Studentė rūko prie fakulteto

Ji nesimaivo, rūkymas jai – būtinybė. Priklausomybė tokia stipri, kad studentė įveikia drovumą prieš bendramokslius, į fakultetą ateinančius dėstytojus. Tikrai nerūkytų viešai, bet universiteto taisyklės tokios – patalpose rūkyti draudžiama. Taigi dabar rūkantieji – kaip scenoje…

*

Ji dar tik antro kurso studentė. Suprantama, kad rūko jau keletą metų, nes priklausomybė stipri. Taigi rūkyti pradėjo mokykloje. Ar ten buvo draudžiama? Ar ji iš tos mokyklos, kurioje yra „rūkomasis“ moksleiviams? Jei taip, tai ji turėtų keikti mokyklą už dabar patiriamą viešą pažeminimą.

*

Jai skaudu matyti, kad rūko tik viena kita studentė ir visai nedidelis pulkelis vyrukų. Sunku patikėti, kad jos išrinktasis bus iš rūkančiųjų. Sunku patikėti, kad ją pasirinks kuris nors iš rūkančiųjų…

*

Aš ją pateisinu. Akivaizdu, kad ankstyvoje jaunystėje ji patyrė žiaurų likimo smūgį. Gal ją išprievartavo keli niekšai? Gal ją girtuokliai tėvai išvarė iš namų? Gal ji patyrė ankstyvą nėštumą? Gal avarijoje ji patyrė sunkų vidinį sužalojimą? Gal ji serga sunkia liga?

*

Nes jei nė viena prielaida nėra teisinga, kodėl ji rūko? Kodėl ji taip rūko?!

Atsakymai

Burgis, 2012-03-09 08:51:36

Vertinate…

Arvydas, 2012-03-09 09:06:29

Pradėjo paauglystėje, nes tai buvo “faina”? Vėliau susiformavo priklausomybė?

Žinau, kad mano mažasis vyrukas irgi užaugs. Ir jau dabar pradedu galvoti, ką jam reikės pasakyti, kai jo gyvenime draugai pasidarys svarbesni už tėvus. Kaip reikės išmokyti atskirti draugus nuo bandos? Kaip įtikinti, kad bandos nuomonė – nesvarbi? Juk svarbi tik Žmogaus nuomonė!

Ir aidi dabar mano galvoje Degestano poeto žodžiai: “Ereliai skraido po vieną. Tik žvirbliai buriasi į pulkus!” Matote? Jūsų paskaitėlė nepraėjo veltui! :))

Pentium100, 2012-03-09 09:11:07

Norėjo prisitaikyti prie draugių/draugų, būti “kieta” ar “kaip visi”, todėl ir pradėjo rūkyti. Gal tėvai irgi rūko. Manau, kad retai kas pradeda rūkyt, nes jam cigaretės yra “skanu” (skirtingai nei kai kurie alkoholiniai gėrimai), taip pat priklausomybė išsivysto per ilgą laiką (skirtingai nei kai kurių narkotikų, kur vieno karto gali užtekt).

Taigi – norėjo prisitaikyti, kurį laiką kentė bjaurius dūmus, po to priprato ir dabar nerūkius nebegali. O gal gali išbūt nerūkius, bet jai negėda rūkyti prie universiteto, todėl nori ir rūko.

Paulius, 2012-03-09 09:12:12

Nes kazkada mokykloje ar draugu kompanijoje jei norejau buti “kietas”, prie “populiariu” ir siaip prie kompanijos, reikedavo rukyti. Na, o po to jau priklausomybe atsirado… Pats pamenu kai dalyvaudavau mokyklos vakareliuose, visas merginas “pakabinti” buvo galima, didziausi pokalbiai, idomiausias veiksmas vykdavo virtuveje arba balkone, kur buvo rukoma. Tad ir pats traukdavau… gerai kad ~12 klase protelis sukietejo ir meciau si iproti sekmingai. Taciau, kaip minejau, norejimas buti prie kompanijos, pagrindiniame zmoniu rate tarp jaunu zmoniu labai stiprus…. ir nesvarbu, kurioj “barikadu” pusej esi, ar prie tustuciu blizguciu, ar prie panku… isimtis nebent kokios religines grupeles, bet tokiu vienetai. Baisiausia, kad musu laikais buvo tik cigaretes ir alkoholis, o dabar jau ateina ir narkotikai….

