Valstybe, tu nemyli gerų vaikų!

Valstybe, tu globoji tinginius, bukagalvius, nemokšas ir skriaudi geriausius, gabiausius, stropiausius.

Šiandien, po valstybinio matematikos brandos egzamino, turėtų būti šventė, džiūgavimo diena geriausiems ir nerimo, nusiminimo diena blogiausiems. O yra atvirkščiai. Kokia turi būti valstybė, kad taip viską „apverstų“?! Nemokšų, korumpuotų prisitaikėlių valstybė? Arogantiškų pasipūtėlių, surengiančių tokius egzaminus, valstybė?

*

Sakote, palaukime rezultatų? Taip, valstybė pasirūpins, kad rezultatai būtų „vidutiniškai geri“! Galva ugnyje, kojos lede – vidutinė kūno temperatūra normali…

*

Ne, nieko nereikia laukti! Jau aišku, kad yra daug nusivylusių ir jų nesumažės po rezultatų paskelbimo. Nusivylusių turi būti! Jų turi būti daug! Bet tai neturi būti geriausieji!

***

Imkime konkrečiai. Štai uždavinys:

*

Mokslo metų gale mokiniai paprastai organizuoja išvykas. Vieni klasės mokiniai norėtų išvykos į Druskininkus, kiti – į Birštoną. Ginčą išspręsti padėjo klasės auklėtojas – matematikos mokytojas, pasiūlęs tokį pasirinkimo būdą. Jis atnešė dėžę, kurioje yra 11 vienodų rutulių, sunumeruotų skaičiais 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, ir paprašė šešių mokinių atsitiktinai ištraukti po rutulį iš dėžės ir padėti ant stalo. Jei ištrauktų rutulių numerių suma yra nelyginis skaičius, tai vykstama į Druskininkus, o jei lyginis – į Birštoną. Kokia tikimybė, kad klasė važiuos į Druskininkus?

*

Išspręsti jį nesunku, tiesa? Lyginė suma bus tada, jei ištrauks keturis lyginius numerius ir du nelyginius, du lyginius ir keturis nelyginius, … (kaip dar?). Tikimybė ištraukti keturis lyginius numerius ir du nelyginius apskaičiuojama taikant klasikinę „trijų C“ taisyklę, mano studentai žino…

*

Tai kokios problemos?

Pirma, mokykloje visus tikimybių teorijos ir kombinatorikos uždavius reikia leisti išspręsti ne vien apskaičiuojant, o ir tik suskaičiuojant.

Antra, tik jau ne tikimybių teorijos uždavinį reikia parinkti „riebesnį“.

Trečia, seniai laikas tikimybių teoriją visai pašalinti iš mokyklinio kurso.

***

Bet… Vėl pakartosiu: pasikarkite! Vergai nusipelno vergvaldžių. Tegu delfininkai, mažaraščiai bukagalviai, dabar pila pamazgas ant manęs. Gal pasiguos…

Atsakymai

Burgis, 2014-06-05 15:17:57

Nekenčiu!…

pykst, 2014-06-05 15:45:24

Kad sitas uzdavinys yra neitiketinai paprastas, as nesuprantu, kodel Jums atrodo, jog jis toks sudetingas.

O del paties egzamino, sutinku, jog ji turetu islaikyti kuo maziau mokiniu (tarkim, padaryti islaikymo riba puse visu imanomu tasku, nors ir tai, man atrodo, yra per mazai). Taciau egzaminas lengvas ir gauti gera rezultata nesunku

Abiturientas, 2014-06-05 15:45:30

Gal galit parašyt šio uždavinio atsakyma – šiuo metu: kiek galvu, tiek ir nuomoniu 🙂

Burgis, 2014-06-05 15:48:32

pykst: 1) apklauskite abiturientus..

  1. ką Jūs vadinate geru rezultatu? man ir mūsų gimnazistams visi už 100 mažesni įverčiai yra blogi!

Burgis, 2014-06-05 15:50:01

Abiturientui: tuoj „pykst“ parašys savo sprendimą (paprastą!) ir atsakymą.

Mano pasiūlytas sprendimas tikrai nėra paprastas paprastam abiturientui, teisingai, „Abituriente“?

