Tai pas mus socializmas ar kapitalizmas?

Prezidentė pasikvietė prekybos tinklų vadovus ir paragino (paragino!) nekelti kainų… O, Santa Barbara! Nebesuprantu, kurioje santvarkoje gyvenu…

*

Anksčiau buvo toks senukas, kuris vis ragindavo, atkreipdavo dėmesį į problemas… Nes jis buvo protingas ir akylas, o Seime, Vyriausybėje buvo vieni glušai… Bet apie tai čia jau rašiau.

*

Dabar žengėme toliau – Prezidentė paragino kapitalistus, privataus verslo savininkus patiems susimažinti savo pelnus (o gal net pasididinti nuostolius?…). Tikrai, jei staiga kuri nors privati bendrovė pradės patirti nuostolių, tai gal Prezidentė galėtų pasikviesti jos vadovą ir paraginti pradėti gauti pelno? Bet saikingai gauti, saikingai…

*

Ne, verslu mūsų šalyje užsiimti nebegalima! Arba tavo pelną atims reketininkai (banditai), arba tave valdžia paragins dirbti su jos nurodytu pelnu. Kažin, kaip tai galima padaryti, jei net K.Marksas žinojo – kapitalizmo variklis yra pelnas, kažkieno pasisavinama pridėtoji vertė. Tai toks saldus masalas, kad kapitalistas neriasi iš kailio: garo mašinas keičia elektrinėmis, plečia gamybą, kuria visai naujus gaminius, milijonus išleidžia reklamai ir t.t. ir pan. Kvailys tas kapitalistas, kam jam to reikia? Juk vis tiek užkas… Galėtų pagailėti darbuotojų, iš kurių sunkia paskutinį prakaitą. Bet kad tie darbuotojai sutinka taip dirbti, nenori užleisti savo darbo vietų kitiems! O tas kapitalistas, kuris perlenkia rinkos lazdą, kuris yra per godus ar per kvailas – bankrutuoja ir nusišauna. Kaip bankininkas G.Konopliovas…

*

Bet dabar bus kitaip. Nebereikės streikų, profsąjungų. Nebereikės PAČIAM rūpintis savo šiandiena ir rytdiena. Jei tik TAU bus blogiau, Prezidentė pasikvies to blogumo kaltininkus ir … blogis bus sunaikintas! Bet kaip ji ir žino, kas tie kaltininkai? Prezidentė žino, o visi, kurie nuo jų kenčia, – nežino? Ar žino, bet neturi galių ką nors pakeisti? O Prezidentė turi? Tai gal ji ir valdo šalį? Viską valdo: vartojimą ir gamybą, pelnus ir nuostolius, tinginius ir godžius kapitalistus, išradėjus ir valkatas? Bet juk tai jau buvo! Vienas toks plačia ordinų krūtine taip valdė, kad viskas sprogo… Kitas toks Nobelio premiją gavo už tai, kad sutiko taip nebevaldyti.

*

Jūs kaip norite, o aš nesutinku grįžti į socializmą! Nesuteikiu galiu Prezidentei raginti ne tik kapitalistų, bet ir manęs! Aš pats geriau žinau, kaip man gyventi!

Atsakymai

Auksinis kardas, 2010-10-19 01:23:37

Tai gal sulauksite ir Nobelio už įsitikinimus, kad aptariama rinka yra ideali.

Darth Vader, 2010-10-19 08:32:32

Burgi, socializmas nėra blogai. Blogai yras sovietinis “socializmas”, tiek su socializmu bendro turintis, kiek karvė su radiacijos tyrimais.

Kapitalizmas atgyveno savo. kapitalizmas – tai JAV naftos magnatų kovos 19 a., panaudojant patrankas. Kapitalizmas – tai bankas “Sekundė”, LAIB ir Litimpex vykdytas paskolų vogimas, tai ir “greitieji kreditai”, dalinami baruose (!0 už >10,000% per metus siekiančias palūkanas. Kapitalizmą pribaigė paskutinė ekon. krizė. Kapitalizma reiškia tai, ką praktikavo “Senukų” prekybos centras:priima žmogų bandomąjam laikotarpiui, po to moka minimalią algą…ir nepriklausomai nuo rezultatų atleidžia. Kapitalizmas – tai ir susidorojimas su apie algas vokeliuose pranešusia Butkevičiene.

