Užkliuvo už varčios – vėl nuo pradžios…

Veiverių gimnazijos matematikas knyga trenkė mokiniui per veidą.{.strlink}

Toks įrašas paskelbtas lrytas.lt portale. Komentarų – šimtai. Aš tik trumpai pakomentuosiu čia, nes mokinių – mokytojų tema jau nagrinėta šimtus kartų:

  1. Kodėl matematikas turėjo trenkti? Juk tam yra fizinio lavinimo mokytojai.

  2. Prasidėjo Vilniaus knygų mugė. Netinka šiomis dienomis muštis knygomis.

  3. Kodėl trenkė per veidą? Gali būti, kad matematiko silpnas regėjimas, kitų kūno vietų galėjo nepamatyti.

  4. Reikia išsiaiškinti, ar veiksmas buvo lygus atoveiksmiui. Nesvarbu, kad tai fizikos dėsnis, – nukentėti galėjo ir matematikas.

  5. Ar matematikas yra pirmasis, kuris tam vaikui trenkė? Jei ne, tai ar konsultavosi, kaip trenkti?

  6. Ar mama nepatenkinta, kad mokytojas užsiėmė jos darbu?

Ir keli sakiniai rimtai. Kada pagaliau visuomenė pamatys, kokia yra mokykla? Kada pagaliau mokytojaus tik tie, kurie gali mokytojauti, ir mokysis tik tie, kurie gali mokytis? Kada pagaliau pripažinsime, kad ir vaikų teisės gali būti apribotos (fiziškai)?

Atsakymai

Laisvas, 2009-02-12 15:07:28

p.B.Burgiui: “…ir mokysis tik tie, kurie gali mokytis?

Jūsų klausime tiesioginis atsakymas.

Užimtas, 2009-02-12 17:01:18

Neįtema, bet ką apie tai galvojate? 🙂

http://www.delfi.lt/news/daily/education/article.php?id=20541519

GL, 2009-02-12 17:16:23

Na manau cia yra sovietinio mentaliteto atgyvena, kai mokytojas i mokini ziuri ne is profesionalo, bet is “(kalejimo) priziuretojo” pozicijos…

Atsimenu mano vidurineje mokykloje buvo geografijos mokytoja, kuri mokiniui i klausima prie zemelapio atsakius nesamone (pvz. kur Graikija – parodo Japonija:)), pries visa klase sakydavo “vistos galva” ir trenkdavo su liniuote per galva (paprastai ne skaudziai, bet ne skaudejime esme…)

Kol toks mokytoju elgesys bus toleruojamas, nieko nebus… Aisku, egzistuoja ir agresyvus mokiniai bet tam yra (1) zodinis drausminimas, (2) isvarymas is klases (jeigu pats neiseina, issikvieciant pagalba), (3) policija.

Mantas, 2009-02-12 17:30:47

ponas B. Burgi – jei jau apie lrytas.lt portalą kalbate – gal, kaip pažystantis tą kontorą “iš vidaus”, papasakosite, kodėl ten kasdien metodiškai dedami šmeižikiški straipsniai, “kritikuojantys” teisėtai išrinktą valdžią? kuo valatkoms ir vainauskams taip nepatinka toji valdžia? kad neberiamia finansiškai vienokiu ar kitokiu būdu? kad reikės, kaip ir visiems, mokėti normalius mokesčius? kas jau kas, bet jūs tikrai žinote kur šuo pakastas, tik ar atsakysite?

matematikos mokytoja, 2009-02-12 19:02:05

Na ką gi, dar vienu matematikos mokytoju mažiau… Krito nelygioje kovoje 🙁 Vargšė direktorė. Iš kur ji dabar, provincijoje, gaus matematikos mokytoją? Praktiškai neįvykdoma užduotis.

Atsakymas, 2009-02-12 19:22:04

‘ir mokysis tik tie, kurie gali mokytis?”

O kur, p. Burgi, siūlytumėte dėti tuos, kurie yra: a)nepilnamečiai, taigi privalantys lankyti mokyklą, b)agresyvūs ir pavojingi, bet nepagauti policijos su įkalčiais arba nusikaltimo metu, c)neprognozuojamo elgesio, bet formaliai nepriskiriami nepakaltinamų skaičiui? Kaip siūlytumėte tvarkytis su moksleiviu, kuris vienas yra visų šių savybių “kokteilis”?

“…egzistuoja ir agresyvus mokiniai bet tam yra (1) zodinis drausminimas, (2) isvarymas is klases (jeigu pats neiseina, issikvieciant pagalba), (3) policija”.

