Taip jau buvo. Turi būti kitaip.

Įsivelsiu į diskusiją su geraisiais komentatoriais. Su tais, kurie iš visų jėgų stengiasi man parodyti mano klaidas, kurie stengiasi man padėti gyventi teisingiau, laimingiau. Žinoma, dabar viskas siejama su ta gimnazijos istorija.

***

Bet ar jūs dabar, po pusės metų, nematote, kad aš buvau teisus?! Viena šeima privertė nusilenkti, atsitraukti, paklusti visą universiteto vadovybę, visą gimnazijos bendruomenę. Šeima parodė, kad kitiems gal ir galioja sutartys, taisyklės, bet jiems – negalioja! Niekas negali bausti! Ir nebaudžia. Tai atsakykite, kas padarė tą gimnazistę nepakaltinama – aš ar visi tie, kurie dabar su ja, aplink ją: šeima, gimnazija, teisėsauga?

*

Taip jau buvo. Turi būti kitaip. Jei visuomenė ir šį kartą nesugebės apsivalyti, susitvarkyti, išsaugoti vertybes, kurios nekinta šimtmečius, tai vėl atsitrauksime į tuos laikus, kai teisūs buvo tie, kurie turėjo daugiau teisių…

*

Bet gal matyti reikia kitaip? Taip jau buvo. Turi būti kitaip. Buvo tironas direktorius, žioplys, nesugebantis net „įstatyminės bazės“ susitvarkyti taip, kad kas turi būti pašalintas, būtų pašalintas be jokių ten moralinių, dorinių, žmogiškųjų faktorių.

Palaukite, mano buvusieji kolegos, moksleiviai, neskubėkite pažeminti savęs! Jei aš buvau netikęs, jei jūs „lengviau atsikvėpėte“ (panašiai parašė laikraštis, tiesa?), tai kokia baisi gėda, kad jūs visi tada (o ne dabar…) negalėjote padėti sau išsilaisvinti, o man – pasitaisyti. Tai ką, mokytojai, lenkėte galvas tironui? Ir tuo pačiu bandėte mokyti laisvus laisvos šalies vaikus? Tai nesuderinama!

*

„Taip jau buvo. Turi būti kitaip“, – pasakiau sau prieš ketvirtį amžiaus. Kitaip kokia prasmė kurti dar vieną Kauno mokyklą? Bet ir jūs, geranoriškieji komentatoriai, įsižiūrėkite ir pamatykite: jei aš būčiau toks, kaip tūkstančiai kitų direktorių, jei mūsų gimnazija būtų tokia, kaip šimtai kitų gimnazijų, tai juk jūs pirmieji imtumėte verkšlenti: „Kur ritasi švietimas? Kiek beraščių! Kiek veidmainystės! Kokia menka jaunimo kultūra… Ir pan.“

***

Taigi mes visada turime savęs klausti: ar norime, kad viskas būtų taip, kaip jau buvo? Ar norime, kad atsirastų kitokių, gal labiau spygliuotų, bet norinčių pakeisti, pagerinti, parodyti, išmokyti? Ir tada,  ketvirčiu amžiaus pasitikrinę, atsakytume: taip, mes norime!

Atsakymai

Burgis, 2015-05-19 08:59:09

Įsivelsiu…

Vaida, 2015-05-19 09:41:42

Laba diena, Direktoriau,

aš labai turiu vilčių, jog Jūs matote ne tik žiniaskaidos rašliavas, “kandančius” komentarus, bet ir tai, jog esate mums labai brangus. Gal mes ir neturime tiek daug drąsos, garsiai šaukti, piketuoti, bet šią dramą išgyvename taip giliai. Kartais daug lengviau vienam būti tuo kiek spygliuotu nei savo veiksmus suderinti su kolektyvu. Deja, mokyklose mūsų nemokė kaip ginti savo ir kito vertybes… Norime daryti tai, bijome pakenkti Jums, neslėpsiu, jog ir vaikus saugome. Gal būtų galima pasikonsultuoti su Jūsų advokatais, juk jie geriausiai galėtų patarti… Prašau parašykite, jei dar tikite nors kiek mumis.