Beje, blogo autoriau, nors baigiau kita Kauno gimnazija, taciau nemazai teko “dalyvauti” su jusu gimnazijos moksleiviais, turejau ten nemazai draugu, tai turiu pasakyti kad jusu moksleiviai tikrai neisimtis …

Žydrūnas, 2012-03-09 09:47:14

žiaurus dalykas tas rūkymas, pabandai kartą ir šakės reik po to visą gyvenimą su tuo kovoti..metęs buvau du kart jau, kartą pusę metų, kitą metus. jau net minčių nebuvo paskutinį kart, kad pradėsiu, bet surūkiau vieną kitą nekaltą cigaretę ir viskas…pavydžiu tiem kurie net nebandė to š…

Burgis, 2012-03-09 10:06:37

Pauliui: ne, mūsų gimnazistai yra išimtis! Aš nesu naivus, ne kartą esu sakęs ir rašęs, kad neabejoju esant ir parūkančių, ir išgeriančių mūsų gimnazistų. Bet yra skirtumas! Pažeisdami taisykles (ypač ketvirtąją…) jie žino, ką apie tai mano jų direktorius. O direktorius mano, kad tas gimnazistas išduoda save, paneigia savo galimybę būti doresniu, teisingesniu, nes jau įstojo į bent šiek tiek aukštesnio lygio mokyklą. Antra, tas gimnazistas žino, kad laikau jį silpnavaliu, bailiu, prisitaikėliu – vargšiuku… Trečia, tas gimnazistas žino, kad aš nesidomiu rūkalų ar alkoholio neigiamu poveikiu žmogui, bet aš tikrai domiuosi, kiek žmogus sugeba laikytis įstatymų, taisyklių apskritai, nenagrinėdamas tų įstatymų, taisyklių pagrįstumo, svarbos. Juk taip svarbu visą gyvenimą laikytis pažadų! Pavyzdžiui, paaugęs tas gimnazistas, šeimos vyras, vieną dieną pagalvos – pabandysiu ir su kita, juk nenudils! Ir bus visiškas vargšas…

Rasa, 2012-03-09 10:10:34

Net šypsausi paskaičius. Naaaaaaaaa, turbūt jau reik parašyt minusiukams… Nes:

O kodėl studentė turėtų slėptis, jei jau ji rūko? Kodėl ji turėtų to drovėtis? Žmogus slepiasi, kai jis mano, kad daro kažką blogo, kai kenkia kažkam kitam. O jei ji taip pasirinko ir taip nori? Na, peržiūrėkim to dagestaniečio posakį dar kartą- „Ereliai skraido po vieną. Tik žvirbliai buriasi į pulkus!“ Ar ji turėtų slėptis, nes ji (galbūt) priprato dėl to, kad banda taip darė, o dabar kitai bandai tai nebepatinka, atrodo “ne estetiškai”?

O gal būt ji priprato, nes buvo smalsu pabandyt, o paskui tai padėdavo truputį nuimti streso? Gal jai tiesiog patinka rūkyt?

Blogas įprotis… O ar jums nekelia ponai gerbiamiejii noro (nes rūkančioms moterims, merginoms dažnas mano turintis teisę praeidamas mesti repliką), taigi, ar nekelia noro, išaiškinti praeinant pro kavinę kiekvienam geriančiam kavą ar arbatą (KOFEINAS!) paaiškinti, kad jis nepadoriai elgiasi? O kur dar jei kažkas valgo kepsnį riebų (cholesterolis!), o jei dar bučiuojasi (ištvirkėliai + man norisi, taigi gali sukelti kraujo spaudimą!). O gal nepadoru storam vaikščiot? Kam dabar jis gadina estetinį vaizdą ir valgo pasiduodamas bandos jausmui tiek, kiek jam norisi? Kažkaip žiūriu tik alkoholikai jau palikti ramybėj… Tai jau norma turbūt tapo… 🙂

Burgiui: “aš ją pateisinu…” Tai, ką po to prirašėt, skamba apgailėtinai. Mano nuomone. O argi jūs turit teisę ją smerkt?

Jei ką, tai aš nepiktai rašau, tiesiog va tokie pagalvojimai man susisuko… 🙂 Ir nesu už rūkymą. Norėtųsi, kad visi gyventų kuo sveikiau. Bet jau čia labai užlankstėt visi per juokingai 🙂

Žydrūnas, 2012-03-09 10:18:26

Nereik žmonių už tai smerkt tai tikrai, Rasa pateisinimų ir žodžių galima rast daug tam…prie kofeino neįprantama taip, tai jau tikrai. O čia įsiveli į kovą su labai žiauriu priešu, bet aš jį baigiu pažint jau 🙂 pradėt rūkyt gali, bet kas ir bet kada, nebūtinai dėl to, kad kažkas blogai…

Arvydas, 2012-03-09 10:36:45

O kas Jums, gerb. Rasa, atrodo juokingo tame, kad aš nenoriu, jog mano vaikas rūkytų? Mano įrašas buvo tik apie tai. Ar Jūs dar kokių nors prasmių jame įžvelgėte?

