Jūs nepatikėsite! Nors esu jau pagyvenęs žmogus, bet į tolį nušoku 18 metrų! Ne, ne nuo tilto…
Nušoku aš taip: įsibėgėju ir nušoku 3 metrus; vėl įsibėgėju ir vėl nušoku 3 metrus; pakartoju procedūrą šešis kartus – štai jums ir rekordas!
*
Nejuokinga, pasakysite? Ir man nejuokinga, kai sužinau, kad taip „rekordus“ pasiekia moksleiviai.
Devintos klasės (ne, ne mūsų gimnazijos!) moksleivis pasigyrė, kad iš matematikos kontrolinio gavo 10 balų! Aš gerokai nustebau, nes šiaip jam ir septyni turėtų būti didelė šventė…
*
Parodė sąsiuvinį. Parašyta labai tvarkingai, išspręsta išsamiai, teisingai. Kas išspręsta? Šešios kvadratinės lygtys! Na, visai vienodos lygtys! Žinoma skiriasi koeficientai, bet nieko daugiau. Jokių variacijų, jokių klastų ar įmantrybių.
*
Kas tai, jei ne dresūra? Kas tikrinama? Kad moksleiviui užtenka ištvermės šešis kartus pakartoti tą patį? Kad jis neklysta kaip pirmokas, antrą, trečią,…, šeštą kartą pakartodamas tą patį? Ne, čia apsidraudžia mokytojukas – moksleivis išsprendė šešis uždavinius, parašiau 10 balų, ko norite?!
Noriu, bet negaliu…
Atsakymai
Burgis, 2011-12-14 08:34:24
Pritarkite, nepasmerkite…
petras, 2011-12-14 09:38:51
Na tai tokiu pačiu lygiu ir pastarųjų dviejų metų abitūros egzaminai buvo :))) jei net aš sugebėjau juos išspręst minimum pusei maksimalaus įvertinimo per kokį nepilną pusvalandį. (o buvo įdėta uždavinių net ir kokios penktos klasės lygio).
tai šiuo atveju mokytojo kaltė, kad moksleivis ne tik nebandys mokytis, bet ir realios situacijos nežinos.
MariusM, 2011-12-14 09:42:34
Pabandžiau įsiklausyti į vieną, dabar labai populiarią TV reklamą ir su siaubu pradėjau pastebėti, kaip ji daug kur tinka…
“… aš dabartistas, aš nieko neplanuoju… “
Margarita, 2011-12-14 09:55:21
kaip tik rašiau ką tik apie tai kitoje temoje. Bukas, bet kruopštus mokinys nuosekliai išsprendžia tuos 6 uždavinius ir gauna 10, o gabus, protingas išsprendžia pirmąjį, tada pasidaro nebeįdomu ir norisi kuo greičiau tai užbaigti, ir privelia paprastų klaidų. Gauna 5. Toks mano vaikas. Skambina matematikos mokytoja ir sako “nežinau, ką daryti. Matematiką moka geriausiai iš visos klasės. Prie lentos atėjęs visai klasei paaiškina sprendimus, o kaip tik kontrolinis turiu rašyti mažą pažymį, nes privelta žioplų klaidų ten, kur belieka tik skaičius įstatyti.”
petras, 2011-12-14 13:08:24
O tai kur problema aš nesuprantu ???? tai jis gi gavęs 5kis vietoj 10ties, juk nepradės blogiau suprast ar nesuprast matematikos, jei jau taip gerai ją supranta. tai lai būna 5ki, o ne 10imt parašyta dienorašty, svarbu, kad jūs žinosit, kad jis ją moka, tik privelia paprastų klaidų ir gyvensit sau laimingi 😉 pažymys 1-11 klasėse absoliučiai nieko nereiškia, svarbu ką moka moksleivis ir kad jis gabus, bei supranta tai ko yra mokinamas.
