Varėna – Vilnius: 170 km/h

Žinau tik tiek, kad jis – Seimo narys. Žinau, kad jis važiavo 170 km/h greičiu keliu Varėna – Vilnius. Esu tuo keliu ne kartą važiavęs. Bet galvoju apie tai, ko nežinau…

  1. Kas jį vertė taip greitai važiuoti? Pyktis? Neatidėliotinas reikalas? Šėlionė? Automobilio bandymai? Kažkodėl apie tai jis net atsistatydindamas iš Seimo pirmininko pavaduotojo posto nepasakė. Bent jau per TV negirdėjau. O juk tai – esminė aplinkybė, galvojant apie žmogų, o ne apie faktą!

  2. Apie ką važiuodamas galvojo tas žmogus? Kad nieko blogo neatsitiks? Kad jis – vairavimo meistras? Kad nepagaus? Kad nedrįs nubausti, jei pagaus? Kad jam spjauti į visas bausmes, nes…? Juk gali būti, kad žmogus nekenčia paties gyvenimo…

  3. „Kas iš mūsų nėra viršijęs greičio?!“ – retoriškai į kameras paklausė P.Gražulis. Aš nesu viršijęs! Būdamas Seimo nariu – nesu viršijęs! Tiesa, niekada nebuvau Seimo narys… Bet ir be to, kai sulaukiau brandaus amžiaus (maždaug 55), niekada nebeviršiju greičio (na, nebent netyčia 10 km/h). O kol buvau jaunas, azartiškas ir nelabai atsakingas – viršydavau ir mokėdavau baudas. Paskutinysis mano rekordas – 150 km/h kelyje Kėdainiai – Kaunas (ne greitkelyje…). Taigi – pagalvokime apie atsakomybę dėl to, kad esi tas…

  4. Aš bijau! Bijau, kad mano mylimi žmonės nepadarytų neapgalvoto žingsnio arba netaptų kitų negalvojančių aukomis. Todėl pažadu dar kartą – aš jūsų neapvilsiu. Suklysti galiu, bet negalvodamas važiuoti negaliu. Mano koja tvirtai susijusi su mano galva.

Atsakymai

Burgis, 2011-06-15 08:53:50

Reitingams.

nerius, 2011-06-15 10:01:58

Tik tada kada įvyksta nelaimė,žmogus susimąsto “kodėl”?Aš niekada nesu viršijęs greičio,niekada,Net kai budavo sprendžamas gyvybės ar mirties klausimas.Kodėl niekada?Todėl.kad aš nevairuoju…..

Darth Vader, 2011-06-15 11:19:35

Taigi tam ir seimūnas, kad pirma kišene (otkatas), po to užpakaliu (mandatas), o tik po to smegenų likučiais mąstytų. Nežinau, koks gaisras buvo, kokia moteris gimdė ar koks žmogus mirtimi vadavosi, kad reikėjo šitaip lėkti. Atsistatydins? Na ir kas. O ar nelakstys? Va jeigu už 1 viršytą kilometrą reikėtų sumokėti 100 eurų – tuomet kelių ereliai pagalvotų…

petras, 2011-06-15 11:45:06

Man tai atrodo paprastai šita situacija. žmogus važiuoja tikriausiai su gera techniškai mašina, mano, kad valdo situaciją ir kad nieko nenutiks. todėl gali sau leist važiuot greičiau. plius ten kelias tikrai neblogas. ir jei normaliai važiavo, o ne pavojingai manevravo, kaip mėgsta kelių “ereliai”. tai manau patenka į didelį greitį viršijančių žmonių grupę, kurie šiaip yra atsakingi žmonės ir piktybiškai nedaro kitiem blogo 🙂 tikriausiai koją kiša per didelis pasitikėjimas savimi.

o visas reikalas stebimas taip akylai, nes seimo narys 🙂 aišku jei pagautas, tai turi būt nubaustas.

aš ir dažnai mieste ir retai užmiestyje viršiju greitį, ir kai pagalvoju, tai net nežinau kodėl 🙂 nes realiai niekur kaip ir nenuskubėsi. turbūt dėl jauno amžiaus, kažkaip norisi greičiau važiuot. aišku perėjose ar keliuose prie mokyklų ar šiaip pavojingose vietose, visada sumažinu greitį ir stengiuosi važiuot saugiai.

Nepris, 2011-06-15 13:31:58

Evoliucinės psichologijos požiūriu, greitai lėkti yra pirmykštis malonumas, nes tada tos driežo smegenėlės mumyse galvoja, va, kaip aš greit lekiu, yeeeeeee esu sveikas ir stiprus, esu čia labių labiaaaaaaaausias iš visų, oi, kaip grrrriebčiau dabarrrr kokį grobį, niekas neturi jokiųųųųųųų šansų nuo manęs pasprrrrrukti, nei mane aplenkti, aaaaaaateik čiaaaa! 🙂

Šitas pirmykštis džiugesys labiausiai jaučiasi startuojant iš vietos, ir šokant ką nors lenkti, ir kuo galingesnė mašina, tuo “kaifo” daugiau.