Abiturientas, 2014-06-05 15:51:27

Derinius suvokiu – bet cia buvo tikrai truputi per daug. Lauksiu

Dominykas, 2014-06-05 15:54:08

Man irgi atrodo, kad labai normalus uždavinys, kaip valstybiniam egzaminui, ypatingai jei tai buvo tas “sunkusis” pabaigoje. Siūlymo naikinti tikimybių teoriją iš mokyklinio kurso išvis nesuprantu – čia viena labiausiai apie gyvenimą, jo atsitiktinumus ir jo loterijas mokančių sričių…

Abiturientas, 2014-06-05 15:54:56

Tai atsakymas?

PbX, 2014-06-05 16:01:52

Kad ir bedarytum, daliai zmoniu visada viskas negerai buna, p. Burgis yra vienas is tokiu.

Abiturientas, 2014-06-05 16:05:15

Pykst jau skaiciuoja paprastu būdu 20 min.

vilius, 2014-06-05 16:06:44

Nu, surašiau sprendimą.

Mums reikia atsirinkti variantas kada suma bus nelyginė. O ji tampa tokia kada ištraukiamas nelyginis nelyginių skaičių kiekis. Iš viso jų yra 6 taigi mums tinka 1, 3, 5.

Lygynių skaičių yra 5.

Skaičiuojam tikimybes:

Kad ištraukta suma bus _nelyginė_ tikimybė yra tokia —

1/6 * 5/5 + 3/6 * 3/5 + 5/6 + 1/5 = 19/30

O kad lyginė, tai visa kas liko.

pykst, 2014-06-05 16:08:43

118/231 as gavau, sitas uzdavinys reikalauja atidumo, o ne supratimo isskirtinio tikimybiu. Direktoriau, as irgi buves gimnazistas, tad zinau, jog visi nori gauti maksimaliai, bet jeigu nepasiseke, o galbut nemoki paprasciausiai, tai kodel turetum gaut 100?

vilius, 2014-06-05 16:09:20

Atsiprašau, ne tą ženklą parašiau… per skubėjimą. Eilutė atrodo taip:

1/6 * 5/5 + 3/6 * 3/5 + 5/6 * 1/5 = 19/30

Abiturientas, 2014-06-05 16:11:56

As irgi tiek pat gavau (deja, nesu tikras ar gerai) – kaip ji galima issprest be deriniu?

Dominykas, 2014-06-05 16:12:46

Paprastas sprendimas, be jokių C, tik ilgiau užrašyti užtrunkantis:

Išsirašom visus kelionei į Birštoną tinkančius variantus:

  1. LLLLNN, LLLNLN, LLNLLN, LNLLLN, NLLLLN, LLLNNL, LLNLNL, LNLLNL, NLLLNL, LLNNLL, LNLNLL, NLLNLL, LNNLLL, NLNLLL, NNLLLL

  2. NNNNLL ir visi kiti “inversiniai” variantai.

  3. NNNNNN

  4. Nagrinėjame LLLLNN: Ištraukti pirmą lyginį tikimybė 5/11, antrą – 4/10, trečią – 3/9, ketvirtą – 2/8, penktą nelyginį – 6/7, šeštą nelyginį – 5/6. Viso tikimybė – (5*4*3*2*6*5)/(11*10*9*8*7*6)=5/462.

Visiems kitiems variantams 1) punkte tikimybė bus tokia pati, tad P(1))= 15*5/462 = 25/154.

  1. Tuo pačių principu nagrinėjame NNNNLL ir gauname P=(6*5*4*3*5*4)/(11*10*9*8*7*6)=5/231. Vėlgi tikimybė vienoda visiems variantams, tad P(2))=15*5/231=25/77

  2. NNNNNN: P=(6*5*4*3*2*1)/(11*10*9*8*7*6)=1/462.

Tikimybė važiuoti į Druskininkus: 1-25/154-25/77-1/462 = 118/231.

Jei kažką pražiopsojau, vadinasi, 100-uko ir nenusipelniau 🙂

Burgis, 2014-06-05 16:16:06

pykst: 1) Nepasisekti gali tik loterijoje, o ne egzamine! Pats baisiausias požiūris į egzaminą – kaip į loteriją!