Idėja ta, kad pagal LR Konstituciją valdžia tarnauja žmonėms. O iš tų žmonių – pagal oficialius duomenis – apie 0,5 mln. išvažiavo į Airijas. Iš likusių 2 mln. piliečių – apie 1 mln. oficialiai gauna paramą maistu, t.y. gyvena skurde. Vadinasi, arba valdžia turi gauti tonas pinigų ir visus šelpti, arba paprašyti magnatų (o vidutinis pelnas nuo bet kurio produkto siekia minimaliai 300%) susimažinti viršpelnius. Ne, ne pelną, o viršpelnį. Tai yra natūralu ir normaliu: arba prekybininkai paaukos tokius gyvybiškai svarbius daiktus kaip dar 1 auksu ir deimantais puoštas limuzinas (beveik visi Lietuvos oligarchai tokius turi, tik puiošti iš vidaus, iš išorės tokiu nė tanku nesusprogdinsi) ar dar viena 200 žmonių talpinanti jachta…arba totalinis skurdas. Tik socializme yra ateitis, nes tik socializmas gali garantuoti teisingą atlygį už- teisingą darbą.

Burgis, 2010-10-19 08:39:14

Auksiniam kardui: rinka yra visai netikusi! „Maxima“ gauna geriausią sklypą miesto viduryje ne už realią rinkos kainą, o už realų „otkatą“. ES pingai „užasfaltuojami“. Ir t.t.

Bet ne taip Prezidentė turi „reguliuoti rinką, ne taip!

aušra maldeikiene, 2010-10-19 08:39:18

Viskas ne taip ir paprasta, kaip Tamstai (matyt…) norėtųsi. Gal problema ta, kad mažai žinom (faktų…), bet aiškiai suprantam (kai mažai žinai, tai visada labai viskas aišku — primenu kaip mokytoja mokytojui, nes kasdien apie tą aiškumą pasaulio girdžiu klasėje ir kasdien su juo kovoju).

Rose buvo aiskiai nustebes, kai isgirdo, kad

Jungtinej Karalystej istatymu reguliuojama, kokia pelno dali privacios ziniasklaidos priemones turi skirt kokios veiklos vystymui.

An hour with Mark Thompson, Director-General and Editor-In-Chief of the BBC

in Current Affairs

on Thursday, October 7, 2010

http://www.charlierose.com/view/interview/11232

Europarlamento dokumentas priimtas 2008 cvasario 25 d, dėl didžiūjų prekybos tinklų dominavimo ir vartotojų teisių (ne tik jų, tiekėju taip pat) pažeidimų. Beje, akivaizdžios Lietuvos problemos.

ES mažmeninės prekybos rinkoje vis labiau dominuoja nedidelis skaičius prekybos centrų

tinklų, kontroliuojančių ūkininkų ir kitų tiekėjų ryšius su vartotojais. Europarlamentarų teigimu,

„prekybos centrai piktnaudžiauja savo perkamosiomis galiomis priverstinai sumažindami

tiekėjams […] mokamas sumas iki nepakeliamo dydžio, taip pat taiko jiems nesąžiningas

sąlygas“.

Burgis, 2010-10-19 08:40:58

Vaderiui: socializmas, bet koks socializmas, yra blogai, nes jis prieštarauja gyvūnijos ir žmonijos prigimčiai! Socializmas yra vaderių svajonė, kaip tik todėl jo ir neturi būti!

Burgis, 2010-10-19 08:45:43

Esu labai maloniai nustebintas, sulaukęs tokios profesionalės kaip Gerb. Aušra Maldeikienė komentaro! Nuoširdžiai dėkoju! Visada su malonumu klausau Jūsų minčių per radiją ir TV.