Burgis, 2015-05-19 10:38:31

Vaidai: Jokio skirtumo, ar aš Jumis tikiu ar ne! Svarbiausia, kad Jūs patikėtumėte savimi. Svarbiausia, kad Jūs pamatytumėte, jog ką nors gyvenime galite padaryti. Kaip Jūs galite pakenkti man? Neįsivaizduoju. Ginantys tiesą ir teisingumą man pakenkti tikrai negali. Nuo ko Jūs saugote savo vaikus? Neįsivaizduoju… O advokatai Jūs gali konsultuoti, žinoma. Advokatai visus gali konsultuoti.

skridau pro šalį, 2015-05-19 11:16:57

Įsivelsiu 🙂

p. Burgi, man rodos, jūs būti vėliavnešiu gimęs. Vėliavnešys, po galais, ir netinka jūsų galvai kankinio vainikas.

Paprovokuosiu 🙂

Kažkur viduje knibžda šventvagiška mintis, kad getas yra getas, ar jis Kirtimų, ar elitinis…

Atsiprašau

Kristina, 2015-05-19 11:28:35

Taip, jūs teisus. Etine prasme. Galbūt ir man taip patiktų, kad etinė ir aukščiausia moralė būtų tai, kas laimi bet kuriomis aplinkybėmis. Bet nelaimi, nes susikerta su įstatymais/savanaudiškumu/tuštybe.

Bet nesuprantu vieno (ir dėl to jūs mane ištrinsite bei apkaltinsite, kad didžiuojuosi ar smerkiu ar kažkas tokio) – kodėl tampa užvis svarbiausia būti teisiam? Jūs reikalingas daugybei žmonių savo išmintimi. Bet neįmanoma įrodyti kažko žmonėms, kurie tiki kitomis vertybėmis. Tai Sizifo darbas..

Arba kodėl taip svarbu, kad blog’e būtų vien tik palaikantys komentarai? Labai įdomu diskutuoti su žmonėmis, kurie mąsto įvairiai. Ir visiškai neįdomu būti tik su tais, kurie pritaria man, kad ir svarbiausiais gyvenimo klausimais. Nekalbu apie tuos, kurie tyčiojasi.

Burgis, 2015-05-19 11:38:58

skridau…: 13.35 val. man skambins „Žinių radijas“, kažko klausinės apie švietimą, bet vienas klausimas bus ir apie mano bylą…

*

Rengiuosi atsakyti: kaip čia gali būti, kad ta šeima jokiu būdu nenorėjo palikti gimnazijos, kuriai vadovauja niekšas, smurtautojas? Viena versija, kad gerą gimnaziją sukurti tik niekšas ir gali, kita versija, kad aš visą ketvirtį amžiaus buvau pats nereikšmingiausias toje gimnazijoje. Antruoju atveju nehumaniška kažkokį menką žmogelį siųsti į kalėjimą, sąžinės gi reikia turėti…

*

Taigi, gal gimnazija ir getas, bet mano gimnazijoje bent jau nebuvo geto stiliaus, kad viskas turi būti nurodyta, surašyta. Tai buvo laisvų žmonių, orių ir garbę turinčių žmonių getas.

Burgis, 2015-05-19 11:44:23

Kristinai: man nei kada nors reikėjo, nei dabar reikia kraujo kaina įrodinėti, kad buvau, kad esu teisus! Eikit sau! Nejaugi aš turiu pats save žudyti dėl savo teisumo?! Esmė yra visai kitur: neįmanoma sukurti gėrio trims šimtams šeimų, jei matysi tik save arba tik vienos egzotiškos šeimos vaiką. Neįmanoma! Todėl man būtų tekę palikti gimnaziją ir užsiimti kuo nors kitu… O aš norėjau dirbti su vaikais. Ir jau prieš daugybę metų supratau, kad brangiai už tai sumokėsiu. Nesigailiu.

*

Liūdina tai, ką sužinojau vakar: mirė pirmos laidos gimnazistė Loreta… KTU profesorė, katedros vedėja. Kokia puiki gimnazistė buvo! Užjaučiu visus liūdinčius. Ir save.

skridau pro šalį, 2015-05-19 12:04:51

va ir gaunasi, Direktoriau, toks santegziuperiškas atsakomybės klausimas – už prisijaukintus ir mylimus.

Turint galvoje mūsų ‘egzotiškas šeimas’ tai jau misija kvepia, neduokdie.

