Taip gali tik lyderiai!

Prisimenate, rašiau čia apie tai, kad leisti visiems studentų sąrašuose esantiems piliečiams anonimiškai vertinti dėstytojus yra visiškas absurdas? Taip, tai absoliučiai neteisinga!

*

O dabar – kitaip! Daugiau kaip 20 metų sausio mėnesį visi (taip, visi!) gimnazistai anonimiškai vertina mokytojus ir direktorių. Šiuo metu „reitingavimas“ įpusėjo, bet jau dabar linksmai ir išdidžiai galiu pasakyti – gimnazistai vėl išlaikė pilietiškumo, orumo egzaminą!

*

Balsavo 174 gimnazistai. Blogiausias įverčių vidurkis – 4,7, geriausias – 9,8. Aštuoniolikos darbuotojų įverčių vidurkis yra per devynis balus! Svarbiausia – visų įverčių vidurkis yra 8,6.

*

Žinoma, dar balsuos, dar šis tas pasikeis, bet esmė jau nepasikeis. Gėriuosi savo jaunaisiais draugais! Gera dirbti bendrijoje, kuri tave taip vertina, kuri taip objektyviai vertina visus čia dirbančius. Tegu kitos mokyklos meta mums iššūkį ir parodo geresnius įverčius. Pamatysime…

*

Kasmet nerimauju, kad naujoji karta gali sušaržuoti vertinimo sistemą, papokštauti taip, kad rezultatais visai negalėtume tikėti. Žinoma, ir dabar vienas kitas direktoriui ar kuriam nors mokytojui parašo vienetą, dvejetą (10 balų skalės)… Mes suprantame, kad nesame „dvejetukininkai“, bet aš visada galvoju dviem kryptimis: a) ar tas žmogiukas pokštauja, pyksta? b) ar aš ką nors nuskriaudžiau, skaudžiai įžeidžiau?

Dirbant tokių orių, kilnių, teisingų žmonių bendrijoje privalau tinkamai elgtis, kalbėti, rašyti…

*

Ačiū jums, jaunieji mūsų draugai!

Atsakymai

Burgis, 2013-01-29 08:36:12

Įvertinkite…

petras, 2013-01-29 09:36:24

Ką reiškia 10, 8,6 ir 2 batai ?:D

Burgis, 2013-01-29 09:45:13

Petrui: gimnazistai kiekvieną mokytoją, jo darbą, elgesį, išprusimą ir kt., ir pan. įvertina vienu skaičiumi – nuo 1 iki 10. Tai ne batai, tai balai. Tai ne norminis, tai kriterinis vertinimas.

Giedrius, 2013-01-29 10:38:28

Ir čia reitingai, ir čia lyderiai… Ar pastebėjote, jog vaikai jau nei vaikystės, nei paauglystės, nei jaunystės neturi, jei nori gauti gerus pažymius…Dar mažai pervargusių ir nelaimingų mokinių? Ar verta mokslus baigti psichiatrijos kabineto įskaita?

Filo, 2013-01-29 11:14:54

Vadybos teorijoje yra pasakymas: “ką matuoji, tą ir gauni”.

Kas reiškia, kad į tokius vertinimus atsižvelgti būtina, bet absoliutinti negalima.

Nes svarbiausi dalykai kolektyve skaičiais neišreiškiami.

Burgis, 2013-01-29 11:35:01

Giedriau, taigi čia moksleiviai vertina, o ne moksleivius vertina!

Giedrius, 2013-01-29 11:44:25

Supratau:) Tik neramina moksleivių (ir studentų) sveikata…

Giedrius, 2013-01-29 11:46:54

Gana smagus darbelis iš AirPano projekto…Laisvalaikiui po reitingų:) http://realty.newsru.com/article/11Jan2013/semenov

Arvydas, 2013-01-29 12:21:08

Šachmatuose,pavyzdžiui,yra ne tik reitingai ,bet ir VARDAI-tarptautinis meistras ,didmeistris ,Pasaulio Čempionas ir tt.Vytautas Landsbergis-kandidatas į meistrus,Viktorija Čmilytė-tarptautinė didmeistrė….Gal ir mokyklose galima pritaikyti VARDŲ (arba ,kad ir PRAVARDŽIŲ) sistemą.Mokiniams ir mokytojams būtų smagiau,be to ir ASMENYBĖMIS (su griežtai individualiomis sąvybėmis) galima būtų pasijust.Nors…kiek teko pastebėt,kiekvienoje mokykloje yra savo “ŽARNA”…kažin ar dabar mokiniai patobulėjo (o gal patobulėjo mokytojai).