*

Atleiskite man, diletantui, bet šį kartą aš lieku manydamas, kad ne taip Prezidentė, Valstybė turi reguliuoti verslą. Reguliuoti privalo, privalo, privalo – bet ne taip… O kaip? Jūs pasakykite! Aš gal čia parašysiu, bet geriau pasakysiu, kai būsiu Premjeras! …-)))

Giedrius, 2010-10-19 09:35:58

Burgiui: “O tas kapitalistas, kuris perlenkia rinkos lazdą, kuris yra per godus ar per kvailas – bankrutuoja ir nusišauna. Kaip bankininkas G.Konopliovas…” Norite pasakyti, jog a.a. G. Konopliovas buvo godus ir kvailas? Ir dar nusišovė?

laisvas, 2010-10-19 09:37:29

Kad ir kaip visa tai vadintusi, su nuostalgija prisimenu 7-ta desimtmeti. Deja laiko masina dar nesukurta. Gaila…

Burgis, 2010-10-19 09:39:39

Giedriui: na, G.Konopliovo atveju tikra tik viena – jis nusižudė. Daugiau a.a. žmogaus komentuoti nenoriu…

Giedrius, 2010-10-19 09:53:18

Darth Vader: “Kapitalizmas – tai bankas „Sekundė“, LAIB ir Litimpex vykdytas paskolų vogimas…” Tai ne kapitalizmas, bet ekonominė diversija.

“…beveik visi Lietuvos oligarchai tokius turi, tik puošti iš vidaus, iš išorės tokiu nė tanku nesusprogdinsi…” Ačiū, smagiai pajuokavote:) Jeigu sprogstančio tanko bokštas “skrenda” iki 5 aukšto, tai kas liktų iš “tanku nesusprogdinamo” oligarcho automobilo? Regis, vieno “Vampyro” užtektų …visiems oligarchų automobiliams:) Juokauju:)

Giedrius, 2010-10-19 10:01:05

Matematiškai skaidru: atsitiktinai… iš banko dingsta 18 mln. ekiu (valstybės vardu pasiskolintų iš ES), atsitiktinai… banke dirba Laurys Mečinkus, atsitiktinai…G. Konopliovas nusižudė.

Darth Vader, 2010-10-19 10:42:10

Deja,bet “Sekundė” nebuvo FSB/Mosado/FTB diversija, o tipiškas kapitaliuzmo produktas:gribk, vok kol gali, o po to džiaukis Kaimanų salų ir Ciuricho bankais. Kas, koks “socialistas” su automatu vertės LAIB vogti? Fidelis Kastro gal? Niekas. Tik “laisvos rinkos” ideologija.

Socializmas reiškia atsigręžimą į žmogų. Socializme valstybė tarnauja eiliniam paprastam žmogui, kapitalizme – oligarchui. Socializmas reiškia aukštesnį dvasinį lygmenį ir nesilenkimą oligarchijai. Kapitalizmas neišvengiamai evoliucionuos į diktatūrą (nacizmas) arba oligarchiją (Lietuva). Socializmas negali evoliucionuoti nei į diktatūrą (pvz., komunizmą), nei į oligarchiją. Kapitalizme realiai laisvos rinkos nėr: rinka neišvengiamai susitraukia iki 3-4 dominuojančių kompanijų, kurios gali gražiai susitarti dėl kainų. Socializme gali būti kiek nori kompanijų, bet jos niekad nesusitars, nes valstybė neleis skriausti piliečių.

Vėlgi, oponentai nutylėjo tą faktą, kad arba reikia maitinti >1 mln. piliečių, arba reikia paprašyti oligarchų, kad tie atidėtų moderniausių automobilių ir jachtų pirkimą porai metų. Jie net nepajus to, o piliečiams kainų nedidėjimas reikš galimybę fiziškai išgyventi. Tad – arba valstybės išnykimas, arba socializmas. Kaip sakoma, tercium non datur.

Liutauras, 2010-10-19 10:55:51

Prezidentė daro vieną paprastą, bet esminę klaidą – ne jos funkcija yra susitikinėti su prekybos centrų tinklų vadovais. jos rūpestis – Konkurencijos tarybos vadovų skyrimas/atleidimas, vadinasi, šių vadovų darbo kokybė.

nuo to momento, kai ji darbą atlieką ne savo, o Konkurencijos tarybos – ji viršija savo įgaliojimus ir pažeidžia LR Konstituciją. taškas.

