Tėvai, gelbėkite savo vaikus!

Jie moka spręsti tik išspręstus uždavinius. Aš norėjau tuo įsitikinti. Ir įsitikinau. Mokykla juos moko tik pamėgdžioti. Pažvelkite į mano testus aštuntokams ir devintokams, pretenduojantiems į KTU gimnaziją. Pasibaisėkite – juk ne pagal programą! O gyvenimas – pagal programą? Kodėl aš turiu sugalvoti, kaip užsidirbti duonos kąsnį, kaip per anksti nenumirti, o vaikai turi teisę nieko NAUJO nesugalvoti.

Netiesa! Radau keletą tikrų šedevriukų! Pažvelkite, kaip išspręstas vienas iš uždavinių: keturi lygūs trikampiai! Ir čia pat teiginys, kuris yra ne vaiko, o jo mokytojo gėda! Kaip sugebėjo nepasakyti, kad statusis trikampis gali būti lygiašonis!?

Tėvai, pasidomėkite nedelsiant, ko mokomi jūsų vaikai, kaip mokomi! Jei galite, mokėkite pinigus, daug pinigų, nes paskui bus vėlu…

Atsakymai

A.B., 2008-04-11 21:22:29

Mes veržte veržiamės į KTUG būtent todėl, kad norime išmokt mąstyti, o ne tik mėgdžioti! O Jūs vietoj to, kad mokytumėte, kaltinat valdžią, kad ji Jums davė per mažas patalpas, todėl esat priversti riboti mokinių skaičių, bet tokie žodžiai neguodžia tų, kurie tik norėjo mokytis iš geriausiųjų.

matematikos mokytoja, 2008-04-11 21:50:04

Šioje situacijoje, dėl Jums žinomų priežasčių, turėčiau patylėti, bet negaliu.

  1. Jūs puikiai žinote, kad šio MLT metu vyko respublikinė olimpiada Šiauliuose. Todėl vaikų, kurie domisi matematika ir geba atrasti, šiame MLT beveik nebuvo.

  2. Statinio prieš 30 laipsnių kampą savybę mokytojai taip ir įrodinėja kaip Jūs pateikėte. Kiek vaikų tai įsidėmi?

  3. Kad statusis trikampis gali būti lygiašonis visi matematikos mokytojai pasako dar 5-toje klasėje, o po to kartoja nuolat, bet kaip Jūs pastebėjote ne visi vaikai teikiasi išgirsti.

  4. Užvesti motociklą visai nesunku, bet aš to nemoku, nes aš tuo visiškai nesidomiu ir man niekada niekas to nerodė. Tai ar dėlto turėtų būti gėda mano tėvui ar vyrui?

  5. Matematiku kaip ir menininku reikia gimti. Tiksliai nežinau, bet tokių gimsta 3 ar 0,3 procento, t.y. labai mažai. Visi kiti gali išspręsti, kaip Jūs pastebėjote, tik spręstus uždavinius. Ar dėlto jie mažiau laimingi?

Tomas, 2008-04-11 22:49:56

To A.B.:

Kitaip sakant, siūlote kurti ant žemės rojų: tikrą ar komunistinį, tačiau bet kuriuo atveju vertą užuojautos.. Siūlote filmuko, o ne gyvenimo scenarijų – kodėl neimti ir nepabandyti pratintis prie sunkaus, bet tikro gyvenimo? Kam Jums ta paguoda, kam guostis ir kodėl reikėtų guostis? Pasakyk sau, kad įstosi net jeigu klasių skaičius bus dvigubai mažesnis, net jeigu patalpos bus rusyje. Geriausias esi pats, jeigu labai nori – nueiti nereikia niekur.

G.P., 2008-04-12 09:10:37

O ką daryti, jeigu mano mokykloje mokytoja apskritai įdodymus praleidžia? Nė vienos paprastos teoremos nemoku įrodyti…

Burgis, 2008-04-12 11:48:00

G.P.: Yra knygos…

matematikos mokytoja, 2008-04-12 13:16:24

G.P.: O tu ir tavo klasiokai ar prašėte, kad mokytoja ką nors įrodytų? Gal tik džiaugėtės, kad mokytoja nieko neįrodinėja? O gal greičiausiai mokytojai pamėginus pateikti įrodymus rėkėte, kad nieko nesuprantate ir mokytoja jums neišaiškina? Pagal programą ne visus įrodymus yra būtina mokiniams pateikti. Jeigu klientai (mokiniai) nepatenkinti tuo, kodėl mokytoja turėtų tai daryti?

arciusz, 2008-04-12 14:37:24

mokytojai: o argi dauguma stengiasi suprasti šitai? Ne. mano klasės pavyzdys – 2 mokiniai moka, likę 25 visada nusirašo nuo lentos tik tai kas joje užrašyta, nieko išspręst patys nesugeba ir net nesistengia. O argi mokytojas gali normaliai aiškint kitą temą, kai praeitos dauguma nemoka. Ir gabesniem mokytojai nerengia kokių būrelių ar panašiai. O su tokiais uždaviniais kaip kad MLT buvau viena kitą kartą susidūręs ir juos išsprendęs, bet reikia pagalvoti, o laiko mažai. Juk jei uždaviniui išspręsti reikia sudaryti lygtį tai pirma reikia ir pagalvot. O laikas bėga…

murmeklis, 2008-04-12 14:58:41

Jei nori visada galima išmokti. Nedirbus namie, nėro ko eiti į mokyklą. Ir jeigu iš klasės supranta tik 2, tai likę 25, tai ką nusirašė turėtų skaityti namie ir MOKYTIS, o ne mesti viską ir rėkti aš nieko nesuprantu, man niekas nieko neaiškina. mano nuomonė tokia: Išmokyti – neįmanoma, reikia mokytis. Ypač tokios su** švietimo sistemos laikotarpiu. O mokytojų kaltė šiuo atveju, manau, mažiausia.

