-
Seimo narių skaičių reikia padidinti.
-
Stalinas buvo protingas ir geras žmogus.
-
Islamas yra vienintelė teisinga religija.
-
Gėjų santuoka yra tvirtesnė už vyro ir moters santuoką.
-
Lietuviai yra godūs ir klastingi.
-
Rusai yra patikimesni mūsų draugai už lenkus.
***
Įsivaizduokite, kad aš oficialiame renginyje iš tribūnos imčiau ginti visus šiuos teiginius. Įsivaizduokite, kokia būtų ten susirinkusių žmonių reakcija. Ar jie prisimintų apie toleranciją? Ar jie sutiktų, kad mano galvojimas gali radikaliai skirtis nuo jų galvojimo? Ne! Jie vieningai pasmerktų mane, gal net apkaltintų Tėvynės išdavyste…
***
Bet aš pažadėjau jums parašyti apie rusofobiją, todėl ir parašysiu.
Įsivaizduokite, kad Putino Rusija (ne rusai!) užpultų mūsų šalį. Kurioje pusėje stotų Lietuvos rusai? Tie, kurių jūs dabar nemėgstate, o gal net nekenčiate, tiesa? Kaip elgtųsi Rusijos rusai? Kiltų didžiulė protestų prieš užpuolimą banga? Aha, taip ir įsivaizduoju, kad protestuoja tie, kuriuos mes dabar kiekviena proga pašiepiame arba bent ignoruojame jų pasiekimus, jų gerus darbus.
***
Tai tiek ir užtenka man rašyti šia tema. Kurkime ne priešus, kurkime draugus.
Lietuvos rusai nerepatrijavo į Rusiją. Galima manyti, kad jie tiki sąjungos atkūrimu, o galima manyti, kad jiems Lietuva geresnė už Rusiją.
Lietuvos rusai nedaug išmoko lietuvių kalbos. Galima manyti, kad jie demonstruoja rusų kalbos viršenybę, o galima manyti, kad jiems apskritai sunkiai sekasi mokytis kalbų, galima manyti, kad jie patenkinti, jog lietuviai jiems atsako rusiškai. Gal jūs pastebėjote, kad daug Lietuvos žydų geriau kalbėjo rusiškai, o ne lietuviškai? Kodėl?
***
Putino Rusija nėra visa Rusija. Pasiimkime tą jos dalį, kuri nėra Putino Rusija.
Atsakymai
Rūta, 2018-05-27 19:53:22
Skaitau jau antrą kartą ir šypsausi – drąsiai Jūs čia. Bet taip ir reikia – drąsiai. Pritariu – mokam išskirti prioritetus, mokam apibendrinti, mokam nustatyti ryšius, mokėkim ir atskirti. Pelus nuo grūdų, kaip senovėje sakė. Arba nemaukim visko ant to paties kurpalio… Ir gal mažiau liks fobijos, tiksliau liks, tik bus aiškiau apibrėžta ir nereikės nuteisti visų… Ne visi rusai vienodi, lietuvių yra visokių, kaip ir visokių yra visose tautose… Kai kurių individų tikrai yra ko bijoti ir už ką nemylėti, bet lai tas “už ką” nenuspalvina tamsiai visos tautos vardo… Nesu rusofobė. Bet pastebėjau, kad dažnai gyvenime pradėjau vartoti posakį “svarbiausia, kad nebūtų karo”.. O apie tas kalbas… Neseniai Lenkijoje su sūnumi važiuojančius sustabdė lenkų pareigūnai :). Bandėme kalbėti angliškai, nes jaunam mano sūnui tiek rusų, tiek lenkų kalbos – kaip paukščių, na, bet ir man angliškai kalbėti lengviau, tiksliau, kalbėti rusiškai net nesugalvojau, nebūčiau išdrįsus gal, į lenkų atsakiau angliškai, nes suprast suprantu, atsakyti lenkiškai nemoku :). Ir ką – pasirodo, kad angliškai jie nekalba. Paprašė kalbėti rusiškai :). O kodėl? O kaip taip galima? Pasienyje? Tarnyba, kuri matėme, stabdo tik užsieniečių mašinas ir tikrina asmens dokumentus, nekalbanti angliškai, bet gerai kalbanti rusiškai? Pagal lietuvišką standartą man buvo keista. Bet iš kitos pusės aš puikiai suprantu tų lenkų poziciją. Jie į reikalą žiūri praktiškai ir ne taip ambicingai kaip mes. Susikalba su dauguma atvykėlių, ir gerai.