GL: jūs – optimistas ir, sakyčiau, naivus. Kaip įsivaizduojate nepilnamečio psichologinio teroristo drausminimą? O jeigu tarp vieno mokytojo mokomų klasių tokių apie 30 – 40? Gal prie kiekvieno potencialiai agresyvaus mokinio visai dienai pastatyt po policininką ir psichologą (dėl viso pikto…)? O kas už tai mokės? Jūs? Kaip tada vyks pamoka?

Ir dar: kaip siūlytumėte sudrausminti žodžiu mokinį, kuris greitai ir lengvai tau atsakys triaukščiu “tautiniu rusišku matu”? Išvarymas iš klasės? Dažniausiai tokie patys neišeina, o tik pratęsia apsižodžiavimą su mokytojais. Išvesdinti su pagalbininkais? Čia jau kurioziška situacija: a)priverstinis išvesdinimas – prievarta, b) už mokinį, kurį pats išvarei iš pamokos, vis tiek esi atsakingas (pvz., jei jis atras originalių būdų susilaužyt ranką ar pan.), c) išvesdinimas su policijos pagalba irgi absurdiškas: kol išsikviesi policija, kol ji išsiaiškins aplinkybes spės ir vakaras ateiti, juolab, kaip paaiškinsi policijai, kad ji reikalinga tam, kad išgabentų psichologinį teroristą…

Ir dar viena “smulkmena”: jei naudotumėme visas išvardintas priemones, tai neliktų laiko vienai, matyt, neesminei detalei – pamokai.

Laisvas, 2009-02-12 19:59:12

Atsakymui: jaučiasi,kad pats mokytojas(a), arba labai tampriai su tuo susijęs. Į jūsų klausimą apie “kokteilinius” pasakysiu tiek: Į spec mokyklas, kur smūgis knyga (tik) per galvą būtų eilinis dienos įvykis…

Atsakymas, 2009-02-12 20:06:54

Laisvam: ar žinot, kaip “lengva” moksleivius į tas spec. mokyklas išsiųsti? Tam būtinas moksleivio tėvų sutikimas. O ar daug matėt tėvų, kurie adekvačiai sureaguotų į pranešimą, kad jų vaikas nesugyvenamas ir jam būtina specifinė aplinka?

Burgis, 2009-02-12 20:15:03

Užimtam: nieko naujo, KTU jau yra ir “kaupiamieji” atsiskaitymai, ir vertinimo komisijos. Bet vakar aš pasirašiau rektoriaus įsakymą nieko nekomentuoti.

Visiems: aš nežinau VIENO sprendimo. Esu įsitikinęs, kad niekas jo nežino, nes kitaip jau bent tūkstantį metų visur būtų kitokios mokyklos. Dabar šaudo ir JAV, ir Suomijoje…

Bet žinau, kad būtinai reikia kompleksiškai daryti viską, kad auklėtojai (mokytojai) būtų tinkamiausi visuomenės žmonės, o vaikai būtų ir mokomi, ir auklėjami.

Burgis, 2009-02-12 20:41:59

Mantui: visi leidiniai Lietuvoje – komerciniai. Visi išlaikomi arba iš reklamos, arba iš korupcinių (geriausių atveju – lobistinių) lėšų. Reklama priklauso ir nuo tiražo, skaitomumo. Taigi labai dažnai leidiniai, radijas, TV rašo, kalba, rodo ne tai, ko norėtų redaktoriai, savininkai, o ko nori skaitytojai, žiūrovai, klausytojai -t.y. jūs! Dažniausiai nė nesvarbu, kokia (teigiama ar neigiama) piliečio reakcija į publikaciją – svarbu, kad būtų reakcija! Pastebėjote, kad lrytas.lt redaktorius netrina net visai tiesiai prieš jį nukreiptus šlykščiausius komentarus: pirma, jis neturi laiko tai daryti, antra, kiekvienas komentaras dažnai gimdo kitą komentarą – ko daugiau norėti?

Dar labai svarbu: kiekvienas pilietis žiniasklaidos poziciją mato savo akimis, o visų akys – kitokios…

Saula, 2009-02-12 21:11:44

Kažkur dingo mano rašyta žinutė.

GL: tải Tavo geografijos mokytojai tada buvo per 70 m. 🙂 Ji labai geraširdė, ir už tuos veiksmus vaikai ant jos nepykdavo, priimdavo kaip juoką, gaila, kad kažką tai skaudino – nežinojau 🙂 Aš ją pažinau kaip nuostabų žmogų.

Na, bet sugrįžtant į temą apie šį aptariamą atvejį.