Arvydas, 2011-12-14 13:29:39
Visiškai pritariu Petrui! Remiuosi savo asmenine patirtimi. Mokykloje apie mane atsiliepdavo: “protingas vaikinas, tik turėtum labiau pasistengti ir gautum vien dešimtukus”. Bėda ta, kad aš nemačiau jokios prasmės rinkti tuos dešimtukus.. Kiek man būdavo įdomu ir naudinga – aš išmokdavau ir suprasdavau. O ruoštis olimpiadoms arba konkursams.. Na, tai tiesiog ne mano prigimčiai 🙂 Žinoma, tai nereiškia, kad tingėdavau ir nieko neveikdavau! Užsiimdavau veikla, kuri MAN būdavo įdomi – skaitydavau knygas, sportuodavau, piešdavau, susitikdavau su draugais, programuodavau, spręsdavau kryžiažodžius, stengiausi suvilioti savo būsimą žmoną :)) Na, o mokytojų įvertinimas.. Ką gi, aplinkinių nuomonė man niekada per daug nerūpėdavo. Beje, tokia “vienišo katino” patirtis labai pravertė studijuojant – savarankiškai ieškodavau teorinės medžiagos, ją mokiausi, stengiausi patikrinti praktiškai, o į paskaitas keliaudavau išsiaiškinti dalykų, kurių savo jėgomis nesugebėjau įveikti.
Beje, tas 18 metrų šuolis per tris kartus, olimpiniais terminais kalbant, vadinasi – trišuolis ;))
Margarita, 2011-12-14 13:56:59
Petrui: problema tame, kad nesvarbu ką moki realiai, svarbu ar sugebi tai parodyti kitiems. o mokyklos atžvilgiu tai yra pažymys. Juk kaip kitaip patikrinsi ir įsitikinsi ar mokinys moka ir supranta? Visuomenė reikalauja ne potencinės energijos, bet kinetinės:) Ne galimybių kažką atlikti, o jau atlikto rezultato.
sms, 2011-12-14 14:11:29
Svetainės šeimininkui, vietoje mokinių ir mokytojų kiršinimo, siūlau nueiti ir padirbėti, kokioje visai paprastoje mokykloje ir pamokyti matematikos 9F klasę, kur klasės sudaromos tokiu principu: 9A – geriausi, 9B likę ir t.t… Gal tada pastebėsite, kad daugumai koeficientą 3 pakeitus į – 3 lygtis tampa visai kita ir labai sunkia. Nors abejoju ar spėtumėte ką nors suprasti, greičiausiai po savaitės pabėgtumėte, arba po dviejų direktorius neapsikentęs atleistų su didele išeitine pašalpa. Jūs neturite nė menkiausio supratimo, kokie vaikai kitose mokyklose. Pas jus ateina tik patys geriausi, o jūs drįstate viešoje erdvėje įžeidinėti jų mokytojus.
petras, 2011-12-14 15:40:59
Margarita, nesvarbu kažką kažkam rodyt. mokyklos pažymys stojant pvz. į universitetą praktiškai neturi jokios vertės lyginant su abitūros egzaminais, o juo labiau su stojamaisiais egzaminais. (na o jei mokinys nesugebėtų sukaupt dėmesio (nes jam neįdomu), nors ir per jėgą, keliom valandom, tai čia jau būtų moksleivio problema ). o visuomenei visko reik ir visokių. pradedant nuo profesorių baigiant ravėtojais.
Simonas, 2011-12-14 19:20:35
Sms: Jūs priekaištaujate Burgiui, kad Jis ,,susirenka” geriausius mokinius, todėl jam lengva peikti tuos mokytojus, kuriems tenka prastesni. Bet nemanote, kad jis įdėjo labai daug darbo, kad gimnazija taptų tokia, kokia yra dabar? Nemanote, kad dėl direktoriaus Burgio (žinoma, ne vien tik tai jo) dėka ten nori rinktis geriausi? Žinoma, reikia suprasti ir tuos mokytojus, kuriems tenka tie prastesni mokiniai, bet Burgis tikrai turi teisę viešai reikšti savo nuomonę, nes pats yra padaręs daug švietimo labui.
agni, 2011-12-14 19:38:27
sms, vienoje mokykloje kelias savaites vadavau sergančią mokytoją ir vedžiau matematikos pamokas 11E ir 11F klasėms, tai mane iš anksto perspėjo, kad F klasė beviltiška, o E tai žiopla, bet stengiasi. Na, mano patirtis buvo kiek kitokia… E klasė turėjo ūpo šešis kartus rašyti tą patį, bet net pagal pavyzdį uždavinius sunkiai sprendė, o F klasė kantrybės neturėjo, bet man su jais buvo įdomu. Jie sugebėdavo užduoti protingų klausimų, jie nebijojo mano improvizuotų apklausų iš bet ko, nes jiems patiko mąstyti, bet per jų pamokas aš neturėdavau kada žurnalą užpildyti, kada lankomumą sužymėti, nes jei tik nustodavau su jais bendrauti, tai jiems pasidarydavo nebeįdomu ir prasidėdavo balaganas… manau, kad todėl dauguma mokytojų jų ir nemėgo, nes su tokia klase dirbti reikia daugiau pastangų.
