Po vakarykščio abiturientų tėvų susirinkimo negaliu nurimti…
– Ta mokytoja praleido daugybę užsiėmimų! Mes ją iškart išmestume iš darbo! – paaiškino dvi mamos.
– Kaip, direktorius to nežino?! Tai kaip jis čia dirba? – stebėjosi jos.
Pakvietus į salę tą mokytoją, mamų aistringas protestas kažkaip iškart išblėso…
Salėje sėdėjo dviejų klasių vadovės. Tyliai sėdėjo. Nei jos kam nors užkliuvo, nei joms kas nors užkliuvo…
*
Aš užkliuvau! Ir vėl užkliūsiu! Nes penkių žingsnių taisyklę (pamoka turi įvykti net akmenimis lyjant…) visiems – gimnazistams, jų tėvams, mokytojams – išaiškinau ir tikrai ne aš jos nesilaikau!
*
Bet širdis nerimsta ne dėl šio konkretaus epizodo. Iš tiesų tai tik dvi mamos paaiškino, ką turėčiau daryti, bet aš apibendrinu…
Jau rašiau čia, kad iki ašarų sutrikau, abiturientų klasėje supratęs, jog jiems nebereikalingas. Vakar tą patį pasakė tos mamos. Ketverius metus nieko nesakė, o balandžio 30 dieną, likus mėnesiui iki finalo pasakė taip, kaip visą laiką ir galvojo: tu – paslaugos teikėjas, tu turi dirbti taip, kad mums tiktų. Kad gimnazijai tiktų? Ne, mums nerūpi gimnazija, mes tą mokytoją iškart išmestume, neleistume dirbti (nedirbti) su mūsų vaikais. Ar gali dirbti su kitais moksleiviais? Tegu dirba…
*
Dabar gal bent kas išgirs, kodėl aš taip atkakliai teigiu, kad visos mūsų bėdos – dėl ne(si)kalbėjimo. Ar moksleiviai ateina pas mane, kai nėra pamokos? Ne. Ar jie kalba su klasės vadove, kad pamokos nevyksta? Nežinau, nes klasės vadovė su manimi apie tai nekalba. Ar tėvai man rašo, skambina, kai neįvyksta pamoka? Viena pamoka neįvyksta! Ne!
*
Štai kodėl šiemet man bus labai sunkus „Paskutinis skambutis“ ir išleistuvės. Jeigu bus. Jei pakvies…
***
P.S.: Aš jau tikrai neičiau pas jus, abiturientai, ignoruočiau visus jūsų kvietimus (niekur neparašyta, kad atestatus turi įteikti direktorius!), bet tikrai to nedarysiu! Nes tai, kad jūs kartais įskaudinate, yra ne jūsų kaltė, o jūsų nelaimė. Todėl aš jau žinau, ko mokysiu jus per paskutinę pamoką…
Atsakymai
Burgis, 2014-05-01 08:44:42
Vidinis monologas…
Jovita, 2014-05-01 21:35:16
Pareto principas…
qwerty, 2014-05-02 20:48:57
“…abiturientų klasėje supratęs, jog jiems nebereikalingas”, – čia ir yra esmė.Ir visos jūsų mokinių apklausos, mokytojų reitingai, kaip ir visa kita yra fikcija. Mokymas yra paslauga. Masinis mokymas – juo labiauMokytojas – paslaugos teikėjas. Mokiniai – vartotojai.Suteikei paslaugą, gavai atlygį-ir nelįsk į daugiau į akis.Nori dėkingumo, būti reikalingu-nesiversk masiniu mokymu. Keisk darbą. Turėk vieną mokinį ar kelis juos. Tuomet gal ir gausi tai.
qwerty, 2014-05-02 20:57:47
Mane visuomet iki koktumo žavi banalių žurnaliūgų kurpiamos “gerumo” istorijos. Kad ir apie sergančią mokytoją, kuriai mokiniai, nuo tų, kuriuos ji mokino prieš 25 metus, iki jų vaikų, kuriuos ji taip pat mokino, susimętę nupirko vežimėlį už …3, 5 tūkstančius litų (tai ką, jie ten po penkis litus susimetė?) Mokytojos vietoje Bobutės paskoloje kreditą verčiau būčiau paėmęs (nu tikrai būtų davę), jei jau labai to vežimėlio reikėjo,nei tokius pažeminimus patirti. Aš čia apie tai, kad jei mokiniai išties būtų mylėję savo mokytoją, tai apie tą kukliąjų dovanėlę šalies laikraščiai tikrai būtų nerašę…
Aušrius, 2014-05-03 00:59:13
Nuo to momento, kai mokymas tapo paslauga, prasidėjo to švietimo degradacija. Bet ten tuo pačiu metu atsirado dar ir daugiau švietimą naikinančių tendencijų.