„Vaikas neklausė mokytojo, šis paėmęs knygą labai energingai parodė, jog reikia sėstis. Mokytojas aiškino, knygą pakišęs mokiniui po nosimi, kad šis spręstų uždavinį.” Gal ir galėjo taip būti: vaikas pagaliau sėdosi, o mokytojas kėlė knygą ir t.t. Bet kuriuo atveju mokytojo veiksmas buvo staigus, neatsargus, matyt, nesusivaldė suaugęs žmogus. Nors, oi, kaip tie saulytės gali išvesti iš kantrybės, žinodami tik teises, ir retas kuris – pareigas. Pritariu matematikos mokytojai – KTUG situacija atvirkščia.

Laisvas, 2009-02-12 21:18:32

p.B.Burgiui: “anų” laikų mokykloje, pasiunčiau mokytoją “toliau”… Turėjau vyrišką pokalbį su direktorium… Po šiai dienai žinau, kad moteris reikia gerbti… Gal tų VIENINTELIŲ sprendimų mums nereikėjo ieškoti? Gal jie buvo atrasti…? Kodėl mes visad ieškom ko nepametę? Buvo sistema – ji veikė… O dabar kasmet vis nauja… Ir nauji straipsniai…

Saula, 2009-02-12 21:39:57

Vaikas į mokyklą ateina iš šeimos jau susiformavusi asmenybė. Mokytojas&mokykla gali ją pakoreguoti bendrom jėgom su šeima. O kai vaiko „šeima“ yra gatvė: jis gyvena vienas bute, tėvai Airijoj ar kt.? Nenuleidi rankų, bet jautiesi kaip Sizifas…

Nors ir šeima… Sykį „pasižymėjusio“ dičkio tėvelį pasikvietėme. O… Nespėjusios ir prasižioti su pavaduotoja išgirdome, ko gyvenime nebuvom girdėjusios. Su griausmais ir rusiškais intarpais pastatė mus į vietą. Gerai, kad neprimušė (kaip vienos Kauno mokyklos direktoriaus neseniai). Tam tėveliui turbūt niekada niekas gyvenime nepaaiškino, kaip Laisvam, kad moterų negalima siųsti „ant trijų raidžių“ (bet ne į JAV:-)) Atsiprašiau dalyvavusio vaikino, kad pakviečiau jo gimdytoją. Be žodžių supratome vienas kitą. Vaikinas daugiau nekėlė problemų, dar ir dabar karts nuo karto užeina į svečius. Bet tokie happyend`ai nedažni…

GL, 2009-02-12 21:43:16

Wooh.. jauciuosi cia kaip Big Brother situacijoje: visi viska apie mane ir net apie mano mokytojus vidurineje mokykloje zino… :] Taip, mokytoja buvo normali, man asmeniskai problemu nebuvo, bet ta “vistos galva” iki dabar isimine… 😉

Atsakymui: yra toks dalykas kaip ryztingumas, ir tas ryztingumas jokiu budu neturi reiksti panasu fizines jegos naudojima. Tiems kas naudoja psichologini smurta pries mokytojus – esu tikras, kad galima sugalvoti adekvaciu psichologiniu priemoniu su tuo kovoti…

Nors siaip sutinku, kad viena esminiu problemu yra ta, kad siuo metu esamoje situacijoje esamomis priemonemis nera labai efektyviu budu pastatyti “piktybiskiausius” mokinius i vieta (ypac tam trukdo is sovietiniu laiku atejes poziuris, kad mokytojas atsakingas, jei is klases isvarytas mokinys sau ka nors pasidarys…) Kaip neuromokslininkas (ir kaip tik dabar dalyvaujantis “understanding violence” konferencijoje:)) manau, kad dazniausiai tokiems vaikams reiketu psichiatrinio gydymo (be sito zodzio negatyviu sasaju) ar bent rimtu konsultaciju.

Sutinku su Burgiu, kad reikalas reikalauja daug ir kompleksiniu sprendimu. Mano manymu, naujas santykio tarp mokytojo ir mokinio, bei mokytojo roles (t.y. profesionalo, kuris moko vaikus savo dalyka, o ne kalejimo priziuretojo) apibrezimas ir igyvendinimas yra labai svarbu… Mokytojai be abejo turi zinoti psichologijos pagrindus, bet jie neturetu praleisti didele dali savo laiko “cackindamiesi” su keliais probleminiais mokiniais. Tam turetu buti atskiri specialistai kiekvienoje mokykloje.

pasaline mokytoja, 2009-02-12 23:16:10

Man baisus lryto komentarai. O mokykloje mokytojai tikrai musa vaikus, ir tai yra kraupu. Todel mokykloje vaiksto jauni zmones vergo sielomis. Bijantys ir pripazistantys tik jega, nes musimu pagarbos neisugdysi. Beje, mokytojai musa tiktai tuos, kurie yra silpni. Jei nujaucia, kad gali gauti atgal, o tai visiskai realu, nes, kaip jus sakete, veiksmas sukelia atoveiksmi, tokiu neliecia.

