiekvieną kartą į tai reaguojame kviesdami policiją, nesvarbu, kad tenka pusdienį policijoje užtrukti tvarkant visus formalumus.

Burgis, 2009-05-29 08:44:41

Jūratei: nusišypsokime – moksleiviai dar mėgaujasi žiniatinklio mistika… Nuo pat pirmo laiško buvo aišku, kad “interpretacija” nepavyko. Tokia reakcija žiniatinklyje būna tik dviejų rūšių žmonių: “pilnaties mąstytojų” ir moksleivių. Jupiteris čia niekuo dėtas, Gerb. Raimundai.

Jūratė, 2009-05-29 09:13:31

Aš labai tikiuosi, kad Jadzė nėra dar motina, nes su tokiu požiūriu greičiausiai išaugtų “puikūs ąžuolai, motinos pasididžiavimas”… Ir šiaip nesitiki, kad taip galėjo parašyti moteris. Kaltinkite mane feminizmu, bet kartais gera būti naivuole 😀

Rasa, 2009-05-29 10:04:06

Šiandien fantastiškai gražus rytas! 🙂

Net užėjo noras ką nors paerzinti, dievaži…

Jei jau tema nuvingiavo nuo dviračio link Jadzės ir jos mėsinėjimo 😀 noriu truputį paklausti pono Burgio, dėl jo požiūrio:

A) Kodėl (“pažeidėte principą: “Romoje elkis kaip romėnas…” Čia mano svetainė” ) jūs manote, kad žmonės turėtų pas Jus rašyti tik Jums malonius dalykus. Ar nesigauna tada, kaip tam tarybiniam multike, kur mergaitė turėjo diiiiiiiidelį saldainį ir eidama žvėriukus erzino: “Kas mane gražiausiai pagirs, tas gaus saldainį!” ?

Bė) Kodėl Jūsų nuomone piktai rašanti moteris (jei tai apskritai moteris) labai tikėtina turėtų būti nelaiminga ir ypač labai tikėtina, kad būtų TIPIŠKAI išsiskyrusi? :)))))))))) Ar gyvenanti namuose su bet kokiu padaru, kurio tarpukojy maskatuojasi varpelis 🙂 vis vien turėtų būti laimingesnė už vienišą? :))))))))))

Pastabėlė: šiais laikais daugelis moterų nebemano, kad vyrai GALI PADARYTI jas laimingomis, tai vyrai juokingai taip įsivaizduoja. Žmogus moka būti laimingas arba ne.

Cė) Jei ne nelaiminga moteris, tada mokinukė… Kodėl manot, kad sveiko proto, gero išsilavinimo ir gero jumoro jausmo moteris (jau vien kaip puikiai pasivadino) nenorėtų pasismaginti Jus paerzindama? :))) Ar protingos moterys sau to neleistų? :)))))))

Jūratė, 2009-05-29 10:42:18

Rasa, tai vis dėl Jūsų šiandienos geros nuotaikos ir noro kažką paerzinti :D:D:D

Neprašyta pasidalinsiu įspūdžiais apie Jūsų klausimus B.B.

O aš irgi pvz., norėčiau kurti savo pasaulį, savo valstybėlę, su savom taisyklėm ir moralinėm nuostatom. Tokį pasaulį, kaip ši svetainė, galime susikurti kiekvienas. Pagal savo skonį – šunų kirpėjų, sadomazo, tarakonų utilizuotojų ir t.t. Jei kažkas nepatinka, žmogau, esi laisvas-deportuokis iš to mano nevykusio pasaulio. O tokie pasisakymai kaip Jadzės man skausmingai kelia asociacijas, kai tvarkai tu savo mišką, atvažiuoja koks grybas, atsidaro mašinos bagažinę, išsikrauna tris keturis maišus savo šiukšlių ir išvažiuoja… O tu lieki su savo apdergtu pasauliu…

Ar protinga išsilavinusi moteris galėtų norėti tokiu stilium taip sau “paerzinti” žmogų, kurio akyse nemačiusi, negirdėjusi? Aš jauna, man dar viskas prieš akis, tas tiesa, bet tikrai neįsivaizduoju, jog taip rašytų protinga, save realizuojanti mylima ir mylinti moteris. Ypač kai paliesta tikrai opi problema. O Jūs, Rasa, įsivaizduojate? Dėl vieno ko sutinku, kad nebūtinai ta moteris turėtų būti be vyro. Nebūtinai vyro buvimas (o konkrečiai įvardinote skambaliuką tarp kojų) suteikia moteriai intelektualumo, blaivaus proto ar šviesių minčių.