Simonas, 2014-05-03 02:54:12
Visur rašo ir visur sako, kad “mokymas tapo paslauga”. O kada jis toks tapo? Kas pasikeitė per kažkiek paskutinių metų?
Vitalija, 2014-05-03 10:06:29
O man smagu būti su mokiniais. Ir jokių paslaugų aš jiems neteikiu. Mes tiesiog dalinamės informacija ir patirtimi.Aš-jiems, jie- man.
Burgis, 2014-05-03 19:07:32
Ačiū, Vitalija! Žinau, kad ne Jūs viena mūsų gimnazijoje neteikiate paslaugų, ir tai mane džiugina.
qwerty, 2014-05-03 20:39:51
Artėja rinkimai. Ar politinių partijų propagandistai nelenda į mokyklas? Ir kaip pavyksta jais atsikratyti?
Burgis, 2014-05-03 20:58:17
qwerty: kodėl atsikratyti? Moksleiviai turi mokytis atskirti grūdus nuo pelų, moksleiviai turi mokytis, kaip nereikia daryti!
*
Žinoma, tiesmukiškų propagandistų į gimnaziją niekada neįleisiu, gimnazijoje mes mokomės.
Ema, 2014-05-04 10:31:16
qwerty: tegu Mokytojas būna paslaugų tiekėju, tegul mokiniai būna vartotojais, bet virš bet kokio statuso yra žmogus. Ir rezultatą lemia būtent šis faktorius. Galbūt dauguma mokinių šiuo metu yra TIK žmonės; šalia tikrų Mokytojų/paslaugų tiekėjų jie turi galimybę užaugti NET Žmonėmis, o gal ir ŽMONĖMIS.
Darius, 2014-05-04 10:48:53
Emai 10 pliusų. Gaila, kad moku uždėti tik vieną…
Rankena, 2014-05-04 19:52:38
Labai gaila, kad vis dar taip vyksta… Aš kalbėjau, kai buvo mano laikas, mano proga… Atėjau pagalbos, atėjau pasitarti, paverkti. Gal dar prisimenate… Dėl to vėliau dar labiau kentėjau nuo klasiokų. Visiems atrodė, kad per daug kalbėti, kad ir monologu yra yda, raupas ant nosies. Visi smerkė, kad kalbėti apie atsakomybę, dviveidiškumą yra tik bailių reikalas. Vieni smerkė, kiti…. tylėjo…
Gyvenimo kely sutikau žmogų, kuris taip pat kalbėjo. Vienas iš nedaugelio stojosi minioje ir kalbėjo, kvietė nežiūrėti ir nesutikti aklai, kvietė abejoti, kritikuoti. Ne visada kantrybė išlaikydavo – pratrūkdavo ir rėkti, galų gale pamokslauti… Bet vis tiek didžiavausi. Deja, kitų buvo taip pat nemėgiamas kaip ir aš.
Ir kas pasakys, kad kažką pakeitėme, privertėme susimąstyti…? Nieko panašaus… Bet vis dar kalbame. Stiprybės jums kviečiant kalbėti (s).
Aušra, 2014-05-07 09:08:55
Nepykit Direktoriau, bet ir Jūs mokate skaudžiai įžeisti.
Kartą, kai bandžiau pasakyti savo nuomonę, ne tik kad jos neišgirdote, bet net mano vaikui leidote suprasti, kad buvau labai neteisi taip galvodama apie gimnaziją. O juk aš tik rūpinausi savo vaiku…
Nuo tada nusprendžiau nedalyvauti gimnazijos gyvenime. Gal aš ir vėl neteisi, bet iki dar jaučiu nuoskaudą. Nes eilę metų tik žavėjausi Jumis, dažnai Jūs buvote mano minčių bei idėjų generatorius. Tačiau, kai vieną kartą mano nuomonė buvo kitokia, buvau tikrai nesuprasta.
Burgis, 2014-05-07 11:20:10
Aušrai: nieko nuostabaus – nesu tobulas… Man, žinoma, labai smalsu, kokia buvo Jūsų nuomonė ir apie ką, kodėl su ta nuomone nesutikau, bet juk gali būti, kad išgirdau, bet nesutikau? Kažkodėl man atrodo, kad jei ir dabar išgirčiau Jūsų aną nuomonę – vėl nesutikčiau…
*
Nejaugi manimi gali žavėtis tik tie, su kuriais sutinku? Tada nereikia manimi žavėtis! Aš gyniau ir ginsiu savo nuomonę, savo gimnaziją tol, kol manysiu, kad esu teisus.