  1. Tai, ko nemoki, turi žinoti eidamas į egzaminą, o ne gavęs užduotis!

vilius, 2014-06-05 16:17:06

Dominykai, čia nesvarbu tvarka. Svarbu kokia galutinė suma.

Jokio skirtumo ar lyginis bus pirmas ar paskutinis.

Burgis, 2014-06-05 16:17:54

Dominykui: tai ką, čia ir yra „normalus“ uždavinio sprendimas?! Ar tik nebūsi olimpietis, Dominykai?

Abiturientas, 2014-06-05 16:21:12

Teisingas?

Dominykas, 2014-06-05 16:21:27

Teko būti kadaise, ir tikrai čia net nepanašu į olimpinį uždavinį 🙂

Abiturientas, 2014-06-05 16:24:09

O vektoriai – kokie koeficientai prie a ir b gaunasi issprendus?

pykst, 2014-06-05 16:30:18

Juk visalaik gali atsirasti ivairiausiu aplinkybiu, kurios, nors ir mazai, taciau lemia galutini rezultata, tai va cia ir yra nesekme, nesneku apie ejima i egzamina kazko nesiruosus ir tikintis, jog butent tu klausimu nebus.

Tai, vadinasi, sutinkat, jei 100 negavai, matyt, kazko nemokejai? Egzaminas juk pagal programa sudarytas, juk paskutiniame uzdavinyje ne Gauso skirstini prase surasti.

petras, 2014-06-05 16:35:30

Nėra skirtumo kaip sprendi, svarbu teisingas atsakymas. o egzaminai p. Burgi, niekada nebus geri. pernai ar užpernai pykote, kad egzaminai 5toko lygio, šiemet netinka, kad per daug sudėtingi 😀

Burgis, 2014-06-05 16:35:34

Q.E.D.

tikinti, 2014-06-05 17:20:40

Na ir pasikarščiavot su tais “idiotais” …Iš esmės Jūs teisus, bet išlaikyta komunikacija būtų įtaigesnė..Dabar tik papiktinot kai nuosaikesnius delfio skaitytojus-esmės jie jau nesuprato, pamatė tik tiek, kad Burgis koliojasi 🙂 Ne visi juk skaito šita puslapį ir žino, kad šiaip Jūs esat jautrios sielos poetas 😉

Tomas, 2014-06-05 17:45:51

Nesu aš joks olimpietis ir net ne buvęs KTU gimnazistas (tiesa baigiau taikomąją matematiką KTU), bet ir man jis neatrodo toks sudėtingas, kaip būtų galima suprasti iš p.Burgio reakcijos.

Jei jau derinių nemoka mokinys, tai išmąstyti, kaip tai darė Dominykas, visi gali, kas nusipelnė 100-uko. O laiko pamąstymui tikrai užtenka per egzaminą, netgi sakyčiau, kad laiko per daug duoda.

Tomas, 2014-06-05 17:49:51

Dėl bunkančios švietimo sistemos pilnai sutinku. Sutinku net, kad privaloma turėtų būti laikyti matematikos egzaminą. Bet, p.Burgi, ne visi gali gi mokytis tokių dalykų, kuriuos KTU gimnazija moko. Negalima gi nurašyti žmogaus, kuris tikrai neturi tokių gebėjimų matematikoje. Juk ne veltui tai yra bendrojo lavinimo mokyklos, ar nesutinkate su manimi? ką siūlote daryti su tais 60% mokinių, kurie nepajėgūs mokytis tokių dalykų, kuriuos KTUG moko?

Burgis, 2014-06-05 19:16:04

tikinčiai: kartais reikia melstis, kartais reikia keiktis… Jūs tik paskaitykite šiuos komentarus – žmonės vis tiek nesupranta paprastos formulės: negalima skriausti geriausių, reikia bausti blogiausius. Kai nesupranta – aš imu vartoti tokius žodžius, kad bent atkreiptų dėmesį. Supras (jei supras…) po dešimtmečio…

Burgis, 2014-06-05 19:23:52

Tomui: tai aš gi ir sakau, kad tokie, kurie neturi gabumų, neturi noro mokytis matematikos, šiandien džiūgauja! Džiūgauja, kad išlaikė, gerai išlaikė egzaminą! Bet kodėl neturi džiūgauti geriausieji?! Iš kur toks jūsų žiaurumas?