Ar pas Jadzę pasireiškė geras humoro jausmas? O ar geras humoro jausmas gali pasireikšti noru užgauti kitą, paminti moralines vertybes? Juk vienu sakiniu: nu ir kas čia tokio, kad “nukniso” dviratį…rado ko čia putoti…

Skirtingai nei Jums, man šis rytas apsiblausė pirmiausia nuo autoriaus žinių (aš jas pirmą kartą išgirdau), antra – nuo kai kurių žmonių interpretacijos, arba tiesiog noro paerzinti

nuojauta, 2009-05-29 10:53:07

Hmm… matau, kad Jadzės istorija darosi įdomesnė už vagies 🙂 Perskaičiau Jūsų, gerb. Burgi, psichologinį portretą. Matau, kad su manuoju nesutampa. Išdįsiu pateikti savo versiją.

Ar jus esate kada nors pajautę stebinčias akis? Staiga norisi atsisukti, nes apima toks jausmas…Štai jums Jadzės variantas. Tai greičiausiai ne moteris, o vyras. Tai žmogus, kuriam įdomi psichologija. Jadzės poelgį galėčiau sulyginti su kaulo įmetimu į alkanų šunų voljerą: visi puola kaulą, bet kiekvienas skirtingai 🙂 Nenuvertinu Jadzės, tai – gudrus manipuliatorius, moka valdyti žodį ir moka slėptis. Tikriausiai jis – vienas iš Jūsų svetainės skaitytojų ir pasisakančiųjų. Siekė išprovokuoti Jus ( ir pasisekė, nes sureagavot i grynai profesinius priekaištus ), siekė sugretindamas vagies poelgį su kitų gal but klaidingais poelgiais ir sulaukti Jusų ir mūsų reakcijos. Pritariu, kad Jadzė yra įgudęs nardytojas interneto platybėse. Ir nusiraminkite, nieko tikslaus Jadzė nežino, tai jos filosofija, bet gimnazistės ji neprimena 🙂

Rasa, 2009-05-29 11:16:34

Jūratei: Tai sakot “tobulas pasaulis” 🙂 Žinot, kaip nuo senovės būna su tais tobulais pasauliais? Dar biblijoj rašė- buvo rojus, buvo… Atsirado toks žaltys ir viską sugadino… :)))))))))))) Bet gal tik tada žmonės ir suprato, ką turėjo? 🙂 Be žalčio nebūtų supratę, nei ką turi, nei ką gavo… Ir aš, kaip tikinti, vis dar abejoju ar be to žalčio įsikišimo būtų buvę geriau :)))

O jei jums rytas apsiblausia nuo tokių žinių, jūs nežiūrėkit televizoriaus, neskaitykit laikraščių ir išjunkit kompiuterį, nes jų, kaip gyvačių visur pilna, tų blogų žinių, blyn 🙂 Gyvenimas rimtas daiktas, kaip Burgis sakė 🙂 Jame visiems visko nutinka. Kaip tik muzikos klausau:

…Juokiesi paskutinis – vadinasi, iššovei pirmas

Čia liūtus už pasaitėlių laiko eiklios stirnos

Žymėtos širdys, žemėtos rankos, teatrai

Ticharina klasta po skrybėlaitėmis retro…

Tikriausiai niekam iš čia besilankančių ta daina, aišku, nepatiks :)))))

Vis tik kartais reikia Jadzių, nes valgant vien šokoladą (kad ir kaip mėgstant saldumynus) vis vien anksčiau ar vėliau ims pykint vemti :))))))

Nuojautai: :)))))))) na juk tikrai linksma tema gavosi netyčia :)) O gal jau mano jumoro jausmas iškrypo iš kelio…

Burgis, 2009-05-29 11:53:31

Įsivaizduoju, kaip dabar džiaugiasi Jadzė… :-))). Mokinukė sukūrė ištisą dramą! Dar kartą prašau – nusišypsokite, tai tikrai nieko rimto. Bet aš rimtai atsakysiu mielai Rasai:

A) Svečiuose, tikiuosi, Jūs nebūtinai tik giriate ir giriate šeimininkus, bet nepatikėsiu, kad, vos peržengusi slenkstį, pradedate aiškinti: kodėl čia lėkštės sudėtos? ar nematote, kiek čia dulkių, voratinklių? ir pan.

B) Dar kartą pabrėžiu, kad Jadzė – tai mokinukė, o ne “fatališka moteris”. Bet nė už ką nesutiksiu, kad vyrai nėra tie gyvūnai, kurie suteikia laimę moterims.