Aušra, 2014-05-07 13:00:50
Nuomonė buvo apie mokymo procesą, panašiai apie tą patį, ką sakė ir abiturientų mamos.
Aš kasdien skaitau Jūsų blogą ir mano nuomonė kitų žmonių lūpomis buvo atkartota keletą kartų, vadinasi tai pamatau ne tik aš.
Burgis, 2014-05-07 14:41:03
Aušrai: tai ką, Jūs nesutinkate su manimi, kad ne laikas apie abiturientų mokymo procesą kalbėti balandžio 30 dieną?! Jūs nesutinkate, kad telefonu, el. paštu ir visai gyvą mane galima pasiekti būtent tada, kai atsiranda problema, o ne kai ji įsisenėja? Tada aš nesutinku su Jumis ir niekada nesutiksiu!
Rasa, 2014-05-07 17:28:05
Aš suprantu, kad aš neturiu atmintiems svarbiems dalykams, o turiu tiems, į ką paprastai niekas nekreipia dėmesio, todėl atsiprašau, kad kišu trigrašį 🙂 Tik galiu priminti p. Burgiui, kad Aušra jo prašė kažkada: “Padėkite man ir gal būt kažkada, kai sugebėsiu, nuoširdžiai padėsiu Jums.” O jis atsakė: ” išeitis labai paprasta! Nieko daryti nereikia Mėgaukitės gyvenimu!” Žinoma parašiau ištraukus ne visas mintis 🙂 Jei norit prisiminti, (nes aš nežinau koks konfliktas ten buvo iš tiesų, tik tada užstrigo Aušros prašymas :), taigi , jei norit prisimint, tai guli jūsų sandėliuko lentynoje NR.26, temose “Perfekcionizmo deklaracija” ir “Tu nerūpi niekam…” Man taip atrodo 🙂
Kaunietė, 2014-05-07 18:55:27
Smalsu, kaip baigėsi tai “nusidėjusiai” mokytojai? Vis maniau kad tik tokiose paprastose mokyklose, kurių vienoje aš ir dirbu yra tokių “visa griaunančių” mamų, bet, pasirodo, “kaip danguj, taip ir ant žemės”….
Burgis, 2014-05-07 22:14:45
Rasai: ačiū! Perskaičiau, prisiminiau, bet… 1) nežinojau tada, nežinau ir dabar, kas, kaip užkliuvo p. Aušrai?!
- Tose dviejose temose aš gerai (labai gerai!) išdėsčiau savo poziciją, patarimą p. Aušrai. Ir šiandien pasirašau po kiekvienu savo žodžiu!
*
Tai kokia problema? Jei p. Aušra iki šiol mano, kad buvo nesuprasta, kad buvo įskaudinta, aš pasiruošęs bet kuriuo metu su ja susitikti ir išsiaiškinti! ne atsitraukti, o tiesiog iš(si)aiškinti!
*
Vėl ta pati „pusinio kalbėjimo“ problema! Kodėl p. Aura negali čia išdėstyti viską taip, kaip aš išdėsčiau tose dviejose temose? Juk ji turi milžinišką pranašumą prieš mane – yra tik Aušra, o aš esu Bronislovas Burgis.
Aušra, 2014-05-08 08:23:52
Taip Direktoriau dažniausiai aš sutinku su visais Jūsų teiginiais. Ir su šitais teiginiais aišku sutinku. Bet jeigu jau mane – kovotoją, gyvenimas baigia paverti žmogumi stebinčiu iš šalies, tai gal ir tos mamos jau kažkada bandė kalbėti, bet buvo įskaudintos gal ir jos savo ir savo vaikų, esamas, o gal tik mamų įsivaizduojamas, problemas sprendžia tyliai be mokyklos pagalbos. Bet aš tikiuosi, kad dar kada nors sukaupsiu drąsos ir vėl bandysiu pakalbėti su Jumis apie tai, kas, gal tik man, atrodo ne visai gerai, bet gali atrodyti, kad aš tai darau per vėlai.
Man sunkoka mintis reikšti rašant, aš nemoku viską taip nuostabiai, kaip Jūs ar nuostabioji Rasa išdėstyti čia. Todėl tyliu ir ir stebiu iš šalies.
Pagarbiai.
Burgis, 2014-05-08 08:32:00
Aušrai: ir, kol stebite iš šalies, Jums veidu rieda ašaros? Skauda širdį? Gal galima kitaip?
*
Ne, tos mamos niekada su manimi nekalbėjo! Aš net nežinau (ir gerai, kad nežinau!), kurių moksleivių tos mamos…
Aušra, 2014-05-08 09:03:54
Kol kas taip lengviau…Nors tikriausiai nėra čia taip dramatiška:)
qwerty, 2014-05-09 22:38:28
Aš nesuprantu Aušros