Netrukus, mėnesio pabaigoje, mano studentams – tarpinis žinių ir gebėjimų patikrinimas. Pirmasis „mažasis egzaminas“. Dabar pertrauka tarp e-pratybų vienai ir antrai grupei, tai ir rašau įspūdžius…
Tvyro nerimas… Kažkoks liūdnas laukimas. Netikrumas. Prašau klausti, diskutuoti – žmonės tyli. Slepiasi. Slepia savo galias (negalias).
*
Taip neturėtų būti! Jau esu rašęs, kad net abitūros egzaminai neturėtų sukelti tokio nerimo kaip dabar. O egzaminai studentams turėtų būti tokie įprasti kaip rytinė kava… Bet tam reikia daug ką pakeisti!
*
-
Pakeisti studijų motyvaciją. Neaiškinti sau „mums to nereikia, nereikės“.
-
Pakeisti studentų ir dėstytojų bendravimą. Tai turi būti bendras darbas, o ne „viršininkas-pavaldinys“ sistema.
-
Pakeisti požiūrį į mokymo programas. Kokia prasmė mokyti aukštosios matematikos, jei žmogus nemoka „žemosios matematikos“? Nieko neatsitiktų, jei universiteto bendrieji kursai (įskaitant matematiką I-II kursuose) būtų lankstūs, leidžiantys studentams likviduoti mokyklines spragas.
-
Pakeisti požiūrį į tai, ką ir kaip studentas privalo (privalo?) daryti. Jau rašiau, kad bandau pakeisti požiūrį į visokius testus, egzaminus net jaunesniųjų klasių moksleiviams: nereikia klausti to, ką mes mokame ar manome, kad būtina mokėti, reikia klausti taip, kad pamatytum, ką moka vaikai. Ir studentai.
Vakar mūsų anūkėlė Emelie, kuriai balandžio 10 dieną sukaks ketveri metukai, mums su jos mama (mūsų dukra) bendraujant per „skaipą“, niekieno neverčiama parašė savo vardą (!) ir mums, seneliams, parodė. Kaip gražiai parašė! Tai buvo džiaugsmo!
Panašiai apsidžiaugčiau, jei mano studentai per egzaminą parodytų savo nuovoką, išprusimą, mąstymo originalumą ir gelmę. O gal?…
Atsakymai
Burgis, 2014-03-18 10:14:30
Laukiantiems pokyčių…
ST, 2014-03-18 12:35:43
Siūlau pakeisti, kad egzaminuotų ne tas dėstytojas, kuris dėsto 🙂
Kai prieš egzaminą dėstytojas tardavo, – Klauskit! – tai mintis kildavo tokia – jei aš paklausiu apie tai, kas man labiausiai neaišku, ką mažiausiai suprantu, tai dėstytojas panorėjęs per egzaminą galės tuo pasinaudoti 🙂
Burgis, 2014-03-18 13:04:34
ST: va, čia esminis posūkis! Kaip dėstytojas ruošia egzamino užduotis: a) kad kuo daugiau studentų egzaminą išlaikytų; b) kad kuo daugiau studentų nepastebėtų klastingų „spąstų“; c) kad kuo objektyviau būtų atskleistas studentų pasirengimas; d) kad dėstytojas galėtų pasimėgauti savo išprusimu, išmanymu, išradingumu; e) kad studentai galėtų parodyti savo išprusimą, išmanymą, išradingumą?
*
Beje, pirmakursius jau egzaminuoja mūsų dėstytojų komisijos. Ir kaip pasikeitė studijos? Pasidomėkite…
ST, 2014-03-18 21:26:44
Neradau (guglinėdamas) apie tai, kad egzaminuoja dėstytojų komisijos (išskyrus apeliacijų nagrinėjimą ar diplominių gynimą) ir ar tai turėjo įtakos studijoms.
Šiaip pamąsčius, atrodo, kad tai turi būti teigiamas pokytis – turėtų drausminti dėstytojus, studentai turėtų būti reiklesni, drąsesni, nepakantesni prastam dėstymui.
Aušrius, 2014-03-18 21:54:49
Neseniai išgirdau, kad elitinėse Vakarų mokyklose kategoriškai draudžiami testai mokiniams. Paprastų mokyklų vaikai tuose testuose yra tiesiog paskandinti. Žiauriai apsidžiaugiau, kad mano žmona ko gero vienintelė visoje mokykloje nenaudoja patikrai testų. Ji taip nusprendė intuityviai, turbūt. Bet man dar labiau patinka Jūsų išsisukimas iš bukinančio testų ir egzaminų poveikio. Jūs sugebate pažiūrėti į šitas priemones kūrybiškai.
sonata, 2014-03-19 20:45:01
Aušriui: šaunuolė Jūsų žmona. Aš iš savo apgriuvusios varpinės – kai kuriuos dalykus mokėjau “apgraibom”, bet testus laikydavau puikiai – tam užtenka “kažkur kažkada kažką” išgirsti ir greitos orientacijos. Panašiai, kaip tinkamai paleistas akmenukas gali kelis kartus nušuoliuoti vandens paviršium, nenugrimzdamas į gilumą.
A., 2014-03-19 23:16:27
sonata, o ar akmenukas paskui plūduriuoti lieka? :))
sonata, 2014-03-20 13:41:03
A.: nugrimzta savaime aišku, tik gal ne į tą vietą;)
Aušrius, 2014-03-20 17:51:54
Jie sako, kad testai įpratina mokinius neformuluot užduoties. Klausimas jau suformuluotas, belieka pasirinkti atsakymą ir tu – sėkmės džentelmenas! Tiek pat blogi yra ir periodiniai egzaminai. Jie įpratina mokintis tik nuo atsiskaitymo iki atsiskaitymo. Gerai tinka tiems, kurie paskui ir gyvena: nuo atlyginimo iki atlyginimo. Tik dėl egzamino mokaisi, tik dėl atlyginimo dirbi… Aukščiausi idealai – krepšinis per televizorių, skardinė alaus ir vokiškas automobilis.
Nea, be pykčio apie Šv. sistemos tendencijas kalbėti negaliu.
petras, 2014-03-21 09:29:42
Aušriau, dabar pamėginkit įsivaizduoti pasaulį be žmonių, kuriems aukščiausi idealai – krepšinis per teliką, skardinė alaus ir vok. automobilis. Įsivaizduokit, jog visi žmonės pasaulyje siekia tobulybės ir niekas nedirba nuo algos iki algos 🙂
Aušrius, 2014-03-21 19:54:54
Man regis, pasaulis būtų puikus, jei bent kas antras norėtų būti tobulu. Siektų būti tobulu, o ne paprasčiausiai taip apie save galvotų.