C) Moterys tai daro kitaip nei mokinukės… Tikiuosi, atpažinčiau. O gal ir ne… Pažiūrėkite, kokią “sąmokslo teoriją” pateikia “nuojauta”.

Rasa, 2009-05-29 12:12:06

“Bet nė už ką nesutiksiu, kad vyrai nėra tie gyvūnai, kurie suteikia laimę moterims.”- kas čia žino, gal viską žinot apie moteris geriau už jas pačias? 😀

Aš manyčiau, kad IR VYRAI gali suteikti laimės moterims, kaip daugelis kitų dalykų 🙂

Burgiu: beje, o kokią Jūs įsivaizduojate fatališką moterį? Turiu tokią kaimynę, ji man visada atrodė tokia 🙂 Vieną dieną prisėdau paieškoti internete, kaip įvardina vyrai tokią moterį. Buvo įdomu.

Vyrai, kokia jums yra fatališka moteris? Tik, ponas Burgi, jei atsakysit, tai normaliai, jei galima, neparašykit “mano žmona” 🙂 Mes suprantam, kad ji Jums lemtinga ir vienintelė, bet kaip suprantat tą “reiškinį” apskritai? :))))))))

Burgis, 2009-05-29 12:17:01

Gerb. Rasa, mano “fatališkos moters” apibrėžimas toks: tai moteris, kuri tave priverčia gyventi jos gyvenimą. Apie tai rengiuosi paskelbti atskirą temą… Kai turėsiu laiko.

Rasa, 2009-05-29 12:46:12

Ačiū už atsakymus 🙂 Geros dienos! O man jau šiandien gana pliurpt 🙂

Jūratė, 2009-05-29 13:01:28

Rasa, nepatikėsite, bet būtent taip stengiuosi daryti. Man graži diena prasideda nuo saulės pakutenimo į akių vokus, karšto puodelio kavos su vyru sode žiūrint į vakare nudirbtus sodo darbus. Ir tikrai veikia žinia, kad kažkas rytą pradeda nuo vagystės ar kito nusikaltimo.

O Jūsų tas sarkastiškas “tobulas pasaulis” rėžia: visokių žmonių yra, visokių reikia? Kad visokių(įskaitant ir nusikaltėlių) yra, tai sutinku. O ar kai kurių reikia? O kam? Man nereikia. Jums reikia?

Jūratė, 2009-05-29 13:04:39

… ir kad ta tema gavosi linksma, nu, kalkit kuolą ant galvos, neįžvelgiu… Kad įdomi, sutinku

Rasa, 2009-05-29 14:09:54

Jūratei: jau susiruošiau išeiti pro duris į biblioteką, reik naudotis, nes man labai retai pasitaiko laisva šiokiadienį 🙂

Bet dar parašysiu kartelį. Kodėl linksma? Nes mala visi š… išsijuosę ir tai juokinga! Man sveikai juokinga. Juk nemanot, kad Burgis- pagyvenęs ir beveik 🙂 išmintingas žmogus kreipia dėmesį į visokias blevyzgas? Jei jį būtų mirtinai įžeidę, jis būtų tikrai ištrynęs. O dabar visi pasvarstė ir juokingai gavosi, kas čia gali būti toks blogietis 🙂 Tai čia dėl Jadzės juokinga.

O dėl dviračio, tai blogai. Nusikaltėlių nereikia ir mano supratimu. Tai ką man dabar daryt? Apsiverkti, koks ŽIAURUS pasaulis? NIFIGA, gerbiamieji! 🙂 Neverksiu 🙂 Vagys- parazitai, o kažkas kitas pasidarys išvadas ir sugalvos, kaip geriau apsaugot savo daiktus. Gal.

Daryti reikia, KĄ GALIM, kad to nebūtų, bet dėl visų nepriverksim. Gaila vaikinuko. Gaila buvo mano sūnaus, iš kurio atėmė naują labai brangų telefoną ir dar į skudurus davė. O iš kitos pusės gerai, kad mažai prilupo, o telefonas tai tik telefonas. Jis supyko ir jam atsirado stimulas užsidirbti, susitaupyti ir nusipirkti dar geresnį 🙂 Labai greit ir susisuko. Man buvo pikta, kai mūsų butą apvogė. Gyvenam ne turtingai, taigi man buvo labai didelis nuostolis. Bet nelinkiu Jums pradėti kiekvieno ryto apverkiant visas pasaulio neteisybes. Neužteks ašarų.