*

Dėl uždavinių… Ne, Jūs vis tiek nesuprantate, kad aš nevadinu to paskutinio uždavinio nei sunkiu, nei neįveikiamu! Taip jį pavadino užduočių sudarytojai, paskyrę už jį net penkis balus! Tokiu jį mato mano antro kurso studentai! Tai kam tyčiotis iš matematikos, iš aukštojo mokslo?!

*

Visą dieną šiandien galvoju apie tą egzaminą… Važiuosiu aš į Vilnių. Rudenį važiuosiu. Gal į Seimą, gal į ministeriją, gal į prezidentūrą… Bet pirma palaukite, pamatysite valstybės fokusą – šimtukų bus daug! Balų, kurių niekas niekam nerodys, bus nedaug, o šimtukų bus daug. Valstybė moka tokius fokusus daryti. Ir tai bus mano nuopelnas, nes vis tik kažką būsiu išgąsdinęs, tiesa?

Simonas, 2014-06-05 19:52:36

What the fuck. Man… what the fuck. Tiek daug Burgis verkšlena, kad mokyklose yra per lengvi uždaviniai, reikia sunkesnių. Bet, tuo pačiu, nori, kad 30% mokinių gautų 100, reiškia, reikia lengvesnių uždavinių..? Tai lengvesnių ar sunkesnių..?

Ar… mokykloj per lengvi uždaviniai, o egzamine – per sunkūs? Tada reikia 12 metų mokytis su labai sunkiais uždaviniais, labai daug išmokt, mokėt skaičiuot, kad nuėjus į egzaminą su lengvesniais uždaviniais, nei kad yra dabar, 30% žmonių visvien neišlaikytų? What the fuck.

Burgis verkšlena, kad jo studentai neišsprendžia mokyklos lygio tikimybių uždavinių, todėl negali dėstyti rimtų dalykų. Jo sprendimas: išimt tikimybes iš mokyklos programos.

Skauda. Smegenis. Loginio… ryšio… nėra… ahhhhh.

Simonas, 2014-06-05 20:01:27

Tarp kitko. Šitie egzaminai nėra kažkoks juokas, savęs patapšnojimas per petį, čia tuo pačiu yra stojamieji egzaminai (nu kas kad vadinasi “brandos”, įsivaizduokit, kad “brandos/stojamieji”).

Tai ką dabar daryt mano “gimtajam” Fizikos Fakultetui, jeigu į jį pretenduotų 6500 abiturientų su šimtukais. Pagal ką, po velnių, jam dabar atsirinkt?!?

Adomas, 2014-06-05 20:06:25

Gerb. B.B.

Manau, kad neišsižadat savo žodžių apie bukagalvius etc. Drąsiai mieželaitiškai sakau – daugiau tokių Žmonių. Kaip Jūs.

paprastas, 2014-06-05 20:33:18

Nesitikėjau, kad p. Burgis nusileis iki Delfi lygio.

Matematikoje šimtuką galima gauti praradus 5 taškus (neišsprendus 5 taškų vertės uždavinį).

Valdas, 2014-06-05 20:40:41

Na gal tie jūsų nuskriausti geriausieji nėra tokie jau ir geri? Gal Jūsų protą aptemdė gimnazistai, kuriems egzaminas nenusisekė? Daug kas mėgsta kaltinti kitus, o ne save. Dėl to po kiekvieno egzamino ir sulaukiame straipsnių iš abiturientų su tokiomis antraštėmis kaip „Sužlugdėte mūsų kartą“. Pats prieš porą metų gavau savąjį šimtuką besimokydamas kažkokioje kaimo mokyklėlėje, tad nematau ko galėtų neišspręsti gerai pasiruošęs mokinys, ypač iš pagerintos mokyklos.

Burgis, 2014-06-05 21:25:16

paprastam: aš nenusileidau iki „delfio“ – jie man skambino, o ne aš jiems rašiau… Kaip ir visi kiti.

