Šiandien Prezidentė nurodė…

… aštuonis prioritetus Vyriausybei. Nes toje Vyriausybėje – vieni žiopliai. Sėdi per dienų dienas šimtai didžiausių bendrovių (ministerijų) darbuotojų, bet prioritetų nemato, ką ir kaip veikti nežino, tai ir neveikia nieko. Prezidentė turi ir nurodyti, ir paraginti… Įsivaizduojate, kokia protinga Prezidentė! Galima spėti, kad jai padeda prezidentūros darbuotojai, kurie tooooooooli pranoksta ministrus išmanymu, įžvalgomis. Nesuprantu – kodėl jų nepaskyrus vietoj žioplių ministerijose? Nes man nesmagu kad ir dėl savo Ministro: pasikvietė jį šiandien Prezidentė, pasakė visus aštuonis prioritetus, paragino, pareikalavo, o mano Ministras, tikriausiai, kaip stropus mokinukas užsirašinėjo…

***

Jau esu šioje svetainėje rašęs apie Prezidentą, kuris patarėjų lūpomis vis mėgdavo ką nors paraginti: Seimą, Vyriausybę, VSD, …Na, senas buvo žmogus, pats padaryti jau nieko negalėjo, tai ragino kitus…

***

Bet vėl viskas kartojasi! Man tai primena tėvų susirinkimus gimnazijoje: beveik visada ateina bent vienas tėtis ar mama, kurie nori man nurodyti, pareikalauti, paraginti… “Palaukite! – galvoju aš. – Aš čia dirbu kiekvieną dieną, stengiuosi įsigilinti į kiekvieną smulkmeną, stengiuosi rasti (dažniausiai sunkiai…) geriausią sprendimą, o čia kažkas užėjo kartą per pusmetį – ir viską mato, supranta, moka! Kas per genijai!?”

Ar aš galėčiau paaiškinti, ką ir kaip reikia daryti, užsukęs, pavyzdžiui, į pieno kombinatą? Tik tuo atveju, jei būčiau arogantiškas pasipūtėlis. Arba tuo atveju, jei tame kombinate netvarka akis badytų. Bet tada aš pakeisčiau kombinato vadovybę, jei turėčiau tokią teisę. Prezidentė turi. Bet manęs ministru neskiria. Auklėja neišmanėlius. O gal prezidentūroje – arogantiški pasipūtėliai? Jūs man pasakykite…

Atsakymai

Darth Vader, 2010-01-18 20:22:49

Burgi, Jūsų niekad ne tik ministru – eilinio skyriaus vedėju nepaskirs. Todėl, kad turite sąžinės, sakote ką galvojate ir norite gero žmonėms, o ne dar vienos jachtos ar dar vienos sąskaitos Ciuriche. Todėl, kad Jūs ne karjeristas, ne padlaižys.

Valdžia pas mus – visa – supuvusi. O puvėsį ramstyk kuo nori, vistiek beviltiška. Ne ministrus skirti reikia, o naujų rinkimų.

(o ministrus – pasirinktinai arba į kartuves arba lai bėga užsienin su 1 litu kišenėje ir net mirę čia negrįžta)

Evaldas, 2010-01-18 20:46:59

Darth Vader: o kas pasikeis kardinaliai po naujų rinkimų?

Burgiui: na, įsivaizduokim, kad Jūs tampate ministru – dabar arba po kolegos propaguojamų naujų rinkimų. Sąžiningai – ar galvojate, kad ką nors pavyktų pakeisti taip, kad realiai matytųsi Jūsų indėlis ir Jūsų nekeiktų taip, kaip praktiškai buvo keikiami visi ministrai?

Burgis, 2010-01-18 21:09:18

Ne, negaliu aš būti ministras – tai prieštarautų mano paties nuostatai, kad 60 metų – ne laikas eiti į politiką. Bet jei būčiau 50-ies – pabandyčiau…

tikras lietuvis, 2010-01-18 21:15:56

O aš norėčiau pritarti autoriui – gana autoritariška ta mūsų Prezidentė. Duok dieve, kad nebūtų ir klystanti.Tada pradėtume dievinti.Bet ar daug neklystančių yra kas matęs?