Geriau visi darykim nors po lašą, kad to nebūtų. Jei spardo žmogų- nebėkit pirmi šalin, jei pamatėt vagiant, nenusukit akių ir pan. Juk labai daug nusikaltimų daroma akivaizdžiai matant pašaliniams! Manęs sąžinė negraužia, aš darau, ką galiu ir kai galiu. O pabaigai dar kelios eilutės iš tų, šiandien mano prisimintų ir klausomų dainų (G&G sindikato):

…Tikiu į Dievą, į kraują, į draugą

Kas turi garbę ir širdį, ir tai, ką turi, išsaugo

Tu taip pat iš tų, tikiu, taip pat kartu

Žinau, vieno kraujo, brolau, išvien…

Na, gal jau dabar tikrai senoji cinikė varo į biblioteką meilės romanų… :)))

VV., 2009-05-29 14:44:20

…neiškęsiu ir aš neįsiterpus.

Cituoju B.B.

“Bet nė už ką nesutiksiu, kad vyrai nėra tie gyvūnai, kurie suteikia laimę moterims”.

Tai, žinokit, kad kai tie vyrai patampa “gyvūnais”, reikia bėgt nuo jų kuo toliau.

Dabar viena pati sau mintyse “išanalizavau” pažįstamas draugų ir giminaičių šeimas. Iš kokių 10-ies tik dviejose vyrai kaip vyrai, kurie “laimę suteikia” arba bent jau gali tai padaryti – sprendžiu pagal jų sugebėjimus, elgesį ir norą matyti savo žmonas aprūpintas, laimingas ir patenkintas.

Kitas dvi drauges galiu tik sveikinti, kad jos rado jėgų išsiskirti su liurbiais ir tinginiais, kurie joms tebuvo akmuo po kaklu (“klasikinė situacija – ji- virtuvėj, jis su alum prie TV).kaip paaugliai kartais – žino savo teises, bet pareigų – ne.

Kitose šeimose situacija nepavydėtina. Prie žmonių – “pora”. Namie – nelabai kas bendro.

Įdomiausia tai, kad pažįstu daugiau moterų laimingų vienišų (t.y. netekėjusių arba jau išsiskyrusių), negu “su vyru” ar “už vyro”, ar “po vyru”.

Santykis liūdnas. Ar “ne tuos” išsirenka, ar poroje gyventi nemoka?

Jūratė, 2009-05-29 14:58:36

Jadzės rašliavos neturėtų iš viso nieko jaudinti. Po kiekvienu straipsniu šimtai tokių Jadzių. Man vistiek aktualus yra požiūris į nusikaltimą. Dėl kiekvieno nusikaltimo nepriverksi, bet šis atvejis aktualus. Aktualus, nes gal kažkada ir mano vaikai stos į KTUG. Iki 9 klasės mokiausi tuo metu irgi gana stiprioje Saulės gimnazijoje. Buvo toks įvykis, kai kažkas iš gatvės atėjo į gimnaziją ir sumušė gimnazistą. Dienos metu, per pertrauką. Labai didelio skandalo dėl to nekilo. O mane labai sukrėtė. Ir mano tėvus. Perėjus į KTUG aš atradau ramybę. Po pamokų mes sėdėdavome iki vėlaus vakaro gimnazijoje (gal tai ir nebuvo pati geriausia popamokinė veikla) ir buvo ramu tiek mums, tiek mūsų tėvams. Tai lyg uždara saugi valstybėlė, kur nėra abejingumo, jei į gimnaziją ateina nepažįstamas žmogus. O čia taip sau labai ciniškai-ateinu, pasiimu, nuvažiuoju kaip su savo.

Man kasdiena tenka susidurti su TV ar laikraščių neapdorota informacija apie nusikaltimus. Bet tai tik leidžia man iš anksto pagalvoti apie mano veiksmus papuolus į tokią nelaimę, o ne auginti skūrą ir požiūrį: visko būna. Kai visuomenė nusikaltimus priima kaip gyvenimo normą, pateisinamą dėl blogų ekonominių sąlygų, tai nėra ko tada stebėtis kaimynų abejingumu matant keturių metų mergaitę, kovo mėnesį stovinčią verkiančią, išrengtą iki apatinių lauke prie laiptinės. Juk tą įvykį irgi galėtume vainikuoti: ai, visko pasaulyje būna, tai negi dabar dėl kiekvieno galvą skaudės…

Jadze, 2009-05-29 15:43:31

Pasiduodu! Be to arteja savaitgalis, pinigai neprosal:)

Anketa:

Vardas: Jadvyga

Lytis: Moteris

Amzius: 49

Issilavinimas: Nebaigtas vidurinis

Profesija: Troleibuso vairuotoja

Seimynine padetis: Netekejus

Gyvenamoji vieta: Kaunas

Kada bus zadeti pinigai?

