Veidmainystė

Jūs prisimenate, kad temoje „Ko jie manęs paklausė?“ buvau pažadėjęs atsakyti į šį klausimą: „Ką siūlote daryti su nemotyvuotais vaikais? Tokių gi bent pusė…“. Laikas atsakyti.

*

Laikas nustoti veidmainiauti! Laikas nemotyvuotus pavadinti nemotyvuotais, tinginius – tinginiais, o protinę negalią turinčius – pacientais.

Ne, mokytojas nėra visagalis! Mokytojas turi labai ribotą arsenalą priemonių, skatinančių mokytis. Mokytojas neturi būti pasimėgauti laisvalaikiu, pramogomis atėjusių vaikų, paauglių linksmintojas. Jie nėra moksleiviai! Mokslas negali būti vien patrauklus. Mokslas yra kartus, sunkus, nuobodus, nes, žinia, jo tik vaisiai saldūs.

*

Vaikų motyvacija mokytis dingsta ne mokykloje! Pažiūrėkite, kokią „motyvaciją“ sunkiai dirbti turi jų tėvai. Pažiūrėkite, kaip valstybė ignoruoja sunkiai dirbusius, išprususius, mąstančius ir savo nuomonę turinčius, savo garbės už pinigus ir postus neparduodančius žmones. Pažiūrėkite, kaip universitetai pažemina mokslą, priimdami nei norinčius, nei pasiruošusius studijuoti. Pažiūrėkite, kaip valstybė apsimeta, kad VBE gali išlaikyti tik tie, kurie mokėsi.

*

Tai ką daryti mokytojui?

  1. Visiems – tėvams, klasės moksleiviams, klasės vadovui, mokyklos vadovams – įvardinti, kuris kiek yra motyvuotas mokytis.

  2. Rašyti realius pažymius. Būti pasirengus neatsitraukti dėl tėvų skundų, dėl mokyklos vadovybės verksmų „prarasime krepšelius“… Matysite, tėvai perkels vaiką į kitą mokyklą. Matysite, tas paauglys po pagrindinės mokyklos pasuks į profesinę mokyklą. Ir visi laimės!

  3. Reikalauti iš vietinės valdžios, iš šalies valdžios, kad būtų kuriamos alternatyvios mokyklos, kad būtų objektyviai „rūšiuojami“ moksleiviai (oi, oi, kaip visi vėl mane užpuls!).

  4. Blogiausiu atveju – statyti į kampą, varyti iš klasės, kviesti tėvus, kviesti policiją ir/arba medikus! Jokiu būdu negalima leisti, kad pamokoje „vadovautų“ nemotyvuotieji! Vėl pakartosiu: Lietuvoje nėra vaikų teisių gynimo tarnybų, yra tik vaiko teisių gynėjai (gynėjos). Tai ir yra tikroji dramatiškos padėties priežastis.

***

Mokytojau, tave gali apginti tik tėvai tų vaikų, kurie nori mokytis. Aišku, dabartinėje situacijoje tu turi būti krištolo tyrumo ir granito atsparumo žmogus – kitaip „suės“, „išės“… Turėk atsitraukimo variantą!

Atsakymai

Burgis, 2015-02-05 12:48:33

Norėčiau padėti…

petras, 2015-02-05 13:53:56

Sokolovai, manau tikras klausimas ne tas, ar leis ar neleis atsisakyti vaidybos, bet ar nori universitetai (universitetų viršūnė + dėstytojai) tos vadybos atsisakyti. nes pinigų tai sumažėtų. o dabar pvz. nusiperka katedra nešiojamų kompiuterių darbo reikalais ir nešiojasi darbuotojai, namo 😀 ir t.t.

Sokolovas, 2015-02-05 13:56:44

Petrui

Taip, dabar dauguma žiūri tik naudos, pinigų bei patogumų…

Studentų žinios mažai kam rūpi. Kitaip beraščių nevertintų teigiamais pažymiais…

petras, 2015-02-05 14:27:40

Veidaknygėje užtikau įdomų dalyką. Buvo parodytas kūno kultūros departamento atsakas į švietimo mokslo ministerijos pateiktą kaip supratau projektą dėl pradinio pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų. tai kaip supratau, rengiamame projekte prad ir vid. ugdymo programa bus skirstoma į privalomus ir pasirenkamus dalykus. ir tam atsake kūno kult. depart. atsakė, kad nepritaria, jog kūno kultūros pamokos būtų prie laisvai pasirenkamų dalykų (pažeidžiami kiti įstatymai). na ir žmonės veidaknygėje diskutuoja, peikia švietimo ministeriją ir t.t., bet dar pastebėjau, kad prie laisvai pasirenkamų dalykų, tame projekte lygtai būtų priskirta ir istorija ?! , geografija ir kiti dalykai (bet manyčiau tikrai jau ne tokie svarbūs, pvz, kaip ekonomika, filosofija, psichologija ir t.t.).

įdomu, jei tarkim tokį projektą patvirtina ministerija ir istorija tampa pasirenkamu dalyku (arba/ir kūno kultūra). tai kas tada ?

