Vakar savo studentams surengiau tarpinio atsiskaitymo seansą. Auditorijoje sėdėjo 97 antrakursiai. Jau gyriausi, kad į senatvę mane paaukštino – perkėlė dirbti į prestižinį Informatikos fakultetą. Vakar ir šiandien – tos dienos, kai patikimiau sužinau, su kuo dirbu. Nenustebino…
*
Pateikiu jums apibendrinančias pastabas, kurios ne vienam iš jūsų pravers dirbant su studentais, moksleiviais, auklėjant savo vaikus, anūkėlius, bendraujant su bendradarbiais…
*
- Žmonės turėjo daug laisvės! Viena užduotis buvo mano (regresija), o kitą jie galėjo pasirinkti patys. Deja, žmonės nemoka pasinaudoti laisve. Žmonės nori būti klusnūs vykdytojai.
*
- Ne, klusnūs jie nesutinka būti! Labai sumažėjo žmonių, kurie gyvenime tiksliai laikytųsi instrukcijų, nuorodų. Aš pasakiau, kad galima rašyti tik viena pasirinkta tema, o jie atsakė: „Nieko, nieko, išgyvensi! Aš parašysiu viską, ką prisimenu, o tu (Jūs?) neišdrįsi manęs nuskriausti.“
*
- Žmonės linkę atsakinėti (ką nors daryti) „iš bendro išsilavinimo“. Kodėl žmonės mano, kad jie turi tą „bendrą išsilavinimą“? Kodėl žmonės mano, kad mokslui užtenka bendro išsilavinimo, nereikia specialaus pasirengimo? Įsivaizduoju mane operuojantį chirurgą su „bendruoju išsilavinimu“!
*
- Studentai gręžiojasi į praeitį, nori būti moksleiviai. Mokykloje jie stropiai mokėsi, kad galėtų įstoti į prestižinį fakultetą. Dabar tų žinių turi pakakti ir antrame kurse, kodėl gi ne?
*
- Visi visada žino, ko jie turi mokytis, ką turi studijuoti, ką turi veikti iš ryto, popiet, vakare ir naktį… Tu jiems nepaaiškinsi! Tik kodėl toks varganas rezultatas tų žinovų?
*****
O aš sakau: svarbiausia – išmokti išmokti! Greitai, lengvai, tiksliai išmokti to, ko tuo metu reikia. Tada prireikus išmoksi ir to, už ką daug užmoka, to, kas tau bus labai patrauklu.
*****
Dabar – keletas citatų iš darbų. Kaip radau, taip pateikiu…
*****
Matematika be iliustracijų – ne matematika.
*
Regresija – vertybių mažėjimas dažniausiai atsižvelgiant į laiką.
*
Regresuoti gali ne vien skaičiai, bet ir žmonės.
*
Nes tik čia sekretorei bet kaip siuntinėjant laiškus ji neatleidžiama, bet skaičiuojama kokia tikimybė prie n gavėjų, kad jie gaus tinkamą laišką (0,63).
*
Nes tik čia gyvybės ir mirties klausimas sprendžiamas spėliojant kepurių spalvas.
*
Nes tik šių potemių pagalba prieš kolokviumą skaičiuoji tikimybę gauti klausimus apie kuriuos bent esi girdėjęs.
*
Nes tik čia galima nustebti, kad jūs vis dar skaitote mano sapaliones.
*
Dabar priėjau tokią vietą, kai galvoju ar aš ne per daug pasisunkinau šį uždavinį ir ar begalėsiu jį išspręsti.
*
Persigalvojau, tema: tikimybių sudėties teorema.
*
Ji buvo gerai sudėta. Iš lagamino kyšojo tik keli jos pirštai.
*
Regresija tai situacija, kuomet naujesnė programos versija dėl pakeitimų programos kode nebeatlieka arba klaidingai atlieka funkciją, kuri buvo teisingai atliekama ankstesnėse versijose.
*
Juk visos aukščiau išvardintos dirbtinio intelekto implementacijos gali (ir turi) vykdyti tam tikrus sprendimus, ir jei sistema nėra labai elementari, jos sprendimai bus vykdomi atsižvelgiant į tam tikras tikimybes kurios yra realiu laiku apskaičiuojamos ir pagal jas nusprendžiamas kitas žingsnis.
*
Pavyzdžiui klasikinis uždavinys: kiek egzistuoja skirtingų kombinacijų norint nudažyti zebrą. Atsakymas paprastas: dvi. Juodai – baltai ir baltai – juodai.
Atsakymai
Burgis, 2013-04-09 15:05:14
Įvertinkite. Dirbau.
Studentas, 2013-04-09 18:43:13
Būtų įdomu sužinoti, kiek atsakė į klausimą apie regresiją.
Studentai, 2013-04-09 19:52:09
Kiek studentų išlaikė jūsų išbandymą?
Burgis, 2013-04-09 20:14:19
Skaičiai – ne visuomenei. Skaičiai ir komentarai – rytoj paskaitoje.
Stud.ktu.lt, 2013-04-09 21:50:58
Dėstytojau, bent kiek pateisindamas studentus norėčiau pasiūlyti šiek tiek tiksliau išskirti kokią temą negrinėjame kurią paskaitą. Vienintelis dalykas, ko trūko, bent jau mano atvžilgiau. Patikslinant mintį, tiesiog.. Vos ne ant lentos parašyti temos pavadinimą, nes praklausius akimirką išrieda iš galvos retkarčiais. O visa kita gerai, gal net per gerai, tikrai mes patys kalti.
Studentas, 2013-04-09 22:05:20
Šiaip tikrai kartais taip būdavo, kad mokaisi, klausai, supranti, bet pradžioje nenuklausei gerai, ar kažkaip praleidai temą ir pabaigoj supratai, išgirdai, bet tiksliai suformuluot temos pavadinimą ir neišeina… Aišku, čia tikrai nesiteisinu ir nebandau kažkaip teisinti rezultatų.