Bus daugiau…:)

Burgis, 2009-05-29 15:50:32

Jadzei: paskambinkite į KTU gimnaziją (45 14 69), raštininkės bus įspėtos, kaip atsakyti… Reikės man kada vėl troleibusu pavažiuoti, gal 10 metų nevažiavau, todėl ir neatspėjau.

Rasa, 2009-05-29 16:28:20

Jūratei: “Tai lyg uždara saugi valstybėlė, kur nėra abejingumo” – nežinau, nesimokiau KTUG 🙂 Jei jūs tai taip matėt, puiku. Suprantu, kad jums dėl to skaudu.

Bet nesuprantu, kodėl iš jūsų parašymo man atrodo, kad tai blogiau, negu jei tai atsitiktų kitur? Lygiai taip pat blogai, jei dviratį iš vaiko atima kieme. Lygiai taip pat blogai, jei mano vaiką prilups jo mokykloj ir jei kažką prilups gimnazijoj.

O dėl storos skūros, tai kartais pasiauginus storesnę skūrą lengviau kažką padaryti mažiau verkiant 🙂

Tikiu, kad jūs gera ir teisinga, neturiu dėl ko su jumis ginčytis. Tikiu ir tuo, kad labai daug žmonių neabejingi kitų skausmui ir bėdoms.

Jūratė, 2009-05-29 16:43:13

Rasa, jūs tik nesupratot. Aš nusikalstamumą kaip netoleruotiną veiksmą vertinu tiek čia, tiek ten. Tik pabrėžiu, kodėl man ypač aktualus šis atvejis.

O ar jums pasirodė, kad aš kažkur verkčiau? Stora skūra gal ir leidžia žmogui blaiviau spręsti problemą. Tik ar dažnas, ją užsiauginęs, tokia galimybe pasinaudoja? Labai paprastas atvejis: prieš mėnesį dieduką ištiko infarktas. Iškviesta greitukė atvežė į klinikas, atidarė mašinos duris ir sako: eik. Eidamas laiptais jis netęko sąmonės. Taip, mes, artimieji į tai reaguojam labai jautriai, nes tai mūsų savas. Greitukės darbuotojams tai eilinis darbas, eilinis vaikščiojantis/kvėpuojantis/mirštantis vienetas. Štai ką reiškia stora skūra

Rasa, 2009-05-29 16:49:23

Jūratei: jūs teisi 🙂

Saula, 2009-05-29 16:59:29

Aš truputį kitu rakursu, bet į temą „Psichologinis vagies portretas“.

Dar vienas kitokio vagies portretas. Jis pavogė IRGI iš VAIKŲ „dviratį“ už 100 tūkst. Lt., kitas toks pat (išaugintas Kauno Švietimo skyriuje) – pavogė už 50 tūkst. Lt., trečias – už mažesnę sumą, ketvirtas ir t.t. Iš viso 2006–2008 m. tai sudarė 781 tūkst. Lt. sumą.

http://www.dialogas.com/index.php?lng=lt&content=pages&page_id=52&news_id=2929

Tos autorinės sutartys tik aisbergo viršūnė. Yra šimtai kitų būdų „iš lovio“ pasisemti.

Iš savo posto visa tai „matė“ ir žinojo mūsų švietimo sistemos korifėjai, ir žemiau sistemos hierarchijoje stovintys. Daugelis ir patys tai darė, tik mažesniu mastu. Darbo metu „prisidurdavo“. Ir turbūt viskam rasdavo pateisinimą: ši veikla papildoma, neįeina į pareigybinių funkcijų sąrašą, darbas labai reikalingas… O gal tai ir yra tos nesibaigiančios švietimo reformos (-ų) esmė: ŠMM & Co vis prigalvoja kokių nors „naujienų“, o po to autorinės sutartys, seminarai, programos, darbo grupės, tyrimai, ir už visa tai byra milijonai. Ir visiems gerai. Tiek asmeniškai į kišenę, tiek visiems ŠMM polipams (departamentams, centrams ir t.t.), pastaruoju metu prisidauginusiems – darbo juk tiek daug…

Kokia jūsų nuomonė?

