Kai europiečiai atrado Ameriką, nebuvo pavojaus, kad šiame žemyne gyvens atsilikusi bendruomenė. Ir ne todėl, kad inkų, actekų, majų kultūra rodė teisingą kelią, o todėl, kad iš Europos visa antikos, renesanso kultūra neišvengiamai turėjo pakeisti ir Ameriką.
***
Nėra didelio pavojaus, kad kai kurios Afrikos šalys, Afganistanas ir kt. dabar dar mažai civilizuotos šalys amžiams tokios ir liks, nes pasaulyje dominuoja išsivysčiusios šalys – yra į ką lygiuotis, iš ko išmokti.
***
Bet yra pavojus išsivysčiusiose šalyse ir mūsų Lietuvoje pakeisti „vektoriaus kryptį“ taip, kad vaikai nebesuvoktų, kas yra tikrasis mokslas, tikroji kultūra. Tada mes tikrai pakartosime žlugusių civilizacijų kelią…
Šiurpstu nuo to, kas rašoma 5-8 klasių moksleivių vadovėliuose. Suglumęs stebiu, kaip keturiolikmečiai sprendžia dešimtmečiams tinkamus uždavinius. (Konkrečių faktų esu pateikęs daug ir daugeliui – net švietimo ministrams, dabar čia taupysiu vietą…). Negaliu suprasti, kodėl tėvai nemato, kad jų vaikus moko ne kaip moksleivius, o kaip pacientus. Ne moko, o dresuoja.
*
Žinoma, taip „mokomi“ vaikai iškart „perjungia pavarą“ – jei tik tiek tereikia, tai kam čia mokytis? O po metų kitų jie jau ir nebegali nieko rimto mokytis – atrofuojasi visas mokymosi mechanizmas. Ir tai tie mūsų vaikai, kurie naudojasi mobiliaisiais telefonais, kompiuteriais, grotuvais, kurie fantastiškai skrieja riedlentėmis ir burlentėmis, „lenda“ į TV ekranus!
*
Vėl ir vėl kviečiu jus vienytis ir garsiai pasakyti: „Nedrįskite tyčiotis iš mūsų vaikų! Jie nėra pacientai! Jie gali išmokti daug ir greitai. Jie turi pajusti mokslo svorį, kietumą ir gėrį.“
Aš būsiu su jumis.
Atsakymai
Burgis, 2011-10-27 10:29:32
Pasirašykite…
petras, 2011-10-27 10:53:24
joo. reiktų jūsų gimnaziją praplėst (prijungt vidurinę) ir bent nuo 5tų klasių mokytumėt vaikus, o keturiolikmečius kaip keturiolikmečius. nors prieš gyvenimą nepapūsi, turbūt jis keičiasi neklausydamas kieno nors norų.
Daniela, 2011-10-27 11:03:24
o kaip dėl Jūsų progimnazijos idėjos? nebesitikėti? Jūs labai taikliai pasakėte: “atrofuojasi mokymosi mechanizmas”… bijau, kad negrįžtamai…
Burgis, 2011-10-27 11:45:49
Išplėsti KTU gimnaziją, įkurti progimnaziją yra mūsų planuose! Pažiūrėkite, jau rausiami pamatai verslo centrui prie Baršausko gatvės. Tai mūsų viltis – jie išsikels, o mums liks patalpos… 🙂
ET, 2011-10-27 13:58:09
Pritariu ir palaikyčiau šią idėją kiek galėdama.
jurgis, 2011-10-27 23:36:29
manrods, neretai dėmesys išbarstomas per nioliką informacijos kanalų – todėl nepavyksta susikoncentruot rimtam mokymuisi…
o dėl dresavimo vietoj mokymo galbūt kaltas testavimas?
be to, nebemotyvuoja tai, kas motyvuodavo prieš 30 metų – pvz, kam mokėt matematiką, kai už mus skaičiuoja kompiuteriai?
Regina A., 2011-10-28 00:16:05
“kam mokėt matematiką, kai už mus skaičiuoja kompiuteriai”. Taigi įdomu būdavo “įveikti” uždavinį! Man.. O šiandien pragmatiškumas pakiša koją: “O kas man iš to bus? Kokia nauda?. Aš egzamino nelaikysiu”.
Persona Grata, 2011-10-28 07:02:28
Gerb. Burgi, priimant gimnazistus taikomi aukšti reikalavimai ir taip įsitikinama, kad į gimnaziją pateks žmonės sąmoningi, talentingi, jau sąlyginai pažengę kelyje realizuojant savo potencialą. Atrankos sistema sąlyginai patikima (nors ir tai visko būna)
Pradedant dirbti su mažaisiais, kokia atranka jiems gali būti taikoma ir koks bet kokios atrankos tikslumas tokiame amžiuje?
O gal čia atrankos jau ir nebereikia? Ar manote, jog pradėjus (leidus Jums pradėti) su tinkamo amžiaus vaikais, visai nebesvarbu jų prigimtiniai gebėjimai ir nebereikia atrinkti gabiausių?
Žodžiu: PRIGIMTIS ar VYSTYMASIS? Ir jei prigimtis, kaip toliau vykdysite savają subtilią eugeniką 🙂
Burgis, 2011-10-28 10:31:55
Personai: tai labai geras klausimas, labai laiku! Paskirsiu tam visą naują temą…
marciuxg, 2011-10-28 11:32:10
nu uzvarte burgi gerai persona. ot tai galvojimo pridare. va tai tau. 😀