Rasa, 2012-03-09 10:52:20

🙂 Arvydui: ne, nieko neįžvelgiau. Aš irgi norėčiau, kad mano vaikai nerūkytų ir sveikai tvarkingai gražiai gyventų.

Aš tik už tai, kad nebadytume pirštais vienas kito: va jis blogai elgiasi, maždaug vargšiukas, o aš tai ne toks… Tai kad visi mes “tokie”- su begalėm begalėm blogų įpročių. Bet mes linkę sureikšmint kituose tuos, kurių patys neturim. Tada jaučiamės gal švaresni patys? O ar esam tokie?

petras, 2012-03-09 10:55:10

Arvydai, o jeigu pradėt rūkyt bus jo nuomonė. o ne draugų ar bandos ? juk banda nesusideda iš neegzistuojančių mistinių narių.

o ką galvot apie rūkantį PROFESORIŲ ??? kad jis iš tikro kvailys nesusipratėlis apgavikas. stovi rūko apgaudinėja studentus, vaikus. sako va, aš profesorius ir rūkau ir jūs vaikai užtraukit dūmelį :DDD

o gal jis gali rūkyt, nes jis toks mokytas, kad net supranta ką daro ir nesvarbu, kad gal tai kenksminga.

nereik dvigubų standartų. ir leiskit patiems žmonėms nuspręst ko jie nori ir ko nenori. nes rūkantis tabaką žmogus tikrai nepakenks kitam žmogui.

petras, 2012-03-09 10:56:03

vien dėl to kad rūko.

Arvydas, 2012-03-09 10:59:38

A, tada aš už gerb. B. B. nieko negaliu kalbėti 🙂 O mane suklaidino pats paskutinis Jūsų sakinys.

Mano nuomonė apie rūkančius – čia jų reikalai, aš į juos nesikišu 🙂 Tačiau, kad ir ką sakyčiau, visada savo galvoje pasmerkiu rūkančias nėščiąsias. Nepykite, bet būsimos mamytės turi žiūrėti ne tik savo interesų ir niekas manęs neperkalbės 🙂

Arvydas, 2012-03-09 11:12:50

Petrai, žmogus – visuomeninis gyvūnas ir nuo bandos niekur nepabėgs. Juk gyvename visi bandoje (apie bandą kalbu, kaip apie tikrą bandą ir joje vyraujančią inerciją, o ne apie išsilavinimo ar intelekto lygį). Tačiau nebūtina pasiduoti visoms bandos užgaidoms. Reikia galvoti ir savo galva. Ir tai liečia ne tik rūkymą. O rūkymas, kaip taisyklė, dažniausiai ir būna sukeliamas “bandos efekto” – rūko suaugę, rūko draugai, rūko kino aktoriai. Kodėl ir man nepabandžius? O vėliau jau susikuriama maskuotė – rūkau, nes noriu nuraminti nervus; rūkau, nes tada jaučiuosi seksualus; rūkau, nes nuo vaikystės turiu nuslopintą poreikį žįsti (na, čia tik dėl vaizdingo teksto, nesu geras psichologas ir nežinau ar apskritai yra tokie poreikiai). Vienok, mano nuomone, pati pradžia būna dėl to, jog matome aplink rūkančius žmones ar netgi jaučiame tiesioginę jų įtaką.

Ir, žinoma, aš savo vaiko neatstumsiu, jei jis pradės rūkyti, bet ir nesinori palikti visko bandai. Bent jau aiškinamąjį darbą reikės atlikti. Tai – tėvų pareiga.

Aušra, 2012-03-09 11:16:36

Oho,koks skandalingas rašinėlis! Tik pamanykite – studentė (mergina) rūko! Kad šalia stovi būrelis vaikinų ir rūko – nieko tokio, juk vyrams galima viskas, ar ne?:)

Rūkymas yra žalingas įprotis ir dėl to neketinu ginčytis, bet tai yra kiekvieno žmogaus, nepriklausomai nuo lyties, pasirinkimas. Gal reikėtų labiau rūpintis savo reikalais.

Rasa, 2012-03-09 11:34:51

🙂 Lėliukų gamyba visai atskira tema turėtų būti. Čia jau neturėtų būti “kyšt-myžt” 🙂 Atsiprašau. Lėliukams gaminti turėtų būti ruošiamasi, turėtų ABU tėveliai pasistengti sveikai gyventi, nesinervinti, ir daug daug Mylėti… Ne tik vienas kitą, bet ir Pasaulį. Nes tik visi kartu gali sukurti tikrą stebuklą…

Turiu draugę, kuri laukiasi. Ji bus gera mama. Matau. Nes dabar… Dabar iš jos spinduliuoja šventumas. Tai taip gražu! Ji jauna dar. Ir šiuo metu tokia graži! Prieš kelias dienas kalbėjomės ir ji net užraudo, kai pasakiau, kad ji labai graži. Eisiu per laisvas pas ją į svečius.