Mindaugas Ubartas, 2009-02-12 23:18:27

Sveiki,

sunku…

Mano dukra eina tik i darzeli…

grupėj jau yra vaiku, kuriems reikia ypatingos priežiūros… 1 toks. Su mama jau kalbėjom ( auklėtojos, tėvai), su tėčiu kalbėjom ( auklėtojos, tėvai)… Su direktore klabėjom ( auklėtojos, tėvai) …

Siūliau sumokėt už psichologinę stebėseną grupėje, bet pasirodo be tėvų sutikimo (jie nepripažįsta problemos) negalima :(. Vaiko (amžius 4 metai) papildomam auklejimui neperduoda nei tevai, nei darzelis :(. Tikiu, kad tam vaikui “uzvaziuos” per veida kitas matematikos mokytojas. Gaila, kad ne tevui :(.

Šiuo atveju tikrai gaila, kad nukentėjo vaikas, mano nuomone, reikėtų “trinktelėti” tėčiui, jei nepadeda – seneliui, gal uošviui, kad sis “trinktelėtų” tėčiu!!!

Mokykla savo pavadinimu nusako esme! Užimtumo problema tegu sprendžia kitos įstaigos.

Mano geras draugas pasakė taip:

Visuomenėje yra 4 įstaigos, kurios išmoko jos narius tvarkos:

  1. Šeima;

  2. Mokykla;

  3. Kariuomenė;

  4. Kalėjimai.

Šeima, dauguma atveju, sugriuvus, mokykla, dauguma atveju, netikus, kariuomenė – savanoriška … Reikia greitai statyti daug kalėjimų! Gal galim ES lėšas nukreipt į ten… ?

Graudu.

GL, 2009-02-12 23:38:56

Mindaugai, labai sutinku – reiketu pasiulyti atidaryti bent jau koki privatu darzeli su psichologais, i kuri einanciu vaiku tevai turetu sutikti su psichologu buvimu… (nesuprantu, kaip su tokiu dalyku galima nesutikti…)

O mokyklose manau tokia pareigybe reikes isteigti “is virsaus” (t.y. valdzios iniciatyva), nes jeigu lauksi visu “apaciu” (t.y. problematiniu vaiku tevu) sutikimo, niekada niekas taip ir neivyks…

Beje, sorry, kad vis dar neturiu laiko parasyti to zadeto email’o… neseniai sirgau, taigi visi darbai atsidejo savaitei laiko… 🙁

Saula, 2009-02-13 00:27:53

GL: Čia kaip pasakoj, kai pelėda medžiotojui sako, kad jos vaikai gražiausi… Prieš 18 m., kai dar nedirbau mokykloj, net nežinojau, kad visokių tokių absurdiškų atvejų iš viso gali būti. Kai nebuvai „blondine“ ar su kvadratiniu intelekto nesužalotu veidu, sunku suprasti, kodėl jie nenori padėti savo vaikui.

O ir įstatymai… Ne tik dėl psichologo reikia tėvų sutikimo. Su dvejetu vaikas gali prieiti iki dvyliktos klasės sausio (I pusmečio). Na, o tada gali pereiti į mažiau reikalavimų keliančią mokyklą. Senoji mokykla išeinančiajam lengva ranka parašo 4, o naujojoj kaip nors jis ir atestatą gauna.

Beje, psichologo ir socialinio darbuotojo etatai yra mokykloj, bet dirba studenčiokės ar tik ką baigusios jaunos mergelės. Kur joms su rafinuotais blogiukais… Ramios jos, nesigirdi, nesijaučia jų darbo. Gal kiloja popieriukus (?)