Algis, 2010-10-19 10:56:39

B.Burgi, aciu!

Puikus straipsnis.

Labai smagu skaityti buvo.

Dar karta aciu ir aciu Arturui Racui uz nuoroda.

Liutauras, 2010-10-19 10:59:01

Konkurencijos įstatymas, 20 straipsnis. Konkurencijos tarybos sudėtis, sudarymas bei darbo tvarka

  1. Konkurencijos tarybą sudaro pirmininkas ir 4 nariai. Konkurencijos tarybos pirmininką ir narius Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko teikimu skiria Respublikos Prezidentas.

beje, atleidimo pagrindai labai riboti ir nėra tokio kaip kad “prarado Prezidento pasitikėjimą”:

  1. Konkurencijos tarybos pirmininkas bei nariai atleidžiami iš pareigų tik:
  1. savo noru;

  2. pasibaigus kadencijai;

  3. išrinkus į kitas pareigas arba paskyrus į kitas pareigas;

  4. įsiteisėjus apkaltinamajam teismo nuosprendžiui;

  5. paaiškėjus, kad šiurkščiai pažeidžia savo pareigas;

  6. jei savo poelgiu pažemino Konkurencijos tarybos pirmininko ar nario vardą;

  7. dėl sveikatos būklės.

dzyvai, 2010-10-19 11:10:25

Liutaurui:

negi netinkama konkurencijos priežiūra nepatenka po 5 punktu?

Liutauras, 2010-10-19 11:31:46

dzyvai, tikrai nepatenka. jeigu labai labai pritrauksim ir akis užmerksim, tai net ir tokiu atveju LRP turėtų: a) pasikviesti KT narius ir duoti jiems pylos; b) aniems nepasitaisius juos atleisti. o kištis į ne savo kompetencijos sritį – akivaizdus pažeidimas.

Auksinis kardas, 2010-10-19 12:04:58

Gali būti įvairių nuomonių, ar turėjo Prezidentė pasikviesti maldos pusryčiams dienos aktualijos herojus. Mano nuomone, prieš imantis kitų taikomųjų priemonių paklausti “tai ką darom?” anaiptol nėra perlenkimas, socializmas, brežnevizmas ir pan. Tai normalus padoraus vadovo žingsnis darant viską, ką jis mano turįs, rodant, kad čia nėra nieko asmeniško, bet tvarkytis reikės. Įrėminus situaciją “Prezidentė prašė verslininkų” – štai kuomet prasideda erotika, kuria čia ir paspekuliuota iki socializmo. Valdžios ir verslo susitikimai kaip taisyklė dviprasmiški. Šiuo atveju, matykime ir kontekstą.

laisvas, 2010-10-19 12:10:04

K.Marksas: „Manufaktūroje visuminis darbininkas, vadinasi, ir kapitalas visuomeninio gamybinio pajėgumo atžvilgiu darosi turtingesnis dėl to, kad individualus darbininkas gamybinio pajėgumo atžvilgiu darosi vis skurdesnis“

“Pagrindinis „Kapitalo“ tikslas buvo parodyti, kad kapitalizmas, naikindamas save, turi duoti pradžią socializmui – savo antitezei.”

Pasakykit man, kokia sistema yra Svedijoje?

Kas blogo buvo LTSR, to ko nera dabartiniame kapitalizme, “laisvoje salyje”?

Giedrius, 2010-10-19 12:35:50

Darth Vader: Norite pasakyti, jog iškilūs tautiečiai snukių veidais…sėdėjo ir žiūrėjo į apsukrius petrikus bei kitokius pereinamojo laikotarpio pabaisėkus, kurie “šlavė” aruodus?:) “Bankų prezidentai” sulaukė SAVO dalies…pakartosiu…SAVO dalies, o grietinė bei kitokie riebalai nuplaukė tolyn:)

viktoras, 2010-10-19 15:03:51

Darth Vader: Savo akimis mačiau su kokių užsidegimu nešėte pinigus į “sekundę”, Petrikui…Labai jau norėjote gerai uždirbti… Kai nepavyko,- kaltas kapitalizmas.