Tik prieš tai aplankysiu draugę, kuri labai serga ir labai bijau, kad ji nemirtų. Ji negali mirti, ji turi kitą mažą stebuklą, kuriam dar tik du metukai. Ir dar vieną 14-os. Tik jai labai labai blogai.

Ir, jei jau apie smerkimus, prisiminiau seselę vieną, kuri manė, kad gerai išmano pasaulio dėsnius ir tai, kaip mes turėtume gyventi. Buvau intensyvaus stebėjo palatoj po narkozės, po operacijos, atrodė, kad mirsiu, buvo taip blogai. O ji aiškino mano palatos kaimynėms: “visos tokios ligos (kaip tipo mano, tai buvo na, tarkim tam tikros cistos)- nuo neteisingo gyvenimo būdo”… O ji turėjo būti ta, kuri palaiko žmones po operacijų. O pasakyti nieko nepajėgi… Ir tik nuriedėjo tada ašara tyliai skruostu, ir net nepajėgi nusisukti, nors kažin ką padarytum, kad niekas jos nepamatytų…

Taigi… Pasistenkim Tik Mylėti vieni kitus. Tiesiog Mylėti… Gyvenkim kaip galim teisingiau, bet pasistenkim nesmerkti kitų.

Turiu bėgt į darbą. Va, nuo rūkymų iki šventumų ir ligų nugrybavau… Visad sakau, geriausiai aš moku nusukt į šonus, net temos normaliai išlaikyt negaliu… :)))))))

Burgis, 2012-03-09 11:41:16

Rasai ir kt.: mano tėvas po kiekvieno vaiko gimimo žadėjo mamai mesti rūkyti – ir nemetė… Todėl aš niekada nerūkiau.

*

Nesutinku, kad mes neturime vienas kitam nurodyti ydų, nesutinku! Aš tai ką tik padariau gimnazijos salėje (žr. kitą temą), darysiu tai kasdien! Galite nureitinguoti ir mane, ir temą…

Rūkymas įveikiamas! Ypač jei tu tik studentė, moksleivė. Mokytojas, mano bendraamžis, neberūko gal tik dėl to, kad dar dirba mūsų gimnazijoje…

Rasa, 2012-03-09 11:49:42

Burgiui: sutinku, visi blogi įpročiai įveikiami… Jei mes labiau už viską norime juos įveikti.

Todėl jau visai išeidama palieku jums visiems (internetiniams draugams? 🙂 dainą. Tegul būna aplink jus visus puikūs puikūs žmonės, tegul būna tokie draugai, kaip dainoj, kurie nesako: “išgerk iki dugno…”

http://www.youtube.com/watch?v=0RU7ZtYqquE

Iš arčiau, 2012-03-09 11:50:12

Aš metęs, bet nuo 19 kažkur iki 23 beveik rūkiau. Niekada nesislėpdavau, aišku žiūrėdavau kad žmonėms į veidą dūmai neitų ir pan. Bet nemačiau ir dabar nematau ko čia gėdytis, kad rūkai? Gi ne nusikaltimą darai… Ypač jeigu jau esi suaugęs.

Iš kitos pusės, gyvenime nebuvo vedęs rūkančios moters 🙂

Skaitovas, 2012-03-09 11:53:25

Burgiui, minusiukai Jums už poziciją, kurią dar kartą patvirtinote žodžiais “Ypač jei tu tik studentĖ, moksleivĖ.”

Burgis, 2012-03-09 12:07:00

Skaitovui: mergaitės, merginos, moterys yra mūsų gyvenimo žvaigždės, mūsų gyvenimo gėlės ir gėris, mūsų įpročių, papročių ir ydų reikšmingesnės transliatorės už vyrus, todėl jos man rūpi labiau…

Marius A., 2012-03-09 12:08:36

nes rūkantis tabaką žmogus tikrai nepakenks kitam žmogui.

Įdomu, kiek Lietuvoje rūkančių žmonių rūko _tabaką_. Pažiūrėkit šį įrašą, mane, nors ir nerūkantį, bet sukrėtė…

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=OMPCIW3CYhc

Skaitovas, 2012-03-09 12:17:00

Burgiui> tenka sutikti su dviem trečdaliais Jūsų atsakymo (“mergaitės, merginos, moterys yra mūsų gyvenimo žvaigždės, mūsų gyvenimo gėlės ir gėris, , todėl jos man rūpi labiau”), bet likti prie savo nuomonės 🙂

Arvydas, 2012-03-09 12:19:38

Skaitove, o mes dar negirdėjome Jūsų nuomonės! 🙂 Minusiuką Jūs uždėjote, reiškia, kad kažkokias išvadas padarėte. Bet nuomonės nepaviešinote..

petras, 2012-03-09 12:41:20

MariauA, tai įprasta, miesto žmonės ir pieną geria iš miltelių ir alų iš miltelių ir valgo belenką ir t.t.