Baisuoklis, 2010-01-18 21:53:35

Pernai nepraejus nei 100 dienu nuo rinkimu, jau buvo dauzomi seimo langai…

O., 2010-01-18 21:57:36

Turėjau vieną artimai pažįstamą svarbios srities ministrą, gerą jaunystės draugą. Sąžiningas, kūrybingas žmogus. Ministravo gal porą metų (jau gal 7-8 metai po to). Paskui teko kažkada kalbėtis apie tą jo darbą. Nusivylęs – sako, nesitikėjau, kad nuo ministro tiek mažai tepriklauso. Gal 5% savo projektų teįgyvendinęs.

Ten klodų klodai senos konjunktūros. Tikriausiai ir dabar ne kitaip.

Povilas, 2010-01-18 22:01:19

Prezidentės šiandien pasakytos mintys ministrų atžvilgiu – antausis premjerui (gal net per skambus: mat, nepaklausė, kokio antausio reikia – su aidu ar be aido :). Antrus metus ministrų kabinetas tiesiog išsidirbinėja, nes tai daryti leidžia Seimas. Negi Prezidentė turi tylėti? O gal turi nurodyti, kuriuos varyti lauk? Ne, to būtų per daug (Konstitucija!). Jeigu premjeras to nesuvokia (o taip ir yra), tai vargas tau, Lietuvėle. Premjeras toliau ryžtingai mato ekonomikos atsigavimo požymius. Nėra jokio atsigavimo, net stabilizavimosi požymių nėra – šiemet Lietuvos ūkis toliau trauksis, skolos didės. Bus dvidešimt metų, kaip vyksta reformos ir įvairios transformacijos: Europos reikalų m-ja (nebuvo- buvo – nėra), energetikos ministerija (buvo – panaikinta – vėl yra), apskritys, sveikatos apsauga, socialinė rūpyba, švietimas… Jei reformas į priekį (gal atgal?) stumia pinigų stygius ir taikomasi prie jų buvimo ar nebuvimo – tai čia jokios reformos. Švietimo reforma? Kas lietuviško yra tose reformose? Taip, reikia pasižvalgyti po kaimynus, bet ne kopijuoti ir drabstyti nusižiūrėtus svetur dalykus po lietuviškas mokyklas. Vidurinė, devynmetė, pagrindinė, progimnazija, gimnazija, profesinė, profesinė-gimnazija… O ugdymo turinio maigymas? Ar ne perdaug per 19 metų?

tikras lietuvis, 2010-01-18 22:07:55

Pritariu Povilui iš dalies – vyriausybė ir valdantieji dirba blogai, todėl kritika jiems yra būtina.

Bet, manau, čia ne apie šios dienos aktualijas kalba – kalbama apie bendrą tendenciją, kada Prezidentė tarsi bando suimti visas gijas į savo rankas.

Povilas, 2010-01-18 22:15:03

Tikram lietuviui: Jau antri metai premjero Kubiliaus vadovaujama vyriausybė dirba prastai. Ar yra kokia nors kita institucija ar tokiai institucijai vadovaujantis žmogus (be Prezidentės), kuri pareikalautų vykdomosios valdžios atsakomybės prieš žmones? Tarkime – Prezidentė tyli. Kaip tai atrodytų?

Aurelija, 2010-01-18 22:19:21

Šį kartą sutinku su Povilo komentaru 🙂

Baisuoklis, 2010-01-19 15:42:59

Ot, musu budas !!! Prezidentas (esa) nesikisa i vidaus politika – blogai. Prezidente (lyg ir) ima vidaus tvarkos reikalus i savo rankas – vel negerai…

Burgis, 2010-01-19 15:53:38

Baisuokliui: ot, mūsų būdas! Prezidentė Vyriausybei sako: “Reikia dirbti, o ne kalbėti…”. O prezidentūrai tai netaikoma? Kodėl?

Ronaldas, 2010-01-19 16:51:23

Na, ir aš prisidėsiu prie diskusijos.

Povilai, kiek teko skaityti pastarųjų dienų komentarus, tai keikte keikiate dabartinę valdžią. Ir ŠMM ministrą, ir Ministrą Pirmininką, tai norėčiau šiek tiek pasitikslinti. Kadangi kažkas yra blogas, tai turi būti už jį geresnis, kad galėtum lyginti. Kas, jūsų nuomone, yra ta atskaitos sistema, su kuria lyginate dabartinės valdžios veiksmus? Kirkilas, kuris buvo „tikrai“ veiksnus, galbūt Brazauskas?

Kritikuot visi mokam, ypač kitų darbą, o savo veiklos nežiūrim.

