Sekmadienio pamokslas jauniems ir seniems

Jeigu aš šimtąjį kartą parašysiu apie tą patį tik kitais žodžiais, neturėčiau būti baramas. Juk pamokslus kartoja šimtus kartų!

*

Taigi, pratęsdami „Šimtadienio“ temą, pakalbėkime apie seksą jaunystėje. Kodėl man, perkopusiam per 60, rūpi ta tema? Todėl, kad mane glumina, stebina ir siutina kai kurių senių (vyr. ir mot. giminės) pozicija – nieko apie savo patirtį jauniems nepasakoti. Maždaug taip – tegu kiekvienas daro savo klaidas. Maždaug taip – aš nebuvau laiminga(s) – ir tu nebūsi. Arba kitaip – aš buvau laiminga(s), bet tau laimės paslapčių neišduosiu.

*

Jaunieji mano draugai! Žinokite, kad senius galima suskirstyti į tris rūšis:

*

  1. Nelaimingą seksualinį gyvenimą patyrę seniai. Jie turėtų jums pasakoti ir pasakoti apie savo skaudžią patirtį, kartu su jumis analizuoti situacijas, klaidas. Jie turėtų bandyti apsaugoti jus nuo tipiškų klaidų, nes nuo netipiškų neapsaugo niekas!

  2. Drungną gyvenimą nugyvenę seniai. Jie turėtų jums visiems prisipažinti, kad jų gyvenimas buvo drungnas, kad jie nežino, kas yra aistros liepsnos, meilės dangus ir pragaras. Ir jie turėtų jums siūlyti eiti kitu keliu (kaip dainuoja Esmeraldai: „Už vieną meilės naktį nukeliaučiau pragaran…“ Atkreipkite dėmesį, kad taip dainuoja kuprius, kareivis ir kunigas…)

  3. Laimingą meilės gyvenimą nugyvenę seniai (kaip aš!). Tai aš ir pasakoju, kaip mokėdamas, kad mano laimę sukūrė gana vėlyva meilė, visai (šių laikų požiūriu) vėlyva seksualinė patirtis, vienpatystė (žr. palyginimo teoriją). Todėl aš ir mokau, kad jausmas turi eiti į žvalgybą, bet protas turi stovėti sargyboje. Todėl aš ir sakau, kad geresnio hobio už seksą nėra ir būti negali. Todėl ir siūlau išprusimą prieš seksą, o ne po jo…

***

Kodėl mes, seniai, turime apie tai kalbėti su jaunais? Gal tegu jie pasikaria, kas mums rūpi? Kalbėti turime tik iš egoistinių paskatų. Noriu, kad jūs, jauni, būtumėte laimingi! Kam man to reikia? Laimingi nevagia, nesimuša, neplėšikauja, laimingi nesiveržia į valdžią, kad būtų laimingesni, turtingesni, galingesni…

*

Drausti? Kas žada drausti? Aš tik papasakosiu jums prieš „Šimtadienį“, kaip mes vaikystėje, alkio kamuojami, skindavome neprinokusius obuolius, valgydavome juos ir įtikinėdavome save: „Jau prinoko, prinoko!“ Bet aš žinojau, kad tas pats obuolys po mėnesio būtų jau visai kitokio skonio… Taigi, jei jus kamuoja neįveikiamas alkis – skinkite. Aš tik įspėjau.

Atsakymai

Burgis, 2011-01-15 19:53:08

Nespėjau parašyti, o jau gavau grąžos… El. paštu ir kaip mano komentarų reitingus kitoje temoje. Kodėl jauni nesutinka su mano nuomone?

Todėl, kad civilizacija sustotų, jei būtų kitaip. Antra, vaikai dažnai keršija tėvams. Paradoksalu, kad skaudžiausiai jie keršija tada, kai tėvams pasisekė, ir tada, kai tėvams nepasisekė. Pirmuoju atveju jie lyg sako – mes darysime viską kitaip (pavyzdžiui – anksčiau…) ir būsime dar laimingesni. Antruoju atveju jie lyg sako – mes darysime viską kitaip nei jūs mokote ir būsime laimingi, o ne tokie, kaip jūs.