Matilda, 2015-02-05 18:57:20

Absurdu kvepia ir tai, kad žinios jau tampa nebereikalingos. Jos tik balastas. Vaikus reikia linksminti, su jais pamokoje žaisti, kad sudomintum. Pamokos užtenka 15- 20 minučių, kitą laiką skirti refleksijai. Žodžiu, bebeždžioniaudami pagal užsienį, kopijuodami tai danus, tai švedus, tai britus, visai liksime beraščiai ir bemoksliai. Tarp kitko, britai patys pasibaisėję savo ,,mokyklų vaisiais”, ruošiasi rimtiems pokyčiams. Čia kalbu apie valstybines mokyklas. O mes- sekame jais ir viską kopijuojame.

Marius, 2015-02-05 19:24:26

,,Mokslas yra kartus, sunkus, nuobodus, nes, žinia, jo tik vaisiai saldūs“.

Šiame teiginyje yra neigiamas pats mokymo ir mokymosi procesas, todėl mokslas ir tapo patrauklus kaip prestižinė prekė ir verslas.

Hat, 2015-02-05 19:54:30

Kai užduodami tokie klausimai “ką daryti…” ir reikia atsakinėti kažkuriems mokytojams, tai toks vaizdelis yra kraupesnis, nei gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Įspūdis toks: kur Lietuva, ten viskas blogai, nes būtent čia akis draskančios problemos yra ignoruojamos. Visi čia tokie bejėgiai, kad kažką keist ar suvaldyti… užtat sugebame susitaikyti su merdėjimu… O, Depresija… Pone Burgi, jūsų atsakymai ir pasiūlymai geri ir reikalingi, bet turbūt

suprantate, kad nieko nebus ir niekas nepasikeis. Nei kiek nepasikeis.

Ar pasižiūrėjote į ateisiančius dirbti pedagogus? Šie “mokytojai” nemotyvuoti. Tik pasyvūs veikėjai, o entuziastingų per mažai. Su dabartiniais situacija berods tokia pat. Pats baigiau mokyklą prieš kažkur 6 metus. Atsimenu savo mokytojus. Jie buvo labai nuobodūs. Regis, nebeįmanoma pamilti savo darbo iš naujo. Tokią išvadą galima susidaryti žiūrint ir bandant klausytis jų per kitų klasės draugų šurmulį.

Situacija kaip ir nesikeičia…

Ech, sunku mokytis iš tikro, bet ne dėl mokslo karčių šaknų, o dėl neadekvataus vertinimo. Juk sunku gerai mokytis, kai šalia sėdintis dundukas gauna 8, nes nusirašė. Norint vistiek gerai mokytis, reikia būti pasišventusiu jau. Bet tai jau nieko bendra neturi su išmokymu ir mokykla. Nes tokie mokosi patys.

miklis, 2015-02-05 23:35:00

Hat, o ar aplinkinių nusirašymas tikrai neigiamiausiai veikia motyvuotumą? Gal tik kai kuriems? Man ne tas labiausiai kenkė, o kenkė patyčios, spaudimas dėl buvimo kitokiu ir klasiokų nedraugiškumas.

j.m., 2015-02-06 12:15:57

vakar kino teatre.. įtraukė, užbūrė, sukrėtė, privertė susimąstyti. Apie Mokytojus ir mokinius, gabius ir žioplus, stiprius ir silpnus.

ww w.ob uolys.lt/kin ozona/film as/15039/

pwl, 2015-02-06 13:57:11

Turbūt čia slypi esmė: “Mokytojau, tave gali apginti tik tėvai tų vaikų, kurie nori mokytis.” Kai gabus bus tarp dar gabesnių, jis norės tobulėti, pasitempti. Tik mokslo siekiantys ir sieks išsilavinimo. Tik tarp tokių ir reikia ieškoti atsparos. Kitu atveju mokytojas – kaip vienas lauke karys. Neretai ir mokyklos vadovybė jo nepalaiko, o turėtų besąlygiškai.

Gal klystu?..

Rasa, 2015-02-07 00:50:05

j.m.: Tas filmas, kurį tu parodei ir kurį ką tik baigiau žiūrėti, išties patiko… 🙂 Dabar einu miegot ir galvoju, kad patiktų dar ir į darbą rytoj nepramiegot… 🙂

Sudėtinga su tais mokytojais ir su tais mokiniais. Blemba… 🙂

Virgilijus, 2015-02-07 12:03:09

Rasai: Paspaudus nuorodą ant video , neatsidaro , žymi, kad tai privatu. Iš kur parsisiuntėte filmą ? Labai suintrigavo atsiliepimai apie jį. Ačiū.

Rasa, 2015-02-07 12:13:34

Virgilijui: taip negalima daryti, kaip aš 🙂 mane šiame tinklapyje jau per du kartus visi vagimi išvadino… nes vogti filmų negalima. Aš iš torrento (per torrentą?) parsisiunčiau… 😀 O sako, kad kai taip siuntiesi, tai vagi.