*

Koks čia šimtukas, jei žinai, kad 5 taškų uždavinio neišsprendei? Ir visą gyvenimą žinosi…

Burgis, 2014-06-05 21:33:03

Valdui: ne, Jūs vis dar nesuprantate… Egzamine negali pasisekti ar nepasisekti! Negalima ant kortos statyti 12 metų darbo!

*

Jūs nesuprasite. Bet aš patyriau nepaprastą džiaugsmą: ką tik man paskambino nepažįstamas vyras iš Vilniaus ir patikino, kad visiškai pritaria mano pozicijai. Jo dukra kelerius metus stropiai mokėsi, mokykloje ir papildomai, į egzaminą išėjo pažadėjusi, kad tėvų neapvils, o grįžo verkdama… Tas vyras, rusakalbis, bet puikiai kalbantis lietuviškai, argumentuotai kalbantis, apie visos mokyklos abiturientus kalbantis, yra mano viltis ir paguoda.

tikinti, 2014-06-05 21:51:35

Metėm vakare visas šeimos matematines-inžinerines pajėgas ir pabandėm išspręst tą uždavinį.Skaičiavom skaičiavom, dėliojom variantus, kol galų gale dukra (Ktu gimnazijos dar tik būsima gimnazistė) sako- panašu, kad tikimybė bus apie 50 proc.. Ir ištiesų- gal čia nereikia labai skaičiuot, o tereikia logiškai išsamprotaut..nors turbūt tokio atsakymo neužskaitytų, nes jis nėra visai tikslus..

Burgis, 2014-06-05 21:52:54

tikinčiai: tai jau tikrai neįskaitytų… Matematika yra tikslus mokslas!

Valdas, 2014-06-05 22:09:16

Man pasidarė labai įdomu kokį teisingą egzaminą įsivaizduojate. Kaip panaikintumėte sėkmes faktorių? Manau, kad sėkmė neturi įtakos tik tada, kai moki viską ką reikia mokėti. Priešingu atveju telieka melstis, kad būtų tik tai ką moki.

gimnazistas, 2014-06-05 22:13:37

Gavęs užduotį iš karto atsiverčiau paskutinį uždavinį. Visam likusiam egzaminui nuotaika pagerėjo, nes jis neįprastai lengvas – jokių sudėtingų lygčių sistemų (darbo, judėjimo uždaviniai) ar kitokių galvosūkių. Dėl uždavinio tinkamumo kitas klausimas, bet aš laimingas.

Edita, 2014-06-05 22:22:22

Nesu matematikos mokytoja, todėl neturėčiau komentuoti. Drąsus Jūs žmogus, gerb. Burgi. O kadangi esate matematikos specialistas ir žinote, ką darote, Jus tikrai išgirs tie, kam reikia. Tik keista, kad kiti specialistai kažkodėl tyli, o gal jų niekas neklausia.

tikinti, 2014-06-05 22:27:24

Taip, matematika tiksli, bet tikimybė vis gi tėra tikėtinas dydis 🙂 Kiek pamenu, yra net vadinama loginė tikimybė, nustatoma intuicijos ir logikos pagalba..Gyvenime nebus didelio skirtumo, ar kažkokio įvykio tikimės su 49 ar 51 proc. tikimybe…Deja, egzaminai sau, o gyvenimas iškels savus uždavinius, kurių su kalkuliatorium neišskaičiuosi…neoponuoju, tiesiog tokie lyriniai pamąstymai tikimybių tema 🙂

pykst, 2014-06-05 22:47:29

Direktoriau, kad kuo gilyn i matematika, tuo tas tikslumas jos atrodo kaip mitas 🙂

KTU pirmakursis, 2014-06-06 02:09:28

Puikiai NEC daro, kad 100 negaus daugiau negu 1% visų laikiusių abiturientų. Reikia atsijoti pelenus nuo grūdų. Pripažinkime, kad vien darbo neturėtų užtekti gauti 100, reikia turėti ir talento (jeigu galima taip pavadinti). Čia panašiai kas su dainavimu, gali repetuoti kiek nori, bet jei balso žmogus “neturės” tai puikiu solistu jis tikrai netaps, gerų geriausiu atvėju galėtų būti choro narys ar pritariantysis. Su matematikos egzaminu manau turėtų būti tas pats :))

Nėra čia ko verkšlenti. Visos užduotys pagal matematikos egzamino programą buvo sudarytos, kurias kiekvienas matematikos mokytojas žino.