Darykite, vaikučiai, darykite – uždraustų vaisių paragauti nėra taip sunku! Tik ar verta…

Rasa, 2011-01-15 22:43:18

Burgiui: visi sutinka su nuomone, kad pernelyg ankstyvas seksas nėra gerai, kad reikia išlaukti, kad viskas turi būti savo laiku, esmė anoje temoje ir buvo apie tai, kad ne drausti reikia, o padėti vaikams suprasti, kalbėtis, išmokyti, kada tas laikas, kad viską jie turi daryti sąmoningai, suprasdami ką daro, kodėl kažką daro ir jausdami atsakomybę.

Ir puiku, jei jūs prieš šimtadienį papasakosite jiems apie tai, kad sunokęs obuolys tikrai skanesnis 🙂 Tik, jei pradėsite panašiais žodžiais, kaip anoj temoj: “po šimtadienio jūs žadate gerti, valgyti rūkyti ir “mylėtis”, todėl maždaug aš jums paaiškinsiu…” tai paskui jau negirdės niekas apie tai, ką gero norėsit pasakyti 😀

Ir niekas per daug tiems tėvams nekeršija, tiesiog vaikai turi nugyventi savus gyvenimus, su savom klaidom, o ne koreguoti tėvų, mokydamiesi iš jų klaidų ar stengdamiesi jas ištaisyti. Jie turi rinktis ar nori būti panašūs į mus ar nori būti visai kitokie, negu mes. Ir abu sprendimai yra teisingi, nes jie (daugelis jų) tiesiog nuostabūs ir ypatingi mūsų vaikai 🙂 Protingi, geri ir savarankiški.

***

Aš tikiu jaunimu. Štai dabar ką tik trumpai per skypą kalbėjau su tokiu buvusiu gatvės vaiku, kuris Anglijoj. Jis tikrai netyčia nusikeikdavo, kai kalbėjosi ne su manim, bet vis paklausdavo, ar aš kitam kambary, ar negirdžiu, o paskui, kai juokais pasakiau, kad atvarysiu pas jį į Angliją pasisvečiuot, ar priims? Jis pasakė “Teta, aš tiek pas jus prabūdavau, tiek jūsų maisto “našaram” suvalgiau, kad visada esat laukiama, visi jūs. Tik būtų gerai, kad kokį kugeliuką prigriebtumėt savo keptą” 😀 Gal būt tas vaikas kažkada viską pabandė per anksti, bet… Kur kas anksčiau už kitus jis ir atsirinko, kas yra tikrai svarbu.

Kiekvienas einam savu keliu. Net jei norėtųsi nurinkti visus akmenėlius nuo savų vaikų kelio, mes tegalim tik labai juos mylėti ir kalbėtis. Bet… ne drausti, ne gąsdinti ar kažką versti. Na, tai tik mano kukli nuomonė 😛

***

Beje, tikiu ir įsiklausau (stengiuosi) ir į vyresnius. Miela, kai ir jie mane girdi. Ponas Burgi, mes labai jus mylim (daug mūsų 🙂 kaip žmogų ir tikim, kad dar išgirsim iš jūsų daug puikių patarimų.

Tik tikrai nepažadu, kad visus juos priimsiu nesiginčydama 😀 Ir dar, vos nepamiršau- jūs ne senis, ne, “baikit prikolint” 😀

jurgis, 2011-01-15 23:37:47

O kam taip bijot to sekso?

