Laikas naujai temai. Įdomu būtų išgirsti nuomones apie tai http://www.delfi.lt/news/daily/emigrants/article.php?id=15814341 – rašo mūsų svečias. Padiskutuokime!
Labiausiai mane domintų studentų nuomonė apie sesiją. Sesija tai ar komedija? PISA tyrimai tik protą … atsiprašau, sujaukia – klausykime liudininkų.
Atsakymai
Andrius, 2008-01-31 15:31:24
Man teko studijuoti Vokietijos universitete. Man iki vokiečių oi kaip toli… Kitų asmeninė patirtis gal teigs visai ką kitą.
Aurelija, 2008-01-31 15:44:44
Na asmeniškai aš tai išvis esu abejinga statistikai, ir neverta jos suabsoliutinti. Galim tik atkreipti dėmėsį, kad kažkas mūsų švietimo sistemoje “šiek tiek” neveikia. Asmeniškai aš manau, kad mūsų mokymo programos yra tikrai per sunkios, iš mokinių reikalaujama moktis dalykus, apie kuriuos reikalingos tik bendros žinios. Mokymosi dalykų programos nuolatos keičiamos. O ir mūsų pačių požiūris šiek tiek keistokas, juk matematikos uždavinys visų pirmą yra skirtas išmokti mąstyti, o ne gauti 10. O gal blogai kažką suprantu? 🙂 Na svarbiausia išlikime optimistais. Nėra jau taip blogai 🙂
Marius, 2008-01-31 16:31:21
Būdamas mokinys labai nenorėjau mokintis, mokslams laiko skyriau nedaug, visa tai buvo todėl, kad manęs mokomi dalykai nedomino, buvo išimčių tais atvejais kai dalyką mokytojas pateikdavo su sudidomėjimu tuo pačiu sudomindamas mokinius.
Paprasčiausiai pas mus daug pareigą atliekančių, o ne bandančių “užkrėsti” mokymusi, todėl mokinimosi rezultatai neblizgantys. Manau su tuo pačiu reikalu susijęs ir straipsnyje paminėtas lietuvių buvimas Airijoje (prastai mokės, nerado čia darbo,išvyko uždarbiaut ten, liko, sukūrė šeimą).
sharas, 2008-01-31 16:32:09
Greičiausiai komedija, bet kaip ir visur nebūna vien tik juoda, ar vien tik balta. Aš visada egzaminams mokydavausi, tačiau dažniausiai nešdavausi ir šperą. O ar ja naudodavausi priklausydavo nuo aplinkybių. Jei jos būdavo tai taip. Didžiausia to priežastis, jei dauguma naudosis, jie gaus geresnį pažymį, gaus stipendiją.
P.S. aš už tai kad nusirašinėjimo nebūtų. Bet tai turi suprasti dėstytojai ir universitetas. (studentai elgiasi kaip lengviau :D)
mokytoja, 2008-01-31 17:55:35
Aurelijai: Paskutinį kartą mokyklinės programos buvo keistos prieš 5 metus. Ar tai dažnai?
bailus anonimas, 2008-01-31 19:20:50
Kol mokomės ne dėl savęs, o dėl sistemos, kol ne imamės patys valdyti savo gyvenimą, o paliekame tuo rūpintis sistemai, tol sistema kuria tai, ko reikia jai – mekenančius avinus, kurie ne tik nemoka palūkanų apskaičiuoti, bet nuosavo užpakalio neranda (jau nekalbant apie protingos valdžios išsirinkimą).
Beje, pakilimas PISA reitinguose dar visai nereikštų, kad išmokome mokyti ar mokytis — tai rodytų tik tai, kad kažkas nusėdo į gilesnį mėšlą, nei mes.
Aurelija, 2008-02-01 08:18:46
Mokytojai: Nors nesu pedagogė, bet ar 5 metai yra pakankamai patikrinti ir išmokti dirbti su nauja sistema?
mokytoja-Aurelijai, 2008-02-01 12:08:43
Taip.