Vyrų ir moterų skirtumus galima aiškinti tuo, kad moterys turi labiau išvystytą savisaugos instinktą, o vyrai — medžioklės, ir, aišku, vyrai labiau linkę demonstruoti viršenybę, kas, vėl gi, yra gryniausias evoliucinis imperatyvas.

Aš nelinkęs žmonėms uždrausti šito pirmykščio malonumo, nes, na, reikia ir tą vidinį gyvuliuką kartais išleisti palaigyti po žardą. Kiekvienas pagal save renkamės kaip tai padaryti.

Bėda tik, kai ereliai skraido ne po vieną ir ne po du, ir dar tam nepritaikytose trasose. 😐

Burgis, 2011-06-15 13:43:09

Vėl 100 balų Nepriui…! Tegu kiti sako ką nori – aš sutinku, kad Neprio… versija yra pagrindinė. Dar yra vienas variantas, ypač tinkamas man, – lekiu, daužau iš pykčio.

Žydrūnas, 2011-06-15 21:23:54

200 myniau su passatu savo autobane vokietijoj prieš pora metų, buvo labai gerai :).

Reik pas mus autobano su neribojamu greičiu.. Vilnius-Klaipėda, valanda laiko (300km/h su moto) ir pajūry jau būtai 🙂

scania, 2011-06-15 21:24:57

Na, pasportintos mašinos turi geresnius stabdžius, nei įprastinės, geresnį valdomumą, nei paprastos, turi daugiau aktyvaus ir pasyvaus saugumo priemonių ir – statistiką: būtent su tokiomis daugiau užmušama žmonių, nei su kokiomis lupenomis, kurios tik šimtelį teišspaudžia.

Visi, kurie lenktyniauja, laksto ir turi savo taisykles jaučiasi esą geresni vairuotojai. Geriau valdo mašiną, turi geresnę reakciją – ir pagal statistiką būtent tokie geriausi žmonių medžiotojai.

Tas, kuris viršija greitį – juk nebūtinai užmuša ką nors, bet būtinai tuo parodo, kad būtent jam KET negalioja. Jis yra aukščiau įstatymo.

Jei esi valdžioje, ir viešai rodai, kad tau nusispjaut ant įstatymų – samdyk šoferį, tą tebaudžia. Kad nereikėtų atsistatydint 😀

Persona Grata, 2011-06-15 22:12:21

Sutikčiau su Nepriu iš principo, tačiau teisingumo dėlei derėtų pažymėti, kad pagal naujausią mokslo žodį 🙂 evoliucinė psichologija praranda savo anksčiau turėtas pozicijas bei gerbėjus akademinėje bendruomenėje. Išties lengva viską priskirti instinktams, prigimčiai, tačiau ši teorija beveik nieko nepaaiškina ir užleidžia kelią gilesnėms žmogaus poelgių priežasčių studijoms.

“Darwin’s theory of natural selection caused many psychologists to try and explain all human behaviors through instincts/…/

most agree that our behavior is motivated by other biological and psychological factors.”

(Chapter 12 – Motivation, Psychology, by David G. Myers, 6th Edition)

O dėl taisyklių pažeidimų ir jų prevencijos, Darthas ne pirmą kartą siūlo griežtinti bausmes, bet jau nuo senų laikų (Č. Bekarija, Š. Monteskje) atliekami bausmių prevencinės funkcijos tyrimai rodo, kad ne bausmių griežtumas, o tik jų NEIŠVENGIAMUMAS leidžia tikėtis gerų rezultatų mažinant prasižengimus. Taigi šiame fronte, manau, puiku, kad net parlamento vicepirmininkas neišvengia bausmės 🙂 Taigi reikia dirbti ties neišvengiamumu toliau 🙂

Žydrūnas, 2011-06-15 23:35:37

Nepri, kiek spaudei?

Andrius, 2011-06-16 09:05:55

Aš nusiteikęs negerbti žmogaus, kuris sąmoningai pažeidinėja taisykles. Aš jaučiu didelį malonumą sąmoningai laikydamasis visų taisyklių.

D., 2011-06-16 10:14:04

Žydrūnui: kokia nauda iš autobano, jei nuvažiavęs per 1 val. pralauksi 2 val. kamštyje prie įvažiavimo į miestą 🙂

Lina L., 2011-06-16 11:26:01

Toks požiūris, kaip Andriaus, suteikia vilčių! Pagarba

Žydrūnas, 2011-06-17 19:11:54

D. tai galima tiesiai į pajūrio aikštelę kelią nutiest 🙂

juokai šiaip čia :),

važiuot reikia visad saugiai. Tam pačiam autobane vokietijoj greitis neribojamas, bet kur tik koks ženklas ribojantis greitį pasitaiko, nesutiksi nė vieno pažeidėjo..

nuoba, 2011-06-17 20:15:21

Dar viena atsakymo į pirmą klausimą versija – žmogus įsijaučia į GELBĖTOJO vaidmenį. Šiuo konkrečiu atveju – gal tautos.