Egidijus, 2010-10-19 17:47:45

Trūksta žmonių, kurie mąstytų toliau, nei pora logiškų žingsnių į priekį. Dauguma apsisprendę apie tai, kas teisinga ar neteisinga iš savo jausmų, religijos, bei neadekvačios gyvenimo patirties.

Nėra socializmo, kuris būtų sėkmingas ir tiesingas visiems. Kapitilizmas triumfiuoja jei praktikuojamas demokratinėje, humanistiniais principais pagrįstoje visuomenėje. Kapitalizmas suteikia nebūtas galimybes net ir tokioje dogmatiškai nusiteikusioje šalyje kaip Lietuva. Ne Kapitalizmą mums reikia išaugti, o dogmatiška požiūrį į save ir pasaulį. Sielą (ne krikščioniška prasme) galima prarasti bet kokioje visuomenėje, bet socializme ji jau gimsta sužlugdyta. Būtent socializmo liekanų pasekoje klesti korupcija ir grobstymas. Sovietinio mąstymo žmogui yra nesuptrantama, kad įmanoma daryti gera sau darant gera kitam. Jo mąstysenoje gerovę sau galima kurti tik kito žmogaus ar visuomenės sąskaita.

Tikslas turi būti ne sunaikinti žmogiškus nusiteikimus kaip godumas, bet sistematiškai nukeipti tą energiją, pakinkyti visuomenės labui. Bausti ne pelną, o bet kokio lygio kyšininkavimą, korupciją ar kėsinimąsi į kito turtą. Kol kas tik kapitalistiniai principai yra išlaikę realybės testus.

nv, 2010-10-19 22:11:35

Egidijau,kaip paaiškinti Berluskonio nebaudžiamumą Italijoj – kur demokratija praktikuojama nuo senovės Romos laikų?

,,Būtent socializmo liekanų pasekoje klesti korupcija ir grobstymas”-kažkodėl neteko nieko girdėti apie Italijos socialistinę respubliką?

Andrius, 2010-10-19 23:41:36

jei viena didžiausių rinkų neveikia, nes yra oligopolinė – 60+ Konkurencijos taryba turi tai pastebėti, teikti duomenis ir siūlyti vyriausybei keisti įstatymus – mažinant koncentraciją didinti konkurenciją.

Net užkietėjęs antkainių reguliavimo entuziastas mazūronis pagaliau susiprato.

Osvaldas, 2010-10-20 00:16:19

Idomi diskusija, sotus alkano nelabai tai anas ima dalgį ir per viršūnėles.Jeigu socializmo apraiškų nebereikia tai kuriam galui aš moku mokesčius?30metu moku , sirgęs nebuvau tai lyg ir turėčiau būti sukaupes kažką. Deja skaudantį dantį išrovė tik už 170lt. Kam reikalinga valdymo piramidė kurios tikslas pačią save aprūpinti? Juk 60proc. uždarbio nuskaičiuoja darbovietėje o dar 20 atima parduotuvėje.Tai gal pirmyn į laukinį kapitalizmą ,pats samdysiu policiją,daktarą,mokytoją.Pats sau pensiją išsimokėsiu tik gražinkit mano įmokas ir atia.

