Samdau šnipą!

Didelė organizacija, turinti padalinių daugelyje miestų, nusisamdė šnipą. Na, kitaip sakant, anoniminį darbo kokybės tyrinėtoją. Tas šnipas važinėja po padalinius (kol kas jo niekas nepažįsta), apsimeta klientu, kalbina darbuotojus, provokuoja juos, skambinėja telefonu kaip klientas ir viską stropiai registruoja pagal neva mokslininkų sudarytą sistemą. Po to organizacijos vadovams pateikia išvadas: tie ir anie nemoka bendrauti su klientais, kiti netaisyklingai, neryžtingai, neįtaigiai kalba, treti nėra kūnu ir siela įsidarbinę toje organizacijoje. Atleisti juos iš darbo!

***

Taigi ir aš galvoju: gimnazijoje nusisamdysiu porą šnipų. Žinoma, čia specifika, svetimą tuoj pastebės, telefonu nelabai pabendrausi, bet galima gi papirkti ką nors iš vietinių (vieną moksleivį, vieną mokytoją), apmokyti… Kainuos tai kainuos, bet viską žinosiu!

***

Tik va – kankina abejonės…

  1. Kaip patikrinti šnipo kvalifikaciją? Jei jis kalba kaip mulkis, tai su juo ir kalba kaip su mulkiu. Ar tai blogai?

  2. Kaip patikrinti šnipo nešališkumą? Kam naujiena apie perpirktus šnipus, apie dvigubus, trigubus šnipus? Aš tai daug apie juos jaunystėje prisiskaitęs…

  3. Kas tie mokslininkai, kurie neva moka sudaryti kriterijų lenteles, paaiškina, kaip daryti išvadas? Ar tik nebus edukologai?

  4. Kas man (tau, jam…) geriau: lojalus bendrovei, nuolat besišypsantis, visiems įtinkantis kvailys ir tinginys ar grubokas, uždaro būdo, nekalbus profesionalas? Nedrąsi, dažnai paraustanti, neryžtinga, bet labai stropi, sąžininga, darbšti moteris ar linksmuolis „reklamos veidas“, kuris tik ir tyko naudos sau?

***

Nežinau, nežinau… Nesamdysiu šnipų. Kita vertus, sau ir kitiems primenu – visada telefonu kalbėk taip, lyg kalbėtum su šnipu. Su lankytojais irgi taip elkis. (Gal tik savo svetainėje gali leisti sau šiek tiek atsipalaiduoti?) Nustebsite – tai ir bendrovei, ir organizacijai, ir mokyklai tik į naudą.

Atsakymai

sonata, 2010-04-22 21:23:26

Kartais pagalvoju, kad kai kuriems darbuotojams medikai vietoj apendikso ar tonzilų išoperavo vidinį “šnipą” – sąžinę.O kai nelieka originalo, belieka surogatai, kurie vis tik drausmina ir verčia atlikti darbą taip, kaip priklauso. Aš vis tik už šnipus, provokatorius ir panašias negražias priemones. Vien dėl to, kad Prancūzijos policininkas neduotų suprasti, jog už greičio viršijimą baudą galima pamažinti per pusę, jei tos pusės pusė bus grynais; vien dėl to, kad Lietuvoj “Maximos” pardavėjai nekiltų noras ant pigesnės mišrainės priklijuoti brangesnės kodą; vien dėl to, kad Romos aerouosto daiktų saugykloj nereiktų palikti 30 eurų už pradanginto lagamino atgavimą. Aš – už išorinius varžtus iki tol, kol žmonės neturės tvirtų vidinių varžtų.

giedrius m, 2010-04-22 22:20:29

Video kameros kiekvienoje klasėje ir VNC kompuose viską išspręstų. Tiesiog… kartais geriau kai ko nežinoti ir leisti išsispręsti savaime.

Liutauras, 2010-04-23 01:04:11

telefoną naudojant visada yra standartinis sprendimo būdas:

  1. … sulaukus nežinomo ar nelaukiamo skambučio/klausimo

  2. atsiprašau, turiu skubiai nutraukti pokalbį, ar aš jums galėčiau perskambinti už 5/10/.. minučių?

  3. jei ne – labai atsiprašau, bet viso gero

  4. jei taip – koks jūsų tel.nr., vardas/pavardė/pareigos

Rasa, 2010-04-23 08:47:36

Aš dirbu tokioj įmonėj, kaip pradžioje rašė Burgis. Pas mus samdomi tikrintojai. Nuolat turėčiau bijoti ir jų laukti. Ir telefonu turi to tikėtis.

Kiti bijo, aš negaliu taip bijodama dirbt, nemoku, todėl tiesiog nekreipiu dėmesio. Tiesiog gali per galvą persiverst, bet tikrintojams visi dirba TIK blogai, tai ką ten pribijosi ir prisistengsi. Jie nusamdyti tam, kad apie KIEKVIENĄ surastų ką nors blogo. Taigi jie gali ateiti po kelis, kelis kartus, maišytis tol, kol ką nors pastebės.

