Atleiskite man, šios svetainės senbuviai, kad taip retai beparašau čia… Rašinėju feisbuke, bet ne tai esminis laiko praleidimas.
Septynias naktis prižiūrėjome savo Mindaugą (7 mėn.). Tik seneliai gali suprasti, kaip tai sunku. Ir kaip tai džiugina!
Ką tik baigiau taisyti darbus tų 7-8-9 klasių moksleivių, kurie šeštadienį Šiauliuose atliko bendrojo išprusimo ir matematikos testus. 77 x 2=154. Tai mistinis skaičius! „154 profesionalo patarimai“ – mano knygelės pavadinimas. 154 moksleiviai dalyvavo konkurse Vilniuje. Peržiūrėti ir įvertinti 154 darbus nėra lengva… Bet man tai labai svarbu! Turiu turėti argumentų, kai kalbu su mokytojais, kai mokau moksleivius, kai mokau savo anūkėles ir jų tėvus. Nesvarbu, kad 550 kilometrų per vieną dieną plius konkursas plius seminaras man jau nėra smulkmena, darysiu tai, jei tik kas nors prisidės.
***
Žinoma, mudu balsavome, bet aš taip norėčiau, kad naujoji miesto valdžia pasikviestų mane ir paprašytų parodyti tų moksleivių, kurie dalyvauja konkursuose, darbus. Pasidomėtų rezultatais. Pasibaisėtų. Ir ką nors darytų!
***
O pavasaris atėjo! Gal, sakau, mūzos man kokį eilėraštuką atneš?
Atsakymai
Sokolovas, 2019-03-05 01:17:43
- Raskite lygties
xy + x + y = 154
sprendinius (x , y) natūraliųjų skaičių aibėje.
- Kiek sprendinių (x, y) natūraliųjų skaičių aibėje turi lygtis
(1/x) + (1/y) = 1/154
?
skaitytojas, 2019-03-05 15:37:00
B.Burgiui: taip, vaikai svarbiausia, bet saugokite sveikatą- tokie krūviai, manau, nestiprina imuniteto, o ankstyvą pavasarį virusai labai aktyvūs.
Daniela, 2019-03-05 18:10:56
Sakote, kad dalyvavusių konkurse moksleivių rezultatai pasibaisėtini… bet, jeigu paauglys dalyvauja konkurse, reiškia, bent kažkuo domisi, ir tikriausiai jo tėvai taip pat skatina dalyvauti, stengiasi motyvuoti. Tai kokie tada būtų rezultatai tų mokinių, kurie nedalyvavo ir dalyvauti nesiruošia?
Atskirtis akivaizdi. Bet, iš kitos pusės, visais laikais gabių ir motyvuotų vaikų būdavo klasėje tik po keletą. Dauguma – vidutiniokai, na ir kiekvienoj grupėj turi būti po kelis visiškus “perestukinus”…
petras, 2019-03-05 18:45:47
Daniela, klasės moksleivių gabumui nusakyti panaudojote gauso normalųjį pasiskirstymo dėsnį (ar kaip jis ten vadinasi :). tai prie tų gabių ir motyvuotų buvot 😉
Sokolovas, 2019-03-05 19:13:09
MOKSLEIVIŲ ŽINIOS TRAGIŠKOS
Aišku, sunku ką nors sakyti, nematant konkurso užduočių…Bet…
Niekam ne paslaptis, kad daugumos moksleivių matematikos žinios yra tragiškos. Valstybinė švietimo politika toleruoja tokią padėtį. Liberalioji nuostata “kokybišką išsilavinimą VISIEMS” nuvertina bei iškraipo pačios mokymosi kokybės sampratą. Juk tas “visiems” nukreipia pagrindinį dėmesį būtent į tą visišką daugumą “vidutiniokų”, o iš tikrųjų niekuo nesidominčių tinginių…
Dabar politikams visiškai nerūpi gabūs, darbštūs moksleiviai. Jiems rūpi suvaryt į mokyklos suolą kuo daugiau latrų šeimų atžalų, trukdysiančių norintiems mokytis vaikams. Juk “visiems”-reiškia pilkajai masei. Visokiems asocialams bei “adaptotiems-neadaptotiems”.
Sakykite, o kokie svertai naudojami? Juk nieko nepalieka kartoti kurso, neišlaikę PUPPj keliami į vienuoliktą klasę, nors, neišlaikydami PUPPo, jie parodė, kad mokytis negali!