O bučinys labiau ar mažiau baisu? (http://www.dictionary-quotes.com/a-kiss-may-ruin-a-human-life-oscar-wilde/ 😉

O įsimylėjimas iš n-to žvilgsnio? 🙂

Ok, seksas tiesiai šviesiai duoda duoda laimės (endorfinų ar ko ten) dozę… Bet kuo daugiau patiri fizinį malonumą, tuo jo efektas mažėja…

Tad laimingam gyvenimui, manyčiau ne (vien) sekse atsakymas 😉 Ir jis tiesiog yra natūralus prieskonis prie šeimyninio gyvenimo, o ne šeimyninis gyvenimas prieskonis prie sekso 😉

Ar mokiniai gali tai suprasti? Jei gali, tai kame problema?

ps.: Romeo & Džiuljeta, atrodo, apie seksą nieko nekalbėjo…

Burgis, 2011-01-16 11:42:54

Bučinys –

Pasidavimas.

Atspaudas:

Tu kalinys!

Bučinys –

Šviesus žaidimas.

Juodas judo bučinys.

(A. Baltakis)

***

Tiksliai pastebėta, Jurgi! Išdavystės požiūriu seksas ir bučinys yra lygiaverčiai! Ar gali įsivaizduoti, kad lyginėmis dienomis bučiuoji (ta prasme – bučiuoji!) vieną, o nelyginėmis – kitą?

*

Ir vis tik bučinio „vertė“ yra kitokia… Manau, kad bučinys gamtos mums (ir ne tik žmonėms!) duotas kaip priemonė pasitikrinti, ar jausmas tikras. Tai repeticija. Sunku tikėtis, kad dešimtmečiams pasirinksi teisingą meilės kelią visai neparepetavęs…

*

Todėl gimnazistams sakau: „Mylėkite! Bet – tik iki bučinio! (įskaitytinai…)“.

Aš, 2011-01-16 12:47:39

O kodėl, jie Jūsų turi klausyt? Kas Jūs jiems? Tėvas, Senelis, krikšto tėvas? Manau visi gimnazistai turi ko klausyt ir arba klauso arba ne.. Pvz Jūsų tokie mokymai, jeigu man būtų 12 metų, prilygtų tam jeigu kaimynė arba koks žmogus iš gatvės pradėtų aiškinti savo gyvenimo tiesas. Taip, jūsų turi klausyti kai kalbate apie mokslą ir apie kitus panašius dalykus, tačiau nesuprantu kodėl kas nors turi klausyti ką šneka mokyklos direktorius… ypač tais klausimais, kuriais turi šnekėt tėvai, seneliai ir pan. Aš gal ir neteisus, bet taip manau.

Aš, 2011-01-16 12:48:17

Susimaišiau ten turėjo būti 12 klasėj, o ne metų 🙂

Nepris, 2011-01-16 13:59:20

Teisingai, neklausykim nei vieno, su kuo neturim kraujo ryšio, kas nedirba televizijoj, ir kas duotoje temoje nėra bent penkissyk diplomuotas ir disertuotas.

giedrius_m, 2011-01-16 14:00:26

Nori nenori, dažniausiai mokomės iš savų klaidų ir svetimų sėkmių… 🙂

O meilėje asmeniniai receptai yra geriausi.

sonata, 2011-01-16 14:25:27

Oponuojant “Aš” :pažįstų vieną jauną vyruką, kuris tėvams kartais sako :”Nebesusišneku su jumis, eisiu pas direktorių pasikalbėt”. Nemanau, kad nuo to labai sumenksta mūsų autoritetas:)). Dvi galvos gerai, o trys dar geriau, va.

Burgis, 2011-01-16 15:42:54

Aš: tai labai svarbi mintis! Ačiū. Nors aš savo svarų motyvą parašiau, kodėl apie tai rašau ir kalbu, bet neslėpsiu – dažnai apie tai galvoju. Nejaugi man labiausiai reikia? Kodėl kiti (įskaitant mokytojus! įskaitant tėvus!) retai su vaikais apie tai kalba ir… nieko. Manote, lengva kalbėti, kai matai, kad tavęs beveik niekas ne(si)klauso? Manote, lengva savimi patikėti, kad elgiesi teisingai, jei net tokį dėsnį išvedžiau: 1) tėvai (dauguma) vaikus auklėja, moko, kaip mokėdami, kiek išgalėdami; 2) seneliai vaikaičius ne tiek moko, kiek jais džiaugiasi; 3) proseneliai provaikaičių beveik nemoko, net mažai jais domisi, kaip ir provaikaičiai proseneliais.