Bet bjauriausia, kad jie dar ir meluoja! Neseniai su vienos parduotuvės merginomis kalbėjau. Sako prirašė tikrintojai, kad salėje buvo trys konsultantės, nė viena nepriėjo, o realiai tą dieną dirbo viena pardavėja :))))

Todėl nustojau skaityti ir jų vertinimus,kuriuos mums atsiunčia, kaip mes blogai dirbam. Kliedesiai. Tiesiog darbdavys sukuria priežastis, kad galėtų atsikratyti nepageidaujamų ir sumažinti atlyginimus. Kam mažinti, ko “pasigailėti” nežinau pagal ką atrenka.

Aš dirbu gerai todėl, kad man patinka gerai dirbti. Bet tikrintojai turėtų daug priežasčių mane “sugauti”, nes… Aš turiu dar iš sąžinę, darbdaviui jos nereikia 😀

Darth Vader, 2010-04-23 08:48:23

Teoriškai samdyti galima, reikia tik tinkamai (bet Jūs gi tiksliųjų mokslų žinovas, turite sugebėti TIKSLIAI formuluoti užduotį). Pvz., ateina žmogus ir aiškinasi ar gali stoti į Jūsų mokyklą. Atsineša iš anksto blogai paruoštus popierius ir klausia ar gerai, o jei ne, tai kodėl, juk kitur priėmė etc. Tai – galima. Klausimas – ar reikia.

Rasa, 2010-04-23 08:59:12

Sonatai:”„Maximos“ pardavėjai nekiltų noras ant pigesnės mišrainės priklijuoti brangesnės kodą”- ji gera pardavėja “sąžininga” darbavio atžvilgiu 🙂 Tų pinigų ji manau pasimti negali, tarkim kavinėse darbdaviai reikalauja “pliuso”, taigi, kai barmenas jus apsuka neįpildamas pilno bokalo, ne jam tie pinigai, darbdaviui. Tik kartais jis gauna “savo” dalį…

Eglė, 2010-04-23 09:12:25

Nu man tai čia panašu į kamerą WC:) Nu gal ir per stipriai išsireiškiau. Nors jei tau darbdavys prieš priimdamas į darbą atvirai pasako, jog kompanijoje yra šnipai, tai gal nieko.. Tik aš tokios įmonės nesirinkčiau..

mokytoja, 2010-04-23 09:15:55

Vienas mokinukas už vagystę (paėmė kito mokinio mp3 grotuvą, neprisipažino, bet su tvirtais įrodymais „priremtas“, grąžino) nuobaudos negavo, nes, pasirodo, direktoriui suteikė informacijos apie kitus mokinius ir jų darbelius. Aš dar ir dabar negaliu pažiūrėti savo mokyklos direktoriui į veidą…

Rasa, 2010-04-23 10:03:40

Taip, bjauriausia ne samdomi tikrintojai, bjauriausia “savi”, kurie kaip saulytės šypsosi į akis, o už akių… 😀

Plinijus, 2010-04-23 11:25:32

Jeigu aš esu vadovas, tai man šnipo reikia, jei aš esu Vadovas, tai man šnipo nereikia.

Ingrida, 2010-04-23 11:37:07

Manau kiekvienam vadovui yra sudėtinga šioje situacijoje. Kontrolė turi būti vykdoma bet kurioje įmonėje, informacija (ta, kurios tu “negauni” tiesiogiai ) reikalinga, bet norisi, kad ji būtų objektyvi. O bet koks tikrintojas visada yra žmogus (ne programuota mašina, kuri gali testo būdu sudėti pliusus ar minusus), todėl manau visada suveiks žmogiškumo faktorius ir ta nuomonė taps subjektyvi bet kokių tikrintojų darbe. Aš taip pat dirbau darbe, kur mane tikrino, kur “slapti klientai” sudarydavo tokias konfliktines situacijas, kad normalus žmogus gali infarktą gauti . Čia visiškai sutinku su Rasos nuomone “Tiesiog gali per galvą persiverst, bet tikrintojams visi dirba TIK blogai, tai ką ten pribijosi ir prisistengsi”. Po to gyvenime teko pačiai būti atsakingai už didelio kolektyvo darbą, tai galiu pasakyti, kad daugiausia objektyvios situacijos esu gavusi tiesiog iš sau artimų žmonių (draugų, giminių), arba iš pačių darbuotojų (nes žmonės turbūt sutverti apkalbom). Čia kaip tam geram anekdote: kalbasi penkios draugės, kad labai norėtų pas kurią nors nueiti į svečius, išgerti kavutės, paplepėti, bet …. jei ateis visos penkios, tai “APIE KĄ KALBĖSIM?”. Jei darbdavys įgauna darbuotojo pasitikėjimą, tai jis gali išgirsti ir tai ką nori, ir tai ką nenori, ko net neklausei.