Burgis, 2011-12-14 19:43:00
Petrui: problema yra! Problema didelė! Tas moksleivis nemoka, nemoka matematikos, bet kaip jam tai sužinoti, jei jis gauna 10?!
sms: 1) Beveik nė vienas ant manęs nirštantis mokytojas negalėtų, nepajėgtų dirbti mūsų gimnazijoje. Tai ar jis mokytojas?
-
Moksleivius savo idiotiška mokymo ir vertinimo sistema žalojantis moksleivius mokytojas yra kriminalinis nusikaltėlis. Ir aš turėčiau jį girti?
-
Iš kur atsiranda tie nieko nesugebantys moksleiviai? Juos tau atsiuntė kitas „mokytojas“.
-
Jei matote problemą, jei nematote sprendimų, jei manote, kad viskas mokykloje beviltiška, tai gal geriau pakeisti darbą?
-
Ne, aš nepabėgčiau! Esu buvęs ir blogesnėse vietose, esu dirbęs ir sunkesnius darbus. Ir direktorius manęs neatleistų – bijotų, kad aš jį atleisiu.
-
Aš geriau už jus žinau, kokie moksleiviai kitose mokyklose. Kitaip apie tai nerašyčiau. Manyčiau, kad pasitaikė unikalus atvejis…
Ignas, 2011-12-14 20:04:23
Dabar apie viduramžius kartais kalbama kaip apie tamsiuosius amžius.
Po 100, o gal net mažiau metų dabartiniai laikai irgi bus įvardijami kaip tamsieji, vien dėl tokios absurdiškos, nesiremiančios žmogaus psichologija, motyvacija, polinkiais mokymo sistemos.
Džiaugiuosi, kad mokykloje buvau neatsakingas, nepareigingas, nelankantis pamokų mokinys, tad taip mokslas kaip pareiga manyje ir nesusiformavo, todėl dabar mokytis – įdomu, malonu.
Sunku mėgti tai, kas tau primetama kaip pareiga.
sms, 2011-12-15 08:45:05
-
Matote, refleksija yra abipusė. Mokiniai ne tik jums atneša savo kontrolinius darbus, bet ir mums atneša jūsų duotas užduotis. Ir mums tenka aiškinti jiems kaip spręsti, nes jūs arba nesugebate to padaryti, arba jie bijo jūsų klausti, nes jūs nepakenčiate ne itin gabių. Taip, kad sunku pasakyti, kas šioje situacijoje “nepajėgus” ar “nemokša”.
-
Mes moksleivių jums nesiunčiame. Jūs patys visais įmanomais būdais juos susikviečiate. Tai ir džiaukitės, kad ateina (kol ateina).
-
Duok dieve jūsų gimnazijos matematikos mokytojams sveikatos, nes jei jums tektų ieškoti, po jūsų pareiškimų, nedaug atsirastų norinčių pas jus dirbti. Ir tikrai ne dėl kompetencijos stokos.
“Aš geriau už jus žinau, kokie moksleiviai kitose mokyklose.” Kas ryšis dirbti pas aiškiaregį…
Burgis, 2011-12-15 13:52:13
sms: galėčiau ir nebesiginčyti… Viskas kada nors prasideda, kada nors baigiasi… 22 Gimnazijos darbo metai šį tą įrodė ne Jūsų naudai. O rašau, su Jumis ir su panašiais ginčijuosi tik dėl vaikų, dėl visų mūsų ateities. Jei Jūs teisus, tai kodėl taip blogai švietime?
skaitovas, 2011-12-15 14:34:00
Gerb. Burgi, man truputį rūgštokaa atrodo jūsų beapeliacinis sprendimas “čia apsidraudžia mokytojukas”. O gal tas “mokytojukas” šventai tiki nuostatom apie mokinių vertinimą, kurios gana aiškiai ir nedviprasmiškai skelbia, kad mokiniai vertinami pagal jų padarytą individualią pažangą? Ar nepagalvojate, kad prieš tai buvusiame darbe jis, tarkim, nesugebėjo išspręsti dviejų identiškų užduočių vienodai? Gal mokytojas džiaugiasi, kad šis žmogutis pagaliau suprato patį principą?