Taigi gal ir man jau laikas baigti dirbti tėvo darbą?

*

Bet yra keletas aplinkybių:

  1. Vaikai juk ne vien manęs ne(si)klauso; nė kiek ne mažiau, o gal ir labiau jie ne(si)klauso tėvų! Ir aš taip elgiausi…

  2. Jei bent vieną iš 100 pasieks mano žodžiai, jei bent vienam padės – verta kalbėti!

  3. Nekalbėkime su vaikais apie seksą; abejingai praeikime pro rūkančius mažamečius; leiskime moksleiviams gerti ką nori ir kada nori; nerašinėkime banalių laiškelių vieni kitiems švenčių progomis; neužsiimkime rašinėjimu internete; nedalyvaukime jaunimo renginiuose, net jei kviečia…

Ir vieną dieną suprasi – tu dar nemiręs, bet tavęs jau nėra…

Liucija, 2011-01-16 16:04:02

p. Burgi: Ačiū, kad rašote, šnekate, rūpinatės ir prašau, nesiliaukite. Jaunimui reikia, kad kuo daugiau žmonių jais rūpintųsi. Kuo kuo daugiau. Net, jei atrodo, kad šiandien jie negirdi, kada nors vėliau, jie išgirs ir padėkos (jei ir ne asmeniškai, tai mintyse). Tikiu, kad padėkos.

Yra tokių, su kuriais tėvai šnekasi, aiškina, bendrauja, bet yra ir tokių, kurių namuose tokios temos tabu. Yra ir tokių, kuriems galioja “savam kieme pranašu nebūsi” ir neklauso tėvų “paistalų”.Tada direktoriaus ar kaimynės žodis gali atkreipti dėmesį.

Aš, 2011-01-16 17:27:42

Gink Dieve, aš nesakau kad nereikia su vaikais kalbėti apie seksą ir kitus jūsų išvardintus dalykus. Bet, pavydžiu aš iš Jūsų dviejų paskutinių publikacijų, suprantu, kad jūs esat prieš tai kad moksleiviai po šimtadienio eina daryt pratęsimo, kuriame jie (galbūt) mylisi, prisigeria ir t.t Bet jeigu jiems tai leidžia, tas kas juos užaugino? Tai kokia moralinę teisę Jūs čia turite tada piktintis 🙂 Aš suprantu, kad Jūs labai stebint savo gimnazistus ir už tai Jus gerbiu, bet kai pradedat didaktinius rašinius, apie tai ką ir kaip reikia daryti 18-19 metų moksleiviams. Tai čia jau manau nėr gerai (kad ir kiek už tai man minusų dėdų 🙂 )

O dar visai pabaigai pateiksiu pavyzdį:

Troleibusas. Sėdi dvi mažos mergaitė ir įlipa, kaip aš vadino “tiotka per dvi sėdynes” ir pradeda moralizuoti tas dvi mažas mergaites (max pradinukes), kokios jos yra blogos ir kad jai neleidžia sėst. Ir kaip galvojat tokios mergaitės ateityje atsiminusios tą “tiotką” paklausys jos? Aš manau gausis priešinga reakcija. Nes kaip gali kažkokia iš gatvės tiotka moralus skaityt.

Visų galbūt šios svetainės skaitytojų pasipiktinimui , bet aš sakyčiau Jūs šiuo metų iš dalies panašus į tą “tiotką”, o šimtadienio dalyviai į mažas mergaites :).