O šiaip tai man patiko p. Burgio žodžiai “Kita vertus, sau ir kitiems primenu – visada telefonu kalbėk taip, lyg kalbėtum su šnipu. Su lankytojais irgi taip elkis.”

Plinijus, 2010-04-23 12:39:26

“Pagavai kampą”, Ingrida, paskutiniu sakiniu. Aš iš p.Burgio minties išmesčiau žodžius “telefonas” ir “šnipas”. Tiesiog stengiuosi, pabrėžiu, stengiuosi gerbti kitą. Apkalbų lygio informacija manęs visiškai nedomina: kalbuosi tik su tavimi ir apie tave.

Ingrida, 2010-04-23 14:43:18

Plinijui: o p. Burgio mintis be žodžių “telefonas” ir “šnipas” įgauna jau visai kitą reikšmę.

Aš taip pat už pagarbą kitam žmogui. Bet va čia kartais suveikia “tolerancijos riba”, tada iš pagarbos Žmogui lieka tik pagarba žmogui. Aš vieną kartą padariau klaidą (aš taip manau) ir kai vienas jaunas (amžiumi) darbuotojas manęs paklausė: “Aš toks jaunas, o jūs visada į mane kreipiatės “Jūs”. Aš atsakiau: kreipiniu “Jūs” aš kreipiuosi į tuos žmones, kuriuos labai gerbiu, ir į tuos, kurių nekenčiu (leidau sau taip drąsiai išsisakyt). Tada tas darbuotojas sako: “o tai kaip man dabar jaustis?”. Va taip ir jauskis, kaip manai esi nusipelnęs … . Kitą dieną jau visi citavo tuos žodžius. Va to pokalbio metu matyt aš buvau išmetus tą žodį “šnipas”, o be reikalo 🙂

Julius, 2010-04-23 15:37:59

http://www.lrytas.lt/-12720244581270469999-ie%C5%A1komi-santakos-parke-kaune-savavali%C5%A1kai-med%C5%BEius-nupjov%C4%99-asmenys-nuotraukos.htm

MANO ŠIRDIS VERKIA IŠ SKAUSMO

gal yra liūdininikų?

Plinijus, 2010-04-23 16:52:11

Ingrida, o kaip galima žmogaus nekęsti? Mano aplinka,pirmiausia, yra tokia, koks esu aš. Jeigu kažkas yra ne taip, darau “vidinę reviziją”. O tuos du žodžius Jūs išmeskite kitokia prasme, ne pažodžiui.

Plinijus, 2010-04-23 17:37:56

MANO ŠIRDIS TRISKART VERKIA IŠ SKAUSMO:

-Santakos parke išpjauti medžiai;

-Per kvartalą nuo mano namų tėvas trenkė į grindinį savo 3 mėnesių neturintį sūnų;

-“Kedys, Ūsas & CO” eilinė porcija komentarų, Juliaus skausmui – nė vieno…

Ingrida, 2010-04-23 18:16:41

Plinijui: esmė ir yra ta, kad paleistas žodis buvo žymiai “riebesnis” savo reikšme, nei tai, ką aš norėjau pasakyti. Visa tai geriausiu atveju reikėjo pavadinti – “mano priešams”, va tame ir liūdesys.

O dėl jūsų minties: “Mano aplinka,pirmiausia, yra tokia, koks esu aš”, norėčiau paprieštarauti, nes manau, kad gyvenimas dažnai žmogų įmeta į jam prieštaringą aplinką.

V., 2010-04-23 23:17:29

Užmušė tą vaikiuką.

V., 2010-04-23 23:17:59

Ne tėvas, žmogžudys.

gimilt, 2010-04-27 14:24:40

Teko paciam buti tuo “snipu”, tikrinau kelis kartus ir bankus, ir degalines (tame tarpe ir svetaines savininko labai giriama Statoil). Manau, tai visai normali praktika, kai aiskiai suformuluojama su kokia uzduotimi “snipas” turi ateiti. Juk tikrai negaletum zinoti ar visuos skyriuose tavo imones klientai yra tinkamai aptarnaujami. Cia ypatingai svarbu, kokiu veiksmu ir priemoniu yra imamasi po tokiu vizitu is darbdavio puses. Akivaizdu, kad pvz Statoil tie veiksmai buvo tinkami (gal prisidejo skandinavu patirtis?), o Lukoil tokiu puikiu rezultatu pasiekti nepavyko.

Plinijus, 2010-04-29 14:25:34

Gimilt, o kai “šnipui” neaiškiai suformuluojama užduotis? Kodėl Lukoil nepavyko pasiekti tokių pat rezultatų ( aptarnavime dirbantys žmonės tokie pat )? Kokią procentinę dalį Tavo tikrinimo metu sudarydavo “provokacinis momentas”?