Jovita, 2009-05-29 17:10:16

Kokia smaiksti tema – kaip koks detektyvas:) Mano spejimas butu panasus i pacios Jadzes aprasyma, bet ar jis teisingas? Lauksiu pratesimo kaip baigesi pokalbis rastineje ir tolesniu aprasymu…

Beje, ar pastebejote, kad mazai kas sioje svetaineje kalba apie “lygius” tiesiogiai tai taikant zmonems? Ka tai rodo? Man tai pasirode svarbiausias psichologinio portreto dalis:) Smagi tema – labai smagi:)

Jūratė, 2009-05-29 17:25:57

mano subjektyvia nuomone jadzė savo “chebrai” galės pasigirti, kad išdūrė(dėl savo duomenų) geriausios gimnazijos direktorių :D. Kažkodėl manau, kad B.B. ir leidosi tokiam žaidimui :).

Jovita, o apie kokius lygius jūs čia?

Jovita, 2009-05-29 18:27:29

Jurate, pora Jadzes sakiniu:

“VARGAS LIETUVAI, jei jos vaikus TOKIO LYGIO ZMONES AUKLEJA!”

“Lietuva niekada nepakils is juodos duobes su tokio lygio intelektualais, tiesa?”

Yra zmones, kurie skirsto kitus i “lygius”. Is mano patirties (kol kas labai trumpos), yra zmoniu, kurie jauciasi “zemesnio lygio” ir bando agresyviai pazeminti ju manymu “aukstesnio lygio” zmogu, ir tik tada gali saugiai jaustis bendraudami. Kol kas tai tik hipoteze apie pasitikejima savimi. Pasitikejima savimi (saugumo jausma) augant labai itakoja mama… Mamas mergaites stebi ir mokosi buti moteriskomis ir myleti… Ir t.t. formuojant Jadzes psichologini portreta…

As toli grazu ne psichologe ir psichologija nesidomiu, tad galbut visiskai neteisingai mastau. Bet uztat patinka patvirtinti arba paneigti hipotezes. Idomi diskusija, – galbut kazko ismoksiu? Ir patinka Jadzes pasisakymai, – retai tokias mintis tenka isgirsti.

Rasa, 2009-05-29 23:03:56

Jovitai: Apie “lygius” gautųsi nauja ir plati tema. Ir pikta. Nes dauguma žmonių gana tankiai susiduria su tuo. Pradedant vaikais. Ir priešiškumas iš vienos pusės, panieka ir kartais pasibjaurėjimas iš kitos yra bjaurūs dalykėliai. Bent jau man tai labai nepatinka.

Beje, save, jei reikėtų apibendrinti, priskirčiau “žemesniam” lygiui 🙂 Bet aš dėl to tikrai nemirštu iš liūdesio. Aš esu tokia, kokia būti man patinka. O kadangi visi šioje svetainėje “aukšto” lygio, tai nėra kam ir ginčytis 🙂 Nes “nelygis” 🙂 “Aukšto” lygio žmonės ignoruoja kitus, kai jiems kas nors nepatinka arba labai argumentuotai bando atvesti į protą, o tik “žemesnio” parėkauja arba tiesiai šviesiai snukin… 🙂

O dėl tų mamų ir mergaičių, manau, tu klysti. Mes su sese dvi. Tos pačios mamos 🙂 O skirtingos, kaip juoda su balta.

Jovita, 2009-05-29 23:34:15

Rasa, na bent jau man susidare toks ispudis, kad Jus nevertinate zmoniu pagal lygius. Ir is viso – kas tas lygis? Kas yra zemesnis lygis ir aukstesnis lygis? Issilavinimas? Na gerai, yra aukstasis, vidurinis, pradinis. Bet ne zmogus. Nejaugi neissimokslines zemdirbys zemesnio lygio zmogus, nei profesorius? Ir tai, kad Jus jauciates saugiai, kai esate tokia kokia esate, rodo, kad pasitikite savimi. Ir ar tikrai save vertinate kaip “zemesnio lygio”? Siaip netikeciau, bet antra vertus nemanau, kad siomis mintimis sau sukate galva – yra svarbesniu dalyku gyvenime. As tai tikrai neskirstau zmoniu i “lygius”.

Beje, Jus turite daug patirties. Ar pazystate daug moteru, kuriu santykiai su mamomis buvo blogi, arba mamu jos is viso neturejo? Smalsu – paneikite mano teorija, kad mamos vaikui duoda pasitikejima savimi, sauguma…

Ronaldas, 2009-05-29 23:51:15

Pasitikėjimą savimi, saugumą, teisybės jausmą, vaikui suteikia tėvas, ne mama. Mama suteikia kitas, “švelnesnes” vertybes/savybes.