Burgis, 2018-05-27 21:19:27
Rūtai: va taip – pasieniečiai parodė: kaip mums lengviau, taip mes ir gyvename. Nebijodami būti apkaltinti politiniu nesąmoningumu.
Juozas P., 2018-05-27 23:15:43
“Pasiimkime tą jos dalį, kuri nėra Putino Rusija.”
Deja, dabar ta dalis labai jau menka. Labai menka.
Ir kalti dėl to Vakarai (taigi, ir mes).
Esu mūsų švonderių ir vatniku išvadintas, kai internetginčuose bandžiau aiškinti savo nuomonę – na, POLITIKAMS nevalia pravardžiuoti Rusijos (nevalstybė, o benzo kolonėlė), Putino reitingai tikrai aukšti (DEJA! DEJA! DEJA!), negalima visko, kas rusiška, a priori blogiu laikyti, nu, galų gale ne visiškas kvailys ans etc
Menka paguoda tai, bet pasirodo net vokiečių ekspertai DABAR kalba tą patį tik tiksliau suformuluoja – Martin Hoffmann DW :
” Любая конфронтация Запада с Кремлем приводит только к тому, что люди еще теснее сплачиваются вокруг своего президента, исключение составляет разве что пара интеллектуалов, которые смотрят на вещи иначе”.
Burgis, 2018-05-28 06:34:51
Juozui P.: 100 balų!
Nerandu, 2018-05-28 11:40:48
iš rusiškos spaudos patinka paskaitinėti republic.ru. Tai elitinis naujienų portalas su intelektualiais straipsniais apie viską iš viso pasaulio. Kartą po straipsniu apie Baltijos šalis radau tokį komentarą. Čia jo pati pabaiga:
“Безусловно, страны Балтии имеют массу проблем, с которыми нужно справляться. Однако, интегрированность граждан Литвы, Латвии и Эстонии в глобальные процессы – именно граждан, а не отдельных политиков – не может сравниться с россиянами, к сожалению. Литовцев 3 млн., но они пробуют свои силы везде, быстро разворачиваясь и сворачиваясь, если не получилось. Аккуратность и практичность литовцев – на уровне скандинавов. Чего здесь не хватает, так это интеллигенции в широком смысле слова и культурно-творческой повестки. Но, думаю, это свойственно всем малым нациям…”
Linkstu pritarti paskutiniam sakiniui. Niekas pats savęs taip neapibudins, kaip protingas ir geranoriškas kitas iš šalies.
Juozas P., 2018-05-29 18:30:18
Rusai puola. Rusus puola.
Rostanas, 2018-05-30 19:36:54
Per didelė temų ir klausimų įvairovė, kaip tokiame mažame straipsnyje. Mano komentaras pusiau į temą, pusiau ne į temą būtų toks:
Lietuvos respublikos piliečiais gali būti ne tik lietuviai. Kad ir kiek laiko Lietuvos respublikoje begyventų rusai, jie niekada nebus lietuviais, bet Lietuvos respublikos piliečiais gali būti. Lietuviais gimstama, o piliečiais tampama. Todėl gyvenime, pilietybes galite keisti kaip kojines, bet tai, kad esate lietuviai – jau nebepakeisite.
skaitytojas, 2018-05-31 11:53:09
Rostanui:perfrazuojant buvusį Latvijos prezidentą V.Zatlerą, visus Lietuvos piliečius turi vienyti valstybinė lietuvių kalba. Beje,Latvija laipsniškai pereis prie visuotinio mokymo latvių kalba valstybinėse mokyklose.
https://www.15min.lt/naujiena/aktualu/pasaulis/latvijos-mokyklose-nuo-2022-metu-bus-mokoma-tik-latviskai-rusai-piktinasi-lietuviai-problemu-nemato-57-915702
Dalius, 2018-05-31 21:03:29
Gerai, kad partizanai padėjo apginti LT nuo rusų invazijos. O tai būtų Kap Latvijoje.