Bet į vienuoliktą klasę “VISI KOKYBIŠKAI” keliami! Tai kur svertai? Gal tas paauglys jau gimė sąmoningas bei stropus?
Gimnazijos- tik pavadinimas.
Nejaugi visi turi siekt aukštojo mokslo? Nejaugi jau nereikia batsiuvių, kiemsargių, santechnikų…? Bet ne, svarbiausia- “kokybiškas išsilavinimas visiems”. O gabūs ir darbštūs vaikai valdžiai neįdomūs. Svarbiausia- “kokybiškai mokyti” pilkąją masę. O tam reikia menkinti pačios “kokybės” turinį. Tai ir vyksta.
Pakeleivis, 2019-03-05 21:29:10
Gerb. Sokolovui (Kovo 5 01:17):
Pirmoji lygtis turi du sprendinius – (4,30) ir (30,4) Antroji lygtis turi 27 sprendinius
Sokolovas, 2019-03-05 23:08:20
Gerb. Pakeleiviui:
Taip! Puiku!
Autistas, 2019-03-06 02:36:22
B. Burgiui
Mistika apie skaičius
Vaikystės namas kaime nr. 7
Ėjau į pirmą klasę, gyvenau su mama kambaryje 207
KTU bendrabutis Pašilės g. 37, 707 kambarys, 7 aukštas
grupė 2/7, studento pažymėjimas su 7.
Pažinties diena 7
Dabar gyvenu 27 kambaryje, 7 aukšte.
Čia per daug sutampančių skaičių, kad taip imtų patys susidėliotų. O kas dėlioja taip gyvenimą ? tikrai ne aš 🙂
Burgis, 2019-03-06 11:48:31
Sokolovui: būtų naudinga, jei svetainės lankytojus pamokytumėte, kaip spręsti Jūsų pateikiamus uždavinius. Tiksliau sakant – kaip galvoti ir kodėl taip galvoti. Kitaip uždaviniai netenka prasmės, yra „šalti“…
Sokolovas, 2019-03-06 13:25:16
MES NIEKADA NEIŠMOKSIME ŠITO….
Bet mes džiaugsimės
ta mažyte sėkme,
retsykiais mus
aplankysiančia…
Kaip spręsti uždavinius? Matematikos uždaviniai -ne šio pasaulio. Ir mes niekada nerasime visaverčio, “absoliutaus”, atsakymo į šį klausimą. Mes galime tik rasti “dalinių kelrodžių”, bei elgesio patarimų.
Ko reikia, kad galėtume TIKĖTIS sėkmės. Be garantijos, o tik SU VILTIMI…
Pirmiausia- ŽMOGUS TURI BŪT ŽINGEIDUS. Pavyzdžiui,-turime geometrinę figūrą. Niekuo nesidomintis žmogus (o tokių vis daugiau) kaipmat tars- “nesuprantu”. Nuvalkiotas pasiaiškinimas. Net prieš patį save…
O jei žmogus žingeidus, įpratęs “gilintis į aplinką”, tai jis, net nežinodamas kaip spręsti, puls skaičiuoti kitų kampų didumus, lygins trikampius, ir t.t. Ir jam (aišku, be garantijos) gali išryškėt panašūs trikampiai (trikampiai, turintys vienodus kampų trejetus), ir kiti, gar prieš akimirką neregėti dalykai…
Arba-turime lygtį (šio skyrelio du uždaviniai). Pamokyti spręst? Aš labai to norėčiau. Bet iniciatyva
turi eit iš žmonių…
Kaip? O štai- pamatęs tekstą, skaitytojas turi iš pradžių būt žingeidus, ir SAVO TEMPAIS, pradėt domėtis. Neįmanoma? Įmanoma! Ir būtina (bet nepakanka, ir niekada nepakaks…).
Kiekvienas šio skyrelio skaitytojas galėjo iš pradžių pasidomėt- o kas yra natūralieji skaičiai? O kas yra lygties su dviem kintamaisiais sprendinys? Gali (o tai žiauriai sveika!) mėgint atspėt vieną-kitą sprendinį. Taip “sueinama į kontaktą” su uždaviniu, o toliau…Pamatysi, ko nematęs, būsi, kur nebuvęs…
Sėkmė aplanko dinamikoj, o ne statikoj…
Skaitytoja Inga (nežinau, kur ji dabar) yra lituanistė, bet puikiai čia išspręsdavo dešimtis man apsireiškusių uždavinių…
Būtina būt pastabiam. Jei mokinys nemato galimybės pakeist lygty kintamojo, -tai rodo jo nepastabumą…
Pavyzdys: 6(sinx)^2 + sinx = 2
Pastabus žmogus mato “tekste besikartojantį žodį”.
