Tarpušvenčio mintys: svarbiausia – Mokytojas!

***

Galėčiau rašyti ir rašyti… Mintys apie Mokytoją sukosi galvoje švietimo raidos scenarijų vertinimo ceremonijoje, mintys apie Mokytoją užplūsta bendraujant su anūkėliais, mintys apie Mokytoją beveik niekada manęs neapleidžia…

Kiek daug valstybė sutaupytų, jei investuotų parengdama gerus Mokytojus! Tada nereikėtų kišti pinigų visokioms menkavertėms mokymo priemonėms (moko Mokytojas!), nereikėtų jokių švietimo prievaizdų (Mokytojo negalima tikrinti! tikrinti galima tik mokytoją…), nereikėtų kalbėti apie mokyklą vaikams (Mokytojui to nereikia nurodyti!), nereikėtų „kelti mokytojų kvalifikacijos“ (neišverčiamas žodžių žaismas; Mokytojas tobulina pats save, jis kitaip negali gyventi)…

*

Netrukus sutiksime kitus metus. Gyvensime mokydamiesi. Geriausiai gyvens tie, kurie turės daug gerų Mokytojų.

Atsakymai

Burgis, 2011-12-27 18:45:43

Įvertinkite nuostatą…

Burgis, 2011-12-28 09:27:00

Tiek teigiamų įverčių! Bene bus rekordas… Ačiū!

sonata, 2011-12-28 14:38:53

Mielieji Šeimininko ir jo svetainės gerbėjai, nepraleiskit galimybės dar kartą pagerbti Žmogų, mokantį matematikos, verslo, o svarbiausia – Gyvenimo tiesų:

http://www.ekonomika.lt/isrinkite-lietuvos-metu-verslo-svyturi

Nr.16 !

Gerb. Burgi, na labai prašau, neištrinkit:)

Burgis, 2011-12-28 14:42:42

Gerb. Sonatai: neištrinsiu! Ten ne apie mane: aš esu Bronislovas, o ten Bronislavas… :-). Bet pokštas geras: Burgis – verslininkas! Dabar tai jau visi žinos, kad gimnazijoje savo versliuką suku… Beje, taip ir yra!

Žydrūnas, 2011-12-28 22:05:58

:o)

D., 2011-12-29 12:34:24

sonatos nurodytame straipsnyje įdomus paskutinis sakinys, jog mokinys gavęs nepatenkinamą trimestrinį pažymį iš gimnazijos šalinamas.

Kiek teko susidurti su šiuolaikine švietimo sistema, tai jei mokinys bėga iš pamokų ar jei gauna neigiamus pažymius – tai ne mokinio ar jo tėvų bet mokytojo problema, atseit jis blogai atlieka savo darbą.

Saula, 2011-12-30 00:40:19

D.`am: viduriniame ugdyme 4 – teigiamas pažymys – “silpnai”.

Aukštojoje 4 – “nepatenkinamai”.

Dėl prastų pažymių D. teisus – mokytojas “kaltas” :-). Turi rašyti “pasiaiškinimą” 🙂 Turi kurti individualią programą tam mokiniui – kaiop pasiekti jo pažangą. Po neigiamo metinio pažymio tie vasaros darbai – tarsi pasijuokimas… Visus metus nelankęs (su mažom išimtim – o ir tas atėjimas į pamokas būna tarsi “cirkas atvažiavo” – klounados, keiksmažodžiai, priklausomai iš kokios aplinkos mokinys) mokyklos, nesimokęs, susilažinęs, kad neatvertęs knygos baigs (X klasę/mokyklą/ ir pan.), per tuos vasaros darbus staiga šventos dvasios apšviestas ima ir atsiverčia į tiesos kelią. Stebuklai vyksta, žinote… O jūs čia mokytojas ar Mokytojas. Stebukladaris. Va 🙂

Na, bet sotus alkano nesupras… O kad B.B. būtų įkūręs eilinę mokyklą eiliniame mikrorajone su 33 proc. socialiai remiamų, n+k asocialių, pagal modifikuotas ir adaptuotas programas besimokančių (anksčiau tokie mokėsi pagalbinėse mokyklose – o dabar sėdi šalia dešimtukininko. Tai nei tam, nei anam ne į naudą. Socializacija… Gal ją galima organizuoti ne per kasdienę skriaudą vaiko išprusimui…)

Ir aš gal kokį dešimtmetį su tuo absurdu kovojau. Dariau viską, ką galiu. Vėliau mano tuos sparnus vis karpė, karpė…

Saula, 2011-12-30 01:38:38

Karpė visi, kas netingi: vadukai, vaikų tėveliai… Po gero karpymo tai ir daktarai įsiterpdavo motoro pataisyt.

Jūs B.B. – laimingas žmogus. Bendraujate su protingais, o gal ir protingesniais (perspektyvoje) už save. Jums įdomu. Satisfakcijos viena po kitos čia ir dabar. Jūsų pakviestieji iš rinktinių – KTUG geriausia.

Yra ir kitokie. Jei juos surinktume į vieną mokyklą – reitingai būtų kitame gale. Bet juk reikia mokyti, lavinti ir juos. Sudominti. Tai ne tas pats kas žingeidų ir gabų. Nepasiteisina jų integravimas į klasę tiesiogiai.

Bet to ignoruoti negalime. Kaip B.B. mėgsta rašyti – juk su jais mano anūkams teks bendrauti. Ir man ne tas pats kokie jie bus žmonės. Niekada nerašote apie spec. poreikių mokinius (anksčiau vadintus – protiškai atsilikusius). Ką Jūs manot? Tai didelė problema.

Nors man būna ir su jais įdomu. Tik dėl kitų priežasčių. Net ir mano “pergalės” juose kartais man atrodo kosminės, nes lyg ir neįmanoma, gydytojai sako, kad to negali būti, o pasidaro įmanoma. Autistas leidžia paspausti ranką, susirašinėjame el. paštu, Skyp`u. Programuoja kai kurias valdymo komandas (išskyrus “if”). Tai tokia + “kvalifikacija”. O hoho.

Man šis pasiekimas toks brangus, kad net kito mokinio respublikinė I v. lyg ir antroje vietoje.

Nors ir nekvies manęs į jokias menes už tai apdovanoti. To ir nereikia. Aš gavau apdovanojimą, tokį tylų tylų, bet patį didžiausią. Jūs neįsivaizduojate, tai tokia palaima…

Burgis, 2011-12-30 08:35:26

Saulai: ačiū, geros mintys, teisingas požiūris. Pasiteisinsiu. Turėdamas gimnaziją, negaliu įsteigti dar ir kitokios mokyklos, kitokiems moksleiviams. Bet aš pažįstu juos, pažįstu! Paprašytas nemokamai privačiai mokau įvairiausius moksleivius. Kelis mėnesius mokiau psichiškai neįgalų moksleivį, kuris prieš tai buvo patyręs sunkią stuburo traumą. Kartais nuvykstu į kokią nors „eilinę“ mokyklą ir pasitreniruoju… Deja, to dažnai daryti negaliu, nes juk reikia dirbti ir savo darbus.

Sėkmės Jums, ištvermės ir tylaus džiaugsmo 2012-aisiais!

Burgis, 2011-12-30 08:36:37

Dar Saulai: mes būtinai, būtinai turime steigti įvairias mokyklas įvairiems moksleivams! Kitaip kenčia ir vieni, ir kiti.