Burgis, 2011-01-16 17:39:01

Ne, „Aš“, nepanašus aš į „tiotką“! Nepanašus – ir gana!

Pirma, seksas ir mandagumas – visai skirtingi dalykai. Aš juk nemoralizuoju gimnazistų, aš tik nepatariu vieno ar kito dalyko daryti, nes noriu, kad MANO gimnazistai GALĖTŲ būti gyvenime labai laimingi!

Antra, jokie čia ne didaktiniai rašiniai! Tai rašiniai apie aistrą, meilę, tiesą, palaimą! Gimnazistams (ir Jums, jei Jūs dar jaunas…) sakau: nenorite – nereikia; bet jei norite – pasakau, kaip tai gauti. Man negaila. Aš jau buvau danguje!

*

Pagaliau – nepamirškite: aš jau pažadėjau niekada nieko gyvenime nebausti! Pažado niekada nesulaužysiu! Taigi abiturientus jei kas ir baus už klaidas – tikrai ne aš! Taigi, jei jie elgsis „pagal mano žodį“, – tai tikrai ne iš baimės. Man tai patinka!

Aš, 2011-01-16 17:41:52

Ačiū už paaiškinimą. Jaunas aš dar (26 tik bus 🙂 ) , bet po Jūsų paskutinio komentaro, tai tikrai supratau, kad Jūs ne tiotka. Nu ir ačiū Dievui 😀

Burgis, 2011-01-16 17:43:44

Aš: ačiū! Na, aš ir sakau: nori būti laimingas? Tai būk!

RD, 2011-01-16 18:38:10

Su mokykla biznis maždaug aiškus. Šitai firmai visai nereikia aštrių kampų.

Mylėjimasis, prisigėrimas yra aštresni reikalai, su kuriais dalis jaunų žmonių gali nesusidoroti. Tada tuoj objektyvai atsisuks į mokyklą – kaip auklėjat?

To mokyklai mažiausiai reikia. Dar neduokdie kas nors dėl reklamos iš darbo išlėks. Todėl mokykla visada stengsis, kad jaunuoliai apsieitų be staigių judesių kol tą mokyklą pabaigs.

Burgis, 2011-01-16 18:51:11

RD: taikliai, RD, taikliai! Tik va – KTU gimnazijai tai netinka… Kodėl? Todėl, kad KTU gimnazija jau yra iššūkis tiek mums, ten dirbantiems, tiek jums, mus stebintiems. Buvo istorijų su alkoholiu, rūkymu – nukentėjome, nukentėjau, buvai kai kurių išduotas, kai kurių pasmerktas… Bet gimnazija veikia! Gali būti didesnių duobių… Pražūsime? Taip, ir tai bus teisinga! Nes jei prisiimi iššūkį, turi žinoti, kur eini. Jei visuomenė tiek pasikeis, kad mane sutriuškins mano paties gimnazijoje, – žinosiu, kaip pradėjau ir kaip baigiau.

Palaidūnas, 2011-01-16 19:02:26

Skaitant tokį dialogą šiurpas per kūną “nukeliauja”. Aš tik galvoju, kas tu gyvenime turi būti, kad tavęs nebeklaustų, kas tu toks, kad man tai sakai?

Vos tik iškeliamas šis “stebuklingas” klausimas, turinys lieka kažkur nuošaly – visas dėmesys nukreipiamas į formą. Kada pasakei, kodėl MAN tai sakai, kas dar tai girdėjo?..