Sėkmės, laikykitės, juk žinote, kad ‘ir tai praeis’…

Sokolovas, 2015-05-19 13:53:10

VARGU AR JAU BUS “KITAIP”

“Optimistas yra tas,

kas suvokia tikrąją padėtį”

Daugelis sunkiai įsivaizduoja, kokios dabar yra abiturientų žinios. Dvyliktokas neišsprendžia aštuntos klasės uždavinio, ramiai nueina į matematikos egzaminą, ir jį išlaiko! Neraštingumas yra globalus…

Tuo tarpu ir ŠMM, ir Nacionalinis egzaminų centras pataikauja tinginiams, kasmet vykdomomis “reformomis” dirbtinai užtikrindamas bene visišką egzamino išlaikymą. Kertelė nustatoma jau taisant darbus, trečioji egzamino dalis leidžia “pridėti taškų” net už teisingai nurašytą (!) formulę…

Tik 3- 5 procentai neišlaiko matematikos VBE! Bet juk tai klastotė oficialiu lygiu!

Tinginiams ir beraščiams pataikauja ir aukštosios mokyklos.

KUR MES EINAME?

skridau pro šalį, 2015-05-19 14:17:49

Regis, labai į temą, tik nežinau, ar čia priimta nuorodomis dalytis. Jeigu ne, atsiprašau, daugiau taip nedarysiu:)

http://www.delfi.lt/news/ringas/lit/a-tapinas-jei-buciau-diktatorius-trys-dalykai-kada-gyvensime-geriau.d?id=68005022

ex ktug gimnazistas, 2015-05-19 15:16:08

Taip direktoriau įkūrėte šaunią-nuostabią-savitą ir visa kitokią mokyklą. Atsiminimai yra tik patys geriausi (na gal viena kita nuoskauda) 🙂 Gal Ktug ir yra vienintelė mokykla kuri turi tokias taisyklas, kad bent karta jas prasižengęs jau turi ją palikti. Bet klausymas ar jos yra tobulos ir būtent tokių reikią, tikrai tokio griežtumo? Gal kuomet stojau irgi pasirašiau prie tokių taisyklių (jau net nepamenu, nes buvo tikrai senai) 🙂 bet kai stojau būdamas vos 15metų, tai be abejo viskas buvo tinkama. Nebuvo jokių klaustukų tarkim dėl 4 punkto, nes tie reikalai visai ir nedomino tuo metu. Kai sakote kad per 25 metus teko pašalinti 20-30 mokinių dėl šio punkto pažeidimo, tai tiesa pasakius šiek tiek “juokinga” kai pameni kiek iš tikrųjų mokinių jas pažeidinėjo mano metu ir po manęs realiai. 20-30 mokinių, tai lašas jūroje žinokite. Taip aš ir pats tas taisykles esu sulaužęs ne vieną ir ne du kartus. Ir klasiokų ir draugų. Bet nė vienas nėjo pas jus ir iškėlęs galvos nepadėjo prašymo kad išeina iš gimnazijos nes pažeidė taisykles. Ar aš didžiuojuos kad laužiau taisykles ir manęs nepagavo. Ne taip nėra. Bet tai vistiek netrukdė man užaugti manau doru lietuvos piliečiu, sukurti nuostabią šeimą ir auginti nuostabius vaikus 🙂 Šioje jūsų istorijoje su moksleive man gaila jūsų abiejų, tiek ir mokinės tiek ir jūsų. Viskas nuėjo tikrai per toli. Iš kitos pusės tai išryškino “klaida, ydas, žaizdas” Lietuvos įstatymuose, visuominėje, galbūt ir KTUg. Aš visada stengiuos laikytis tokios nuomuonės, kad nėra to blogo kas neišeina į gerą. Tik labiausiai gaila “nukentėjusių” žmonių sveikatų. Kurią mes turime tik vieną.

tikinti, 2015-05-19 16:47:40

Labai teisingai, protingai ir gražiai pakalbėjote per Žinių radiją. Gerai sudėliojot akcentus dėl finansavimo-o tai pas mus tik ir girdi-procentai procentai, o kur už tų procentų ir kokie slepiasi realūs dalykai kaip ir nesvarbu..

qwerty, 2015-05-19 17:30:48

Ten viduryje yra tekstas bei nuotraukos apie tai, kaip japonai tvarkosi su rūkymu gatvėje. https://www.exploretalent.com/articles/japanese-manners-you-might-have-never-heard-of/

qwerty, 2015-05-19 17:44:48

Skaitau fĄcebuką. Ten viena rašo: “Mano vaikai eina į Airių gimnazija, mes juos nuo gimimo iregistravome, buvo atranka nereali, man reikėjo testus Airių, Anglų kalba, Žiūrėjo tėvų praeitį, mokykla prižiūri ministrė mūsų, Mano vyriausiai dukrai suvedė duomenis į sistemą, kad tokiais ir tokiais metais ateina galimai tokia ir tokia karta į jų koledžus. Nuo vaikystės juos reikia ruošt.Pritariu viskuo čia texte.”