Uždaviniai šalti? Gal…Bet TIK PO MŪSŲ. Kaip mes su jais, taip ir jie su mumis.
Dažnas mokytojas nori mokinio sėkmės labiau, nei to nori pats mokinys…To neturėtų būti, bet tai-Gamtos dėsnis! Iniciatyva turi eit iš mokinio, tik tai gali laiduot sėkmę!
Bet mokytojas nori labiau…Ir pergyvena labiau už mokinį. Kitaip jis nepadės ir norintiems to…
Bet uždaviniai-ne mokytojai. Ir todėl jie BUS ŠALTI KIEKVIENAM, KAM PATINKA GYVENT NIEKUO NESIDOMINT.
Ir iniciatyva turi eit iš mūsų. Nors ir be garantijos. Pragmatikams tai nepatinka….
“Ar mes suspėsime išeit kursą?”-klausia dažnas pragmatikas.
NE! MES NIEKADA NESUSPĖSIM TO- atsakyčiau būtent taip. Nes matematikoj (temoj, programoj, kurse) būta tik Prado, ir nėra pabaigos.
Yra tik Pirmoji Pažintis. O ši atstumia pragmatizmą. Ir…
Duokite man dar vieną Gyvenimo akimirką, ir aš baigsiu tai, ko nespėjau pradėt….
Sokolovas, 2019-03-14 00:00:31
KAI KAUKĖS NUSLYSTA….
Tikrasis išsišokėlio veidas…
https://www.delfi.lt/news/daily/lithuania/isskirtine-byla-aiskinasi-ar-egzamina-renges-matematikas-negalejo-nutekinti-uzduociu.d?id=80593009
Elena, 2019-03-14 00:44:04
Sokolovui,-
ačiū, informacija laiku ir vietoj.
Tikėkimės, kad bus mažiau tokių dalykų.
Reikia juos kelti viešumon.
Mikas, 2019-03-14 11:28:12
Ar čia tas pats D.Dzindzalieta iš B.Burgio gimnazijos? Užtraukė siaubingą gėdą ant visos Lietuvos…
Sokolovas, 2019-03-14 11:52:36
Mikui:
Dzindalieta niekada nedirbo nei KTU Gimnazijoje, nei kokioj nors kitoj mokymo įstaigoj. Jis tik nuolat mokė dirbt kitus.
Random, 2019-03-14 12:17:12
Gaila, kad taip pasielgė, bet mokinė tai irgi visiška imbecilė. Girtis, kad gauni tokius dalykus?! Negana to, kad stūmė į nepatogią padėtį žmogų nusikalsti – dar ir visiems apie tai papasakojo. Na, ja daugiau jau tikrai niekas nebepasitikės.
Gaila, bet jei Dzindzalieta palūžo prieš gimines – prieš rimtesnius vėjus palūžtų visai lengvai, patikėti kažką slapto irgi nebegalima…
Dovydas, 2019-03-14 13:30:44
O aš irgi 12-tos klasės pradžioje matematikoje buvau vertinamas tik ketvirtuku.. Gerai, kad klasiokė laiku rekomendavo S. Sokolovo palydą. Rezultatas: 89.
Sokolovas, 2019-03-14 13:43:03
2015 vasarą įkliuvo (dėl analogiško nusikaltimo) buvęs NEC matematikos VBE vertinimo komisijos pirmininkas Grigutis. Tai jį irgi demaskavo dviejų merginų plepumas.
Tik tos buvo iš Žirmūnų gimnazijos. Ir buvo geros mokinės. Bet…Norėjo “dar geriau” Ir baigėsi taip, kaip baigėsi.
Neteisinu Grigučio. Smerkiu. Bet dabar aš-apie “kitą medalio pusę”, apie žmonių plepumą bei perteklinius kontaktus, kas yra veiksmingiau už bet kokį išorinį stebėjimą ar kontaktų pasiklausymus…
Ir dar. Man lig šiol neaišku, kaip Dzindalietos epizode “ketvirtukininkė” (jei ji išties buvo prasta mokinė) sugebėjo “atgamint” jai galimai nutekintus uždavinius? Kaip specialistas teigiu- be “špargalkės” tai būtų unikalus atvejis.
Grigučio epizodas-kas kita. Ten , kartoju, buvo stiprios abiturientės. Jas tik “ant kelio” reikėjo užvesti…