Pupt, pupt negaliu…

Štai ir turime PUPP (pagrindinio ugdymo pasiekimų patikros) rezultatus. Du „egzaminus“ laikė 77 mūsų antrokai (dešimtokai senoviškai…).

*

Lietuvių kalbos rezultatai nedžiugina: trys po „6“, trys po „7“, tik septyni po „10“, likusieji – po „8“, „9“.

Ilgas kelias iki valstybinio egzamino dešimtukų…

Tik ar reikėjo šios patikros, kad tai sužinotume? Kam iš mūsų mokytojų tie rezultatai – staigmena? Ir ką dabar mums (jums?) daryti kitaip, nei mes darome? Gal duosite daugiau pinigų, kad galėtume daugiau padaryti?

*

Pažvelkime į matematikos PUPP rezultatus: vienas „8“, trylika po „9“, likusieji po „10“.

Ką dabar darysime? Pinigai, dideli pinigai, išmesti į balą, vaikams vasara apgadinta, mokytojai dirbo beprasmį darbą!

*

Kada jūs, po galais, atsipeikėsite, biurokratiniai švietimo kenkėjai?! Kada jūs, moksleivių tėvai, pagaliau susivienysite ir neleisite tyčiotis iš savo vaikų? Kada jūs, matematikos žmonės, pagaliau uždrausite tyčiotis iš matematikos mokslo?

***

Aš galėčiau jums, visiems jums, padėti. Bet iniciatyva turi būti jūsų. Ne partijos.

Atsakymai

Burgis, 2014-06-19 12:10:04

Ne, nesvarbu…

a, 2014-06-19 15:17:38

O kur suzinoti rezultatus? 🙂

Burgis, 2014-06-19 15:23:58

a: ko gero, gimnazijoje… O gal Briuselyje?

daiva, 2014-06-19 21:18:38

Lietuvių buvo sukurtos užduotys išskirtiniams filologams, matematiką išsprendė ir šeštokė 🙁 Mums tikrai reikia pagalbos, kad sudarantys užduotis dirbtų mokykloje ir orientuotųsi programose, įsivaizduotų, kaip atrodo ir kuo gyvena natūralūs šiandienos dešimtokai. SOS

chemikas Rimas, 2014-06-20 10:03:45

svarbu, labai svarbu

Regina D., 2014-06-20 22:07:27

Daivai: lietuvių kalbos PUPP užduotys buvo sukurtos kaip reta neprofesionaliai – klausimai klaidinantys, tekstų interpretacija netiksli, logikos trūkumai, elementarios klaidos. Dar blogiau, kad rašinyje nebuvo vertinama pastraipos struktūra, o skaičiuojamos stiliaus klaidos (stiliaus dešimtokai dar nesimoko).

Užduotis turi kurti profesionalai, išmanantys testavimo mokslą kaip dukart du, o ne bet kokie mokytojai. Ne kiekviena virėja gali valdyti valstybę, ne kiekvienas mokytojas gali kurti standartizuotas užduotis.

Pa, 2014-06-21 10:59:39

Tačiau jei neišmanai rašymo stiliaus, ar gali pretenduoti į dešimtuką? Na ir kas, kad programoje nėra “iškalimo” teorijos dėl rašymo stiliaus. Verti 10 mokiniai turi turėti talentą rašyti.

Mano manymu, užduotys turi būti kuriamos taip, kad dešimtuką pasiektų tikrai jo verti mokiniai. Paradoksali situacija ir su matematika… Juokinga, kad užduotys nepalyginamos su lietuvių kalbos užduotimis. Juk turėtų būti bent viena, kurioje mokiniai pasitelktų savo mąstymo įgūdžiais, o ne “iškalta” uždavinių struktūra.

Juk negali būti visi verti dešimtuko… Reikia ir tokių, kurie užsiimtų fiziniu, ne protiniu darbu…

daiva, 2014-06-22 14:13:50

Reginai D:

Žinoma, ne kiekvienas mokytojas, bet tas žmogus privalo dirbti realioje, normalioje gimnazijoje, būtų norintis tikrinti svarbiausius dalykus, o ne tik išimtis, kad pateiktų dažnos vartosenos pavyzdžius, kad suprastų, kas šiandieniniam mokiniui aktualu, nuo ko jis nesipurto. Kad užduočių formuluotėse (kaip VBE) nebūtų gramatikos klaidų, kurių vertintojams nereikėtų toleruoti… Tegul būna įvairaus sudėtingumo užduočių.