Rostanas, 2018-06-01 00:15:05
Skaitytojui:
Pritariu latviams.
Valstybėje gyvena lietuviai, o kadangi respublika yra ORGANIZACIJA, tai jos gyventojai yra piliečiai. Nesusipratimas atsiranda todėl, kad visi lietuviai yra įstoję į tą organizaciją. Lietuvius sieja ta pati kalba, teritorija, papročiai ir taip toliau. Piliečius sieja tik pasas – tai yra leidimas dirbti. Piliečiu tampama tik tada, kai yra gaunamas pasas. Nesvarbu ar lietuvis išsiims tą pasą ar ne, jis vis tiek bus lietuvis. Tas pats ir su rusais: nesvarbu ar jie išsiims LR pasą ar ne, jie vis tiek bus rusai. Jei aš neklystu, tai lietuviai neturi jokių pareigų, o visokios pareigos atsiranda tik įstojus į LR organizaciją, tai yra išsiėmus pasą, nes pasas yra sutartis tarp laisvo žmogaus ir organizacijos.
Nerandu, 2018-06-01 14:39:41
Daliui: o kodėl Vilniaus, Klaipėdos ir Ignalinos neapgynė ? Mėgstate liaudies folkloru vadovautis ?
Latvijoje daugiau imigravo iš TSRS todėl, kad ten buvo labiau išsivysčiusi pramonė ir didmiesčiai su Ryga priešakyje. Ten reikėjo naujų ir kvalifikuotų darbo rankų. Lietuvoje buvo silpniau išsivystę miestai su pramone, didelė dalimi buvo žemės ūkio kraštas. Dirbti žemės ūkyje niekas nevažiavo iš kitur. Plėtėsi Klaipėda su uostu, todėl ten ir važiavo. Be to Brežnevo laikais Rygos sritis buvo paskirta apgyvendinti “nepageidaujamiems elementams” t.y. žmonėms, kuriems buvo uždrausta apsigyventi Maskvoje ir arčiau nei kažkiek kilometrų iki jos. Tai buvo nuteisti pagal tam tikrus straipsnius.
Nerandu, 2018-06-01 14:45:20
p.s. noriu pasitaisyti, ten kur tiksliai nežinau: Ryga gal ir nebuvo tikslingai paskirta apgyvendinti tiems, kurie negalėjo gyventi Maskvoje. Tiesiog žmonės patys pasirinkdavo, kaip alternatyvą Maskvai.
petras, 2018-06-01 14:54:20
Nerandu, o tai Ignalinoje daug rusų gyvena ? gal su Visaginu maišot, tas tai po partizanų laikų jau įkurtas miestelis. O pvz. vilniuje daugiau lenkų gyvena nei rusų, tik anie rusiškai mėgsta kalbėti, dėl to atrodo labai daug rusakalbių + partizanai tokiame mieste, ypač tokio dydžio ir tokios etninės sudėties kaip Vilnius, net ir negalėjo intensyviai veikti, tai Vilnius tik patvirtina Daliaus hipotezę (ten apgyvendino sąlyginai daug rusų, nes ten nebuvo partizaninio pasipriešinimo). aišku tavo argumentai irgi teisingi.
juk kažkokį reiškinį dažnai nulemia labai daug aplinkybių. partizaninis pasipriešinimas manau nemažai prisidėjo. nes ten kur nesi labai pageidaujamas, sunkiau įsikurti, nei ten kur nėra pasipriešinimo.
beje, dėl kontingento, tai į vilnių irgi ne “intelektualus” vežė, o patys rusai manau nelabai čia ir veržėsi.