Dominykas, 2013-01-29 12:21:32

Aukšti balai mokytojams = moksleiviai išlaikė pilietiškumo, orumo egzaminą. Žemi balai mokytojams = moksleiviai neišlaikė pilietiškumo, orumo egzamino. Tai išties – čia mokytojai ar moksleiviai vertinami?

Burgis, 2013-01-29 13:08:23

Dominykui: Jūs kažko nesupratote… Ar vidurkis 4,7 yra aukštas?! Ne, jis yra labai žemas, bet gimnazistai yra teisingi!

petras, 2013-01-29 13:30:29

O tai buvo bent vienas mokytojas, kurio įvertinimų vidurkis būtų mažesnis nei 7 balai ? nes dabar susidaro vaizdas, kad visi vertina mokytojus maždaug 9tui ir yra pora “pokštininkų” kurie įvertina 4tui, nepriklausomai nuo mokytojo, na ir visų mokytojų vidurkis gaunasi 8,6 🙂

Darius, 2013-01-29 13:43:25

Ne visi gimnazistai yra teisingi ir subrendę. Žinau, kad netgi Jus kažkuris gimnazistas įvertino vienetu… Tai reiškia, kad jis mano, jog B.B. yra blogiausias mokytojas ir blogiausias gimnazijos direktorius (suprask, jog žemiau pulti negalima). Ar tai subrendusio, suaugusio žmogaus vertinimas? Ne tai visiško nebrendylos gal būt pokštas 🙁

petras, 2013-01-29 13:58:34

Nemanau, kad toks mokytojų kriterinis įvertinimas gali būt objektyvus. juk kiekvieną mokytoją mokinys vertina pagal savo atskaitos tašką, kurie gali būt labai skirtingi tarp mokinių. o ypač vertinant tokius dalykus kaip elgesys ??? išprusimas ? darbas ir t.t. vienas moksleivis gali už griežtą elgesį rašyt 4 nes galvoja, kad mokytojas turi būt atlaidus, o kitas rašys 10 nes griežtumą supras kaip teigiamą mokytojo savybę. o kaip yra iš tiesų ?

todėl manyčiau realiai šitas įvertinimas ne tik, kad neparodo moksleivių orumo ar dar kažko, bet apskritai nelabai ką parodo. aišku galiu klysti, bet būtų labai įdomu pamatyt tokius mokytojų įvertinimus “prastesnių” mokyklų. aš visai nenustebčiau jei rezultatai būtų visai panašūs.

pas mus mokykloj, kai mokiausi, beje buvo panašus dalykas. reikėjo įvertint anonimiškai mokytojus (gal tai net buvo daroma valstybiniu lygiu, tiksliai nežinau), tai bent jau pasiklausius klasiokų, mokytojai buvo gan gerai įvertinti. dabar jei vertinčiau pats, tai dauguma jų bent iš manęs negautų tokių gerų įvertinimų. ypač kai jau universitete labai gerai pasimatė, kai bent kažkiek tie mokslai nusėdo galvoj. o tada nelabai galėjau lygint su kažkuom ar apčiuopt tą jų mokymą, ypač kai tam tikrų dalykų mokytojai labai ilgą laiką nesikeitė (nes kai pasikeičia mokytojas labai gerai matosi skirtumai, jeigu jie yra).

aišku tokie įvertinimai gal ir nėra blogai, bet ar jie naudingi, štai kur mano klausimas. gal reiktų juos tada daryt sudėtingesnius, įvairesnius ir pan.

petras, 2013-01-29 14:04:14

ir dar intymus klausimas 🙂 jei pvz. gautų jūsų mokykloj mokytojas mažesnį vidurkį nei 6 balai. ieškotumėt jam pamainos. ar galėtumėt pasikliauti tik moksleivių nuomone ?

Burgis, 2013-01-29 16:39:31

Petrui ir Dariui: tai, ką judu rašote yra labai svarbu, bet žiūrėkime į temos pavadinimą! Taip gali tik lyderiai.

Taip, vienas kitas ir mane „nuskriaudė“, bet juk žinote: yra melas, yra didelis melas ir yra statistika… Visuotinis gimnazijos subrendimas išlygina visus „nelygumus“.