ZDRN, 2014-06-06 07:58:33

Pritariu “Viliui” “Mums reikia atsirinkti variantas kada suma bus nelyginė. O ji tampa tokia kada ištraukiamas nelyginis nelyginių skaičių kiekis. Iš viso jų yra 6 taigi mums tinka 1, 3, 5.

Lyginių skaičių yra 5.”

Tik tikimybes skaičiuočiau taip:

(6/11*5/10*4/9*3/8*2/7*1/6)+(6/11*5/10*4/9*5/8*4/7*3/6)+(6/11*5/10*4/9*3/8*5/7*4/6)

nesunkiai susiprastina iki 5/77 (tokia tikimybė, kad suma bus nelyginė) atitinkamai suma lyginė (72/77)

petras, 2014-06-06 08:29:02

Dierektorius ir kiti moksleiviai verkšlena dėl tų 100 tukų gabiems moksleiviams, bet pamiršta, kad dar yra 99, 98, 97, juk reikia ir tuos gabiausius atskirti. Negali ir neįmanoma, kad 20 ar net 10 proc. gautų 100. juk ir tarp gabių yra labiau ir mažiau gabesnių. o tai klausantis direktoriaus atrodo, jog balai turi būti šimtukai dideliai daliai gabių moksleivių, o po to jau 80tukai prasideda 😀 ir tie patys verkšlentojai po metų jau pamiršę viską bus arba gales perlaikyti egzaminą 🙂

petras, 2014-06-06 08:31:16

Ir tobulos egzamino užduoties neįmanoma parengti. Manau jei net jūs pats p. Burgi parengtumėte egzaminą, atsirastų ne vienas ir ne du kritikai, kurie suabejotų jo tobulumu. kaip sakoma visiems geras nebūsi. Bet svarbiausia, kad tas pats egzaminas taikomas visiems abiturientams (visų lygios galimybės).

ZDRN, 2014-06-06 08:44:36

Atsiprašay įsivėlė aritmetinė klaida, atsakymas ne 5/77, o 1/22 ir atitinkamai (21/22).

Regina D., 2014-06-06 08:45:30

Manau, kad NEC su matematika padarė kaip su lietuvių kalba – čia norint gauti 100 reikia pademonstruoti, cituoju, “ypatingus gebėjimus”. Šis “kriterijus” yra vertinimo normose! Bėda ta, kad nė vienas toks gebėjimas nėra įvardytas, nėra pateikto nė vieno pavyzdžio. Tai reiškia, kad 98 proc. mokytojų lituanistų gyvena pagal V.Mačernio žodžius: “Einu, bet nežinau, į kur nueisiu.”

Sveikinu ir matematikus prisijungus prie NEC patyčių aukų. Dabar mūsų bent jau daugiau, gal susivienysim?

Ir dar – labai patiko, kad DELFI pasakėte, ką galvojate, nevyniodamas nieko į vatą. Idiotai ir yra idiotai. Pritariu.

Abiturientė, 2014-06-06 09:15:24

Sveiki, pati vakar laikiau ėgzaminą.. sunkus nebuvo, tačiau sutinku su Burgiu, kad ne tikimybių uždavinys turėtų būti pačiame gale. Asmeniškai matematiką mokykloje mokiausi kiauru 10, bet sugalvoti sprendimą uždaviniui man pritrūko laiko.

Burgis, 2014-06-06 09:58:16

Reginai D.: ačiū! Man Jūsų nuomonė labai svarbi!