Burgis, 2010-10-20 08:35:11

Kiekviena santvarka yra tuo teisingesnė, kuo mažiau vieni žmonės (valdžia) turi įtakos kitiems žmonėms (gyventojams). Mokesčius surinkti ir paskirstyti visuomenės reikmėms turi kompiuteris, o ne žmogus – nuo vieno ar kelių žmonių valios tai neturi priklausyti! Kainas turi sureguliuoti rinka, bet valdžia turi sukurti teisingą rinką! Ir t.t. ir pan…

***

Svarbiausia yra prisiminti, kad utopistai-marksistai-leniniečiai klydo manydami, kad visuomenę ir valdžią galima išauklėti taip, kad būtų „iš kiekvieno – pagal galimybes, kiekvienam – pagal poreikius“. Vilniaus vicemero, „Vilniaus vandenų“ vadovų (ir t.t., ir pan.) poreikiai yra žymiai didesni, negu miesto, šalies žmonės to norėtų…

Vytautas, 2010-10-20 08:48:54

Puikus, labai taiklus blogo įrašas. Pritariu šimtu procentų, stebiuosi, kaip trumpalaikių motyvų vedini žmonės taip greitai pamiršta tai, dėl ko taip stipriai kentėjo. Stebiuosi, kaip greitai sugebama pasiduoti “stipresniojo” glėbin, jo net ieškoma, vos tik įgyta laisvė pareikalauja trupučio atsakomybės.

giedrius_m, 2010-10-20 13:18:26

nv: Italija – pakankamai socialistinins modelis. Prancuzija, Graikija – šalys su giliomis socializmo šaknimis. Ir nuolatiniais streikais dėl to, kad vieni nori būti lygesni už kitus. Graikijoje NĖRA galimybės išmesti prastai dirbančio darbuotojo iš valstybinės įstaigos.

Toje pačioje Švedijoje kalbama, kad reikia atsisakyti socialistinio modelio. Kodėl? Todėl, kad didelė jo kaina: konkurencingumas šalies krito, labai daug norinčių valgyti iš bendro pyrago ir nedirbti.

giedrius_m, 2010-10-20 13:21:44

Kiekviena santvarka yra tuo teisingesnė, kuo mažiau vieni žmonės (valdžia) turi įtakos kitiems žmonėms (gyventojams).

Liberali mintis, pritariu.

Mokesčius surinkti ir paskirstyti visuomenės reikmėms turi kompiuteris, o ne žmogus – nuo vieno ar kelių žmonių valios tai neturi priklausyti!

Visa bėda tame, kad mes visi norime gyventi geriau, negu išgalime. Norime sveikatos apsaugos, mokslo, prieinamo visiems kaip vakarų Europoje, kai turime tokį didelį procentą išlaikytinių. Aš manau, metas importuoti darbo jėga iš kinijos

mariux, 2010-10-21 10:05:28

Deja vu, deja vu, deja vu…

Niekaip negaliu atsikratyti jausmo, kad tai jau buvo. Gal jau deja vecu?

***

„…Идя навстречу пожеланиям трудящихся

Вчера повысили цену на колбасу !…”

(kažkuri ten „komsomolkė“ 196X m.)

***

Kaip patogu, kai švediško socializmo žinovai moko kapitalizmo pagrindų, o batkiško kapitalizmo ekspertai puikiai išmano socializmą!

O ar žinote, kad vienas labai šališkas socialistas apie socializmą Švedijoje žinojo jau prieš 50 metų 🙂 O gal tai tik režisieriaus nuomonė:

http://www.youtube.com/watch?v=BK4HXFgrFM4&feature=related

Burgis, 2010-10-21 14:21:57

mariux: puikiai parašėte! deja, mano išsilavinimas per rmenkas, kad suprasčiau, ką parašėte…

janis, 2010-10-21 20:02:14

Jeigu aš pasiimsiu montiruotę ir trenksiu jums per galvą. Tada aš būsiu socialistas ar kapitalistas? Panašu, kad tiek vieni, tiek kiti nusikaltimą mato tik kitoje sistemoje. Papasakokite man jaunam, kada Lietoje buvo kapitalizmas: kai kairieji atidavė “Alitą”, “Lietuvos dujas”, VST, o gal kai dešinieji atidavė “Mažeikių naftą”? Jeigu Lietuvoje kada nors būtų buvęs kapitalizmas, tai dabar daugelis politikų sėdėtų belangėje, o ne iš tribūnų mokytų kitus. Noriu pasakyti tik tai, kad socializmo-kapitalizmo priešprieša turėtų būti nagrinėjama atsiribojus nuo nusikalstamų veiksmų.

nv, 2010-10-21 21:15:30

giedriui m: ,,Aš manau, metas importuoti darbo jėga iš kinijos”.Tu gal ..Mitnijoj” dirbi, kad panašių absurdiškų minčių užplaukė.Jie ten pirmieji suvirintojų, montuotojų ,,po pigiai prisivežė”.Vokiečiai senokai plaukus raunasi, prisivežę turkų.