Burgis, 2015-05-19 18:37:37

ex ktug gimnazistui: ar Tu manai, kad visus tuos metus buvau toks naivus ir tikėjau, jog niekas nerūko, neišgeria? Santa Barbara, kuo Tu mane laikai?Ne, aš ŽINOJAU, kad ir rūko, ir išgeria, bet aš jus mokiau: moteris nebūna truputį nėščia; bedugnės negalima peršokti dviem šuoliais. Tu arba laikaisi taisyklių, arba nesilaikai. Nesilaikai? Nieko tokio, prisiimi riziką. Įtikinai save, kad jau esi suaugęs, nieko nebijai, todėl prisiimi riziką. Nuo to, kad tu taisyklių nesilaikai, taisyklės – nė krust! Kaip ir KET. Tūkstančiai kasdien pažeidžia, tik dešimtys pagaunami ir baudžiami. Viskas būtų visai gerai, jei nebūtų imančių kyšius. Jei visi prieš KET būtų lygūs. Jei taip būtų, pamažu, pamažu (kaip ir gimnazijoje) atsirastų vis daugiau tokių, kurie norėtų gyventi oriai, nepažeminami baudomis, kurie suprastų, kad taisyklės tau padeda, kai pritrūksta valios, kai sugundo aplinka. Taisyklės tau padeda! Ir Tau, mano gimnaziste, jos padėjo! Tik Tu dar nespėjai suvokti, kad truputėlį truputėlį kitaip auklėsi savo vaikus. Kad dažniau, kur kas dažniau pagalvoji apie visokiausių įsipareigojimų, taisyklių (KET, santuokos priesaikos, Dekalogo ir pan.) gerbimą. Ir tas tolimas aidas iš Gimnazijos laikų Tave pasiekia, nes Tu negali negalvoti ir apie tuos, kurie taisyklių laikėsi, ir apie tuos, kurie nesilaikė, ir apie tuos (save…), kurie visaip bandė pateisinti taisyklių nesilaikymą. Ir tada Tu pagalvoji apie savo nuostabią šeimą, apie ištikimybę savo nuostabiai žmonai, apie norą, kad Tavo nuostabūs vaikai… laikytųsi taisyklių, Tau nemeluotų, neveidmainiautų. Va, kokia gili tų mano taisyklių prasmė! O dabar – išgerkite, užsirūkykite ir nusikeikite. Palengvės. Tikrai.

*

Aha, dar prisiminiau, kad Tau gaila mudviejų abiejų. Tikrai, ant svarstyklių lėkštės – visiškas balansas: aš praradau darbą, krūvą pinigų, beveik visus sveikatos likučius; bet man – 65-eri; ji prarado galimybę duoti bet kokią priesaiką (santuokos, Hipokrato ir kt.), pasirašyti bet kokią sutartį, duoti kam nors žodinį pažadą, reikalauti iš savo vaikų gyventi oriai ir teisingai; ir viską prarado visam gyvenimui! O jai – tik 18.

nuoba, 2015-05-19 20:30:02

DDT, tamsta visiškai teisus. Nieko ta Paulina neprarado. Jinai senai jau daug ką prarado, gal net nebuvo gavus. O ko neturi, to ir neprarasi.

qwerty, 2015-05-19 23:20:02

Štai, kad ir Lietuvos čigonai. Kad ir kokie jie būtų, tačiau turi gerą dalyką – savo teismą. Kris Romani vadinasi. If it is concluded that an imbalance happened and its nature and gravity make very difficult restoring the balance with reconciliation, then reparations and punishments are also considered. These may range from fines (Romani: glaba) paid by the guilty to the injured party, to the guilty party being declared marime (‘unclean’) for a period of time, and banished (Romani: shudine/chhudine) from the community. The period of time may be fixed, or until the guilty will pay the fine or will restore a former status quo. The most extreme sentence is for a Romani person to be declared marime for all time, and thus permanently excluded from the Romani community, a horrific fate amongst the Roma. In former times, the death sentence was also a possible punishment in some Romani groups, although it is not known to have been practiced for a very long time. If all parties are found guilty and fines are paid, usually these are given to the poor Romanies. Also the punishment may include unpaid work for the local Romani community. The injured party, also in order to reinforce the balance and restore the harmony with the guilty, may renounce a part of the reparations they are entitled to. The decisions of the kris are definitive (there are no higher Romani courts) and they are enforced by the moral pressure of the Romani community. Būtent – moral pressure of the community.