Saulius, 2008-02-01 14:36:51
Mokytojai: kaitos apstu – IT programa nuolat kinta -keitėsi prieš 2 m., o kur įvairios madingos inovacijos, ŠMM „arkliukai“ ant mokytojų sprando, eksperimentai kaip mada ateina ir išeina bangom…
Kiek supratau, Gerb. mokytoja, dėstote matematiką? Būtų įdomi Jūsų nuomonė apie mokyklinės matematikos turinį. Mokau programavimo. Pastebiu, kad keičiant matematikos programą, prastėja mokinių loginis mąstymas, gal tiksliau – mokėjimas matematikos žinias taikyti, „pačiupinėti“ gyvenimiškose situacijose. Įtariu, kad matematikos pamokose nėra kada stabtelti panašiems uždaviniams spręsti, pamąstyti, nebėra įrodymo uždavinių (šuoliuojama paviršutiniškai: plika formulė – įstatai reikšmes –atsakymas). 80-aisiais I-II kurse buvo mokoma kai kurių dalykų, kurie dabar mokykliniame kurse. Kam? Ar sovietinė mokyklinė programa buvo jau tokia bloga? Ar dabar neperkrauta matematikos programa mokykloje?
Gal latviai ir estai protingiau tobulino? Gal todėl jų rezultatai ir geresni PISA tyrime?
Saulius, 2008-02-01 14:49:59
O dabar į temą – nuomonė apie egzaminus. Dažnai stebiuosi, kaip mokiniai su mažiau negu minimaliom matematikos žiniom ir dar minimalesne motyvacija išlaiko mokyklinį matematikos egzaminą – na, nežinau, gal „namuose ir sienos padeda“. Bet keista, kad po to SĖKMINGAI studijuoja KTU (dažniausiai mokamose vietose). Kas neleis pagalvoti…
mokytoja, 2008-02-01 15:09:27
mokytoja-Aurelijai, Vasario 1 12:08 . Jūs vėl pasinaudojote mano nic-ku. Negi taip sunku sugalvoti savąjį?
Sauliui: Mokyklinės matematikos turinys tikrai platesnis, negu tais laikais, kai Jūs mokėtės mokykloje. Bet dėlto nukenčia gilumas. Įrodymo uždavinius mokytojai sąmoningai praleidžia. Sutinku, kad prastėjant mokinių matematikos žinioms programavimo mokymas yra problematiškas. Prieš beveik 20 metų programuoti Paskaliu išmokydavau beveik visą klasę, o dabar labai geram IT mokytojui pavyksta tik išmokyti skaityti programą (dabar aš nesu IT mokytoja). Kodėl? prieš 20 metų aš mokiau 2 klases, kurios likdavo, kitoms 2 išėjus į proftechnikos mokyklą, o dabar išėjus į gimnaziją. Koks problemos sprendimas? Lietuvai reikia statybininkų ar kitokių darbininkų, o ne bemokslių su vidurinio išsilavinimo atestatu arba dar blogiau su aukštojo mokslo diplomu. Ar ne tragedija, kad žmogui 20 metų, jis “baigė” vidurinę, o nieko nemoka dirbti (apie akademines jo žinias net nekalbu)?
Dėl latvių ir estų žinau tik viena, kad jie turi daugiau matematikos pamokų per savaitę, nei mes. Pvz.: latviai 5, mes 4 arba net 3. Tiesa, programas mažiau keitė. Ar tai įtakojo PISA tyrimus nežinau. Kiek girdėjau, uždavinių formuluotės mūsų vaikams buvo neįprastos. Ar tyrimo rezultatai išties blogi? Kas žino kokie jie būtų buvę prieš 20 metų, kai klasėse buvo 40 mokinių, ir pažymio 2 neturėjo būti?