Antra, reikia mokėti interpretuoti tuos įverčius! Deja, ne visi mūsų mokytojai moka… Be jokios abejonės, vien pagal tuos įverčius mokytojų negalima nei bausti, nei atleisti iš darbo – to betrūko! Bet kad jūs žinotumėte (o aš tai žinau!), kaip gerai tie įverčiai koreliuoja su mano paties požiūriu į vieną ar kitą mokytoją. Žinoma, yra išimčių. Pavyzdžiui, gimnazistai kartais „nureitinguoja“ griežtus, daug reikalaujančius mokytojus. Tada aš sakau: mokytojas vis tiek vieną kartą peikiamas – arba tada, kai moko, arba tada, kai žmogus pajunta jo nemokymo vaisius. Kai kas iš mokytojų labai „stresuoja“ dėl tų įverčių, o kai kas demonstratyviai ignoruoja. Abu požiūriai blogi!

O vertinimo sistema – puiki! Nepamirškime, kad mes visi visą laiką esame vertinami – norime to ar nenorime…

Arvydas, 2013-01-29 17:14:35

Man senoji pravardžių sistema atrodo efektyvesnė.Ką reiškia abstraktus skaičiukas ,lyginant su spalvinga pravarde.Be to pravardė turi ir AUKLĖJAMĄJĄ vertę-“gražiai” pavadintas pedagogas žino kur reikia “pasitempti”.Nemanau ,kad nureitinguojami “griežtieji”-labiau tai gresia neprincipingiems “nulėpausiams”-jaunimas tokių nemėgsta.Mokytojas turi būti stipri asmenybė,lyderis-prisitaikėliams ši profesija netinka.Mokinių įvertinimai rodo ,kad pas jus gimnazijoje reikalai klostosi visai neblogai.Vaikai -nemeluoja.

ak, 2013-01-30 11:03:12

Lyderiai ir lūzeriai – ši terminologija dabar būdinga visiems nuo pirmos klasės. Gaila, kad beveik nebeliko normalių žmonių. Jei tu neatbėgai varžybose pirmas – esi niekas. Jei nenugalėjai tarptautinėje fizikų olimpiadoje – esi niekas. Jei…. ir t.t. Bet net ir KTUG tokių nėra dauguma. O ką daryti visiems likusiems? Skubėti pasikarti ar susitaikyti su mintimi jog liks LR ir dirbs už minimalią algą?

petras, 2013-01-30 12:57:21

Na nežinau kur tu ak gyveni, bet per savo gyvenimą dar nesutikau tokių, kurie taip skirstytų žmones į lūzerius ir “vinerius” (nebent jie gerai užsimaskavę, neblogai vaidina :). labai gaila dėl tavęs, kad tenka jaust tokį spaudimą iš aplinkos.

Giedrius., 2013-01-30 13:26:53

Jei dirbi, stengiesi, mokaisi, nors ir nelaimi, ir didžiausi autoritetai tau sako, kad nesi nei gabus, nei protingas, bet jei vistiek turi drąsos tikėti savo teisingumu, tai žinok – taip gali tik lyderiai.

ak, 2013-01-30 13:43:43

na aš baigiau prdagoginį institutą (Vilniaus) gūdžiu sovietmečiu. Tada sužinojau kad mokinius galima skirdtyti taip: 25 proc. gabesni nei vidutiniai, 25 proc. žemesnio už vidutinį lygį, 50 proc. – vidutinybės (jie ir yra žemės “druska” nes ant jų laikosi visuomenė). Tada toks psichologijos profesorius Andriulis mums aiškino, kad genijų (lyderių) būna vienas iš kelių tūkstančių ir pasitaiko retai. Kaip čia dabar atsitiko, kad tų lyderių tiek priviso? Kaip utėlių benamio barzdoje. O normalių žmonių (vidutinių) LR jau kaip ir nėra…

Giedrius., 2013-01-30 13:58:15

ak, na, gimnazijos mokinukai MML perėjo, tai turbūt nesuklysime juos pavadindami lyderiais.

Agne, 2013-01-30 21:04:03

ak, o lyderis būtinai turi būti geriausias matematikoj ar fizikoj? Mąstykite, kiek paprasčiau.. Mes visi išlaikėme stojamuosius į gimnaziją, visi čia mokomės, tai mus jau įpareigoja būti tuo, kuo esame.

Reitingų sistema yra gera, kiek tenka apie ją kalbėti su bendraklasiais dauguma teigia, kad balsuoja objektyviai. Esu įsitikinus, kad griežtų mokytojų mes neskriaudžiam, bet nemokančių mums išaiškinti ar blogiau dirbančių už kitus tikrai nepervertinam ir 10 nerašom. 🙂