Aš nesu už rūkymą ar panašiai. aš pritarčiau Burgio skatinimui žmones nerūkyt. bet ne tokiu tonu, ne su tokia panieka tai daryt reik. nes gausis tik atvirkštinis variantas 😉 manyčiau taip

Skaitovas, 2012-03-09 13:03:00

Arvydui> lieku prie nuomonės, kad gėdinti, drausminti TIK moteriškos lyties žmonijos dalį yra neteisinga. Negi buvo neaišku?

Regina A., 2012-03-09 13:40:16

Kelti problemą dėl rūkymo būtina. Diskutuoti galima, kaip tai daryti. Bet problema opi. Ir ačiū, kad ją iš viso kelia. Verslininkai kuo toliau nesąžiningesni (kaip nebežinome, ką valgome, tai dar baisiau vis darosi, kokius nuodus rūkome).

Rasele, mesti rūkyti lengva. Tiesiog turi smgenyse spragtelt suvokimas: “Kam man tai?”. Ar sprendimas, kad man tai kenkia.

Saula, 2012-03-09 14:05:09

Vienareikšmiškai: rūkymas kenkia visiems.

Vienareikšmiškai: ABIEJŲ tėvų rūkymas kenkia būsimam kūdikiui. Prieš pastojimą abiejų tėvų organizmai turi “išsivalyti”. Rūkymas patalpoje, kur šalia vaikai, nėščios moterys – nusikaltimas.

Jei rūkote, meskite. Aš mečiau be pastangų. “Kalta” logika ir vaizduotė. Tikslas dėl ko nors. Jei jums tas nepadės, nueikite pažiūrėti prozektoriume ar kūno anatomijos parodoje į plaučius nerūkiusio ir rūkaliaus. Tikrai padės.

Studijų porą metų rūkiau dėl mados. Mečiau.

Vaikui įtarus vėžį, reikėjo laukti keletą dienų atsakymo. Pradėjo “smaugti” kaklą, trūko oro. Pshoterapeuto treji vaistai nepadėjo. Pirmas užtrauktas dūmas (po daugelio metų) atpalaidavo spazmą.

Paskui tik valtyje žvejodama užtraukdavau dūmą.

Bet pradėjo sėsti balsas (saviveikloje dainuoju), o rūkymas jam peilis, tai apsisprendžiau ir padėjau pusę pokelio ant palangės (dar kažkur spintelėje).

Niekam ne(pasi)žadėjau, tiesiog rūkiau ir toptelėjo mintis:”Kodėl teršiu save?”. Užgesinau, ir jau trys metai. Matyt, tik pats žmogus gali tai suvokti. Jokie įkalbinėjimai nepadės.

Egle, 2012-03-09 15:06:42

Koks sutapimas. Siandien nuvezusi dukra i darzeli, grizau su mazuoju namo. Prie laiptines stovi burelis mokinukiu 7-9 klasiu. Viena uz kita grazesnes mergaites siuncia tarpusavyje cigarete. Pradzioje sueme nuosirdus “nervas”, nes vakar valytoja skundesi, kad labai daug nuoruku prie laiptiniu. Antra mintis – kas sitoms nepilnametems pardave rukalus, zvilgsnis nukrypo i gretimame name isikurusia parduotuvele, kurios pagrindinis biznis is alkoholio ir tabako. Trecia mintis – ar tureciau ka nors joms pasakyti? Kokia forma? Kad nepazemint, bet tiesiog nuosirfziai patart – nezalot organizmo, grozio ir jaunystes. Turiu teti serganti LOPL (Letine obstrukcine plauciu liga). Tai, ka jis isgyvena vadinu pragaru zemeje. Gal reiketu jaunimui parodyt tokiu ligoniu. Savo penkemetei dukrai atvirai sakau, jog senelis taip sunkiai serga, nes daug ruke. O kiek tokie ligoniai kainuoja valstybei.. Taip kad labai pritariu seimininko antipatijoms rukanciuju atzvilgiu. Dar daugiau, man moterys rukancios prie iejimu, isejimu, ar eidamos man atrodo vulgariai.

petras, 2012-03-09 15:30:32

Jei visas būrelis vieną cigaretę siunčia ratu, tai tikriausiai žolę traukia 😀 arba jau cigaretų nebeįperka. čia irgi variantas kovoje su nikotinu, kelti kainas. labai daug pažįstamų meta ar galvoja mest, dėl to, kad tai pasidarė labai brangus malonumas. ir apskritai mada kažkokia užėjo mest rūkyt. labai daug aplinkinių bando mest 🙂