Burgis, 2014-06-06 09:58:53

petrui: kas tinka Petrui, netinka Broniui. Ir niekada nebus kitaip!

petras, 2014-06-06 09:59:02

Lietuvių kalbos egzamino net lygint negalima su matematikos, nes lietuvių kalbos ir literatūros egzamino vertinimo kriterijai neaiškiai apibrėžti. o matematikoje viskas tikslu. tik klausimas dėl užduočių. jeigu buvo parinktos užduotys ne iš mokyklos kurso, tai p. Burgis ar bet kuris kitas nepatenkintas gali kreiptis į teismą, dėl neteisingo uždavinių sudarymo. be to, jei neklystu, tai pirmi metai, kai naudojamas kriterinis vertinimas, taigi tiek pats vertinimas tiek užduotys turėtų tobulėti kiekvienais metais, nes kažką keičiant ar darant pirmą kartą visada sudėtinga. be to, net ir pats p. Burgis buvo už kriterinį vertinimą, o ne norminį. Tad natūralu, jog uždaviniai turi būti sunkesni (bet iš mokyklos kurso), taip pat natūralu, kad ir egzaminą išlaikyti turėtų praktiškai visi laikantys (balai juk skiriasi nuo 100 iki 1). Nes jei pagal Burgį idiotai neturėtų išlaikyti, tai leiskite paklausti, ką tada apskritai tie idiotai darė 11 ir 12 klasėse ??? kodėl jie buvo palikti mokykloje ? o ne išmesti ? gali gi profesinėje amatų mokytis.

Todėl jei kažkam kažkas labai nepatinka, tai keiskit sistemą, gerinkit padėtį, o ne verkit. Nuo jūsų verkimų niekas nepasikeis. Ir idioto pavadinimas idiotu, problemų neišsprendžia. Bet kas gali idiotais kitus išvadinti, tam sugebėjimų tikrai nereikia.

Burgis, 2014-06-06 09:59:43

KTU pirmakursiui: Jūs gal negirdėjote, kad norminis vertinimas pakeistas kriteriniu?!…

petras, 2014-06-06 10:03:18

Tikrai taip, visiškai sutinku, būčiau anksčiau pamatęs jūsų įrašą, tai ankstesnio savo nebūčiau rašęs 😀

Ema, 2014-06-06 10:05:08

Pritariu p. Burgiui, – tokie egzaminai nemeilė gabiems vaikams. Mano sūnus nesiekė 100, tikėjosi (ir, panašu, gaus 95 – 90). Štai jo mintys: ,,Tas žlugdantis jausmas, kai viską žinai, bet matai, kad tave ,,prigaudinėja” iš visų pusių, kol galų gale ,,prigauna”…”. Ką jaučia suaugę, ,,brandūs” žmonės, rengdami tokias užduotis? : ,,valio, sugalvojau, kaip pakišti koją!”, ,,štai ir parodysiu, kad jiene tokie jau ir protingi” ir pan. Pažeminti pasišventusieji mokiniai, mokytojai, mokslo idėja. Bet tie, kurie rengė užduotis, labai dideli ir galintys.

Tikrai, egzaminas neturi būti loterija ar minų laukas, kurį reikia pereiti.

Visgi, – nieko baisaus tas 100-ukų kiekis. Tie, kurie verti, pasieks savo. Dauguma išvažiuos. Ten juos puoselės, padės skleisti sparnus ir kilti, gerbs, skaitysis su jais. Tik – kokie bus jų prisiminimai apie Lietuvos švietimą? Gerai, jei tik atlaidi šypsena.

Gerb. Direktoriau, dėkui, kad Jums skauda, rūpi, kad netylit ir nepavargstat gindamas jaunimą ir švietimą. Sėkmės ir stiprybės.

skaitovas, 2014-06-07 14:48:54

Liūdna.

Pamačius, kad garbios mokyklos direktorius viešai siūlo suicidą (“pasikarkite”), kad galimai turinčius išskirtinių, ypatingų gabumų menui, kalboms mokinius ir galimai bėdai prispyrus turinčius laikyti matematikos egzaminą viešai vadina bukagalviais…

Pamačius, kad tai su malonumu griebia visokie delfiai, o garbios mokyklos direktorius tuoj (kitoje temoje) tai įsivertina kaip savo teisumą, liūdna…

O jei visų dalykų žinovai taip pradėtų vadinti nepretenduojančius į šimtukus abiturientus, kiek Lietuvoje liktų nebukagalvių?