Povilas, 2010-01-19 17:18:16

Ronaldui: čia yra ir tokių povilų, kuriems aš neatstovauju. Fotonuotrauka vyksmo nerodo: bent aš apie ką nors sprendžiu pagal tendencijas. Drįsčiau paklausti: kurioje srityje Lietuvoje situacija per pastaruosius metus bent stabilizavosi?

tikras lietuvis, 2010-01-19 20:11:26

Povilui 22 15. Pritariu – tylėti negalima.

Tik nereikia perimti kitų institucijų funkcijų.

tikras lietuvis, 2010-01-19 20:16:00

Baisuokliui 21 53.

Konkurentai pasiuntė išversti iš kėdžių tuos, kurie juos, nors nemokėdami dirbti, bet, vis tik, rinkimuose apšoko. 🙂

Gal ir gerai būtų buvę, jei būtų darbą atlikę iki galo? Juk valdantieji tikrai nepasižymi protu? Bent jau taip atrodo, žvelgiant į jų darbo rezultatus …

Giedrius, 2010-01-20 18:32:55

Prezidentės funkcija – kalbėti, nustatyti prioritetus. Todėl ji turi teisę pasakyti, kur reikia atkreipti didesnį dėmesį. Kadangi direktorių skiria akcininkai, tai, naudojantis fabriko pavyzdžiu, akcininkai turi teisę nurodyti t.t. dalykus (pavadinkime darbo kryptimis) jei mano, kad tai yra reikalinga.

Povilui: Ekonomikos atsigavimas nereiškia daugiau pinigų tavo kišenėje šiandien, ar tai, kad visi Lietuvoje turės darbą arba atsiras 200 000 darbo vietų, kurios iš kažkur bus finansuojamos.

Šią akimirką mažiau kalbama apie tai, kad bus devalvuotas litas. Tai – didelis stabilumo požymis. Šią akimirka yra kalbama, kad Lietuvos pramonė atlaikė krizę – eksportas vyksta, stambių bankrotų nėra, etc. Niekas nebekalba apie parlamento langų daužymą išskyrus tuos, kurie kalba visą laiką nepriklausomai kas valdžioje. Tai irgi stabilumo požymis. Net skandalai tiesiogiai su ekonomika nebėra susieti.

Tuo pačiu niekas nesiginčyja apie tai, kad dar yra blogai. Smulkaus verslo mažėja, mokesčiai IĮ yra dideli. Nedarbas vis dar auga (nors ir lėčiau). Kada bus sutvarkyta Lietuvos energetika nėra aišku. Reformos bus daug kam skausmingos. Valdžia nedrįsta sumažinti biudžetininkų kiekio nes nedarbas laikinai padidėtų dar daugiau, nors nelabai ir gali išmaitinti jų.

Krizė yra blogai, jei būtent jai pasiduodi ir leidi laiką kalbėdamas kaip viskas blogai aplink ir kaip niekas nedaro geriau. Esmė yra daryti pačiam taip, kad tau ir žmonėms aplink tave būtų gerai. Ir aš tikrai nemanau, kad alternatyva Kubiliaus vyriausybei būtų buvus geriau ( pvz Latvijos variantas).

GL, 2010-01-20 21:46:35

Siaip manau reiketu Grybauskaitei padekoti uz tai ka ji daro. Nors gal si vyriausybe ir dirba pusetinai, bet jiems truksta tiek konkrecios reformu vizijos vidutiniam laikotarpyje, tiek tvarkarascio joms, tiek sekimo ar to tvarkarascio laikomasi, tiek gebejimo apie tai kalbetis su visuomene. Be siu dalyku jiems gali atsitikti tai, kas vakar atsitiko Obamai ir demokratams Masacusetse… Manau Grybauskaite puikiai supranta, kad jokiu kitu partiju vyriausybe is dabartinio Seimo nebus geresne, bet ji nori pagerinti darbo organizavima, atmosfera ir produktyvuma. Kai kurie tokie dalykai yra kulturiniai/vadybiniai ir manau, kad nemazai musu ministreliu turi daug ismokti is vienos geriausiu buvusiu eurokomisariu…

O., 2010-01-21 21:00:10

Kai Brazauskas ir Adamkus virkavo, kaip jie nieko nepjėgia, nes neturi pakankamai galių, tai mums nepatiko. Kai tiek pat galių turinti Prezidentė bando kažką daryti, keisti, mes šaukiam, kad per daug jau įsijautė… su niekuo nederina!!!