Beveik visų verslininkų socialinė atsakomybė artima nuliui.Vieni lietuvaites merginas ,,eksportuoja” užsienin, kiti atseit trūkstamą darbo jėgą visokiais teisėtais ir nusikalstamais būdais importuoja, o pasekmės apmokamos visų mūsų pinigais.

Burgis, 2010-10-21 21:15:41

janiui: absoliučiai sutinku, kad 20 metų mūsų šalyje nėra nei socializmo, nei kapitalizmo. Bet ko čia jaudintis, tiesa?

giedrius_m, 2010-10-22 13:16:46

nv: o Vokiečiai blogai gyvena dabar su tais turkais? Turkai padėjo išsperęsti Vokietijai tą problemą, kurią mes turime dabar: trūksta darbuotojų pigiai išlaikyti socialinės apsaugos ir sveikatos sistemas. Retoje šalyje mokama 30% socialinei apsaugai. Taip, yra nepatenkintų, nes yra nedirbančių. Visur jų yra, ir Švedijoje, ir Vokietijoje. Ir Lietuvoje, lietuvių. Vertinimais apie 50% “bedarbių” užsidirba pragyvenimui šešėlyje.

Jei Lietuvoje būtų 2 milijonai dirbančiųjų ir mokančiu mokesčius, problemos tokios su soc apsauga nebūtų. O darbo vietų tai jau atsiras, jei atsiras Lietuvoje pakankamai išsilavinusių žmonių. Ir taip, aš manau, kad tokių Lietuvoje trūksta. Diplomas negarantuoja, kad žmogus bus geras specialistas.

to janis ir to burgis, 2010-10-22 15:06:32

Pritariu, kad ne tik Lietuvoje, bet vargu ar išvis pasaulyje kur nors yra grynas socializmas ar grynas kapitalizmas. Kad Lietuvoje apskritai nei vieno , nei kito – šitas aišku ir “penktokui” (už kurį, beje ir deja, dauguma gyventojų nėra protingesni).

Problematika yra daug kompleksiškesnė, nes reikia nagrinėti įvairius užburtus ratus, kaip juos perkirsti ir dar pridėti neabejotiną įgimtą paveldą – žmogaus prigimtį. Aš beje manau, jog Darvinas buvo teisus, ir mes kilę iš beždžionės – o kas gi yra beždžionė – labai gudrus, prisitaikėliškas, protingas ir maivytis bei vaipytis mėgstantis padaras ir t.t. Toks pasaulis jau daugelį milijonų metų, įskaitant ir šią civilizaciją – gali būti, kad gamta jau numatė konkurentą/pakaitalą, bet aišku mano amžiaus neužteks tam pamatyti :). Čia aišku retorika.

Dėl dabarties – nesutinku – čia dar ir labai yra dėl ko jaudintis – jeigu aišku nori būti bent per plauką geresnis už beždžionę – savo neabejotiną protėvį (promamę? – jei yra toks žodis; alia lygių galimybių įstatyme :)) ).

Nepris, 2010-10-22 20:37:38

Panašu, kad daug kas painioja ir skirtingom kombinacijoj dėlioja kapitalizmą, laisvą rinką ir demokratiją. Turėti savo versliuką — tai dar ne kapitalizmas. Šiokia tokia konkurencija — tai dar ne laisva rinka. Laisvi rinkimai — tai dar ne demokratija.

Andrius, 2010-10-23 01:33:59

Taip jau atsitiko, kad nebemoku lietuviškai. Socializmas ar kapitalizmas – tai false dichotomy: http://en.wikipedia.org/wiki/False_dichotomy

Štai kokia iš tikrųjų yra “tvarka”: http://en.wikipedia.org/wiki/Statism