Giedrius, 2018-06-01 21:12:05
Nuskambėjo įdomus teiginys: “bet kokia Vakarų konfrontacija su Kremliumi priveda prie to, kad žmonės dar labiau susitelkia apie savo prezidentą”.
Žinant šimtmečio senumo Rusijos istoriją, tai, ko gero, neturėtų atrodyti keista. Turėjo Rusija puikų Imperatorių, šalis tada išgyveno didžiulį pakilimą… O tauta ėmė jį ir išdavė, ir dar nužudė su visa šeima bei dar keliais lydinčiais asmenimis…
Tada buvo istorinė kryžkelė ir buvo pasirinktas išdavystės kelias. Apie pasekmes visi žinom – pilietinis karas + Tarybų valdžia su visom iš to sekančiom pasekmėm (represijom, gulagais, priverstine kolektyvizacija ir t.t.)…
Gal jie tiesiog nebenori lipti ant to paties grėblio dar kartą?
Juozas P., 2018-06-01 23:22:22
Giedriau, deja (kvadratu, ar net kubu) bet taip yra.
Gal lengviau suprasti – juk ir mes nemėgstame, kai mūsų VALDŽIĄ, jau nekalbant apie VALSTYBĘ, kas nors kritikuoja iš šalies.
Su Putinu reikėjo kovoti KITAIP.
skaitytojas, 2018-06-02 10:41:48
Valdant “puikiajam Imperatoriui”, tęsėsi Lietuvos okupacija, dar 8 metus tęsėsi lietuvių kalbos, lietuviškos spaudos ir mokyklų draudimas.
https://lt.wikipedia.org/wiki/Spaudos_draudimas#/media/File:19th_C._sign_in_Lithuania.jpg
Giedrius, 2018-06-02 18:24:03
Juozui P. Deja, žymiau labiau mėgstame kovoti su pasekmėmis nei su jų priežastimis nė nepastebėdami kaip tuo metu kuriame jau naujų problemų priežastis…
Giedrius, 2018-06-02 18:49:40
Skaitytojui: Nėra to blogo, kas neišeitų į gera 🙂 Labai dažnai, tai kas draudžiama yra branginama žymiai labiau nei tai, kas leistina. Ar mes dabar taip pat puoselėjame bei stengiamės išsaugoti lietuvių kalbą kaip ir 19 a.? Ar neperėjome nuo “rusenimo” prie “anglėjimo”?
Beje, visai neseniai buvau Vilniaus savivaldybėje. Ten palypėjus laipteliais į antrą aukštą buvo (gal ir dabar yra) ekspozicija su pirmųjų lietuviškų mokyklų nuotraukomis. Ten užrašyti jų įkūrimo metai: 1905, 1906, 1913, 1915, 1916 ir t.t. Imperatoriaus valdymo metai. Jo pastangomis ir nurodymu buvo vykdoma didžiulė švietimo programa. Kasmet, pradedant nuo 1913 m., tūkstančiais atidarinėjamos naujos mokyklos įvairiuose Rusijos bei į jos sudėtį įėjusių valstybių kampeliuose. Nuo 1908 m. įvestas nemokamas pradinis išsilavinimas. Iki 1916 m. pasiekta, kad visoje Imperijoje raštingų jau buvo 85% žmonių. Išlaidos švietimui ir kultūrai Imperatoriaus valdymo metais išaugo daugiau nei 8 kartus ir daugiau nei 2 kartus viršijo tokias pat išlaidas Prancūzijoje bei 1,5 karto – Anglijoje…
Jau nė nebekalbu apie nemokamą mediciną, pramonės augimą, darbininkų pajamų augimą ir pan.
O iki tol… buvo visko… Negi dabar gyvensime užpraeito šimtmečio skauduliais? Taip tuomet ir vokiečiams niekuomet nesugebėsime atleisti, kad kryžiuočiais būdami siaubė mūsų kraštą…
Supraskite, už nieką neagituoju, bet faktai – labai jau įkyrus dalykas ir labai dažnai nesutampa su vieša opinija… dėl ko, žinoma, blogiau yra tik faktams 🙂