Subrendęs žmogus į šį klausimą atsako intuityviai. Ar vedęs mokyklos direktorius gali kažką išmanyti apie laimingą seksualinį gyvenimą? Manau, kad gali. Kodėl man jo neišklausius? Ar sena moteris, kuriai jau sunku vaikščioti, gali prašyti atjautos, kad ir brutalia forma? Juk akivaizdu, vaikai šiais laikais dažnai lieka akli svetimiems išgyvenimams. Manau, kad ji turi teisę garsiai stebėtis. Dar daugiau, manau, kad ir Jūs turite teisę “stebuklingąjį” klausimą pateikti Direktoriui, net pagal įstatymą atsakingam už mokinių ugdymą ne tik pamokų metu… Tai atitinką Jūsų brandą. Na, nebūčiau žmogus, jei nepasilikčiau šio to ir sau… Leiskite man stebėtis Jūsų branda, kuri šiek tiek “nepaveja” Jūsų amžiaus…

Bet kas aš toks, kad apie tai rašyčiau? 🙂

Lina L., 2011-01-16 21:10:42

Pasakoti apie savo patirtį šioje srityje man iš viso atrodo netinkama, tai laikau asmenišku, slaptu, intymiu, šventu patyrimu. Be to, liečia mažiausiai du dalyvaujančius asmenis, tai kalbama kaip ir už abu?

O kas yra seksualinis lytinis gyvenimas – irgi vienareikšmiškai neapibrėši. Nėra visiems tinkamos formulės. Kas tinka p. Burgiui, netiktų Hemingvėjui. “Nieko nesigailiu”, dainavo E.Piaf apie savo tikrai ne rožinį gyvenimą.

Jauniems sakyčiau taip: Elkis taip, kad nesigailėtum, nors ir klysi, bet jei esi įsitikinęs, tai ir daryk, eik savo keliu.

O lengvabūdiškai žiūrintys (“pasimylėti – kaip stiklinę vandens išgerti”) tai save nuskriaudžia – čia irgi pabūsiu didaktiška “tiotka”.

D., 2011-01-16 22:47:06

Rasai: aš tai manyčiau jog vis dėlto reikia mokintis iš kitų klaidų (čia plačiąja prasme), o ne pačiam viską nugyvent. Atrodo jog mūsų visa valstybė nesimoko iš kitų klaidų, bet viską bando pergyventi pati. Juk tam ir mokslas reikalingas jog nereikėtų pačiam visko išradinėti, o jau pasimokyti iš kitų patirties.

Rasa, 2011-01-16 23:00:14

D.: mhm, geriausiai būtų pasimokyt iš kitų klaidų 😀 Ir mokslas gerai… Bet kaip smagu pačiam kažką atrast, išrast ir suprast! To neatstoja jokie kitų pasakymai 🙂 Taip galvojo Rasa nuo pat mažens ir sumanė pažiūrėti būdama ketverių, kodėl tėtis paslėpė kištuką į rozetę su nukirptais laidais ir kaip ten tą kištuką jai pačiai pavyktų įtalpint į tą rozetę… 😀 Pavyko! 😀 Dievaži gal ir dėl to daug vėliau nutariau, kad fizika- tikras nuostabus stebuklų mokslas!

jurgis, 2011-01-17 00:28:38

prisiminiau visai neblogus (ir dargi didaktinius) filmukus

http://en.wikipedia.org/wiki/Midwest_Teen_Sex_Show 🙂

Parents

http://www.youtube.com/watch?v=dBvyW8Wo5tk

Sex, Drugs, & Alcohol

http://www.youtube.com/watch?v=nW74pSX8BZo

The First Time

http://www.youtube.com/watch?v=1v2oeTSteS0

D., 2011-01-17 10:52:51

Rasai: o ką tėtis veikė su kištuku su nukirptais laidais? 🙂 Tai aš ir nesakau jog nereikia nieko pačiam atrasti. Reikia mokytis iš klaidų ir daryti pačiam išvadas. Atradimai gerai, bet žymiai smagiau atrasti tai ko dar niekas prieš tai nebuvo atradęs.