G.P., 2008-04-12 15:00:35

to matematikos mokytoja: Taip, dauguma klasiokų tikrai apsidžiaugia. O du mokiniai, kurie eina į MLT, lieka ant ledo…

P. Burgi, gal ir jūsų tiesa, bet šiais laikais ir iš knygų nevisada eina ką nors suprasti…

matematikos mokytoja, 2008-04-12 15:18:05

Vaikai, būrelių mokytojai nerengia, nes jiems už tai nemoka (neskiria valandų). O kiek jūsų ateitų į matematikos būrelį ? 2? Būreliui reikia ne mažiau 15 mokinių. Todėl ir būna būreliai: krepšinio, šokio , choras ir t.t…. Ten susirenka tie likę 25. Deja, dabartinė švietimo sistema orientuota į tuos 25. Devintos klasės MLT uždaviniai normalūs, netgi ne olimpiadiniai. Ne iš programos tik 2 ir 3. Bet taip ir turi būti, nes čia nori atrinkti besidominčius matematika.

Jei norite išmokti matematiką, domėkitės, “kibkite” prie savo mokytojų. Manau, kad jums padės. Jei knygose ne viskas aišku, klauskite irgi mokytojų. Tikrai paaiškins. Paprašykite sunkesnių uždavinių. Mokytojai suras. Ir nesijausite palikti ant ledo.

A.B., 2008-04-12 15:34:06

To Tomas: o aš ne dėl savęs jaudinuosi, aš tai žinau, kad įstosiu, neturiu kito pasirinkimo:) bet ką daryt mano draugams, kurie taip pat to siekia? Tikimybė, kad įstosim visi – praktiškai nulinė:)))

Matematikos mokytoja, nesutinku su Jumis, kad matematiku gimstama. Aš deja tokia negimiau, bet įdedu gerokai daugiau darbo nei tie, kurie turi talentą sręsti uždavinius ir vieną dieną aš juos pralenksiu:D Believe it! :)))

arciusz, 2008-04-12 15:42:24

ateitų tikrai ne du bet ir daugiau. Ir kodėl tada atskirai nesurenka klasės iš gabesnių mokinių kad jie galėtų normaliai mokytis? Kad devintokai nesugeba sudėt, atimt, daugint ir dalint trupmenas tikrai nėra normalu.o mano klasėj panašiai ir yra. Ir vadovėly nėra pakankamai sudėtingų užduočių kurias galėčiau spręst normaliai, o ne miegodamas. IR kai prašau mokytojos sudėtingesnių užduočių visada man atsako: ” ką? ko tu iš manęs nori?” ir panašiai. O pačiam be jokios sistemos nėra lengva mokytis, paskui sunku ieškoti tinkamų užduočių.

Justas, 2008-04-12 15:42:49

O kodėl atsakymai pateikiamia doc o ne kokiu nors atviru formatu?

Brashke, 2008-04-12 17:06:34

Būtų įdomu sužinoti ir 8 klasės matematikos testo atsakymus.

Burgis, 2008-04-12 18:16:16

Jau įdėjau!

matematikos mokytoja, 2008-04-12 21:25:24

arciuz: Nežinau kokio lygio tavo žiovulys. Turbūt visose Kauno mokyklų bibliotekose yra knygelės “Kelias į olimpą 9-10”. Ten yra ir uždavinių sprendimai, todėl galėsi nevarginti mokytojos. Jei tai nenumalšins tavo žiovulio, tai knygynuose yra J.Mačio “Moksleivių matematikos olimpiadų uždaviniai 1986-2002”. Irgi su sprendimais. Sėkmės!

arciusz, 2008-04-13 07:49:08

o kaip jum atrodo ko aš stoju į KTUG? Juk neįdomu pasyviai dalyvauti pamokoje.

Ernesta, 2008-04-13 10:57:09

O buvo astuntoku, surinkusiu maksimalu balu skaiciu matematikos teste, 5 MLT?

Burgis, 2008-04-13 11:24:41

Ernestai: o, ne! Maksimalus balas – 13 (iš 20).

I.B., 2008-04-13 20:25:39

Jeigu gerai pastebėjau, šiuose pateiktuose atsakymuose trūksta kelių uždavinių. 🙂 Būtų malonu pamatyti ir likusiuosius. ( atsakymai nebūtini, mane asmeniškai labiau domina patys uždaviniai ) 🙂

Burgis, 2008-04-13 21:40:17

I.B.: sąlygas pateikiau visas, o spręsti primityvių uždavinių negalima! neišspręstiems uždaviniams reikėjo tik kruopštumo, tikslumo…

I.B., 2008-04-14 12:43:32

Na bet juk įdomu įveikti tai ko nesugebėjai, nes tik iš savo klaidų geriausiai pasikokoma 🙂

arciusz, 2008-04-14 19:15:45

o kaip tada suspėt viską išspręst?

murmeklis, 2008-04-14 20:18:53

laimės dalykas 🙂