Jovita, 2009-05-30 00:08:16

Rolandai, gincyciausi… Abu tevai labai svarbus, bet nuo pat pirmos dienos, kudikis prisirisa prie mamos – mama suteikia saugumo jausma. Nukopijavau citata:

There are marked differences in the behaviour and emotional states of children who have had secure attachment relationships and those who have not. Securely attached children tend to have higher self esteem, are more positive, less aggressive, and generally excel with regards to their social and emotional health, more able to develop and maintain healthy and happy relationships as an adult.

Rasa, 2009-05-30 00:36:37

Jovitai: man jau labai laikas eit miegot, ryt į darbą 🙂 Bet… Aš nevertinu žmonių pagal lygius. Tik parašiau, kad, jei reikėtų vertinti, priskirčiau. Bet mane “vertina”. Net darbe. Dabartiniame. Pas mus visi tarsi su aukštuoju arba aukštesniuoju išsilavinimu. Bet kol esi naujas darbuotojas, esi niekas. Toks niekas, kad su tavimi net nekalba “aukščiausia” valdžia. Tarkim ko nors tavęs paklausia, tu atsakai, tada nuo tavęs nusisuka, kaip nuo tuščios vietos ir ima tave aptarinėti su direktore. Arba už tave bara tavo viršininkę 🙂 Dabar jau pasiekiau tokį “lygį”, kad rėkia ant manęs pačios 🙂

Kai buvau įsidarbinus valytoja, buvo juokinga stebėti žmonių požiūrį. Daugelis nusukdavo akis, kai pasakydavau, kuo dirbu. Jiems buvo tarsi nesmagu už mane. Ir milijoną kartų girdėta frazė: “Tu dirbi ne savo darbą… Čia tau ne vieta…” Pradedant savininku ir baigiant bendradarbėmis. O mano nuomone visi darbai yra darbai. Savo abu vaikus, kai buvo kokių 14-os, nuvedžiau į jų pirmą darbą- valyti (net ir tualetus). Kad išmoktų gerbti kitų žmonių darbą, kad nesibjaurėtų ir niekada nežemintų kito, kurio pareigos galbūt žemesnės. Kad neatkištų kada nors kojos, kaip vienas žymiausių mūsų krepšininkų ir nepasakytų: “nuvalyk man batus…” 🙂

Ar pažįstu daug moterų, kurios turėjo blogus santykius su mamom? Taip. Daug. Net mano pačios buvo ne per geriausi. Aišku, labai myliu savo mamą. Mama labai stipri moteris, ji vis bandė man nurodyti taisykles, pagal kurias reikėtų gyventi. O aš nuo tada, kai save atsimenu, visada pati žinojau, ko aš noriu ir ko man reikia. Net į darželį neprivertė eiti, sėdėdavau viena namuose 🙂 Būčiau bėgus iš ten, jei būtų privertę.

Gyvenu tarp žmonių, kur daug asocialių šeimų, kur mergaitės paliekamos kokių 15-os, o mamos išvažiuoja į užsienius padirbėti, kitos mamos geria ir t.t. Padedu, kai galiu. Bet nemažai jų tiesiog subręsta kur kas anksčiau ir tvarkosi gyvenime geriau už mamas. Gyvenimas priverčia. Nes dažnai tokie vaikai labai kabinasi į gyvenimą ir nori gyventi geriau. Paskui viena mama pareiškė, kad aš vagiu jų vaikus ir norėjo man nusamdyti kareivius, grįžusius iš Irako. Kad mane pamokytų… Mačiau juos. Vienos sūnus su draugais. Pritrenkė vieną berniuką, tas susmuko nuo vieno smūgio. Bet mergina užaugo gana šauni. Ta, kurią tarsi “pavogiau” 🙂

Draugės mama visą jos paauglystės laikotarpį praleido su antidepresantais, nukeipus. Jai niekas nerūpėjo. Kartą draugė pasiguodė: ” taip norėdavosi, kad mama kažką uždraustų, kad lieptų grįžti laiku, o ji tik miegodavo. Kartą reikėjo gelbėti ją, kai žudėsi…” Bet draugė užaugo puikia moterimi. Turi antrą lėliuką 🙂

Galėčiau visą knygą istorijų prirašyti ir paneigiančių ir patvirtinančių. Gal kažką mes jau gamtos duoto atsinešam, kad vieni nuo tų pačių dalykų nukrypstam į vieną pusę, o kiti į kitą?

Viskas. Miegoti! :)))))))

Manfredas, 2009-05-31 00:54:23

Kur radus tokią žmoną, kaip Rasa, a?..

VV., 2009-05-31 14:59:48

Rasa, atsargiai!