Aurelija, 2008-02-01 17:06:05
Pati prieš keturis metus baigiau mokyklą ir negaliu pasigirti, kad per matematikos pamokas spėdavau viską suprasti ir įsigilinti, nors atrodo mano matematikos mokytojai daug širdies mums atiduodavo. Na prisipažinsiu, kad ir šiaip nesu ypatinga gabuolė matematikai ir jei ne mano šaunuolis tėtis, tai oi vargas man būtų
mokytoja-mokytojai, 2008-02-01 18:02:55
Kodėl sakote, kad pasinaudojau Jūsų “nicku”? Dažnai pasirašinėju “mokytoja”, todėl, kad dirbu mokytoja – kodėl manote, kad tik Jūs galite ja būti? …
🙂 🙂 🙂
Burgis, 2008-02-01 19:58:41
Sauliui: vos iškenčiu čia nepradėjęs skelbti pavyzdžių, kaip dabar studentai “studijuoja”, ką jie moka – nenoriu, kad jie visai nustotų su manim bendrauti. Tai valstybės tragedija! Baisu, kad jie jau nesuvokia savo neišmanymo gelmės! O pragaro mašina sukasi toliau, luošindama žmones…
matematikos mokytoja, 2008-02-01 20:20:43
Sauliui: Visi mokykliniai egzaminai yra ydingi dėl tų “sienų pagalbos”. Manyčiau, kad jie iš viso nereikalingi. Apie tai tikrai yra kalbama. Bet nelabai girdima. A.Zabulionio ir kitų rengtas “Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo ir brandos egzaminų gairių 2008-2012 m. projektas” numato mokyklinių egzaminų nebuvimo. Tik nežinau kokia jo sėkmė. Gal ir numarino?
Tomas, 2008-02-01 21:08:59
Klausimas Burgiui replikuojant į atsakymą Sauliui (19:58): už mėnesio man bus 28 metai. Visą Jūsų papasakotą tiesą supratau tik visai neseniai ir toje tiesoje dėl savo padėties prisiimu visišką atsakomybę. Bet jau kuris laikas nežinau, nuo ko pradėti ją taisyti. Pradėti spręsti matematiką, stoti iš naujo, pradėti mokytis dirbti? Žmona gal neprieštarautų, vaikų dar neturime.. Kaip pasielgtumetė Jūs? Įvardinti lengva, bet sugalvoti išeiti vienam tikrai sunku!
Ačiū! Tomas Z.
Burgis, 2008-02-01 21:26:57
Gerb. Tomui: sveikinu, Jūs jau gerame kelyje! Svarbu suprasti, kad reikia lavintis. Dabar kelių daug: savišvieta darbo vietoje, laisvalaikiu, nuotolinės studijos, ryžtingas specialybės pakeitimas studijuojant iš naujo (gal nuo trečio kurso), individualus mokymasis samdant mokytojus ir pan.
4vejininkas, 2008-02-13 23:12:33
Gerb. Burgiui as irgi pradejau susiprast dabar, kad baiges elektros inzinerija noriu but issilavinusiu specialistu ir noreciau didziuotis gaves diploma kad ji gavau turedamas pilna bagaza ziniu, ir noriu greiciau pasukt ta issilavinimo linkme o ne plaukima pasroviui, bet susiduriau dabar su viena problema: mokausi ir dar plius dirbu, aisku nuo darbo pavargstu ir taip kencia mokslai truputi, norisi ir laisvo laiko paturet, paskaitu del darbo nepraleidineju,bet grizes is darbo ir kita diena grizes is paskaitu norisi tik ilsetis, ir nezinau ka daryt ar aukot darba del mokymosi ir ziniu kaupimo, visu klausineju draugai sako kad baigsi ir taip, dirbk mokykis ir nesuk galvos, bet as noriu baigti budamas specialistu o ne shudmaliu 🙁 o pinigelio irgi norisi gi mes studentai … ir susiduriau su tokiu klausimu kaip is radzio dainos ” ka daryt ?” dirbt ir mokytis, ar tik mokytis ir siekti to tikro specialisto ziniu ? kaip jus manote ?
Burgis, 2008-02-14 22:30:15
4vejininkui: du variantai: jei turite iš ko gyventi – reikia tik mokytis; jei reikia duonos – reikia dirbti ir mokytis. Antrasis variantas nepaprastai sunkus, bet reikia pasirinkti tinkamą darbą ir tinkamas studijas – ištversite!