Studijuoti namuose? Nejuokinkite!

Baigiasi semestras. Studentai atnešė individualius namų darbus. Atnešė? Tuoj pateiksiu statistiką ir suprasite, kad atnešusių nedaug…

*

Siutina firmos, kurios „gamina“ namų darbus, kursinius, bakalaurinius, magistrinius, daktarų darbus… Aš bandau kovoti, duodamas visai individualius darbus – kiekvienas pats pasirenka ir uždavinius, ir šaltinius. Laisvė rinktis ir uždavinių sunkumo lygį.

*

Deja… Universitetai jau išugdė vergų kartą – dirba tik tie ir tik tada, kai juos verčia, baudžia, muša… O jei laisva valia – kas studijuos?

Štai trijų grupių namų darbų pristatymo rezultatai (grupė, studentų skaičius, darbų skaičius);

1 – 18 – 6;

2 – 21 – 5;

3 – 21 – 12.

Kodėl tokie kontrastai? Nežinau…

Įdomus faktas: iš 18 studentų, iš anksto gavusių įverčius už semestrą, net 6 vis tiek atnešė namų darbus! Kas dabar suabejos, kad svarbiausia – požiūris į darbą?

*

Tai Statybos ir architektūros fakulteto studentai. Turėtų geriau nei kiti jausti tvarkos, dizaino, apiforminimo svarbą. Jaučia… Paplito mada lapus ne susegti, o palaidus sukišti į permatomą vokelį. (Aš jį nepagarbiai vadinu sargiu…). Taisydamas turi viską išimti, saugoti, kad neišsibarstytų, ir vėl sukišti. Įdomu, ar tikrai statybiniai projektai dabar taip pateikiami?

*

Čia galėčiau baigti, bet neiškentęs pacituosiu originaliausią darbą (nieko nekeičiu, bet eilėraščių pateikiu tik po porą eilučių).

*

Dėstytojau, kadangi šiuo metu įtemptas laikotarpis: ruošimasis šventėms, dovanų pirkimas, tai matematikos namų darbams kažkaip ir laiko neliko… Bet eilėraščiams šiek tiek jo radau. Todėl norėčiau parašyti kelis eilėraščius, kuriuos atradau per šį pusmetį.

*

Prieblandos ir snaigės

*

Snaigės prakalbino juodas gatves,

Snaigės kaip pasakos vaiko dienų,

(Salomėja Nėris)

***

Jei aš tave sutikčiau

Audringą, tamsią naktį…

(Vincas Mykolaitis-Putinas)

*

Jie

*

Jie tave nugalės.

Kas tie jie? Šito niekas nežino.

(Jonas Strielkūnas)

*

Krito mano žvaigždė

*

Griuvo

Pasakų tiltai.

Krito

Mano žvaigždė.

(Paulius Širvys)

*****

Ką daryti? Trys iš keturių eilėraščių – ir mano mėgstamiausių eilėraščių rinkinyje. Koks dėstytojas – tokie ir studentai…

Atsakymai

Burgis, 2011-12-20 14:45:28

Įvertinkite ne mane, o įrašo temą…

Mindaugas, 2011-12-20 15:16:08

B.B., aš ekonomistas, aš mąstau kaip ekonomistas, o jei yra paklausa, tai bus ir pasiūla. Juk turi būti balansas. Todėl tenka padėti studentams su darbais.

Daniela, 2011-12-20 16:00:16

Jei originaliausio darbo autoriui panašus (romantiškas, “nuplaukęs”) elgesys buvo nebūdingas viso semestro metu, tai drįsčiau įtarti, kad tai tiesiog originalus būdas išsisukti neatlikus matematikos užduočių…

Arvydas, 2011-12-20 16:02:27

Danielos komentaras priminė vieną anekdotą:

– Man mokytoja pasakė, kad aš visiškai nežinau aritmetikos ir į dienyną parašė kažkokį skaičių!..

Studentas, 2011-12-20 16:08:36

O gal galima suzinoti ar bus sunkus kolis?

Burgis, 2011-12-20 16:30:55

Danielai: bėda, kad aš nepažįstu to studento… Bet gal ir geriau?

Burgis, 2011-12-20 16:44:39

Studentui: lengvesnio Jūs gyvenime nesate laikęs, tikrai!