Rasa, 2009-05-31 19:02:01

:))

Manfredui: labai abejotina ar vyrui lengva gyventi su tokia, kaip aš 🙂

Bet labai malonu, kad kažkam patinka mano būdas. 🙂

Ir visai malonu, kad kai kam dar atrodo, kad man mano metuose dar reikia saugotis kažko!!! :))

Jūs visi labai mieli čia.

Lina, 2009-06-04 20:50:10

Galiu tik pasakyti tiek ,kad tokio lygio straipsnio aš niekada gyvenime dar nesu skaičiusi.Atleiskite kad klausiu,bet kas jį parašė? Tikrai negali būti kad yra tokiu “išsilavinusiu” mokytoju.O dabar apie tai kas mane supykde.Straipsnyje rašoma kad tokie vaikai yra blogi,kad juos reik žiauriai bausti ir pan. Atsikvošekite gyvenimas nera lengvas.O kad žmogus ,kad ir koks jis bebutu, toliau testu savo egzistencija neužtenka vien svajoniu.Kiekvienas stengiasi kaip ymanydamas kad isitvirtintu pasaulyje.Ka jus žinot ,gal tas vaikas gyvenime savo dviračio neturejes? O gal galu gale norejo nustebinti motina nupirktais produktais? Mieloji mokytoja rašo teigia,kad tokiu atveju,jaigu reikia pinigu, tereikejo nueiti pas direktoriu ir ju paprasyti.Jus gal juokaujat? Aš nesuprantu, čia gal šešiametis paraše galu gale? Koks paauglys, pabreškime PAAUGLYS, žeminsis kito žmogaus akivaizdoje prašydamas pinigų? Juk dauk lengviau jam pavogti dviraty ir nesižeminant ypač savo bendraamžių akivaizdoje.

Žinoma aš visiškai neužtariu vagių norinčių savo malonumams prasimanyti pinigų.Va tai jau yra žema.Nes žmogus parodo savo negalėjima jų kitaip prasimanyti,arba galų gale nusugebėjima atsisakyti bereikalingų pagundų.Na žodžiu,linkejimai mokytojai.

Burgis, 2009-06-04 21:21:29

Linai: aš apstulbintas! Jūs ginate vagį?! Jūs barate vagį smerkiančią Mokytoją?! Nenorėčiau Jūsų pažinti…

Vapt’siukas, 2009-06-05 17:26:23

Bet kokiu atveju, be išimčių už vagystę siūlau kirst po pirštą, pritrūkus jų – ranką, kaip seniau darydavo. Buvo veiksminga.

Jūratė, 2009-06-05 17:35:59

o varge…

Lina:

  1. O tas vaikas, iš kurio pavogė, gal sudėjo visus sutaupytus pinigus? Gal kai jo bendraamžiai žaidė kieme, šlaistėsi gatvėmis, jis pardavinėjo laikraščius, plovė lėkštes vardan svajonės – turėti dviratį. Gal to vaiko vienintelė transporto priemonė – dviratis? Gal ir jo tėvai neturi pinigų, bet iš paskutinio stengėsi?

  2. Paauglys nesižemins prašydamas pinigų? O jei jis bus sugautas, ar nepatirs daug didesnio pažeminimo? O gal jis, pavogdamas kito dviratį, tą kitą padarys labai nelaimingą?

  3. O gal yra ir kitų būdų įsigyti dviratį ar duonos kąsnį nei vogimas? Jei visi su tokiu požiūriu išeisime į gatves? Kam dirbti? Galiu pavogti! Negaliu patikėti, kad yra tokio mąstymo žmonių. O gyvenimas ir tampa žiaurus nuo tokio požiūrio. Ir dar drįstate komentuoti straipsnį… tikrai krizė… tik ne visai ekonominė

Saula, 2009-06-06 01:50:03

Lina, taip ir prasideda: pirma dviratį, paskui vidury baltos dienos atima rankinuką, nuvaro mašiną, apvagia butą, neišeina iš kalėjimo…

Neduok Dieve, jums parėjus namo rasti tik buto sienas ir viryklę su šaldytuvu, o spintas absoliučiai iššluotas, kaip kad rado mano sesutė. Viską išnešė, ką galima buvo pakelti. Liko kaip stovi. Ką tada sakytumėte?

Lalailas, 2009-06-11 19:13:04

Va kaip tik licėjuj net filmuką susukę buvom http://www.youtube.com/watch?v=ERrCdXZ8IpE&feature=channel_page

Lilija, 2009-06-13 22:13:06

Mano dvirati isnese su spyna, net zenklo neliko. Net zinau, kas tai padare. O gi vaikas, 12-14 metu. Bjauru, kai susidusi su tokiais atvejais.