Arvydas, 2012-03-09 15:36:59

Petrai, pagal Jūsų teoriją išeina, jog mūsų valdžia, matyt, nori atpratinti mus apskritai gyventi! :)) Kainos kyla kosminiu greičiu ir visose srityse!

petras, 2012-03-09 15:40:06

Na akcizus ne visom prekėm taiko. be to čia ES iniciatyva brangint cigaretes. bet, kad nori atpratint gyvent padoriai tai nesiginčiju =]

įdomu, 2012-03-09 16:01:57

Siekiant įtaigumo, normalu spalvas sutirštinti 50 procentų, na galima dvigubai. Na bet čia situacija hiperbolizuota gal penkioliką kartų, taip dingsta bet koks įtaigumas.

Poziciją ir požiūrį gerbiu, ir gerb. Burgiu žaviuosi, na bet nedera taip toli nutolti nuo žemės.

Mindaugas, 2012-03-09 19:58:19

Jei žmonės nori būti tokie kieti ir gretinasi prie rūkančių, kodėl jie nebūna tokie kieti, kada gali parodyti, jog kaip sugebėjo priprasti prie rūkymo, gali lengvai ir atprasti. Va čia būtų pats didžiausias kietumas.

Nei smerkiu nei teisinu rūkančiųjų. Pirmoje klasėje vaikiškai rūkiau. Iki kol mama sužinojo. Aš esu tokios nuomonės: kiekvienas atsako už savo sveikatą ir gerbūvį. Niekas neateis ir nepasakys, kad esi kvailas, nes rūkai.

Kai manęs paklausia kodėl aš nerūkau, atsakau, kad neturiu laiko. Arba, kad nesupratau kuo man rūkymas gali būti naudingas.

Aš kažkaip noriu gyventi, ilgiau ar trumpiau, bet noriu gyventi. Jei cigaretės trumpina gyvenimą po kelias minutes, tai aš prailginu savo gyvenimą bendraudamas su protingais žmonėmis. Tada jaučiuosi lygiai taip pat apsvaigęs ir atsipalaidavęs, o dar ir gyvenimas nuo to pailgėja. Na ir kas kad nepailgėja, bet man jis, mano sąmonėje, pailgėja. Daugiau man nieko nereikia.

Įdomiausia žiūrėti į tas moteris ir vyrus, kurios nerūko tik nėštumo laikotarpiu, o po to kaip kaminai toliau traukia. Gaila man vaiko, kuris mato tokį pavyzdį, gaila man visos aplinkos, kuri smirdi dūmais. Ausys greit pavargsta nuo džeržgiančio balso, nes žinai, kad dūmai jį tokį padarė.

Pagarba metusiems rūkyti, o tie, kas tą padarys “nuo kažkurios dienos ar progos”, linkiu pradėti daryti dabar.

Burgis, 2012-03-09 21:46:44

Įdomu: ką aš hiperbolizavau? Rūkymo priežastis? Viešai rūkančių jausmą? Galėjau ir stipriau parašyti, bet tai tik balsu sakau…

Iš arčiau, 2012-03-10 00:51:00

Bet kokiu atveju, paaiškėjo kas žmonės aktualu, kiek prie šitų temų komentarų, o kiek pvz prie eilėraščių 🙂

Saulius, 2012-03-10 10:12:17

O jei cigarėtės nekenktų sveikatai, – nieko prieš būtumėt ?

Arvydas, 2012-03-10 12:08:08

Sauliau, aš manau, kad šeimininkas – ne prieš cigaretes, bet prieš patį principą, kad kažkas kitas gali kontroliuoti Tavo gyvenimą, Tavo veiksmus, Tavo norus. Jis – prieš žmogaus valios silpnumą. Ar aš klystu?

Rasa, 2012-03-10 12:55:28

Arvydui: o tu tikrai manai, kad mes viską galime kontroliuoti savo gyvenime? Jei jau temą pasuktume taip, galima užvirti ilgą diskusiją… 🙂 Kiek ir ko mes galime kontroliuoti. Kiek ir ką reikėtų kontroliuoti. Kontroliuoja cigaretė arba kontroliuoja mama, kuri neleidžia rūkyti :))))))))) Visi kažkokie kontroliuojami… 😉 Neseniai klausiausi vediško požiūrio, kaip žalingi įpročiai veikia žmogų. Patiko.