Burgis, 2011-12-15 16:41:36
skaitovui: nesikuklinkite, mano pastabos ne rūgštokos, o tiesiog rūgščios, karčios, aitrios!
Kaip galima vertinti „už pažangą“!? (Man nerūpi, ką rašo tie korumpuoti mažaraščiai valdininkiukai!). Aš gaunu 8 balus už rezultatą, o jis gauna 10 balų už pažangą?! O gal ir aš gaunu tik už pažangą? Iš kur man žinoti?! Tai gal man tyčia pirma atsilikti, kad paskui būčiau paskatintas už pažangą? Gal jau ir olimpinėse žaidynėse taip medalius dalija? Futbole? Krepšinyje? Versle? Politikoje? Medicinoje? Atsipeikėkite!
Arvydas, 2011-12-15 16:43:11
Seime algą moka už pažangą! :)) Nes rezultatų nėra.. 😉
skaitovas, 2011-12-15 17:08:08
Štai ir matosi, kad visi tie Jūsų 22 darbo gimnazijoje metai tėra darbo elitinėje mokykloje metai. Neneigsim jūsų nuopelno ją kuriant. Bet nė velnio jūs mokyklų nepažįstat – čia aš jau nebesikuklinu! Jūsų intelektinio olimpinio rezervo mokykloje gal iš tikro toks principas netinkamas. Tačiau yra mokyklų, kuriose toks vertinimas ir tepalaiko mokymosi motyvaciją… Juk kalba eina apie privalomą mokymą, o ne apie vidurinį ugdymą, atrodo.
attente, 2011-12-15 17:19:12
O Jūs manot labai lengva mokytojams dirbti KTUG? Drįsčiau tuo abejoti. Smarkiai. Tie “atsirinkti” vaikai dažniausiai ir nori sužinoti daugiau nei “paparastose” mokyklose. Ir jiems kartais kyla tikrai labai kėblių klausimų. Čia mokytojas turi būti pasiruošęs bet kam.
sms, 2011-12-15 17:42:03
Mieloji(- asis) attente, patikėk manimi, mokytojams gerokai sunkiau dirbti tose mokyklose, kuriose vaikams nekyla jokių klausimų, išskyrus vieną: kiek liko iki pamokos pabaigos.
B.B. jūsų aiškiaregystė ir visažinystė jus ir visą gimnaziją gali nuvesti klystkeliais. Nereikia girtis vertinimo neišmanymu. Pagal jūsų modelį, jei vertinsime tik rezultatą, KTUG gimnazistai palyginti su kokios nors Kinijos elitinės mokyklos mokiniais gali būti įvertinti tik dvejetais, nes gi jų padaryta pažanga nieko verta…
Burgis, 2011-12-15 18:40:59
Pasitraukiu iš diskusijos… Jei jau jūs mūsų buvusią šaunuolę gimnaziste (attente) nureitingavote – ką su jumis kalbėti? „Gali nuvesti klystkeliais…“ Pagalvokite, ką rašote! Kada gali? Per 22 metus nenuvedė, taip po 50 metų nuves?! Tegu! O jus JAU nuvedė ir į tikrą kelią nenorite grįžti. Ir nereikia. Mums nepakeliui.
Ignas, 2011-12-15 18:51:56
sms,
mokinių nemotyvaciją laikote kaip priežastimi tokios vertinimo sistemos, tokios mokymo sistemos. Aš manau, kad tai labiau pasekmė.
attente, 2011-12-16 01:23:12
sms, na, man teko mokytis ir tarp labai motyvuotų gimnazistų, ir “eilinėje” mokykloje. Drįsčiau su Jumis dar ilgokai pasiginčyti… Jei “tose mokyklose, kuriose vaikams nekyla jokių klausimų, išskyrus vieną: kiek liko iki pamokos pabaigos” už 6 vienodas lygtis gavę 10 mokiniai bus labai laimingi, KTUG kas nors būtinai paklaus “o kas būtų, jeigu…”, o po tokio klausimo natūraliai gimsta “gerai, o jeigu tada turim taip…”