Studentas 1, 2011-12-20 19:03:59

Sveiki, norėjau pasiteirauti kokios temos bus rytojaus „ME2″??

Studentas 1, 2011-12-20 19:03:59

Sveiki, norėjau pasiteirauti kokios temos bus rytojaus „ME2″??

Studentas 1, 2011-12-20 19:03:59

Sveiki, norėjau pasiteirauti kokios temos bus rytojaus „ME2″??

Burgis, 2011-12-20 19:22:32

Studentui1: gal Jums dar duoti raktą nuo kambario, kur pinigai guli?…

Studentas, 2011-12-20 19:29:34

Kaip studentui, raktas nuo tokio kambario nepamaišytu 🙂

Studentas 2, 2011-12-20 19:49:32

Minėjot, jog studentų brigadų pristatytų temų nebus, teisingai?

Mr. Student, 2011-12-20 19:56:34

Dabar skaitau komentarus ir šypsena pasirodo veide. Pats pernai klausiau dėstytojo Burgio matematikos modulio. Puikiai pamenu naktis prieš pusegzaminius. Nerimas, nežinia? Visa nesvarbu. Pamirškit, studentai. Egzaminai pas dėstytoją tik šabloninis atsiskaitymas. O atsiskaitymuose dažniausiai įvairiai sekasi (pats iš pirmo E1 gavau gana mažai, užtat E2 parodžiau klasę). Galiausiai gavau vidutinį pažymį ir dar gerokai prieš sesijos pradžią dėstytojui palinkėjau sėkmės ir išsiskyrėme.

Visa esmė yra studijavimo procese. Eikit ir klausykit, atakuokit klausimais ir priimkit iššūkį kai dėstytojas meta. Nesvarbu, kad gal būsit neteisūs, klysit. Nebijokit apsijuokti. Tai vadinama – studijomis. Rezultatai yra niekas, procesas – visas šio žaidimo kabliukas.

Burgis, 2011-12-20 20:07:45

Studentui2: ne, tų temų nebus.

Mr.Student: Ačiū! Tai bene geriausia, ką esu skaitęs apie dėstytoją…

D., 2011-12-21 02:15:54

kartais ir man tenka pagelbėt studentams, nors pats ir nesu baigęs 🙂

Pranas, 2011-12-22 14:56:26

Mr. Student:

O aš nesutinku su vieta apie apsijuokimą! Kam to reikia? Matematika – ne ta sritis, kurioje svarbi svetima žmogiška patirtis, kurioje galima nerūpestingai eksperimentuoti. Jei viešai išsakomos nesąmoningos idėjos (apsijuokiama), tai, mano asmeniniu vertinimu, derėtų susimąstyti apie fundamentalią matematikos žinių įsisavinimo strategiją ir galbūt kažką joje keisti.

Esu girdėjęs mintį: “Math is black and white, there is no grey.”. Lietuviškas atitikmuo galėtų būti: “Matematika yra arba teisinga, arba klaidinga, tarpinis variantas čia neegzistuoja.”.

Norint gauti teisingas išvadas, reikalingos teisingos prielaidos, adekvatūs sprendimai, galinga intuicija, o ne meniškas požiūris…

Petras Ražanskas, 2011-12-22 15:02:20

Matematinė logika nėra kažkas, kas intuityviai yra kiekviename žmoguje, jos irgi reikia mokytis, todėl nesuprantu, kaip to galima pasiekti „neapsijuokiant“. Kiekvienas klaidingas samprotavimas, išklausytas išmanančio žmogaus, gali būti ištaisytas ir paaiškintas.

Pranas, 2011-12-22 15:46:02

Panašu, kad čia atsiranda priklausomybė nuo to, kaip apibrėžiame “apsijuokimą” 🙂

Manau kiekvienas savo aplinkoje (pradedant vidurinės mokyklos laikais) yra stebėjęs galbūt talentingus, galbūt darbščius žmones, kurių sugebėjimai tiksliųjų mokslų srityje gerokai viršijo vidutinius. Bent man jie nekeldavo juoko, netgi priešingai – stebindavo įžvalga ir protiniais resursais.

Pastebėjimai mano ankstesniame komentare buvo išsakyti atsižvelgiant būtent į tokias aplinkybes.