Egle, 2012-03-10 13:24:22

Rasa, nesutinku, kad tarp nikotino ir tevu kontroliavimo yra lygybes zenklas. Tevai neisiskverbia i musu chemine sandara. Cigaretes deja – taip. Arba, kad ir narkotikai. Juk del ju priklausomybe kenciantys pasiryzta net zudyti. Ziauri ta priklausomybe, tik nenorima to pripazinti.

laune, 2012-03-10 18:41:18

Ar rūkysi ar ne-vistiek numirsi.Neverta vargintis dėl tokios temos.Matosi,kad visi tik minusus deda.Komentarų nereikia

Burgis-Q.E.D., 2012-03-10 19:37:25

Sunkiai, bet laimėjau… Vieno taško persvara. Laimėjau tikrai, jei bent viena mergaitė – moksleivė, studentė – pagalvos: o gal tas senelis teisus?

Vladas, 2012-03-10 21:46:49

Atrodo toks trumpas tekstas, o sukelia tiek daug skirtingų minčių (neskaitant rūkymo problemos).

Visų pirma vienintelio pastebėto fakto (studentė rūko prie fakulteto) sukelta interpretacijų lavina. Paprastai tai labiau būdinga moterims (“Jis mane pavadino švelnute. Jei švelnutė – tai katytė. Jei katytė tai gal šuniukas. Jei šuniukas tai gali būti kalytė. Žmonės! Jis mane kale apšaukė!!!), bet matyt į senatvę pradeda moteriškėti ir vyrai:).

Interpretacijos gan drastiškos. Gal tai galima pateisinti autoriaus neapykanta tabakui ir rūkoriams (o gal merginoms). Kažin ar būtų labai malonu skaityti, jei aš čia irgi leisčiau sau inikti į belekokias interpretacijas šia tema apie autorių?

Antras momentas, jau pastebėtas kelių komentatorių – tai aiškiai išreikštas skirtingas autoriaus požiūris į vyrus ir moteris. Taip, merginos “silpnoji lytis”, bet negi rūkantys vaikinai kelia susižavėjimą. Jei jie stipruoliai, būsimieji šeimos ramsčiai, tai kaip jie neranda savyje jėgų atsisakyti šio įpročio?

Trečia, komentatorių pastebėta, problema – bandos jausmas ir sugebėjimas (arba ne) būti kitokiu nei dauguma. Tikėtina, jog daugelis pradeda rūkyti “dėl kompanijos”. Tačiau, kaip ir pastebėjo kažkas iš komentatorių, chebros pagarbą galima nusipelnyti ir metant rūkyti (jei tai pavyksta). Čia remiuosi savo patirtimi.

Grįžtant prie interpretacijų, manu jog rūkant prie fakulteto vargu ar reikia įveikti drovumą (net merginoms). Aš pats rūkiau nuo 4 iki 22 metų su dviem 1 – 1,5m. pertraukomis. Ir galiu pasakyti, jog kai nerūkai rūkymas atrodo labai nemalonus ir netgi gėdingas užsiėmimas, bet tuo metu kai pats esi rūkorius, viskas atrodo labai natūralu ir paprasta.

Beje keletas komentatorių (spėju rūkančių) tokia dvasia ir komentavo šį tekstą ir komentarus.

Saulius, 2012-03-11 11:03:05

Arvydai: ar tikrai reikia tokio egzistencialistinio ir psicholiginio poveikio potekstės kupino atsakymo į šį gan paprastą klausimą :)))))))))

Vladas, 2012-03-11 11:57:58

Sauliui.

Dar syki perskaičiau visus Arvydo įrašus. Bent man nepasirodė, jog jie kapstantys pernelyg giliai. Kaip ir pati rūkymo problema, paviršutiniškai žiūrint gali būti elementari (noriu ir rūkau), bet pažvelgus atidžiau joje galima pamatyti dar daugiau niuansų nei išsakė Arvydas.

Nežinau ar įmanoma nuginčyti teiginį, kad žmonės pradeda rūkyti “dėl kompanijos” arba matydami jiems svarbių asmenų pavyzdį. Abejoju, kad egzistuoja prigimtinis rūkymo poreikis, kaip sekso poreikis ar poreikis gerti ir valgyti. Taigi “bandos sindromas” akivaizdus (bent pradiniame etape).

Apie atsirandančią priklausomybę nuo tabako (beje ne visiems) ir jos įtaką elgesiui papasakosiu asmeninę istorija. Ji man įstrigo ilgam:

Gal aštuntoje ar devintoje klasėje pabėgę iš pamokos sėdėjome tuščiame kabinete. Kartu buvo vienas vyresnis ir “kietesnis” veikėjas. Jis rūkė ir gyrėsi savo žygiais. Aš paprašiau duoti užtraukti dūmą. Jis užsitraukęs dar keletą kartų, numetė nuorūką ant grindų ir pasiūlė “imk, rūkyk”. O aš pasigriebęs dar patraukiau kelis tokius trokštamus dūmus.

Iki šiol nepamiršau kokiu žvilgsniu į mane pažiūrėjo vienas klasiokas… Jis tuo metu nerūkė, sportavo, buvo krepšininkas.