Ela, 2009-02-13 19:07:28

Ger.B.Burgi,

padėjote į sandėliuką temą apie “vargšus” mokytojus.Tikriausiai, jau ir pamiršote, kad tokia buvo. O sąmyšį sukėlėte. Jau matau Jūsų veido išraišką-to ir laukėte. Tik kažin, ar kada susimąstėte, kokias pasekmes kitiems atneša tokie Jūsų išsišokimai.Austėja, parašė, ką galvojo.Gerai. Tačiau Jūs, net nepažinodamas nei mokytojos, nei situacijos rėžėte, kad tokias seniai atleitumėte iš darbo. Vėliau jau pajutote, kad perlenkėte lazdą ir nėrėte į krūmus. Už viską reikia atsakyti.Internetas ne šiukšlynas. Kartais žodis yra baisus ginklas.Manau, Jūs tai žinote. Tačiau Jūs esate originalus, ekscentriškas, pats protingiausias ir pan.Tai kam ir dėl ko čia reikėtų skaitytis ir pergyventi? Man labai gerai žinomas Jūsų braižas -suerzinti, numesti ir pabėgti. O kas ten lieka už nugaros- Jums nusispjauti… Austėja, istorijos mokytoja, klasiokai… Kaip jiems jaustis? Kaip nuplauti šiurkščius žodžius?Negerai gerb.B.Burgi, labai negerai padarėte…Jūs jau nebe pirmos jaunystės žmogus, ir Jūsų elgesys turėtų būti šiek tiek solidesnis…Gaila tik, kad nieko negali pakeisti…kaip iš Bulgakovo romano “Meistras ir Margarita”-Anuška aliejų jau papylė…Kas toliau?

Burgis, 2009-02-13 19:44:22

Elai: siūlau paskaityti naują temą apie netiketą. Nežinau, kas Jūs tokia, bet man įdomu skaityti tokios “logikos” laiškus… Kur Jūs radote, kad aš siūliau mokytoją atleisti iš darbo? Kaip aš perlenkiau lazdą, suerzinau, pamečiau ir, juo labiau, pabėgau? Štai aš sėdžiu prie SAVO kompiuterio, SAVO namuose, tvarkau SAVO internetinį tinklaraštį ir negaliu atsistebėti, kaip Jūs nejaučiate, kad atėjote į svečius? Galėčiau vienu spragtelėjimu ištrinti Jūsų laišką, bet noriu, kad jis liktų kaip pamoka ir kitiems. Atspėjau, pradėdamas temą apie netiketą, tiesa? Net mano žmona neišdrįstų taip manęs auklėti, o čia – užsuko žmogus į svečius ir ėmė žarstyti pamokymus. Ką padarysi – penktadienis, trylikta…

Ela, 2009-02-13 21:44:03

Ger.B.Burgi,

Jūsų, kaip ir manęs, išauklėti jau neįmanoma. Jūs nevisagalis viešpats:Mano svetainė, Vienu spragtelėjimu, Aš galiu, Aš galėjau, Aš galėsiu, Pamoka kitiems ir t.t. Nieko naujo-tas pats pasipūtimas ir nesisikaitymas. Būtų tik Jūsų ši svetainė, jeigu tik vienas sau rašytumėte ir ką parašęs, perskaitytumėte.O dabar tai visa Lietuva Tėvynė skaito… Nebūkit prietaringas.Tai Jums netinka .

Penktadienio 13- oji čia niekuo dėta, ger.B.Burgi…

GL, 2009-02-14 23:01:07

As nesuprantu, kuo cia deta tema, kad prasidejo visa ta Austejos istorija… Ir kalbant apie ja pacia, manau kiti dalyviai (tokie kaip as), rase net daugiau negu Burgis… Ir vis viena nera ko gailetis – mes raseme bendra prasme, kalbedami apie bendra atveji, o cia buvo tik (sunkus) pavyzdys, kurio detaliu niekas is musu gerai nezinojo… Dar karta pakartosiu: jeigu ta mokytoja TIKRAI nei vienu kaltinamu dalyku nenusikalto ir visi jos gimnazijoje tai zino, nesuprantu kokios problemos???

Taip pat ir del Austejos – zinant, kaip masto jos tetis, as buciau labai nustebes, jeigu ji uzaugtu kitokia ir elgtusi kitaip… Ir siaip man toks “baltavarniskas” elgesys labai patinka, gal del to, kad as pats daug kur budavau balta varna, ir nematau tame nieko blogo… 🙂 Jeigu kas nors del ko nors per daug isizeidziate ir negalite tvardyti savo emociju – nediskutuokite, niekas nevercia, bet nereikia aiskinti svetaines seimininkui apie ka diskutuoti, ir apie ka – ne…

Beje, nors as tais prietarais visiskai netikiu, vakar 13-oji penktadienis pasireiske visu grazumu… Tik isvaziavus is Lozanos sugedo traukinys, todel nespejau i naktini, ir teko iki Vokietijos vidurio ji “vytis” su greituoju ICE traukiniu… gerai, bent kad pasivijau (kaip tik pries vidurnakti… :] ;))