(Ir man visai nesvarbu, koks iš tikro buvo egzaminas – lengvas ar neįveikiams, norminis ar kriterinis…)

Burgis, 2014-06-07 15:45:57

Skaitovui: Jums liūdna ir aš Jus užjaučiu… Bet nelabai. Panašu, kad Jūs labai toli nuo švietimo. Panašu, kad Jūsų vaikai nelaiko egzaminų. Panašu, kad Jums smagu tarp tinginių, neišprusėlių. Dėl to ir užjaučiu. Bet nelabai…

*

P.S. man labiausiai patiko ši frazė: „bėdai prispyrus…“. Tik negaliu jos išsiversti į realybės kalbą.

skaitovas, 2014-06-07 20:36:09

O dar liudniau, kad reaguojate smulkmenomis, tarsi nesuprastumete esmes. As gi nesiginciju del jusu issakytu minciu. O stai jusu leksika… Na, taip, delfiams ji tiko

Burgis, 2014-06-07 20:49:17

skaitovui: Jūsų komentarui paskyriau visą temą, paskaitykite… O čia dar atskirai pasakysiu apie leksiką. Ar Jūs pats jau supratote, kokią nesąmonę parašėte: „prispyrus bėdai“. Kokia, po galais, bėda gali abiturientą priversti rinktis matematiką, jei jis jos nesimokė, nemėgsta, nekenčia?

O gal jūs manote, kad mokyklose nėra bukagalvių, tinginių, pašlemėkų ir idiotų? Taip, idiotų! Tikrąja medicinine prasme idiotų! Bet per tokius, kaip Jūs, apie tai nekalbama, ta tema – tabu. Dalykus reikia vadinti tikraisiais vardais, tada gal atsipeikės visuomenė ir pamatys, kodėl tiek daug bėgančių iš šalies, kodėl tiek daug nusiminusių, užguitų mokytojų, kodėl tiek patyčių mokyklose ir tiek savižudybių… Todėl nemokykite manęs kalbėti! Pasistenkite išgirsti ir pamatyti! Tik abejoju, ar Jums pavyks…

skaitovas, 2014-06-07 21:34:31

Suprantama, kad cia nesamones gali rasyti tik tie, kas su jumis gincijasi. Gal ir pateik iau pavyzdi, kaip talentingiems humanitarams reikia privalomai laikyti matematika. Nors veliau studijose jos nera jos ne kvapo. Bet tu dedziu ir tetu is universiteto nedrisru vadinti idiotais. Manau, kad su sia medicinine isvada zmo.es universitete nedirba. Na, jei ir dirba, tai lemtingu sprendimu nepriimineja. Beje, negal oju, kad matematikos nemokejimas KTUG gimnazistu lygiu automatiskai bloskia abiturienta bukagalviu stovyklon.. o liudniausia, kad veziko leksika man nedera su tokio giliai issilavinusio ir dvasingo poeto ivaizdziu.

Atsiprasau uz klaidas – neiziuriu smulkiu raideliu telefone.

Simonas, 2014-06-07 23:21:06

Seniai pasaulis nustojo vadint kažkokių susigalvotų standartų neatitinkančius žmones idiotais, nes pamatė, kad tai neproduktyvu.

O Burgis turėtų ne dar “riebiau” šnekėt, kad klausytųsi jo ministerija, o švelniau. Delfyje bus mažiau populiarus, bet galės daryt daugiau įtakos valstybėje.

Haka, 2014-06-08 03:25:33

Įdomu – http://imgur.com/4nnbyru – mokyklinio lygio egzaminai Lenkijoje 2013 metais. No child left behind!

Burgis, 2014-06-08 07:36:58

Simonui: va, ir vėl Jūs mane pamokėte… Kodėl Jums pačiam nepadarius daugiau įtakos valstybėje?

*

O su švietimo valdininkais esu bandęs visaip kalbėti… Kadaise rašydavau ilgiausius raštus diplomatine kalba, argumentų kalva. Ir nieko…

*

Delfininkai manęs nedomina. Man paskambina – aš pasakau. Komentarai manęs nedomina…

Narka, 2014-08-10 15:21:47

Tikiuosi viskas baigėsi gerai moksleiviams, jie įstojo į gerus matematiškai kvepiančius fakultetus, ir tikimybių teorijos nedeskridituos su matematikos mokytoju ir rutuliais. Tai grakšti matematikos sritis