petras, 2011-01-17 11:23:16

šiaip dėl tokių pamokslų reikalingumo. vieniem jaunuoliam tai reikalinga, kitiem galbūt ir ne. pvz. asmeniškai aš su tėvais tokiom temom niekada nekalbėjau, mokykla apie tai užsiminė gal kokioje 10-12 klasėje, bet labai mažai. bet man jokios informacijos apie lytinį švietimą ir nereikėjo. net nelabai aišku kas tai per dalykas lytinis švietimas, ar tai pamokymai kaip tai atlikt, ar kaip apsisaugot, ar, kad geriau to išvis nedaryt iki tam tikro amžiaus.pirmus du galima išmokt arba pačiam arba susiradus informacijos, kurios yra kiek tik nori. trečias dalykas, tai jau asmeninis reikalas, nes tik pats gali geriausiai įvertint visas rizikas, visus už ir prieš.

Nepris, 2011-01-17 12:32:49

Ar žinote, kad… niekam tikę meilužiai išsiduoda jau pirmuoju rankos paspaudimu.

Ranka — bendravimo ir apsikeitimo priemonė

_

Rankos reikšmė ypač išryškėja kasdieniame gyvenime — ji yra svarbi žmonių tarpusavio bendravimo priemonė. Susitikdami ar išsiskirdami žmonės pakelia ranką arba ją paspaudžia. Todėl reikia ypač atkreipti dėmesį į tai, ką duodame su savo ranka. Juk jei ką nors sveikinate, tai jiems duodate kažką gero. Tas, kuris nemoka nieko duoti, pasirodo, koks vargšas besantis.

Aišku, daugeliui rankos paspaudimas tereiškia sutartinį ženklą, kurį jie atlieka automatiškai; tokiu atveju jau geriau visai to nedaryti. Bet tiems, kurių sąmonė gyva, aktyvi, šis gestas nepaprastai reikšmingas — juo žmones galima padrąsinti, paguosti, jiems dovanoti daug meilės. Pasisveikinimas turi sieti žmones, būti lyg komunija, nuoširdus, harmoningas. Kai spaudžiate ranką, turite jausti, kaip ja teka srovė; tiesdami žmogui ranką giliai kvėpuokite (žinoma, tyliai), nes tinkamas kvėpavimas harmonizuoja apsikeitimą gėrio dovanomis, ir palinkėkime jam sveikatos, ramybės, šviesos._

{A.Aivanovas, “Auksinės kasdienio gyvenimo taisyklės”. p.53}

Ela, 2011-01-17 12:47:55

tas, kam skaniausia uoga – zemuoge, dar nera ragaves vynuogiu 🙂

Pijus, 2011-01-17 20:57:27

“Laida turi labai puikų savo puslapį ( http://sexperienceuk.channel4.com ), kuriame galima pasisemti daug gerų ir teisingų žinių. Bei sužinoti, kaip apsaugoti vaikus nuo pornografijos. O taip pat tai puiki vieta tėvams, norintiems pasiruošti pokalbiui su vaiku apie lytinius dalykus. Sėkmės tobulėjant!”

http://www.kleckas.lt/blog/the-sex-education-show

Buvusi mokytoja, 2011-01-17 22:58:36

As nezinau, ka p. Burgis kalba per tokias pamokas intymiomis temomis, bet faktas tas, kad gimnazistai tai prisimena. Turiu pazistamu, kurie jau baige gimnazija, ir tai paliko jiems ispudi… Kalbeti tokiomis temomis nera lengva nei tevams, nei mokytojams. Ir jei direktorius sugeba literaturos + asmeninio patyrimo + filosofinio apmastymo + jumoro pagalba visa tai pateikti labai itaigiai – tai yra puiku! Pritariu p. Burgiui – tegul nors vienas zmogus kazka pasieme is tos kalbos ir tai jau yra pasiekimas.

jurgis, 2011-09-09 00:16:07

atrodo, ir lietuviškai nebloga svetainė atsirado (bent merginoms) http://www.beinggirl.lt/yourmind/yourmind.php

Sonata, 2015-05-11 23:39:13

Puikus pamokslas. Tikra ismintis.