Ta istorija ir tas žvilgsnis nebuvo vienintelis akstinas mesti rūkyti. Bet ji ir šiandien labai padeda suvokti, kad nuo įpročio vergo iki vergo kelias labai netolimas.

Ugnė, 2012-03-13 11:30:21

Laba diena.

Gali būti, kad esu ta mergina rūkanti prie fakulteto. Tikriausiai susireikšminu, tačiau tokia tikimybė yra nemaža.

Prisipažinsiu, ilgai galvojau nuo ko dabar pradėt ir iš vis – ką pasakyt. Ne dėl to, kad neturiu savo nuomonės, o dėl to, kad perskaičiau tiek daug nuomonių, tiek daug visokių prielaidų ir interpretacijų.

Taip, esu antrakursė. Taip, aš rūkau. Ir tikrai taip, aš to nesigėdiju. Visų pirma negaliu suvokti, kodėl man turėtų būti gėda?! Jeigu būtų – nerūkyčiau. Žmogus privalo būti įsitikinęs tuo, ką daro, nes kitu atveju jis nevertas pagarbos. Tiesiog graudžiai atrodo, kad jis kažko nori, kažkas jam patinka ir norėdamas tai daryti, tuo užsiimti žmogus slepiasi ir bijo kitų nuomonės. Gerbiu Jus, dėstytojau Burgi, už tai, kad Jūs esate įsitikinęs tuo ką darote ir ką kalbate. Tai matosi ir to tikrai nepavadinčiau savimeile ar egosizmu. Tai yra savivertės supratimas. Jūs labai priešiskai žiūrite į rūkymą (panašu, kad dar priešiškiau į merginų rūkymą), tačiau tai yra Jūsų pozicija. Bet, visada yra bet: man visai nebaisu prisidegti cigaretę ir pažiūrėti Jums į akis, nes tai yra mano pozicija – aš rūkau.

Ko nesuprantu, tai kam reikalingos tokios drastiškos interpretacijos? Išprievartavo? Girtuokliai tėvai? Oj ne. Turiu labai gražią šeimą, kuri kiekvieną sekmadienį kartu pietauja (ir seneliai, ir tėvai, ir mano sesės). Šeimą, į kurią galiu kreiptis visais klausimais. Šeimą, kurioje niekas nerūko. Žmones, kurie žino apie mano įprotį ir man pasakė: “geriau nerūkyk, bet tai tavo gyvenimas”. Egoistiškai pasakysiu, kad mano tėvai padarė puikų darbą auklėdami mane ir mano seses. Esu apgailėtinai sąžininga (bene vienintelė dar nesu pasinaudojusi “šperomis”). Tad galiu drąsiai stoti už save ir pasakyti: “Noriu ir rūkau”.

Mačiau padarėte išvadą, kad pradėjau rūkyti mokykloje. Oj ne. 🙂 Mano pradžia buvo įpusėjus pirmam kursui. Kodėl? Tikrai ne todėl, kad norėjau būti “kieta”, ar turiu psichologinių problemų (nors kas jų neturi iš tiesų). Pradėjau rūkyti, nes esu labai užimta ir retai skiriu laiko tik sau. Tad tuo metu, kai rūkau viena, aš galiu pabūti su savo mintimis. O Jūs net neįsivaizduojate, kokių gerų idėjų tuo metu kyla. Kokių gerų darbų esu nuveikus tik dėl to, kad rūkydama sugalvojau tai padaryt. Gal tai nėra pats geriausias būdas galvot, bet tai yra MANO būdas. Tai yra mano saviraška. Tai esu AŠ.

O galiausiai gal Jūs turėjote omeny ir ne mane, bet visgi džiaugiuosi išsakiusi savo nuomonę.

Burgis, 2012-03-13 14:23:13

Ačiū, Gerb. Ugne, parašėte gražų ir įdomų komentarą. Esu sužavėtas Jūsų taktiškumo – Jūs neėmėte bartis ir peikti manęs, Jūs ramiai ir protingai aiškinate. Gėriuosi ir Jūsų raštingumu.

*

Bet nuo to man dar neaiškiau pasidarė… KODĖL tokia protinga studentė rūko? Paprasta logika tokia: tegu rūkyti ir nerūkyti yra beveik lygiaverčiai pasirinkimai. Tegu. Bet vis tik vos vos pasirinkimas nerūkyti geresnis, bent jau dėl to, kad nereikia leisti pinigų, kad kitiems „neužkliūva“ dūmai, kūno kvapas, kad nereikia prisitaikyti prie taisyklių, kad mažesnė rizika sveikatai… Tas vos vos ir turėtų laimėti! Bet nelaimėjo Jūsų atveju… Kodėl?